Dotaz na volby - SNK ED

Jiri Novotny

to praha...@googlegroups.com

Dobrý den, před volbami bych se rád dozvěděl odpovědi k následujícím dotazům vyplývajícím z volebního programu SNK ED:

1. Pokud budete ve volbách úspěšní, odhodláte se k razantním změnám ve vedení obce, nebo chcete zachovat současný stav?

2. Myslíte, že je současný v mnohém neutěšený stav obce dán pouze nedostatkem peněz, nebo se na něm podílí i nedostatečná příprava a dohled nad prováděnými stavbami a údržbou obecního majetku, tedy nedostatečné fungování obce?

3. Jak jste schopni ovlivnit fungování úřadu obce, mohou zvolení zástupci ovlivnit práci některých méně schopných úředníků?

4. Před volbami inzerujete zamezení živelné zástavby výškovými budovami. Jak to zajistíte z případné pozice vedení obce? Považujete současné vedení za dostatečně aktivní v této oblasti?

5. Dále inzerujete vstřícný a otevřený dialog Úřadu MČ vůči občanům. Jak ho zajistíte z případné pozice vedení obce, má se týkat jen úředníků, nebo i voleného vedení obce? Považujete současné vedení za vstřícné a otevřené?

6. Chcete "řešení vztahu k problematice vietnamské komunity v naší MČ". Chcete řešit jenom vztah k problematice, nebo i problematiku samotnou, jak si řešení představujete? Považujete současné postupy obce za zodpovědné a problematiku vhodně řešící?

Za odpovědi předem děkuji.

MartinZikes

to praha...@googlegroups.com
Vážený pane Novotný,

odpovídám na Vaše otázky, které jste rozeslal v rámci diskusního fóra praha...@googlegroups.com, tudíž se mé odpovědi objeví všude možně, ale budiž. Takže:

Ad 1. Vedení obce - myslíte tím starostu a nebo státní správu? Starosta je volený zastupiteli, takže bude záležet na výsledku voleb. Je pochopitelné, že v případě jakéhokoliv volebního úspěchu se budeme snažit o změnu stávající situace, to jest volby starosty a rady. Co se týče státní správy, tak věc se má, že starostovi, radě a zastupitelům nepřísluší právo rozhodovat o persobálním složení, natož o organizační struktuře úřadu. Zastupitelstvo v tomto případě může svým usnesením pověřit starostu a radu, aby zaúkoloval tajemníka úřadu k předložení organizačního řádu a doložení oprávněnosti toho a nebo onoho odboru, případně personálního obsazení. V tomto směru je zákon o obcích poněkud bezzubý, ačkoliv zase na druhé straně, pokud se stane starostou člověk, který se nechá ovládat funkcí, hrozí v tomto směru svévolné řízení obce. Podívejte se na k nám nejbližšího hejtmana. (Jmenovat nebudu a když, tak dejme tomu Voldemort!)

Ad 2. Dokud bude existovat stávající systém rozdělování peněz, tak radnice toho moc nenadělá. Nebo-li radnice dostává od magistrátu; z těchto peněz pak kterákoliv městská část hospodaří jak může. Musím podotknout, že daně vybrané v té či oné MČ jde nejdříve na magistrát a pak jako úlitba bohům se část vrátí zpátky do MČ. Či-li ten, kdo zaplatí daně u nás, tak se jeho peníze objeví dejme tomu v Suchdole. Avšak nechci tím sdělit, že za vším stojí nedostatek financí dané nám rozpočtem magistrátu. Naší snahou bude hospodárné nakládání se všemi finančními prostředky do všech akcí a rozumné investování do různých projektů - např. terénní úpravy pobočných ulic na Libuši a Písnici, pochopitelně s kontrolou činnosti. Avšak je nutné poznamenat, že chod radnice v naší MČ a chod magistrátu jsou spojené nádoby.

Ad 3.To jsem již zodpověděl v bodě 1. Starosta s radou může úkolovat tajemníka, což zastupitelstvu vůbec nepřísluší. Čili zastupitelstvo rozhodne (odsouhlasí), aby starosta (případně rada) se obrátil na tajemníka úřadu v té či oné záležitosti či problematiky. V případě Vaší otázky i personálního obsazení.

Ad 4. Živelná zástavba výškových proporcí je problém snad každé MČ v Praze. V našem případě (máte-li na mysli Hercesu) se jako zvolený zastupitel (pokud se jím stanu) budu všemi možnými zákonnými prostředky zabránit, aby k takovýmto stavbám u nás došlo. Zde bude dobrá určitá zdržující taktika, protože dosud neschválený územní plán Prahy chce zabránit výstavbě výškových budov (pokud již nebylo kopnuto, což v případě Hercesy ještě, naštěstí, nenastalo).

Ad 5. Mou snahou bude vést srozumitelný dialog s občany, ať na půdě radnice a nebo i "na ulici". Nechci, aby se opakobvalo, že zastupitelstvo rozhodlo převedení položky A z oddělení X do položky B oddělení Y, aniž by se vysvětlilo, proč a za jakým účelem se tomu tak děje. Aby když MČ prodává (nebo pronajímá jakýkoliv svůj majetek) se nezměnilo v pouhá čísla katastrálních údajů, ale aby každý věděl, že se jedná o ten či tamten pozemek nebo objekt na ulici ABC nebo DEF, a případně mohl rozhodnutí zastupitelstva, rady, starosty napadnout.

Ad 6. Menšiny v naší MČ - nechci řešit vztah k problematice nýbrž problematiku samotnou. Způsob, který zde zavedl "Multi-kulti" se mně jeví jako špatný a nevyhovující. Snažil bych se o jejich větší začlenění do naší společnosti (když jejich děti mohou chodit do našich škol) a nebránil bych se jim svěřit i nějakou zodpovědnější funkci. Není nutné na ně posílat policii a podnikat na ně hony, ale srozumitelně a nenásilně jim vysvětlovat co a jak. Ačkoliv na druhé straně bych doporučoval toto, kdo chce u nás žít a pracovat, měl by umět česky. Tím myslím, na úrovni jakési státní zkoušky. Kdo by ji neudělal, má holt smůlu a měl by se vrátit zpátky do své vlasti. Protože v tom případě se nemůže nijak domluvit na úřadech, natož aby porozuměl naším zvyklostem a zákonům. Ale chce to dialog s nimi a netvářit se, že nejsou...

Snad jsem dokázal na Vaše otázky kloudně odpovědět. Podotýkám, že jsem odpovídal pouze a jenom za sebe a ne za nikoho jiného. Neschovávám se za ideologii jakékoliv strany, která by chtěla určovat můj postoj, myšlení, frekvenci dýchání a velikost bot. Právě proto kandiduji za SNK (sdružení nezávislých kandidátů), abych mohl zodpovídat pouze voličům a svému svědomí.

S pozdravem

Martin Zikeš
kandidát za SNK