Investigation of high level interaction using Taguchi method

samira

to Taguchi DOE Application Discussion Group (TDA-DG)
Hi Dears,
I am working on my thesis about "combine harvester loss". In that I
have five factors at three levels with three repetitions.
I would like to know that for experiment design by taguchi method, can
I consider interactions that have more than two levels for
example:AxBxCxD?
Or I can consider just two levels interaction, for example:AxB?
Yours faithfully,
samira

Mahbube Khorramnezhad

to tda...@googlegroups.com

سلام
خسته نباشید
با توجه به نرم افزاری که استفاده می کنید تعداد سطوح را می توان تغییر داد مثلا با نرم افزار زیر فقط 4 سطح می توان انتخاب کرد
ًًqualetic4

Of course you can use interactions that have more than two levels, but, you should mind appropriate tables and it's better to be not more than 4 or 5.

Yours faithfully,
M.Ebrahimi

to Taguchi DOE Application Discussion Group (TDA-DG)
با سلام
ممنون از پاسخ شما.
من هم از QUALITEK-4
استفاده میکنم. ولی توی کتابهایی که خوندم همه مثالها فقط اثرات متقابل
دو سطحی رو بررسی کردن و در ضمن من بخاطر تعداد بالای آزمایشاتم که مزرعه
ای هم هستن واقعا نمی دونم کدوم فاکتورهام اثر متقابل بیشتری دارن که
انتخابشون کنم. الان بین آرایه های 27 و 81 نمی دونم کدوم بیشتر به درد
کار من میخوره؟
ممنون میشم اگه در این زمینه اطلاعات دارید راهنمایی کنید.

Mahbube Khorramnezhad

to tda...@googlegroups.com
سلام
به نظر من شما فقط در انتخاب تعداد سطوح محدود هستید و هر تعداد پارامتر که بخواهید می توانید انتخاب کنید و برای اطمینان بیشتر بهتر است تکرار آزمایش هم داشته باشید

to tda...@googlegroups.com
با سلام

لطفاً در نظر داشته باشيد كه بر اساس قانوني كه به اصل پراكندگي اثرات معروف است، اثرات متقابل سه گانه معمولاً از اثرات متقابل دو گانه ضعيف تر هستند و اثرات متقابل چهارگانه حتي از اثرات متقابل سه گانه هم ضعيف تر هستند
بنابراين من تصور نمي كنم بررسي كردن اثر متقابل چهارگانه ارزشمند باشد
با احترام
محمد مهديارفر

________________________________
to tda...@googlegroups.com
سركار خانم زارعي گرامي

با سلام
بله كاملاً حق با شما است. در بسياري موارد حتي اگر شما نخواهيد تعدادي از اثرات را مطالعه كنيد، در آرايه و بنابراين تعداد آزمايش هاي مورد نياز تأثيري نخواهد داشت
اجازه دهيد باز هم شما را حتي در بررسي كردن اثرات متقابل سه گانه مردد كنم. اين اثرات چندان قوي نيستند و به احتمال قوي وجود خطا در آزمايش ها باعث خواهند شد كه اين اثرات حتي اگر وجود داشته باشند،‌ معني دار نشوند
اگر نظر اينجانب را بخواهيد، فقط به اثرات متقابل دوگانه توجه كنيد و از آرايه كوچكتري استفاده كنيد و در عوض آزمايش هاي خود را تكرار كنيد تا برآورد بهتري از خطا به دست آوريد

با احترام و آرزوي موفقيت
محمد مهديارفر

________________________________

From: samira <s.za...@gmail.com<mailto:s.za...@gmail.com>>
To: Taguchi DOE Application Discussion Group (TDA-DG) <TDA...@googlegroups.com<mailto:TDA...@googlegroups.com>>

samira zarei

to tda...@googlegroups.com
جناب آقای مهدیارفر
با سلام واحترام
ممنون از اینکه با نظرات ارزشمندتان بنده را راهنمایی می فرمایید.
من هم سعی در متقاعد کردن اساتید راهنما برای افزایش تکرار بجای آرایه بزرگتر میکنم.
باز هم از شما ممنونم.
با احترام
زارعی