Yeni bir Story nin gelistirimine baslarken

0 views
Skip to first unread message

cenkcivici

unread,
Apr 7, 2008, 8:42:41 AM4/7/08
to AgileTurk
Merhaba,

Diyelim ki IKO(Iteration kick off) toplantisi bitti. Sonrasinda ayakta
kisa bir toplanti yapildi ve onceliklere gore User Story paylasildi
ve "Iteration Backlog " durumundan "In Play" durumuna alindi. Sizde bu
kartlardan birinin gelistirilmesi icin gonullu oldunuz.

Bundan sonraki calisma asamalari nasil olmali?

Ben kendi tecrubelerime gore tavsiye ettigim calisma yontemini
paylasayim.

1. Kartla ilgili gelistirme calismalarina baslamadan once gereksinim,
kabul kriterleri ve gelistirme task larini gozden gecirin. Bu calisma
genelde Pair inizle beraber olur ve 10-15 gibi bir sure alabilir.

2. Sonrasinda Karttan sorumlu BA, QA ile birlikte ayakta kisa bir
toplanti yapin. Bu da 10-15 dk lik Kartla ilgili sorular varsa
bunlari paylasin.

3. Sonra gelistirme calismalarina baslayin. Detaylica izlenecek yolu
yani task listenizi olusturun ve ustunde pair ile beraber fikir
birligine varin.

4. Calisma esnasinda biten task lari listenizde isaretleyin. Kucuk
adimlarla calisin. Versiyon kontrole ekleyebileceginiz asamalarda
kodlari checkin yapin. Idealde 3-4 saatte bir.

5. Arada demo yapabileceginiz seyler oldukca QA ve BA i surece dahil
ederek gosterin, surekli geri beslenim alin. Gelismelerden herkesi
haberdar edin.

6. Gelistirme faaliyetleri bittigi zaman BA ve QA e bastan sonra
basarili senaryolari gosteren bir demo yapin. QA tamam artik benim
testlerim baslayabilir dedigi zaman karti "IN Play" durumundan QA
testi durumuna aktarabilirsiniz.

Iyi calismalar
Cenk Civici
Senior Consultant
Thoughtworks London
Reply all
Reply to author
Forward
0 new messages