Selamlar,
Çevik yöntemlerle ilgili Türkiye'de çalışmaların yapılıyor olması
grubumuz adına da sevindirici, zamanla sizin yaşadıklarınızda bizim
için iyi bir bilgi kaynağı olacaktır.
Sorularınıza gelince, öncelikle yaptığınız projenin karakteristiğine,
ekibin durumununa göre davranmak gerekiyor. Tabi Agile'ın olmazsa
olmazlarını da ilk hedef olarak koymak lazım zaman sabit iterasyonları
doğru yapabilmek, takım içerisinde işbirliğini etkin bir şekilde
sağlayabilmek gibi..Agile olma fikrine başlarken kendini kanıtlamış,
bircok projede denenmiş bir yöntemi seçmenizi öneririm. Scrum, XP,
DSDM,Lean, Crystal Clear, AUP, OpenUP bunlardan bazıları. Dünyada
oransal olarak en çok Scrum daha sonra XP ve ikisinin birlikte hibrit
kullanıldığı Scrum+XP kullanılmakta. Bu da aslında sizin ilk sorunuza
yön verebilir. Scrum geliştirme tekniklerine dokunmadan proje
yönetimine yönelik pratikler sunar XP ise dediğiniz geliştirme tasarım
pratiklerine yönelik pratiklerde sunar. Eğer agile konusunda çok
yeniyseniz ve XP'nin sunduğu tasarım pratiklerinde cok da tecrubeli
değilseniz öncelikle agile proje yönetimi kavramları ile başlamanızı
paralelde gerekli tasarım geliştirme pratikleri konusunda kendinizi
geliştirmenizi daha sonra XP'ye yönelmenizi öneririm ama dediğim gibi
takımın ve proje hakkında bilgi olmadan direk birsey soylemek pek de
doğru olmaz..
Agile için araç derken de araç ismi değil de kavram ismi vermek daha
doğru olacaktır, başlangıc için
- konfigurasyon yönetimi için araca ihtiyacınız olacaktır,
versiyonları saklamak için vs..
- sürekli entegrasyon için build yönetimi araçlarına / API /
FrameWork da ihtiyac olacaktır.
- birim testleri için araç/FWI'lere ihtiyaç olacaktır
- IDE zaten lafını etmiyorum,
Yok bizim takım içinde iletişim problemleri var, süreci uygularken
doğru gidip gitmediğini bilemiyoruz takım içinde bizi yönlendirecek
birileri yok, desteğe ihtiac duyuyoruz gibi sıkıntılarınız olursa.bu
sefer ek araçlara da ihtiyaç duyulabiliyor ama bence olmazsa olmaz
değil dediğim sıkıntılar varsa öneririm.
- Agile proje yönetimi araçlarına
- Sürec hakkında bilgi veren yönlendirici araçlara ihtiyaç
duyulabilir.. (Bu mesajlaşmaların başından beri konuşulan araçlar..)
Piyasada yukarıdaki işleri yapan paralı araçlarda, open source, free
araçlarda var. Bununla ilgili bir toparlama yapıp birşeyler yazmayı
planlıyordum, en yakında insallah..
kolay gelsin...
On May 28, 12:43 pm, "
mfe...@googlemail.com" <
mfe...@googlemail.com>
wrote:
> > Halil.- Hide quoted text -