Spaetzle schaerre

Jürgen Dollinger

Bloß so ka' ma d' Mannsleut gwenne!
Spätzle schärre, Spätzle schabe -
o, wie ka' mr sich dra labe!
Wie' die rutschet über d'Zong!
Wie' die schmecket alt ond jong!
Ond dr Ma' sait "O, lie'bs Schätzle,
i mag Di ond Deine Spätzle!"

Karl Hötzer
Aus der Sonntagszeitung der Suedwest-Presse Tuebingen vom
20.10.1962

--
J. Dollinger FAW/n Ulm | zeitnot@irc | http://zeitnot.home.pages.de
What did you do to the cat? It looks half-dead. -Schroedinger's wife

Wolfgang Hartter

Schee's Gedichd, Jirgen!

Am 09.07.21 um 14:39 schrieb Jürgen Dollinger:

> Spätzle schabe, Spätzle schärre
> (koine groaße wüaschte Flärre!)
> mueß ma könne bei de Schwobe;
> dazu hent mir geschickte Dobe.

"Dobe"?? Hane no nia g'hairt. Scheind a Substantiv zom sei. Send do d
Fenger g'moind?

Dr Hötzer ischd a gebürdiger Balinger - also eigendlich meim oigana
Dialegd zemlich ähnlich, aber "Dobe" kenn' e ed...

> Karl Hötzer

Dees ischd jo luschdig - i han ed g'wissd, dass der a früherer Kollege
vo mir als Lehrer en Nehren war - allerdings 60 Johr früher...
Ond der war blooß 10 Johr dort - i 30.

An scheena Gruass vo Messinga
Wolfgang (xond ond 2x g'empfd)

Maria Horlacher

Wolfgang Hartter <whar...@gmx.de> wrote:
> Schee's Gedichd, Jirgen!

Fend I au!

> "Dobe"?? Hane no nia g'hairt. Scheind a Substantiv zom sei. Send do d
> Fenger g'moind?

Ha Wolfgang des ka I schiergar et glauba, dass ma en Messinga koine "Doba"
kennt.
Do mo I ufgwachsa ben des isch doch bloss a Breggele weg vo Dir ond do hod
ma zur ra Hand "Doba" gsagt. Doch moischtens wenn oiner reacht ogschickt
naglangad hod.
Jetzt frogad no mol onsern Marco wer seiner fruehera Verlobta s;Spaetles
schaba glernet hod.

> An scheena Gruass vo Messinga
> Wolfgang (xond ond 2x g'empfd)

Ond vo Heubach. Mir send au scho seit am 8.Maerz zwoite mol gempft.
Xond ond gfraessig send mir au no, sell zehlt en dr heutiga Zeit.

Grieassle vom Eile ond vom PvS

--

Maria Horlacher - ei...@flupp.org - http://www.flupp.org/eile/

Matthias Kohrs

Am 09.07.2021 um 23:00 schrieb Maria Horlacher:

> Ond vo Heubach. Mir send au scho seit am 8.Maerz zwoite mol gempft.

Sell isch gut so. I wär au lieber gimpft als gnesa.

Ben i aber no gar ned ganz... grad seit heut in dr Reha.

Grüssle vom Matthias

Ulli Horlacher

OHJE! Hots di so schlemm verwischt!
Wie lang bisch scho krank?
Was hosch no fir Schpaetfolga?

--
+ Ulli Horlacher + fram...@tandem-fahren.de + http://tandem-fahren.de/ +

Matthias Kohrs

Am 10.07.2021 um 10:07 schrieb Ulli Horlacher:

> OHJE! Hots di so schlemm verwischt!
> Wie lang bisch scho krank?
> Was hosch no fir Schpaetfolga?

Also seit em 10. Mai obends ben i krank, a Woch schpäter ens Krankehaus,
wo i no drei Woche war. Mit Sauerstoff, aber ohne Beatmung oder
Intensiv. Ond jetzt halt in dr Reha, drei Woche.

"Schpät"folge han i no koine, weils no ned in dem Sinn schpät isch. Aber
i schnauf halt no ond huscht rom ond ben schnell müd.

No seh i da en dr Klinik welche, die a Kärrele mit re Sauerstoffflasch
henter sich herziehed ond denk mir, eigentlich gohts mir ganz schee gut.

Bloß daß die Klinikfirewall mi ned uff mein Newsserver lasst isch a weng
ärgerlich. Aber i ko ausweiche...

Grüssle vom Matthias

Guenther Fischer

On 10. Jul 2021, Matthias Kohrs wrote
(in article <ikth45...@mid.individual.net>):

> Also seit em 10. Mai obends ben i krank, a Woch schpäter ens Krankehaus,
> wo i no drei Woche war. Mit Sauerstoff, aber ohne Beatmung oder
> Intensiv. Ond jetzt halt in dr Reha, drei Woche.

Au, des war aber scho schlemm!

> "Schpät"folge han i no koine, weils no ned in dem Sinn schpät isch. Aber
> i schnauf halt no ond huscht rom ond ben schnell müd.

Des midd de Schbädfolga hodd hodd bei mir ersch 4 Monad schbäder aagfanga.
Aber jeddzd scheint s wieder besser zom werda.
Vielleich isch des wega dr zwoida Emfong. Wird ao Zeid noch 8 Monad.
I wensch dr ällas Guade!

> Bloß daß die Klinikfirewall mi ned uff mein Newsserver lasst isch a weng
> ärgerlich. Aber i ko ausweiche...

Solang s bloos dees isch!

Guenther Fischer

On 9. Jul 2021, Wolfgang Hartter wrote
(in article <sc9v3p$q5d$1...@solani.org>):

> [...]
>
> Dr Hötzer ischd a gebürdiger Balinger - also eigendlich meim oigana
> Dialegd zemlich ähnlich, aber "Dobe" kenn' e ed...

I kenn des ao edd.
Aber i han mol nochguggd ond des scheint lokal für „Pfote“ ond
„Tatze“ verwendet z werdat.
Des dirft no ao uff „Hand" edd ooüblich zom sei - lokal halt.
"Manche Leut der mr nex en d Pfota gebba" - oder so ehnlich. Oder ao “bleib
midd deine Pfota weg"

Maria Horlacher

Guenther Fischer <ne...@spam.invalid> wrote:
> On 9. Jul 2021, Wolfgang Hartter wrote
> (in article <sc9v3p$q5d$1...@solani.org>):

"Doba" sait mr erscht wenn oiner reacht ogschickt an d'Arbat nogoht.
Doch mecht I fascht beahupta, dass 'Doba" gar nemme em Schprochgebrauch
isch.
I hau mei Nichte gfrogt dia isch ieber 20 Johr jenger als I, sia moint
dass ma des em Neckertal au nemme hehrt.
Somit isch des Wort aus am Wortschatz rausgfalla. Wia so viel halt.
Wenn mir nemme mitnander schwaetzad no goht au a weng Kultur verlora :-(

Grieassle vom Eile

Ulli Horlacher

> [...]

> wo i no drei Woche war. Mit Sauerstoff, aber ohne Beatmung oder
> Intensiv. Ond jetzt halt in dr Reha, drei Woche.

Ohje, schlemm gnug!
War do no Bsuchsscperre em Krankahaus?
Des wird ja furchtbar langweilig!

> "Schpät"folge han i no koine, weils no ned in dem Sinn schpät isch. Aber
> i schnauf halt no ond huscht rom ond ben schnell müd.

Es isch halt a Scheissdreck!

> No seh i da en dr Klinik welche, die a Kärrele mit re Sauerstoffflasch
> henter sich herziehed ond denk mir, eigentlich gohts mir ganz schee gut.

Des Gfuehl kenn I :-)
Als I wega Oberschenkeltruemmerbruch en d'Reha komm ben hann I mit mir
romghandert, wie schlecht es mir ghot. I ben romghompelt ond konnt ned
gescheid radfahra, weh do hots au no, usw.
No hann I die andere traurige Gschtalta en dr Reha gsaeha, teilweis em
Rollstuhl, und hann mir denkt: Heidanaei, do ghots mir doch gut!!

> Bloß daß die Klinikfirewall mi ned uff mein Newsserver lasst isch a weng
> ärgerlich. Aber i ko ausweiche...

ssh Tunnel? :-)

So hann I's gmacht.

Matthias Kohrs

Am 12.07.2021 um 09:00 schrieb Ulli Horlacher:

> Ohje, schlemm gnug!
> War do no Bsuchsscperre em Krankahaus?
> Des wird ja furchtbar langweilig!

Des isch richtig, war aber erscht relevant als mirs langsam besser gange
isch. Vorher hab i bloß mei Ruh welle ond dann halt von meine
Geschwischter Lesestoff ond Kreuzworträätsel schicke lau.

> ssh Tunnel? :-)
>
> So hann I's gmacht.

Viel banaler, i hab's Handy vom Gschäft mit ond mach mir bedarfsweis en
Hotspot. Bloß mmuß i langsaam uffbasse, daß i's no au wieder ausmach,
sonscht gohts Videos gucke arg aufs Datevolume.

Grad nochguckt, ja, isch scho dr grescht Doil weg...

Langt aber no fürs Usenet.

Grüssle vom Matthias

Matthias Kohrs

Am 11.07.2021 um 11:58 schrieb Guenther Fischer:
> On 10. Jul 2021, Matthias Kohrs wrote

> Des midd de Schbädfolga hodd hodd bei mir ersch 4 Monad schbäder aagfanga.

Bei mir am Tisch hockt oine (also manchmal begegnet mir ons beim esse,
aber des isch so getaktet, daß m rvo de andere meeischtens bloß des
Tischkärtle sieht), die isch vor siebe Monate erkrankt, war ned im
Krankehaus ond nix, aber kommt seither nemme recht uff'd Füß. Es isch
bei jedem ziemlich onterschiedlich. Insofern versuch i, daß i jetzt ned
nervös werd...

Oi "Schpätfolge" isch, daß i jetzt woiß, daß i im erschten Stadium
Diabetiker ben. Ond a Herzklappe isch verkalkt, funktioniert aber
oineweg noch gut.

> I wensch dr ällas Guade!

Danke, des geb i gern zurück. Au an älle andere in dr Newsgroup, die
wo's brauche kenned.

Grüssle vom Matthias

Jürgen Dollinger

Maria Horlacher <ei...@flupp.org> wrote:
> [...]
> Somit isch des Wort aus am Wortschatz rausgfalla. Wia so viel halt.
> Wenn mir nemme mitnander schwaetzad no goht au a weng Kultur verlora :-(

Ihett dees au ned so gsagt. Aber verstande han i's glei, weil ma mir
emmer gsagt hot i soll koine Dober mache, also koine Fengerabdrueck mit
de Dreckfenger henderlasse.

Letschd Woch wared mr dann em Museumsdorf en Kuernbach, no her i en
Vadder seie Kender schempfe se solled ed aelles mit ihre Doba alange.
I han en no gfrogt wo er her sei ond ob seine Kender des verschtande
daetet. Aus Reute (bei Biberach) sei er ond verschdande daeted ses scho
blos ned druff here.

Guenther Fischer

On 18. Jul 2021, Jürgen Dollinger wrote
(in article <vo7esh-...@magrathea.ulm.ccc.de>):

> [...]
> I han en no gfrogt wo er her sei ond ob seine Kender des verschtande
> daetet. Aus Reute (bei Biberach) sei er ond verschdande daeted ses scho

So a Vadder hodd s hald ao nedd oifach heutzodaag....

GMarco

Jürgen Dollinger schrieb am Freitag, 9. Juli 2021 um 15:08:04 UTC+2:
> Wenn a Mädle des net ka',
> krie'gt so a koin rechta Ma.

Hoisd des dann emm Omkehrschluss, dass aelle Menner von Fraua, dia wo koine Schbaedsla schaaba kenned, dann ao koine richdige Menner send?

Dr Marco