צריך עיון בדבר-מלכות חוקת

בעלי הקבוצה

to עיונים בדבר-מלכות
ב"ה.

בסעיף יו"ד בשיחה:

"כידוע שעל ידי גילוי תורת חסידות חב"ד בכלל, המאפשרת להבין חסידות בשכל
האדם עד בשכל דנפש הבהמית, ובפרט כפי שנתוסף בזה בדורות האחרונים, מקבלים
כח מיוחד לעשות מעניני העולם כלים לאלקות, עד שהעולם יעשה דירה לו יתברך
בתחתונים".

"כפי שנתוסף בזה בדורות האחרונים" - האם הכוונה שהחסידות שנתגלתה בדורות
האחרונים - שזה כולל את דורו של נשיא דורנו שליט"א - חודרת יותר בשכל
האדם מאשר החסידות של הדורות הראשונים (אדה"ז ושאחריו), ונותנת יותר כח
לעשות מעניני העולם כלים לאלקות?

מה משמעות הענין, והאם מצאנו לכך מקור נוסף.

* * *

שם בסי"ב:

"ענין שכולל את החיבור דנגלה וחסידות ביחד . . וכפי שמצינו במיוחד בדברי
תורת רבותינו נשיאינו שנדפסים בפרט לאחרונה".

לאיזה ספרים הכוונה? אולי לקוטי שיחות?

nharpaz

to עיונים וביאורים בדבר-מלכות
ב"ה

עיין בפתח דבר להוצאה החדשה של המשך תער"ב שנת תשנ"ב
שם מציין ללקו"ד כרך ב עמ' שה, א. והענין:
"עם אמירתו של המשך זה התחילה תקופה חדשה בהתרחבות תורת החסידות, וכל
הענינים העמוקים בחסידות מבוארים בהרחבה, כדברים מוחשיים רגילים"

בעלי הקבוצה

to עיונים וביאורים בדבר-מלכות
כן, אך בשיחה זו הרבי מדבר על חיבור נגלה וחסידות, שלוקחים מושגים בנגלה
ומבארים אותם על פי חסידות. ולעניות דעתי ולחוסר בקיאותי, אני מכיר כזה
דבר כמעט ורק בלקוטי שיחות.

mordechai sibony

to עיונים וביאורים בדבר-מלכות
עיין דבר מלכות ויצא הע' 142

הועד להעמקת לימוד הדבר-מלכות והפצתו

to עיונים וביאורים בדבר-מלכות
בדבר מלכות ויצא הע' 142 כתוב:
"גם אצל הצמח-צדק מצינו הרחבה גדולה בתורת החסידות, אבל עיקר חידושו הוא
(בספירת הדעת - ) החיבור דנגלה וחסידות, ההשואה ותיווך של עניני חסידות
בדרושי אדה"ז וכו' עם תורת הנגלה וכו'."

אך, האם לזה הכוונה בספרים "שנדפסים בפרט לאחרונה"?
הדרך מצוותיך נדפס לפני שנים רבות, וגם שאר ספריו נדפסו זמן רב לפני
תנש"א

> -הראה טקסט מצוטט-

חיים דוד לנדא

to abm...@googlegroups.com

ב"ה

למה א"א לפרש בפשטות שהכוונה למאמרים ולקוטי שיחות של נשיא דורנו?