od scruma do SAFe

已查看 24 次
跳至第一个未读帖子

Iza Filipiak

未读,
2019年5月15日 05:31:552019/5/15
收件人 Agile Warsaw
Cześć Wszystkim!
przez ostatnie lata pracowałam w scrumie z małymi zespołami deweloperskimi. Teraz przymierzam się do Scaled Agile Framework, szkoleń i certyfikacji.
Czy macie może podobne doświadczenia? Możecie podpowiedzieć, skąd zacząć, jaką ścieżkę wybrać, które szkolenie na początek?
Z wielką chęcią przyjmę wszelkie rady i wymienię się doświadczeniem (scrum w zespołach deweloperskich w dziale IT)! :)

Krzysztof Niewiński

未读,
2019年5月15日 07:44:162019/5/15
收件人 agile-...@googlegroups.com
Cześć Iza,

Pracowałaś w Scrumie w małej skali, to może fajniej byłoby pracowac nadal w Scrumie tylko w dużej skali? Po co ci ten unSAFe? ;) Sprawdź https://less.works/

Krzysztof Niewiński
510-002-690

Wiadomość napisana przez Iza Filipiak <izabela.f...@gmail.com> w dniu 15.05.2019, o godz. 11:09:

--
Otrzymujesz tę wiadomość, bo subskrybujesz grupę „Agile Warsaw” w Grupach dyskusyjnych Google.
Aby anulować subskrypcję tej grupy i przestać otrzymywać od niej wiadomości, wyślij e-maila na agile-warsaw...@googlegroups.com.

Krystian Kaczor

未读,
2019年5月15日 07:57:142019/5/15
收件人 agile-...@googlegroups.com
Tendencja jest teraz taka, że część firm, które próbowały SAFe wycofuje się z tego.

Zależy co Cię interesuje skalowanie czy transformacja?

Nexus, LeSS, Scrum@Scale mogą być ciekawszą opcją. Bardziej scrumową opcją.

S@S to właściwie transformacja, LeSS transformacja w ramach produktu, Nexus po prostu skalowanie Scruma.

Więcej opcji znajdziesz na https://groups.google.com/d/optout.
--
Pozdrawiam/Best Regards Krystian

Maciej '(e)MMA' Markowski

未读,
2019年5月16日 06:16:192019/5/16
收件人 agile-...@googlegroups.com
To trochę z drugiej strony ;D
SAFe w intencji / "by the book" jest bardzo "SCRUmowy"(w końcu bierze
z niego całymi garściami),
implementacje, a w szczególności głębokość zrozumienia co pochodzi z
SAF'a a co kultury danej organizacji już niekoniecznie.

No i oczywiście są bardziej i mniej udane implementacje.
Niektóre w Polsce są nawet bardzo udane.

Natomaist wracając do tematu: bardzo zachęcam do przemyślenia najpierw
jaki problem chcesz rozwiązać i potem poszukać narzędzi.
Czasem będzie to A,B,C...

Odnośnie jak uczyć się SAF'a
Cały materiał SAFe jest dostępny za darmo na stronie.
Można czytać, jest community które może pomoć.

Ja ja bym teraz na nauki SAF'a podszedł:
* pomysłał o problemach jakie chce rozwiazać
* trochę poczytał na stornie o SAFe (i innych) (są też webinary za darmo)
* spotkał się i pogadał z z kimś z doświadczeniem i porozmawiać o tym
co/jak i dlaczego i w jakiej skali.
* potem decydował się czy iść na szkolenie ( i które / na któym poziomie)

P.S Szkolenia i certyfikacje są dość drogie, bez konkretnego celu bym
się na to nie porywał.
P.SS jak chcesz to możemy się spotkać na piwo i pogadać w Warszawie
Jako NIE prowadzący aktualnie działaności szkoleniej mam
nadzieję że będę obiektywny ;D

Maciej Markowski +48 603364644
> Aby wyświetlić tę dyskusję w internecie, otwórz https://groups.google.com/d/msgid/agile-warsaw/CAPFjF90t%3DNc00e8Ue6zjswC0mSHGSjFq%3D4LKgEUCeVUTjj33mg%40mail.gmail.com.
> Więcej opcji znajdziesz na https://groups.google.com/d/optout.

--
---
Maciej '(e)MMA' Markowski

Iza Filipiak

未读,
2019年5月16日 06:55:232019/5/16
收件人 Agile Warsaw
@Krzysztof, @Krystian i @Maciej, dzięki za feedback!

nie doprecyzowałam faktycznie, kierunek wynika z tego, że zmieniłam pracę i teraz w nowym w zespole jest zapotrzebowanie na certyfikowanych specjalistów SAFe.

Zacznę chyba od leading safe (SAFe agilist) ale jeśli mielibyście sugestie co do innej kolejności, to bardzo chętnie wezmę pod uwagę :)

Nexus i LeSS postudiuję sobie na własną rękę, żeby mieć szerszą perspektywę, dzięki!. Ale macie może rady, jak je lepiej "ugryźć", niż tylko teoretycznie? Bo z materiałami się zapoznam, poczytam; znajdę też w internecie jakieś case studies pewnie, ale - co mogę jeszcze zrobić, de facto nie praktykując ich na co dzień?
回复全部
回复作者
转发
0 个新帖子