KESKE

0 views
Skip to first unread message

Habip Hamza Erdem

unread,
Feb 6, 2010, 9:26:46 AM2/6/10
to ağınlılar grubu
KEȘKE
Keșke bütün bunlar olmasaydı.
Dr Recep’in karısı gündemde olmasaydı örneğin.
Keșke o da ağlamasaydı.
Kasımpașa Spor kulübünde çalıșan kocasıyla mutlu bir yașam sürseydi.
Keșke Kasımpașa Spor’da bașkanlığa değin yükselseydi.
Ya da, keșke Mısır’a gidip ‘dinlerarası diyalog’ konusunda
doktorasını verseydi. Sonra dönüp Rize’ye müftü olsaydı; ondan sonra
da Diyanet İșleri Bașkanlığı’nda önemli bir görev üstlenseydi.
Keșke biraz da tarih okusaydı.
Türkiye Cumhuriyeti Devleti neden ve nasıl kuruldu, onu öğrenseydi.
Keșke biraz da ekonomi politik okusaydı.
Emperyalizm nedir, sömürü nedir azıcık öğrenebilseydi.
Keșke biraz felsefe okusaydı.
İnsanlık nedir, kardeșlik nedir öğrenebilseydi.
Keșke biraz töre nedir, gelenek nedir bilebilseydi.
Karșısındakine saygı nedir, kabadayılık nedir öğrenebilseydi.
Keșke ‘Kurtlar Vadisi’ (ki bağıșlayın ama ben hiç izlemedim)
izlemeseydi.
Keșke minimum insanlık değerlerine özen gösterebilseydi.
Yalan söylememeyi becerebilseydi örneğin.
Keșke çok değil, azıcık ‘insaf sahibi’ olabilseydi.
Keșke kendisinin de bir ‘fani’ olduğunu kavrayabilseydi.
Keșke ‘heykelinin dikileceği yalanlarına’ inanmasaydı.
Keșke bu milletin kendisini ‘affetmeyeceğine’ inanabilseydi.
Bir o mu diyecekseniz; hayır bir o değil kușkusuz.
Keșke Hilmi Özkök Genel Kurmay Bașkanı olmasaydı. O olmayınca Yașar
Büyükanıt da olmayacaktı, İlker Bașbuğ da..
Hilmi Özkök olmayınca, herșey bir yana, ‘bașörtüsü sorunu’ ‘ulusal
sorun’ olmayacaktı.
Türkiye Cumhuriyeti Devleti bașbakanlığı ‘ișgal’ edilmeyecekti.
Yașar Büyükanıt olmayınca Türkiye Cumhuriyeti Devleti bașkanlığı
‘ișgal’ edilmeyecekti.
İlker Bașbuğ olmayınca Türk Silahlı Kuvvetleri denilence Türk Ordusu
anlașılacaktı.
Türk Ordusu tasfiye edilmemiș olacaktı.
Türk subayı gidip ‘ișgal valisi’nden ‘silah izni’ almayacaktı.
Hapishaneleri Türk subayları doldurmayacaktı.
Türk subayı ‘onlar eskidendi’ demeyecekti.
Türk Ordusu NATO’nun paralı askeri olmayacaktı.
Kerkük’e Musul’a gitmesine ‘izin’ yokken neden Kabil’e Kandahar’da
‘onsuz olmaz’ denildiğini kavrayabilecekti.
Türk Ordusu ‘batılı değer’leri kușkusuz bilmek zorundadır.
‘Ulusal değer’lerin neler olduğunu da bilmek koșuluyla kușkusuz..
Keșke Türk askerine de biraz ‘ulusal değer’ anlatılabilmiș olsaydı.
Hala yeniçeriler gibi ‘Allah Allah’ diye bağırmak yetmez.
Türk ulusuna ‘İllallah’ dedirtmemektir önemli olan.
Keșke bunları bana yazdırtmamıș olsalardı.
Keșke..
Habip Hamza Erdem
Reply all
Reply to author
Forward
0 new messages