Habip Hamza Erdem
unread,Mar 11, 2010, 8:03:19 PM3/11/10Sign in to reply to author
Sign in to forward
You do not have permission to delete messages in this group
Either email addresses are anonymous for this group or you need the view member email addresses permission to view the original message
to ağınlılar grubu
DARBE NASIL YAPILIR?
Değișik darbe türleri vardır.
Sebzeli darbe, fırında darbe, darbe tava ve darbe helva.
Bir de ‘darbe sote’ vardır ki, Hilmi Özkök evde soğan bulunmasına
karșın kasapta uygun et bulamadığı için yapamamıștır.
Öte yandan darbeler yörelere göre de değișiklikler gösterebilirler.
Ankara-Çukurambar, İstanbul-Ümraniye, Erzincan-Çatalarmut, Hakkari-
Șemdinli, Ankara-Sincan vb.
Ben darbe helvasını severim.
Hem yapılıșı da kolaydır.
Un, șeker, tereyağ, tava ve biraz da hava, yani darbe havası.
Darbe havası olmadan diğerleri olsa da darbe helvası olmaz.
Bakınız bugün Türkiye’de bir darbe olması için herșey var ama, darbe
yapılamıyor. Neden? Çünkü hava eksik.
Tayyip Recep Televizyonu, TRT ikinci kanalı bile ne kadar uğrașsa bu
havayı tutturamıyor bir türlü.
Zorlanıp yırtınıyor, hayır yok; havadan eser yok.
Sen kalk aracın plakasını ver, geçeceği yollları, uğrayacağı
durakları say; yükün ayrıntısını belgele..
Çıt yok.
Savcı ve polisi ayarla, muhabir ve kameramanı yolla; tıss.
Sarıya boyalı saçları, pembe yanaklı ve kıvrak kalçalı televizyon
muhabbet kușları saçlarını yolsunlar; tık yok.
Yapamıyorlar.
Neden?
Bir darbenin helvası kolay yapılmaz da ondan.
Sotesi olsaydı Hilmi Özkök efendi hazretleri yapacaktı.
Yani bu Alaca Karanlıkçılara karșı halk yollara düșseydi, darbe
sopası pardon sotesi yapmak ișten bile değildi.
Recep Tayyip’ten bașbakan olmaz deseydi bu halk, yasa var anayasa var
diye diretecek olsaydı darbe sote ‘șip-șak’ yapılacaktı.
Öyle o kadar gazete-televizyon, köșe yazarı-ekran marazına da gerek
yoktu o zamanlar.
Șimdi Tayyip Recep Televizyonu ne denli yırtınsa darbe helvası
yapılamıyor.
Bomba yüklü kamyonda ‘uzun namlulu silah tașıyan, sahte subay kılıklı
terörist bile var’ deniyor.
Niye? Tık olsun diye.
Ya polis kamyona ateș açacak ya da ‘görevli asker’ polise.
Bir tık yeter.
Televizyondaki kadın yırtınyor ki tık ola. Ama olmuyor.
Ancak olacak.
Ve yakındır.
Bunlar polisle askeri șu ya da bu șekilde biribirlerine
kırdıracaklar.
Bir kıvılcım, bir șehit.
Ve darbe helvası tutacak.
Onlar da tatlı tatlı yemeyi tasarlıyorlardır kimbilir.
Ama bu onların ‘helva’ları olacak.
Su testisi su yolunda kırılacak.
Habip Hamza Erdem