Ce cred eu că va fi cu examenele

Viorel Danut Dolha

to Viorel Danut Dolha' via AGIRo, Viorel Danut Dolha' via DP-AGIRo, Viorel Danut Dolha' via CD-AGIRo, educatie_eco...@yahoogroups.com, grup_lucru...@yahoogroups.com, grupmeto...@yahoogroups.com, inv_pr...@yahoogroups.com, invatamant_...@yahoogroups.com, metodisti...@yahoogroups.com, preprimar...@yahoogroups.com, pres...@yahoogroups.com, pret-...@yahoogroups.com, scol...@yahoogroups.com, yahoogroups, yahoogroups, yahoogroups, Yahoogroups, Agiro Grup, norma...@yahoogroups.com, fenmeh...@yahoogroups.com, invata...@yahoogroups.com, s_i_...@yahoogroups.com, sipfe...@yahoogroups.com, gifted-e...@yahoogroups.com

Ce cred eu că va fi cu examenele

1.Eu încă cred că afirmația doamnei ministru (cum că ar fi sigură susținerea evaluării naționale și a bacalaureatului) este doar o tactică pentru a ține trează motivația pentru învățare în rândul elevilor și profesorilor. Dacă este așa, o felicit! Și eu evit totdeauna să le spun elevilor că nu am de gând să notez cutare sau cutare sarcină de lucru. Dacă ar ști adevărata mea intenție s-ar putea să nu mai ia în serios sarcina.

2.Chiar și în privința bacalaureatului eu cred că decizia nu este încă definitivă fiindcă s-ar putea ca la nivel de UE, în următoarele săptămâni, să se ia o decizie de recunoaștere în acest an chiar și a unor diplome bazate pe mediile din anii de liceu.

3.În privința minorilor de la finalul gimnaziului sunt sigur că, pe ultima sută de metri, se va renunța la evaluarea națională și elevii vor intra la liceu pe baza mediilor anuale. Logica acestei bănuieli a mele:

a)Adevărata valoare a unui elev nu este totdeauna precis dată de rezultatele lui la un examen de doar câteva ore și în condiții de stres.

b)Este posibil ca varianta cu mediile din gimnaziu să îi favorizeze pe unii (în general pe cei din medii defavorizate și cu părinți care nu își permit să îi dopeze cu meditații) și să îi defavorizeze pe alții (în general din medii favorizate și cu părinți care își permit să îi dopeze cu meditații). Și în anii trecuți, cu toată rigoarea examenelor, au fost mulți, mulți elevi care, după începerea liceului, văzând că nu fac față la un liceu de elită, s-au transferat de acolo. În privința copiilor care nu vor prinde un liceu de elită dar valoroși și cu părinți gata să îi ajute, sunt sigur că vor reuși ulterior un transfer acolo unde își doresc. Pentru aceste situații și în acest an, chiar ministerul ar putea elabora o variantă de redistribuire a elevilor după începutul anului școlar bazată eventual pe niște diferențe etc. Această redistribuire s-ar face în chiar perioada de început a liceului, perioadă care sigur va fi dedicată recuperării materiei din ratatul semestru al II-lea. Luarea în calcul a mediilor anuale pentru repartiția la liceu s-ar putea să aducă la licee de elită și copii cu potențial dar din medii defavorizate și care nu își permit meditații pentru examene. Nu ar fi ceva perfect, dar știți vreun sistem perfect sub soare?

c)Examenele (dacă s-ar ține) nu ar fi oricum relevante din cauză că mulți elevi (poate chiar dintre cei valoroși) nu vor risca să participe la ele.

d)Eu sunt un curajos și cu toate acestea nu mi-aș asuma decizia readucerii elevilor la școală nici măcar pentru examene. Mi-aș pune următoarele întrebări de conștiință:

-Cum vei răspunde dacă se va dovedi că virusul s-a răspândit între elevi-elevi, profesori-elevi, profesori-profesori sau în mijloacele de transport cu care vin aceștia la școală?

-Dar dacă un elev va muri contaminat în școală?

Iată de ce cred că siguranța doamnei ministru cum că se va reveni la școală este doar o tactică. Nici eu nu le-aș spune de acum că nu vor fi examene. Lasă-i să învețe! Până în ultima clipă!

Viorel Dolha