Google Groups no longer supports new Usenet posts or subscriptions. Historical content remains viewable.
Dismiss

overleven onder water

0 views
Skip to first unread message

wheez50

unread,
Aug 23, 2000, 6:02:18 PM8/23/00
to

Mr Spock <voge...@dds.nl> schreef in berichtnieuws
39a3e301...@news.wxs.nl...
> N.a.v. de publiciteit rondom de gezonken russische onderzeeboot
koersk,
> herinner ik me vaag een sf-film waarin een groepje mensen in een
> gezonken passagiersschip op een diepte van ca 1 km, 10-tallen jaren
wist
> te overleven dankzij de vindingrijkheid van een ingenieur die zich
onder
> de passagiers bevond (weet iemand toevallig de titel van die film?).

Is het niet een aflecering in een of andere serie?

> Zuurstof werd verkregen door electrolyse van water en energie
opgewekt
> m.b.v. een warmtewisselaar (?). Voedsel werd gewonnen uit de zee.
Zou
> in werkelijkheid het doorroesten van de scheepswanden

Een ingenieur die bovenstaande in elkaar kan prutsen, kan ook via
bepaalde technieken de de huid van het schip errug lang heel houden.
Duurt sowieso wel redelijk lang voordat zo'n schip doorroest hoor. T
is er tenslotte voor gemaakt om in zeewater te liggen

> het definitieve
> einde betekenen of gaat het al eerder mis (als je ervanuit gaat dat
een
> compartiment van het schip bestand is tegen de druk en niet direct
> volloopt met water) ?

In dat laatste geval hebben ze geen tijd om iets leuks uit te
vinden... Zoet water is ook nog best wel een probleem. Daarnaast zijn
scheurbuik, stikstofnarcose en/of pure zuurstof ook redelijk
onprettig.

wheez50 (ik doe niet fluppen ok?)


Mattia Valente

unread,
Aug 24, 2000, 3:00:00 AM8/24/00
to
wheez50 wrote:
<SNIP>

Umm...Wheez? Geantwoord in de foute NG. Het oorspronkelijk beichtje werd
in nksf en nl.wetenschap (of zoiets) gepost..

Mattia
ReplyMeister[tm]

Saskia

unread,
Aug 24, 2000, 3:00:00 AM8/24/00
to

Mattia Valente schreef:


>
> wheez50 wrote:
> <SNIP>
>
> Umm...Wheez? Geantwoord in de foute NG. Het oorspronkelijk beichtje werd
> in nksf en nl.wetenschap (of zoiets) gepost..

Ik dacht al... begon al aan mezelf te twijfelen :)

--

Saskia

wheez50

unread,
Aug 25, 2000, 3:00:00 AM8/25/00
to

Saskia <che...@cistron.nl> schreef in berichtnieuws
39A543EE...@cistron.nl...

Ik dacht, wat doet die hier? Ergens echt iets fout gedaan. Zelfs de
language tags vergeten. t-t-t

wheez50 (schaamt zich bordeauxrood)

0 new messages