Vláda lidu a seznam lidu

Jo

to alexandreoliv...@googlegroups.com
Zdá se mi, že vláda lidu (demokracie) se nějak divně propojuje s tím, že někde ve středu moci pár vyvolených vede seznam všech "vládnoucích", přiděluje jim čísla, a má učinnou moc škrtem pera, přepsáním pár místeček na pevném disku nebo vypnutím čipu z občana udělat ne-občana. Tohlencto ze středu vykonávané číslování a rozhodování a tvorba jedinočnosti člověka je mi dost odporné. A čekal bych ho spíš v neomezené hrůzovládě jediného vůdce než ve vládě lidu. Kdybych tak našel někoho, komu to taky připadá zvláštní, ó to by bylo krásné.

Já chápu lidství nebo občanství spíš jako něco, co vzniká a je neustále obnovováno a stvrzováno místně. Vzájemných uznáním činitelů, jejichž činy se nějak proplétají. Nikoliv tím, že někdo někde daleko ve středu moci něco přepne.

Potíž je trošku v tom, když se ta vláda lidu chce vyžívat v hlasováních a eště je posedlá rovnoprávností. Jeden občan jeden hlas. Když tohle chci sčítat, nějak mi to zahne oči, a už jsem u nutnosti vytvářet ve středu moci seznami a tetovat čísla na paže a nastřelovat čipy do krku.

Nějak se mi zdá dost nepirátské.

Jo

to alexandreoliv...@googlegroups.com
Dokážu si představit vládu lidu bez hlasování?