Úroveň časopisu U nás

Vladimír

to Diskusní fórum Praha - Libuš
Odvážil jsem se pozastavit nad úrovní časopisu U nás. Předkládám naši
korespondenci, úsudek si, prosím, udělejte sami.

Redakci časopisu U nás : 20.4.2010

Tak nám v dubnu vyšel zase časopis U nás !
A opět, ostatně jako vždy, jeho obsah je na úrovni trhovkyň,
které spolu musí prodebatovat děti, rodiče, klepy, jestli se starosta
na plese usmál nebo ne, a vůbec všechny takovéto důležité věci.
Zcela stranou jsou ponechávány problémy naší MČ, komentáře i
citace ze zasedání rady a zastupitelstva ( tentokrát tyto zprávy z
rady jsou tištěny co nejmenším písmem, aby zbylo víc místa na výše
uvedené drby ). Dále by bylo nutné zveřejňovat stanoviska zastupitelů
a vedení MČ k dění v obci a vůbec vše to, co je pro nás všechny
důležité. Nebo se už nikdo k ničemu nevyjadřuje ?
(Jenom doufám, že těmto Vašim dosavadním výtvorům neříkáte
novinařina.)
Vladimír Jílek

Re : Hana Kolářová, 20.4.2010
Vážený pane Jílku,
děkuji za Váš názor. Náplň a výrobu časopisu U nás zajišťuje jeden
člověk na částečný úvazek, což je čas neumožňující vesměs více než
editorské sestavení čísla. Členové redakční rady spolupracují ve svém
volném čase. Výstupy ze zasedání rady a zastupitelstva jsou ve
zkrácené podobě v časopise otiskovány pravidelně všechny, kompletně
jsou k dispozici buď na webu nebo na Úřadu MČ. Veškerým stanoviskům
zastupitelů, pokud se rozhodnou je napsat, je časopis otevřen stejně
jako názorům občanů, tedy i Vás.

Re: 20.4.2010
Vážená paní Kolářová,
Vaše vyjádření je jen schovávačka za slova, typicky česky : já na nic
nemůžu ! Ani zmínka o tom, jak by to šlo dělat lépe a co zlepšit.
Když tedy vítáte všechny příspěvky, proč nebyl např. otištěn Otevřený
dopis vietnamskému novinářovi, od mého přítele V.Jelínka, takže ho
musel vložit alespoň do diskusního fóra ?
Najdete odvahu zveřejnit i tuto naši korespondenci ?
V.Jílek

Re : 20.4.2010
Vážený pane Jílku, časopis zpracovávám podle svého nejlepšího svědomí
a hlavně s vědomím odpovědnosti za slova vypuštěná na veřejnost,
zvláště ta tištěná. A pokud se Vám zrovinka nezpovídám o tom, jak by
se to dalo dělat lépe, neznamená, že o tom nepřemýšlím. Howgh.
Hana Kolářová

--
Tuto zprávu jste obdrželi, protože odebíráte skupinu "Diskusní fórum Praha - Libuš" služby Groups Google
Pro přispívání do této skupiny, odešlete e-mail na Praha...@googlegroups.com

Vladimír Jílek

to praha...@googlegroups.com

Dne 20.4.2010 21:33, Matěj Kadlec napsal(a):
> [...]
>
> Jak již bylo uvedeno, příspěvky do časopisu jsou na bázi dobrovolnosti. Sám jsem měl před rokem a půl problém s tím, že v časopise chybí oddíl historie. Všimněte si, že jej od té doby naplňuji.
> Přidejte se také a zvedněte úroveň časopisu třeba až ke hvězdám. Nikdo se na Vás kvůli tomu zlobit nebude. Pokud máte pocit, že se nikdo už k ničemu nevyjadřuje, tak se vyjádřete např. v oddílu diskuse. Ale dříve, než si zvolíte útočnou formu, doporučuji si nejdříve zjistit reálie.

Vladimír Jílek

to praha...@googlegroups.com
Pane Kadleci !
Potrefená husa zakejhala ? Já bych byl naopak rád, kdyby se problémy
kolem tohoto směšného plátku řešily a ne se takto házely do autu. Víte,
že hlavní zásadou demokracie je svoboda slova , Víte Vy vůbec, co to
znamená ? Víte, od čeho jsou diskusní fóra ?
Vás by nepopudil konec diskuse : Howg - jak zvolila pí. redaktorka ? To
snad bylo možné jen za bolševika.
O čem chci diskutovat, mi nebude určovat Vy a klan lidí kolem starosty !
V.Jílek

Dne 20.4.2010 21:32, Matěj Kadlec napsal(a):
> [...]
>
> Tato korespondence rovněž není vhodná k otištění v časopise, a hlasoval bych jednoznačně proti. Vůbec mi v tomto případě nezáleží na tom, jestli je časopis radniční či nikoli. Chte-li důvod, pak je jím chybějící slušnost Vašich příspěvků. Stěžujete si na stav věcí, ale odpověď Vás ve skutečnosti moc nezajímá. Zdá se, že problém chcete mít za každou cenu tam, kde Vy ho vidíte.

Matěj Kadlec

Matěj Kadlec

to praha...@googlegroups.com
Já bohužel nemám zaobrazení písmen "Howg", takže nevím co je to za smajlíka. (Jste si jistý že u nás byly smajlíci už za bolševika?)
S tím kejháním máte nejspíše pravdu, diskutovat s Vámi, to je vážně jen kejhání. Já na tu redakční radu každý měsíc chodím a dávám své podměty k posouzení ostatním a řešíme konkrétní vylepšení v rámci finančních i časových možností. Nikdo z nás není placený za to že tam sedí, takže těžko budeme nějaký klan kolem někoho.
Nebudu Vám určovat o čem máte diskutovat, mě se nelíbí způsob. Příjďte s něčím konkrétním, a ne že: by ste byl rád aby se problémy řešily. Děláme to všichni po večerech po práci, takže se Vás ptám, čím konkrétně jste ochotný přispět Vy?

Matěj Kadlec

Kryštof Štafl

to praha...@googlegroups.com
Svoboda slova? Vy řešíte svobodu slova? Máte právo na svůj názor, máte
právo říct svůj názor, ale proč my bychom měli na Váš názor reagovat
nebo se jím snad řídit? Možná si tu demokracii kreslíte moc růžově,
protože co bude obsahem časopisu nezáleží jen na Vás. Záleží na většině
a pokud já vím, ta je spokojená. A ano i Vy můžete ovlivňovat obsah
časopisu, myslím, že není tak těžké dodržet určité zásady etiky a vašim
názorům v cestě do časopisu nebude nic stát.
Hezký večer.
Kryštof Štafl

Zdeněk Horčík

to Diskusní fórum Praha - Libuš
Vážený pane Jílku,

neupíral bych redakční radě právo rozhodovat o zveřejnění nebo
nezveřejnění jakéhokoliv příspěvku. Pokud by redakční rada toto právo
neměla, tak by časopis ztratil svůj účel, časem by se rubrika s
příspěvky čtenářů změnila třeba na bezplatnou reklamní plochu a
zabrala by většinu časopisu. Nepřipadá mi jako narušení demokracie,
když příspěvek není zveřejněn po hlasování redakční rady. Navíc si
nemyslím, že je časopis vhodné místo k diskusi, k tomu se mnohem víc
hodí např. toto fórum, pokud jde o diskusi o Libuši nebo Písnici.
Právě proto, že nějak vnitřně tuším, co je svoboda slova v demokracii,
a od čeho jsou diskusní fóra, tak jsem rád, že se příspěvek Vašeho
přítele p. Jelínka na fóru svobodně objevil. Sem bezesporu patří.
Howg je pokud si vzpomínám něco jako tečka za větou nebo možná spíš za
promluvou v indiánských jazycích, v Čechách je jeho použití možná
trochu netypické, ale neřekl bych, že urážlivé. Paní Kolářová prostě
napsala, že tam končí její názor, který chtěla sdělit.
Trochu jsem znejistěl u Vašeho závěru "O čem chci diskutovat, mi
nebude určovat Vy a klan lidí kolem starosty !" - do redakční rady
sice nevidím, ale diskuse na stránkách časopisu by byla příliš
zdlouhavá a navíc hlasováním redakční rady moderovaná, tedy časopis
není to pravé médium, a zde Vám snad témata nikdo neurčuje. Navíc
pochybuji, že lze pana Kadlece a redakční radu považovat za klan lidí
kolem starosty - podle čeho tak soudíte?

Ale k důležitější věci, k náplni časopisu - on si tam asi každý chce
najít to své, děti by možná přivítaly omalovánky a ti starší třeba
komiks ze života v městské části, a pokud by finance na tisk dovolily,
tak proč ne, ale musel by se najít (nejlépe sám přihlásit, že má
takový skvělý nápad) nějaký autor. A v tom to zřejmě vězí, k
informativním článkům z MČ je málo autorů. Matěje Kadlece bych
vynechál, ten do časopisu napsal ve svém seriálu o historii a ve
fotohádankách tolik, jako málokdo jiný. A pokud chybí stanoviska k
dění v obci, tak stanoviska opravdu nemá tvořit redakce, zkuste s tím
zatlačit spíš směrem k jednotlivým výborům zastupitelstva, k radě, a v
první řadě k panu starostovi. Jeho názor bych také často rád četl, ale
autorem by neměla být paní Kolářová.
Často čtu časopis Tučňák z Prahy 4 (s 20x vyšším nákladem než Tučňák,
asi tomu odpovídají i finance na přípravu), a určitě je lepší z
hlediska poskytovaných informací - ale proto, že v každém čísle jsou
články od starosty, jeho zástupců, radních, odborů úřadu. Redakční
články tam prakticky nejsou.

S pozdravem Zdeněk Horčík

Jirib

to praha...@googlegroups.com

Obvykle se do takových diskuzí nevkládám, jsou to opravdu jen takové bouře ve sklenici vody. Jako člen redakční rady se domnívám, že v měsíčníku U nás jsou prezentovány (byť s +- měsíčním zpožděním) aktuální zprávy obecní, došlé slušné názory občanů a vůbec relativně dost zajímavých materiálů doručovaných občanům ve formě časopisu zadarmo (!). Osobně jsem za tuto diskuzi vlastně rád - svědčí o tom, že celá práce s časopisem není úplně nadarmo... Ostatně generální odpověď reptalům asi zní: "Děláme to blbě? Tak přijď a ukaž nám, jak to dělat lépe"!

A svůj vzkaz ukončím také zvoláním "Howgh", což my, čtenáři májovek umíme přeložit jako "dohovořil jsem, už k tomu nemám, co dodat..."

Aby bylo jasno, jakože vím, že nebude.

HOWGH
Jiří Brixi