AkershusRØDTnytt nr 01-12
Osterhausgata 27, 0183 Oslo, E-post:
akersh...@gmail.com,
Internett:
http://akershus.roedt.no/, du finner oss på Facebook. Vi
prøver å gjenoppta månedlige utsendelser.
Fylkeslaget:
Protokoll fra årsmøtet i Rødt Akershus 28.februar 2012
Dagsorden
1. Valg av referent og ordstyrer
2. Godkjenning av innkalling
3. Årsrapport fylkesstyret for 2011
4. Regnskap for 2011, budsjett for 2012
5. Handlingsplan for 2012
6. Valg av fylkesstyre, revisor og valgkomité
7. Uttalelser
1. Valg av referent og ordstyrer
Siri åpnet møte. Forslag på referent: Gerhard; godkjent.
Forslag på ordstyrer: Siri; Godkjent.
2. Godkjenning av innkalling.
Vedtak: Innkalling godkjent. Ble bare sendt ut på epost, burde vært
sendt som brev til dem uten epost-adresse.
3. Årsrapport fra fylkesstyret for 2011.
Kommentarer: Organisatorisk svakhet ved valgkampen. Lite samstemt
valgmateriell og for lite politisk. Hovedparolen i valgkampen var for
lite politisk. De Grønne ble ikke tatt på alvor.
Vedtak: Årsrapporten ble tatt til etterretning.
4. Regnskap for 2011.
Kasserer Gerhard la ikke fram noe regnskap. Informerte om at det var
27 452 kr på bankkonto, men at det også kunne være noen fordringer for
lokallag som ikke var kommet fram. Stian Nicolaisen hadde levert en
kundereskontroliste som viste at vi 31. des. skyldte sentralt 825.50
kr.
Vedtak: Regnskap må godkjennes av et nytt fylkesmøte.
Budsjett for 2012:
Det ble ikke lagt fram noe budsjett. Geir presiserte at de store
utgiftene ikke ville komme i år, men at vi hadde behov for ca 100 000
kr til valget i 2013.
5. Handlingsplan for 2012.
Siri la fram handlingsprogrammet som ble diskutert. Alle hadde ordet.
Diskusjonen konsentrerte seg om erfaringene med å få i gang lokallag
og opprettholde aktiviteten. Mange erfaringer kom fram: Om å arrangere
møter, om avisinnlegg, fredsbevegelse, fattigdomspolitikk og
boligpolitikk på Nesodden, møte med Folkvord i Ski og med Steigan på
Nesodden.
Vedtak: Handlingsplanen godkjent med følgende presiseringer:
Fylkesstyret skal bidra slik at det blir arrangert møter minst en gang
i halvåret i Ski (Follo), Asker/Bærum og Øre og Nedre Romerike i
kommende periode.
Fylkesstyret skal bidra slik at det blir sendt inn avisinnlegg i de
fleste avisene i Akershus. Ta helst utgangpunkt i lokale saker. Fullt
mulig å kopiere de vellykkede møtene på Nesodden og i Ski.
Adresseliste for lokallag og medlemmer må oppdateres med riktige
epostadresser og telefonnumre snarest mulig.
6. Valg av fylkesstyre, revisor og valgkomité
Valgkomiteen hadde ikke noen forslag. Etter en kort diskusjon ble
følgende valgt:
Ny leder: Siri Iversen
Ny sekretær: Ikke valgt foreløpig.
Kasserer: Gerhard Prøsch, gjenvalgt
Styremedlemmer:
En fra Bærum (ansvar Siri), en fra Skedsmo (Kjetil eller Vidar), en
fra Ski (ansvar Odd) og en fra Øvre Romerike (ansvar Arnljot)
Valgkomite:
Geir Christensen, Toril fra Bærum (ansvar Siri) og Oddveig Olsen
(ansvar Siri)
Revisor: Martin Olaisen, Ski, gjenvalgt.
Det ble applaus for ny leder (og nytt styre, referent litt usikker
her.). Stor takk til avtroppende leder Anders Hamre Sveen.
7. Uttalelser
Det var lagt fram 3 forslag til uttalelser. Vedtak: Alle ble vedtatt.
Referent Gerhard
Delegater til Landsmøtet
Etter årsmøtet slapp Beth til med informasjon om delegater til
Landsmøtet:
Listen ser slik ut (delegatnøkkel er 15):
Asker 12 medlemmer . en delegat
Bærum 32 medlemmer . 3 delegater
Lørenskog 5 medlemmer . en delegat
Nesodden 10 medlemmer . en delegat
Nittedal 6 medlemmer . en delegat
Oppegaard 4 medlemmer . en delegat
Skedsmo omegn 13 medlemmer . en delegat
Ski 12 medlemmer . en delegat
Øvre Romerik 17 medlemmer . 2 delegater
Uten lag 10 medlemmer
Til sammen 121 medlemmer
OBS: Frist for valg av delegater til landsmøtet er 10.april.
Lokallagene:
Regionale møter
Det arbeides med planlegging av regionale møter flere steder i vår.
Følg med på Facebook og kommende Akershus Rødt nytt. Fylkesstyret tar
gjerne i mot forslag, meldinger og kommentarer fra dere! E-post:
akersh...@gmail.com
Aktiviteter i Rødt Ski
Rødt Ski har møte onsdag 28. mars kl. 19.00 på Ustvedthuset i Ski. Vi
diskuterer sakene som skal opp på landsmøtet i Rødt i mai. Vi legger
også møteplaner for resten av våren og forsommeren. Vel møtt
Nytt lokallag i Ås?
I Ås jobbes det med å dra i dang et interimstyre for et nytt lokallag.
Meld deg på hvis du vil være med på dette. Kontakt Odd Klunderud
(92235203/
klun...@online.no) eller Siri Iversen
(
siri.i...@gmail.com/93431105).
Debattliste for Rødt Akershus
Det er bare å melde seg på! Utveksling av ideer til leserbrev,
erfaring og initiativer. Lista har ligget nede en god stund, men nå
starter vi opp igjen. Påmelding til
geir...@gmail.com
Fra Rødt sentralt: Meld deg på Rødts internforum!
Alle medlemmer av Rødt har tilgang til Rødts internforum på
www.roedt.no
Har du behov for brukernavn og passord til forumet? Send en mail til
ra...@raudt.no.