Scrum For Microsoft Team System

5 views
Skip to first unread message

Halil Bahadır

unread,
May 22, 2008, 3:34:54 AM5/22/08
to agil...@googlegroups.com
Microsoft VS 2008 içinde add-in olarak da kullanılabilen bir uygulama.
Denedim ve gayet başarılı buldum geliştirme aracının içinden scrum ile ilgili bilgilere ulaşmak gayet iyi..

http://www.scrumforteamsystem.com/en/default.aspx

Daha önce benzerlerini RUP ve EUP (Essential UP) için WayPointer isimli araçla ivarjacobson'ın kızlarının şirketi Jackzone yapmıştı..Eclipse, Rational ve MS VS araçlarına plug-in oluyordu..

Yine benzer bir çalışma temelde RUP fakat Scrum, XP ve OpenUP  için de olacak şekilde EPF'de (veya RMC) tanımlanarak Rational Software Architect'e Process Advisor olarak eklenebiliyordu..

Ve son Çalışma henuz beta olmasına ragmen "Jazz project" içerisinde agile methodoloji sadece dokumantasyon anlamında değil süreçin yürütülmesi anlamında da kullanılabilen bir yapı..Beta içinde Eclipse Way ve OpenUP hazır geliyor ya da siz EPF yada RMC'de kendi tanımladığınız sürecinizi buraya aktarabiliyor ve işletebiliyorsunuz..Amaç'da zaten agile süreçler..

Saygılarımla...
--
Halil Bahadir

cenkcivici

unread,
May 22, 2008, 9:29:52 AM5/22/08
to AgileTurk
People and Communication > Processes and Tools :)

cenkcivici

unread,
May 22, 2008, 9:34:02 AM5/22/08
to AgileTurk
People and Communication > Processes and Tools :)

On May 22, 8:34 am, "Halil Bahadır" <bahadirha...@gmail.com> wrote:

cenkcivici

unread,
May 22, 2008, 9:41:24 AM5/22/08
to AgileTurk
Araclari genel bicimde tavsiye etmek bence dogru degil. Bir araci bi
projede basariliyla kullanirsiniz, sartlari farkli olan bir projede
onunuze engeller cikartir.
Bu arac Agile sureclerde cok iyi diye bir kriter olamaz.

Hangi projede denediniz?
Projenin sartlari, ekip yapisi , sureci neydi?
Arac kullanimina neden ihtiyac duydunuz?

Bunlari gercek deneyimlerle tartismak daha yararli olur.





On May 22, 8:34 am, "Halil Bahadır" <bahadirha...@gmail.com> wrote:

Halil Bahadır

unread,
May 23, 2008, 1:48:58 AM5/23/08
to agil...@googlegroups.com

Team System entegrasyonunda Ken Schwaber (Scrum'ın babalarınında birisi)
Jazz Projesinin başında da Eric Gamma (XP'nin babalarından birisi)

WayPointer'ın başında Ivar Jacobson (UP'ın babalarından birisi)

Hadi UP'ı dışarda bırakalım hem "Ken Schwaber" hem de "Eric Gamma" 'nın bir bildiği vardır heralde..


Yoksa "People and Communication > Processes and Tools"  bunun onlar bilmiyormu :)





2008/5/22 cenkcivici <cenk....@gmail.com>:



--
Halil Bahadir

cenkcivici

unread,
May 23, 2008, 4:15:50 AM5/23/08
to AgileTurk
Isimler guzel ama bu projelerde callisiyor olmalariyla Agile icin bu
araclari kullanmak gerekli gibi bir anlam cikarmak sacma olur.
Adamlar bu iste calisiyorlarsa kullanmak lazim demek yanlis.
Yaptiklari basarili islerde bu araclari kullanarak basarili
olduklarini da sanmiyorum.

Benimde onumuzdeki aylarda Thoughtworks un Cin ofisindeki Mingle proje
ekibine dahil olma ihtimalim var.
O da guzel bir arac gectigimiz gunlerde yeni versiyonu da cikti.
Ama kendi sirketinin aracini onerir misin desen projeyi incelemeden
once birsey diyemem.
Hatta bizim cogu projemizde ihtiyac olmuyor derim.

Agile sureclerin temeli iletisimin onunde engellerin olmadigi
durumlarda bu araclari kullanmak yarar yerine zarar getirir.
Bu isimlerde sana ayni seyi soyleyecektir.

Iyi calismalar
Cenk



On May 23, 6:48 am, "Halil Bahadır" <bahadirha...@gmail.com> wrote:
> Team System entegrasyonunda Ken Schwaber (Scrum'ın babalarınında birisi)
> Jazz Projesinin başında da Eric Gamma (XP'nin babalarından birisi)
>
> WayPointer'ın başında Ivar Jacobson (UP'ın babalarından birisi)
>
> Hadi UP'ı dışarda bırakalım hem "Ken Schwaber" hem de "Eric Gamma" 'nın bir
> bildiği vardır heralde..
>
> Yoksa *"People and Communication > Processes and Tools"  *bunun onlar
> bilmiyormu :)
> *
> *
>
> 2008/5/22 cenkcivici <cenk.civ...@gmail.com>:
>
>
>
>
>
>
>
> > People and Communication > Processes and Tools :)
>
> > On May 22, 8:34 am, "Halil Bahadır" <bahadirha...@gmail.com> wrote:
> > > Microsoft VS 2008 içinde add-in olarak da kullanılabilen bir uygulama.
> > > Denedim ve gayet başarılı buldum geliştirme aracının içinden scrum ile
> > > ilgili bilgilere ulaşmak gayet iyi..
>
> > >http://www.scrumforteamsystem.com/en/default.aspx
>
> > > Daha önce benzerlerini RUP ve EUP (Essential UP) için WayPointer isimli
> > > araçla ivarjacobson'ın kızlarının şirketi Jackzone yapmıştı..Eclipse,
> > > Rational ve MS VS araçlarına plug-in oluyordu..
>
> > > Yine benzer bir çalışma temelde RUP fakat Scrum, XP ve OpenUP  için de
> > > olacak şekilde EPF'de (veya RMC) tanımlanarak Rational Software
> > Architect'e
> > > Process Advisor olarak eklenebiliyordu..
>
> > > Ve son Çalışma henuz beta olmasına ragmen "Jazz project" içerisinde agile
> > > methodoloji sadece dokumantasyon anlamında değil süreçin yürütülmesi
> > > anlamında da kullanılabilen bir yapı..Beta içinde Eclipse Way ve OpenUP
> > > hazır geliyor ya da siz EPF yada RMC'de kendi tanımladığınız sürecinizi
> > > buraya aktarabiliyor ve işletebiliyorsunuz..Amaç'da zaten agile
> > süreçler..
>
> > > Saygılarımla...
> > > --
> > > Halil Bahadir
>
> --
> Halil Bahadir- Hide quoted text -
>
> - Show quoted text -

Halil Bahadır

unread,
May 23, 2008, 5:04:30 AM5/23/08
to agil...@googlegroups.com
Selamlar,

Bahsettiğim araçlar zaten yeni çıkmış araçlar, Jazz daha beta henuz dünyada da tecrubesi yok..Ama Jazz çıkınca Turkiye,'de bir projesi olacak aksilik olmazsa bende o projeye destek vereceğim.. sadece WayPointer eski bir araç onu da bir (sanırım 4 yıl kadar önceydi) donem Turkcell'de denemiştik fakat araçla alakası olmayan başka sebeplerden ötürü arkası gelmemişti.

Yanlış anlaşılmanın olduğu nokta surası benim amacım alın kullanın, bunu öneriyorum demek değildi  sadece bakın etrafta bunlar da var demekti..Bu konularda neler oluyor bir farkındalık yaratmak, bir gün ihtiyaç duyulursa Halil birşeyler yazmıştı bir bakalım'a getirmek.  (gerçi birşeyler önerilmesi gerekirse bulmakta zorlanacağımı da sanmıyorum)

Acaba öyle mi yazmısım diye tekrar baktım "agile için bu araçları kullanmak gerekli" ya da benzeri bir şey de yazmamışım.içim rahat :)

Adamların yaptıkları projeler yıllardır savundukları arkasından gittikleri bir mantığın prtaiğe dökülmesini sağlayan araçlar, bu yüzden inanmadıkları bir (kendilerinin de kullanmayacağı) projede yer almalarını düşünemiyorum. Tabi ki projenin durumu önemli, projeden bağımsız araç konumlamaya calisacak birileri hala var mı merak ederim ama gruptaki aşağı yukarı herkesi tanıyan birisi olarak rahat olabiliriz, aramızda boyle birisi yok :)

Gecen sene Eric Gamma'nın JAzz tanıtımında bulunmuştum Jazz'ın geliştirilmesinde kullandıkları EclipseWay sürecini daha önce Eclipse'in geliştirilmesi projesinde kullandıklarını  o yuzden bu süreci ve kullanımını Jazz projesinden çıkacak ürünün içinde add-in olarak da konumladıklarını bahsetmişti (aracın kendisini değil içine ekledikleri ve önerdikleri süreci kullanıyorlar en azından şimdilik)

Haftaya da Eric Gamma'yla konuşma sansımızın da olacağı bir event'e katılacağım ona da sorarım.Bakalım ne soyleyecekler.Gerci cevabı belli de.. Agustos'ta Agile 2008 Conf'  da Ken Schwaber'e de sormaya çalışırım..

Sanırım benim maillerdeki yanlış anlaşılmalar geleneksel hale geldi :)




2008/5/23 cenkcivici <cenk....@gmail.com>:



--
Halil Bahadir

cenkcivici

unread,
May 23, 2008, 4:28:55 AM5/23/08
to AgileTurk
Kendi fikirlerimizi olustururken konu hakkinda baskalarinin ne
dusundugunu arastirmak dogru , olmasi gereken birsey.
Bu fikirler cok buyuk insanlarin fikirleri de olabilir.
Fakat bu fikirleri kendi fikirlerimiz olarak kabul etmeden once kendi
akil suzgecimizden gecirmemiz, iyice irdelememiz sart.
Sirf Ivar Jacobson'in kizlari bir is yapiyor diye o is iyidir demek
bana komik geliyor :)
> > - Show quoted text -- Hide quoted text -

Alper Özer

unread,
May 23, 2008, 8:53:27 AM5/23/08
to agil...@googlegroups.com
Biz yeni portal projesinde Scrum deneyeceğiz. Bir Sharepoint  uygulaması olacağı için VS2008 ve .NET 3.5 kullanıyor olacağız. Bu tool'u deneme şansımız olur sanırım. Sonuçları grupta yayınlıyor oluruz :)

bahadi...@gmail.com

unread,
May 26, 2008, 9:37:34 AM5/26/08
to AgileTurk
İlk mesajda JAZZ 'da Beta içinde Eclipse Way ve OpenUP hazır geliyor
ya da siz EPF yada RMC'de kendi tanımladığınız sürecinizi buraya
aktarabiliyor ve işletebiliyorsunuz...demiştim.,Tam ben EPF'de
hazırlanmış bir Scrum süreç tanımını import edeyim deneyeyim derken
birkac gun once cıkan beta-3 versiyonunda SCRUM'ı da eklemişler..

Bu arada EPF'deki Scrum süreç tanımını sizde indirebilirsiniz ister
EPF'de açılan halini isterseniz direk web' ortamına publish edilmiş
halini http://www.eclipse.org/epf/downloads/scrum/scrum_downloads.php

Aynı durum XP için var http://www.eclipse.org/epf/downloads/xp/xp_downloads.php

Henuz XP için Jazz'a tanım koymadılar, bunu denemek lazım??



saygılar..
Halil.

mfe...@googlemail.com

unread,
May 28, 2008, 5:43:28 AM5/28/08
to AgileTurk
Merhaba Halil Bey,

Bizde şirket içinde 8 kişilik bir ekibimizle Agile yapmaya
çalışıyoruz. Bu konuda çalışmalara yeni başladık.

Size ve gruptaki deneyimli arkadaşlara sorularım şöyle. Vakit ayırır
ve cevaplarsanız mutlu olurum.
1. Öncelikle Agile ' in geliştirme, tasarım pratiklerini mi
öğrenelim? TDD, Refactoring gibi konuları özümsemeden Agile yapmamıza
ne dersiniz?
2. Agile için hangi aracı tavsiye edersiniz? Araç kullanmadan süreci
işletmemiz ideal midir?


Herkese saygılar
Mehmet Emin

mfe...@googlemail.com

unread,
May 28, 2008, 5:43:28 AM5/28/08
to AgileTurk
Merhaba Halil Bey,

Bizde şirket içinde 8 kişilik bir ekibimizle Agile yapmaya
çalışıyoruz. Bu konuda çalışmalara yeni başladık.

Size ve gruptaki deneyimli arkadaşlara sorularım şöyle. Vakit ayırır
ve cevaplarsanız mutlu olurum.
1. Öncelikle Agile ' in geliştirme, tasarım pratiklerini mi
öğrenelim? TDD, Refactoring gibi konuları özümsemeden Agile yapmamıza
ne dersiniz?
2. Agile için hangi aracı tavsiye edersiniz? Araç kullanmadan süreci
işletmemiz ideal midir?


Herkese saygılar
Mehmet Emin


bahadi...@gmail.com

unread,
May 28, 2008, 7:00:27 AM5/28/08
to AgileTurk
Selamlar,

Çevik yöntemlerle ilgili Türkiye'de çalışmaların yapılıyor olması
grubumuz adına da sevindirici, zamanla sizin yaşadıklarınızda bizim
için iyi bir bilgi kaynağı olacaktır.

Sorularınıza gelince, öncelikle yaptığınız projenin karakteristiğine,
ekibin durumununa göre davranmak gerekiyor. Tabi Agile'ın olmazsa
olmazlarını da ilk hedef olarak koymak lazım zaman sabit iterasyonları
doğru yapabilmek, takım içerisinde işbirliğini etkin bir şekilde
sağlayabilmek gibi..Agile olma fikrine başlarken kendini kanıtlamış,
bircok projede denenmiş bir yöntemi seçmenizi öneririm. Scrum, XP,
DSDM,Lean, Crystal Clear, AUP, OpenUP bunlardan bazıları. Dünyada
oransal olarak en çok Scrum daha sonra XP ve ikisinin birlikte hibrit
kullanıldığı Scrum+XP kullanılmakta. Bu da aslında sizin ilk sorunuza
yön verebilir. Scrum geliştirme tekniklerine dokunmadan proje
yönetimine yönelik pratikler sunar XP ise dediğiniz geliştirme tasarım
pratiklerine yönelik pratiklerde sunar. Eğer agile konusunda çok
yeniyseniz ve XP'nin sunduğu tasarım pratiklerinde cok da tecrubeli
değilseniz öncelikle agile proje yönetimi kavramları ile başlamanızı
paralelde gerekli tasarım geliştirme pratikleri konusunda kendinizi
geliştirmenizi daha sonra XP'ye yönelmenizi öneririm ama dediğim gibi
takımın ve proje hakkında bilgi olmadan direk birsey soylemek pek de
doğru olmaz..

Agile için araç derken de araç ismi değil de kavram ismi vermek daha
doğru olacaktır, başlangıc için

- konfigurasyon yönetimi için araca ihtiyacınız olacaktır,
versiyonları saklamak için vs..
- sürekli entegrasyon için build yönetimi araçlarına / API /
FrameWork da ihtiyac olacaktır.
- birim testleri için araç/FWI'lere ihtiyaç olacaktır
- IDE zaten lafını etmiyorum,


Yok bizim takım içinde iletişim problemleri var, süreci uygularken
doğru gidip gitmediğini bilemiyoruz takım içinde bizi yönlendirecek
birileri yok, desteğe ihtiac duyuyoruz gibi sıkıntılarınız olursa.bu
sefer ek araçlara da ihtiyaç duyulabiliyor ama bence olmazsa olmaz
değil dediğim sıkıntılar varsa öneririm.

- Agile proje yönetimi araçlarına
- Sürec hakkında bilgi veren yönlendirici araçlara ihtiyaç
duyulabilir.. (Bu mesajlaşmaların başından beri konuşulan araçlar..)

Piyasada yukarıdaki işleri yapan paralı araçlarda, open source, free
araçlarda var. Bununla ilgili bir toparlama yapıp birşeyler yazmayı
planlıyordum, en yakında insallah..

kolay gelsin...



On May 28, 12:43 pm, "mfe...@googlemail.com" <mfe...@googlemail.com>
wrote:
> > Halil.- Hide quoted text -

mfe...@googlemail.com

unread,
May 28, 2008, 7:21:02 AM5/28/08
to AgileTurk
Merhaba tekrar,

Cevabınız için teşekkürler. Şimdiye kadarki pilot proje
deneyimlerimizi sizinle paylaşayım.Scrum'ın proje yönetim süreci
sağduyunun sesi gibi adeta. Çok basit ve uygulanması kolay. Bu nedenle
adaptasyonda çok büyük sorun yaşamadık. Gereksinimleri kartlara
böldük. Koşu planlamaları gibi aktiviteleri yaptık ve 2 haftalık
koşularla çalışmaya başladık. Ekip bu yeni yönteme yeni olduğu için
süreci tam anlamıyla işletemedik fakat zamanla oturacağını
düşünüyorum.Fakat XP ' nin pratikleri hakkında henüz bilgi sahibi
olmadığımız için birim testlerinin yazılması, CruiseControlun
kurulması, refactoring gibi konularda ilerleme kaydedemedik. Bunları
uygulamadığımız içinde birkaç koşudan sonra ulaştığımız kalite bizi
tatmin etmedi açıkcası.

Bu konuda nasıl bir yol izleyelim? Proje yönetim danışmanlığı
ülkemizde gırla fakat bu tür ince işler için yeterli kaynak yok.


Teşekkürler
Mehmet Emin.

Mehmet Fahir Emin

unread,
May 28, 2008, 8:37:29 PM5/28/08
to AgileTurk
Merhaba Bahadir Bey,

Bildiğim kadarıyla Bildem' de çalışıyorsunuz. Agile konusunda eğitim içeriğini paylaşmanız mümkün mü? Özellikle gruba attığım epostada belirttiğim gibi geliştirme pratikleri üstünde duruyoruz. Junit ile birim testlerinin yazılması, CruiseControl ile entegrasyon, Refactoring desenleri özellikle ilgilendiğimiz konular. Bu konuda eğitim vermiyorsanız bildiğiniz kurumlar var mı?

Teşekkürler ve saygılar
Mehmet Fahri Emin



bahadi...@gmail.com

unread,
May 29, 2008, 11:54:02 AM5/29/08
to AgileTurk
Merhabalar,

Önclikle sunu soylemek istiyorum AgileTurk grubunun benim calistigim
sirketle hicbir alakası yok. Bu grubu kurarken amacımız Çevik
yöntemlere ilgisi, bilgisi olanlarla bir araya gelip bilgi
alışverişinde bulunmaktı, hep de oyle kalmasını istiyoruz. Benim
çalıştığım dahil herhangi bir şirketin pazarlama mecrası olarak
AgileTurk grubunu kullanmasını kesinlikle karşıyım. Tüm üyelerimizin
sadece tarih hatırlatması olacak şekilde seminer, eğitim tarihlerini
buradan duyurabiliriz.

Bahsettiğiniz eğitimlerle hakkında ilgili şirketlerin (benimki veya
herhangi diğer şirketler) satış temsilcilerinden gerekli bilgileri
alabilirsiniz diye düşünüyorum..

Anlayışınız için şimdiden çok teşekkür ediyorum..

Saygılarımla
HB.
> > > > - Show quoted text -- Alıntıyı gizle -
>
> - Alıntıyı göster -
Reply all
Reply to author
Forward
0 new messages