Ten eerste moet ik zeggen dat de website er al veel beter uitziet en
meer nieuws bevat als de (eerlijk gezegd erg magere) eerdere versie, dus
wat dat betreft gefeliciteert.
Eerst heb ik wat puntjes van kleine kritiek. Ten eerste is het mischien
handiger om de linker frame wat kleiner te maken. Op mijn monitor (ik
weet niet hoe het bij anderen zit) zie ik niet direct de links naar de
andere onderdelen van de site maar moet ik hiervoor een bar verschuiven.
Ten tweede zijn niet alle javascript windows helemaal te lezen wat ook
verholpen zou kunnen worden.
Nu over tot de wat ernstigere (soms opbouwende <g>) kritiek.
Om maar meteen met m'n grootste bezwaar te beginnen: Het uiterlijk van
de website komt mij over als regelrecht gekopieerd van "the watchers
web" van fraxis. Dit is op zich niet erg, want TWW ziet er nou eenmaal
erg goed uit en ik weet natuurlijk ook niet of fraxis zijn design weer
ergens anders vandaan heeft maar ik geloof in "credit where credit is
due" dus het zou wel zo vriendelijk zijn om ten minste de oorsprong van
het design te noemen en eventueel fraxis te vragen of hij problemen
heeft met het overnemen.
Ten tweede zou er een duidelijk onderscheid op deze website moeten zijn
voor nieuws uit amerika en nieuws uit europa/nederland. Het eerst
genoemde nieuws kan spoilers bevatten (zoals het bericht van glenn quinn
bijvoorbeeld) voor veel nederlandse lezers.
Verder is de site in veel dingen een kopie van al bestaande sites
waarbij het enige onderscheid de taal is. Wat meer nederland
georienteerde ideen zouden leuk zijn. Ook is het geen slecht idee om een
wekelijks terugkerende feature op de website te hebben. Denk aan een
wekelijkse column, een review van de nieuwste net5/fox afleveringen van
buffy en/of angel. Zelfs een survey zou al wat meer uitmaken. Verder zou
je vanaf de site kunnen proberen om meer nederlandse fans met elkaar in
contact te laten komen Hoewel ik normaal gesproken niet voor dingen ben
die deze nieuwsgroep (wat ik -sorry- toch een beetje als m'n eigen
"kindje" (wat klinkt dat lomp...is daar een ander woord voor?) zie...)
bezoekers zou kunnen afnemen denk ik dat een postingboard of zelfs een
chatroom met een wekelijkse, nederlandstalige chat geen overbodige
toevoeging zou zijn. Ik zou het niet erg vinden om ergens mee te helpen
aangezien de nederlandse buffy fans , buiten deze nieuwsgroep en een
mailinglist (geloof ik) toch nog een eigen plekje op het internet
(buiten nieuwsgroepen en e-mail om dus) mist....
Nu ik toch op 't punt van websites zit. Ik was zelf ook met XanderX (en
wat anderen) bezig met een groot project. Xander, als je dit leest
e-mail me dan ff over hoe en wat, want het lijkt erop alsof niemand meer
tijd heeft om alles af te maken..
Anyways thats about it...
See Ya,
George
Onwijs bedankt voor je bericht in de nieuwsgroep. Hier zijn wij dus ook naar
op zoek, (opbouwende) kritiek. Wat dat nieuws betreft... dat van 'verdelen'
is echt een SUPERidee. Messageboard wordt nog aan gewerkt, wil niet echt
lukken, maar die komt er zeer zeker. Over die column... tja... daar hebben
wij niemand voor, dus al jij jezelf beschikbaar stelt... graag! Aan de
lay-out van de pagina wordt allang weer gewerkt hoor. We hebben onwijs veel
reactie gehad via de feedback (bij deze... bedankt allemaal) en bijna
iedereen vond toch wel dat een donkere achtergrond beter is. Hier wordt dus
aan gewerkt. We hebben de uiteindelijke versie van de website deze vrijdag
op het internet te kunnen plaatsen (als alles een beetje mee wilt zitten).
Maar dat laat ik tegen die tijd wel weten.
Groetjes
Cecilia.
PS.
Als je meer mensen zijn die mee zouden willen helpen, graag!