Ai weiwei ... Google ... 1w

Karl Dietz

to w2, aki20, dz-list

> Was he sacrificing one pot for the greater good, highlighting what’s
> happening to Chinese heritage every day? Or was he asking us to
> question what we value? “You believe what you see because he tells you
> it’s a Han Dynasty urn – but then he also tells you that the fakes in
> the markets are so good you wouldn’t be able to tell them apart,” our
> curator points out. “The techniques to make the fake Han Dynasty urn
> are probably the same as the real ones, so does it even matter?” Fake,
> incidentally, is the name he chose for his design and architecture
> [...]

Wer beim lesen hier ankommt, möge ein paar zeilen an mich senden ...

Karl Dietz

to w2, aki20, dz-list

Die BBC macht nach und nach tausende ... TV-Sequenzen auf bbc.co.uk/archive online verfügbar (via Researchbuzz: Firehose und radiotimes.com):

„The BBC will make nearly 2000 video clips from its archive available to view on its brand new website. BBC Archive will feature a selection of clips from the 10 million hours of content from the BBC stores, which will be curated by the same team that man the hugely popular BBC Archive social media accounts.“

180919 via digithek ch

Viele Grüße, Karl Dietz
Mobil  0172 / 768 7976

AKI-wiki: http://wiki.aki-stuttgart.de

#enAvant

Karl Dietz

to tw...@googlegroups.com, aki20
fine video via facebook und youtube

Ai Weiwei ist einer der bedeutendsten Künstler unserer Zeit, ein unermüdlicher Aktivist und Kritiker autoritärer Systeme. Aktueller und bedeutender könnte also eine so große Retrospektive nicht sein als zum jetzigen Zeitpunkt. Immer wieder sind es Machtstrukturen und die Mechanismen der Herrschaftsausübung, die der Künstler thematisiert, sei es die Zerstörung von Kulturgütern als Ausdruck der eigenen Überlegenheit oder die Ausübung von Manipulation, Zensur und Überwachung von staatlicher Seite.

Erlebt die virtuelle Eröffnung zur Ausstellung am 15.3.2022 um 18.30 Uhr live auf Facebook und Youtube.
Es sprechen:
Klaus Albrecht Schröder, Generaldirektor der ALBERTINA und der ALBERTINA MODERN
Dieter Buchhart, Kurator der Ausstellung
Elsy Lahner, Kuratorin der Ausstellung
Die Ausstellung ist von 16. März bis 4. September 2022 in der ALBERTINA MODERN zu sehen.

Viele Grüße, Karl Dietz
Mobil  0172 / 768 7976