HAİN KONTENJAN
« Türkiye’nin bir hain kontenjanı var; bu nüfusun yüzde onudur ».
Atilla İlhan’ın saptaması bu.
Üç așağı beș yukarı bugün yedi-sekiz milyon kiși ediyor.
1915’te kaç kiși ediyor idi diye sorulsa, ben diyeyim bir milyon siz
deyin birbuçuk milyon.
Birinci Dünya Savașı da denilen Osmanlı İmparatorluğunun paylașım
savașı içinde, Batum ve Tiflis, Musul ve Kerkük, Bakü ve Erivan da bir
gidip bir gelmiyor muydu?
‘Hain Kontenjan’ın da yüzde üç-beș artıp azalması demek ki olağan.
Dünyanın her yerinde olduğu gibi, Osmanlı Ordusu’nda da ‘asker
kaçakları’ kurșuna dizilirlerdi.
Bunlar ‘hain kontenjan’ın olağan üyelerinden sayılırlar.
Sayılmasa idiler ‘kurșuna dizilmez’lerdi değil mi ama?
Pekiyi bunlar hem kaçıp hem de ‘düșman saflarına’ katılıyor olsalar;
kaçarken ‘devlet malı’nı da kaçırslar; kaçtıkları yönde önlerine gelen
kadın-erkek, çoluk-çocuk, genç-ihtiyar demeden tüm insanları
öldürseler; köy ve kasabaları yakıp-yıksalar...?
‘Kahraman’ mı sayılacaklardı?
Yoksa ‘görüldükleri yerde’ gebertilecekler miydi?
Kurșuna dizmek bașka gebertmek bașka değil mi ama?
Gebertildiler.
Onlar gebertilirken, onlara ‘akıl veren’, ‘yol gösteren’ ya da
‘yoldan çıkartan’ askerî deyimle ‘lojistik destek veren’lere ne
yapılmalı idi?
Doğrusu ‘gebertmek’ değil mi idi?
Ama son Osmanlı Pașa’ları, öyle yapmadılar.
Kararname çıkardılar; bunları alıp ‘güvenli bir bölgeye’ gönderdiler.
‘Savaș’ bittikten sonra da ‘geri getirmek’ istediler yani.
Bir bölüğü ‘giderken ölmüș’, bir bölüğü de zaten geri gelmek
istememiș olabilir.
Gerçekte bunların çoğunluğu Amerika ve Fransa’ya yerleștiler.
Yüzde kaçı șöyle olmuș olabilir yüzde bilmem kaçı da böyle..
Ne ki, hiçbir araștırma bu ‘hain kontenjan’ın yüzde onu bulduğunu
söylemiyor.
Kaybolanlar ‘yüzde beș’ bile değil.
‘Yüzde onbeș’ olsa bir șey olurmuș gibi.
Salt yüzde olarak ‘onbeș’ olmaktan öte..
Hain haindir ve cezasını çekecektir.
Hainlere hakketikleri cezanın çektirilmemiș olması sorun olușturur
genelde.
Bugün olduğu gibi.
Bugün Amerikan Bașkan çok üzülüyor olabilir, Fransız bakan da..
İsveçli parlamenter, İngiliz kamara üyesi de.
Ve Türkiye’de yașayan ‘yüzde on’luk ‘hain kontenjan’ da ağlayıp
sızlayabilir.
Bu ‘hain kontenjan’ Galatasaray Üniversitesi’ni İn tutup Sel gibi
coșabilir.
Barıș ve Demokrasi Partisi’nde Karabaș’lık da yapabilir.
Her ikisi de Fransız ve Amerika kontenjanındandır.
CNN tayfasındandır.
Son Osmanlı Pașa’ları yașıyor olsa idiler, bunları bir ‘kararname’
ile sürerlerdi.
Adam olduklarında geri dönmek kaydı ile kușkusuz.
Yeni yetme Nato pașaları ise bunlarla gurur duyuyor gibi duruyorlar.
‘Yüzde on’un karșısında selam durdukları gibi.
Bu ulusun yüzde doksanı da kurșuna dizilmiș sanki.
Öylece donup kalmıș.
Habip Hamza Erdem
--
Bu e-postayı Google Grupları'ndaki "ağınlılar grubu" adlı gruba abone olduğunuz için aldınız.
Bu gruba kayıt göndermek için
agin...@googlegroups.com adresine e-posta gönderin.
Bu gruba olan aboneliğinizi iptal etmek için
aginlilar+...@googlegroups.com adresine e-posta gönderin.
Diğer seçenekler için
http://groups.google.com/group/aginlilar?hl=tr adresinden grubu ziyaret edin.