עם הקמת המדינה הפלסטינית

Olek Netzer

to התנועה לשחרור ישראל מהשטחים
אני מעביר לכם מכתב שכתבתי למארגן העצרת ביום הכרזת העצמאות הפלסטינית
באו"ם, ספי רכלבסקי

דר' אולק נצר
הרצל 87, תל אביב 66554
טלפון 0544-386226
Olek.ne...@gmail.com
‏יום ראשון 25 ספטמבר 2011

ספי – שלום וברכה
ראשית, אני ממש מרגיש אסיר תודה לך על שארגנת את העצרת להכרה במדינה
הפלסטינית. בעצמי הופתעתי מזה שכל כך התרגשתי. אף פעם עוד לא זכיתי
לשמוע כל כך הרבה דברים מנוסחים כל כך יפה וקולע, שבמשך שנים אני אומר/
כותב אותם בהרגשה של בדידות מוחלטת. אני רוחש לך כבוד ויקר על שהצלחת
לקבץ קבוצה כזאת של אנשים ו"להרים" פרויקט כזה. אני גם מרגיש קרוב אליך,
על פי כתיבתך, יותר משאני מרגיש לכל דובר-בציבור אחר.
עד שהעצרת התחילה, הסתובבתי בין האנשים ושאלתי אותם שאלה אחת, שהיא
בעיניי חשובה ופורייה ביותר: "מה צריך לקרות בארץ, כדי שאנשים כמוני
וכמוך ירגישו שקרה משהו טוב, נדלק איזה ניצוץ, אור בקצה-המנהרה הנותן
קצת יותר תקווה?". כצפוי, איש לא ידע לומר משהו שהוא בתחום שלנו, של
האנשים הקרובים, אלא מה צריכה לעשות הממשלה, או אובמה. מייחלים שיקרה
משהו בלי מאמץ מצדנו – וזה כלל גם את אחד הדוברים אחר-כך, פרופ' הראל.
מארגני "1000 שולחנות עגולים", שהם אנשי מקצוע מבינים עניין כמוני בארגון
וב"טכנולוגיה של שייח", הצמידו לזה את האתר האוסף "1000 יוזמות". שום דבר
ששמעתי מפי האנשים הטובים שם מול המוזיאון ברוטשליד לא היה בגדר "יוזמה",
אלא רק משאלות-לב.
אני שאלתי את עצמי את השאלה הזאת לפני כמה שנים, מצאתי את התשובה שלי
ויצאתי ביוזמה, וירטואלית כי אין לי אמצעים מעבר לזה, הנקראת "התנועה
לשחרור ישראל מהשטחים". עברו מספר שנים וכל מה שקרה מאז נראה כמחזק את
התיזה שלי. כעת אני רוצה לשים בידיך את היוזמה הזאת – נראה לי שאין
ידיים מתאימות יותר.
על היוזמה עצמה לא אוסיף – ניסחתי הכל בכתב על דף אחד, שאותו אני שולח
לך.
לא שלא ניסיתי "להלביש" את היוזמה על אנשי פוליטיקה. קודם כל על אברם
בורג, רק בגלל הדברים הנפלאים, המדהימים, שהוא אמר בראיון ל"הארץ" ב-2003
– אני מצרף גם זאת, כדי שתחוש למה אני מתכוון בדיוק. אחר כך הוא התאייד,
לא עשה כלום מכל מה שאמר, נדמה לי שהעביר "פרדיגמה" ממדינת ישראל
ל"יהדות". האחרון היה עמרם מצנע, גם הוא לשוא. מזה אני מסיק מה הסיכוי
אצל אנשים שהשתפשפו כבר במערך הפוליטי – קרוב לאפס.
אגב מערך פוליטי – הספר האחרון שלי נקרא "רק לא כך – הדרך להתארגנות
פוליטית ללא שחיתות כוחנית".
ספי, ידידי הווירטואלי, על המכתב הזה אני מצפה ממך לתשובה (ר' דואל).
לוחץ את ידך, אולק נצר