Περί πλανητών και ελεύθερου λογισμικού

Simos Xenitellis

to Πλανήτης ΕΛ/ΛΑΚ
Όπως θα έχετε παρατηρήσει, εκτός από τον πλανήτη ΕΛ/ΛΑΚ (http://planet.ellak.gr/)
υπάρχει και το «πλανήτης hellug (planet.hellug.gr)».

Ας δούμε πως εξελίχθηκαν τα πράγματα.
Τον πρώτο πλανήτη για ελεύθερο λογισμικό τον ξεκίνησα το 2004 και είχα την ιδέα
να ζητήσω τη φιλοξενία να γίνει σε υπολογιστή του Hellug. Δόθηκε το hostname planet.hellug.gr,
το οποίο αποδέχτηκα (ενώ είχα ζητήσει το planet.linux.gr για να είναι κάτι γενικό).
Από το 2004 εώς το τέλος του 2006 έκανα τη πλήρη διαχείριση του πλανήτη ΕΛ/ΛΑΚ στην τοποθεσία planet.hellug.gr.
Στα τέλη του 2006 οι σχέσεις μου με το hellug δεν ήταν τόσο καλές.
Ο Hellug ήθελε να γίνει ο σύλλογος που ένωνε όλους τους συλλόγους στην Ελλάδα,
ωστόσο δεν ήταν σε θέση να παρέχει, τουλάχιστον διαδικτυακά, ένα θετικό και φιλικό περιβάλλον.
Έβλεπες συχνά flames και ένταση στις λίστες, κάτι που φυσικά δε βοηθάει.
Και φυσικά αυτά τα πράγματα τα σχολίαζα.
Μπορεί να δει κανείς τη διάσπαση της ελληνικής κοινότητας ΕΛ/ΛΑΚ από αυτές τις ενέργειες.
Υπήρξε ρίξη, και αποφάσισα να μεταφέρω τον πλανήτη ΕΛ/ΛΑΚ στην τωρινή τοποθεσία, στο planet.ellak.gr.
Γνωστοποίησα το σύλλογο και ήταν δυστυχώς ένας δύσκολος χωρισμός.
Αυτό που έκανε ο σύλλογος Hellug ήταν να οικειοποιηθεί το έργο, και να φτιάξει μια νέα εγκατάσταση
πλανήτη στο planet.hellug.gr, που το ονόμασε Πλανήτης Hellug. Δεν είχε καν την ευγένεια να ανακοινώσει
ότι ο πλανήτης ΕΛ/ΛΑΚ μεταφέρθηκε αλλού.
Για όποιον ενδιαφέρεται, περιγράφω τη δική μου αντίληψη των γεγονότων στο http://simos.info/blog/archives/1173

Διαχειριστής στο planet.hellug.gr (2007) ήταν ο Νίκος Ρούσσος και όπως καταλαβαίνω συνεχίζει να είναι και τώρα.
Ο Νίκος Ρούσσος, με την ιδιότητά του ως διαχείριστης στο planet.hellug.gr αλλά και ως εργαζόμενος στην ΕΕΛΛΑΚ (Εταιρία ΕΛΛΑΚ)
με προσέγγισε με στόχο οι δύο πλανήτες να έχουν τα ίδια ιστολόγια, δηλαδή το ίδιο περιεχόμενο.
Η θέση μου είναι ότι δεν έχει νόημα να έχουν οι δύο πλανήτες το ίδιο περιεχόμενο.
Ο πλανήτης Hellug έχει νόημα να έχει ιστολόγια των μελών του συλλόγου Hellug,
και ο πλανήτης ΕΛ/ΛΑΚ έχει ιστολόγια συντελεστών ΕΛ/ΛΑΚ γενικότερα από την Ελλάδα.
Αυτό είναι κατανοητό για τους χρήστες, και βοηθάει πολύ περισσότερο όταν έχουμε τα
planet.gnome.gr (Πλανήτης Ελληνικού GNOME), τα planet.ubuntu-gr.org (Πλανήτης Ubuntu-gr).
Δηλαδή κάθε κοινότητα να έχει ένα πλανήτη (τεχνολογικά είναι εύκολο να στηθεί)
όπου μπορείς να δεις τι κάνουν τα μέλη της κάθε κοινότητας.

Εδώ και 3 (ναι, τρία) χρόνια περίπου ανταλλάσουμε περιστασιακά ημαιλ για το θέμα αυτό.
Όπως καταλαβαίνω, η θέση του Νίκου είναι δημιουργηθεί ένα σύστημα ώστε τα planet.ellak.gr
και planet.hellug.gr να έχουν το ίδιο περιεχόμενο (ίδια ακριβώς feed).
Η δική μου θέση είναι ότι δεν έχει νόημα να έχουν το ίδιο περιεχόμενο διότι ο πλανήτης Hellug
είναι πλανήτης που σχετίζεται με το σύλλογο Hellug και τα μέλη του.

Η ανταλλαγή ημαιλ με το Νίκο δείχνει μια αδυναμία επικοινωνίας.
Αυτό που παρατηρώ είναι ότι φοράει μαζί τα καπέλα της ΕΕΛΛΑΚ (διάδοση του ΕΛ/ΛΑΚ στην Ελλάδα)
και του Hellug (συμφέροντα του συλλόγου), κάτι που δεν πρέπει να γίνεται.

Από την πλευρά μου είπα ότι είμαι διατεθειμένος να γίνει συνδιαχείριση του πλανήτη ΕΛ/ΛΑΚ,
αν είναι να επικεντρωθεί ο πλανήτης Hellug στα ιστολόγια των μελών του συλλόγου.

Προσωπικά με έχει χαλάσει η όλη κατάσταση (ασχολούμαι με τον πλανήτη εθελοντικά!)
και η όποια μελλοντική επικοινωνία θα γίνει εδώ.

Σίμος

Simos Xenitellis

to Πλανήτης ΕΛ/ΛΑΚ, Θόδωρος Καρούνος

2011/12/1 Simos Xenitellis <simos...@googlemail.com>

Αν έχετε παρατηρήσει στο http://planet.ellak.gr/, έχουν γίνει αλλαγές.

Αυτό που συνέβει
1. δεν έχω πια πρόσβαση στο planet.ellak.gr μέσω SSH. Έχει αφαιρεθεί το δημόσιο κλειδί μου και δεν έχω πρόσβαση.
2. κατά πάσα πιθανότητα ο Νίκος Ρούσσος έκανε τις αλλαγές δίχως να ζητήσει την έγκρισή μου.

κ. Καρούνο, μπορείτε να εξηγήσετε για πιο λόγο επεμβαίνει η Εταιρία ΕΛ/ΛΑΚ στο έργο που διαχειρίζομαι, στον πλανήτη ΕΛ/ΛΑΚ;

Σίμος

Theodoros G. Karounos

to Simos Xenitellis, Πλανήτης ΕΛ/ΛΑΚ, Info ELLAK, webm...@ellak.gr
Σίμο,
στόχος μας ως ΕΕΛΛΑΚ είναι να συνεργαζόμαστε με όλους τους εθελοντές και να συμβάλουμε στην δουλειά που γίνεται από κάθε εθελοντή, θα δούμε το πρόβλημα της πρόσβασης που αναφέρεις και θα σου απαντήσω άμεσα.

Προτείνω, επειδή παρακολουθώ την αλληλογραφία σου με τον Νίκο, να καταλήξουμε στον χαρακτήρα του planet.ellak.gr και προφανώς να αξιοποιηθεί η δουλειά που κάνεις και να κινητοποιήσουμε και όποιον άλλο ενδιαφέρεται να βοηθήσει έμπρακτα.

Θ.

2011/12/17 Simos Xenitellis <simos...@googlemail.com>

--
"When the facts change, I change my mind. What do you do, sir?" John Maynard Keynes.

http://karounos.gr/blog/

Simos Xenitellis

to t.kar...@gmail.com, Πλανήτης ΕΛ/ΛΑΚ, Info ELLAK, webm...@ellak.gr

2011/12/17 Theodoros G. Karounos <t.kar...@gmail.com>

[...]

Πιστεύω ότι ο στόχος όλων μας είναι να βοηθούν τους εθελοντές που αφιερώνουν τον ελεύθερο χρόνο τους σε έργα ελεύθερου λογισμικού, και κάνουν το ελεύθερο λογισμικό διαθέσιμο τσάμπα στην ελληνική οικονομία.

Μαζί με τα παραπάνω (δεν έχω ακόμα πρόσβαση στο planet.ellak.gr μέσω SSH) θα ήθελα να προσθέσω ότι το ιστολόγιό μου έχει φιλτραριστεί και δεν εμφανίζεται η δημοσίευσή μου, http://simos.info/blog/archives/1242
με τίτλο «Περί πλανητών και Εταιρίας ΕΛΛΑΚ»
Γιατί λογοκρίνει η Εταιρία ΕΛ/ΛΑΚ τη δημοσίευσή μου;

Η πηγή του προβλήματος είναι ο Νίκος Ρούσσος και η συμπεριφορά του στο όλο θέμα. Είναι αδιάλλακτος και του λείπει το social intelligence που χρειάζεται ο εθελοντισμός. Κάνει αλλαγές δίχως να λάβει την έγκρισή μου.
Στην επικοινωνία που είχαμε για το θέμα αυτό, ισχυρίστηκα ότι η συμπεριφορά του Νίκου προέρχεται από παλαιότερη διαφωνία, που καταγράφω στο http://simos.info/blog/archives/951 με τίτλο «Ποιο είναι το λάθος του Hellug;». Ο Νίκος από την πλευρά του απάντησε ότι δήθεν δεν υπάρχει θέμα διαφωνίας ή κάτι προσωπικό.
Αν το θεωρήσουμε αυτό ορθό, τότε αυτή είναι η κανονική συμπεριφορά του Νίκου σε έναν εθελοντή;

[...]

Η συμπεριφορά της Εταιρίας ΕΛΛΑΚ στο ζήτημα αυτό είναι απαράδεκτη. Βλέπω μια αδυναμία κατανόησης του γιατί ένας εθελοντής θα αφιερώσει τον ελεύθερο χρόνο του για να προσφέρει.
Ακούω συχνά, «ό,τι πρωτοβουλίες κάνουμε ο κόσμος κάτι έχει και δεν προσφέρει περισσότερο στο ελεύθερο λογισμικό». Το πρόβλημα είναι ότι η σωστή διατύπωση πρέπει να είναι «τι κάνω εγώ λάθος και δεν προσελκύω τον κόσμο να προσφέρει στο ελεύθερο λογισμικό».

Αυτό που σκοπεύω να κάνω:
1. θα σταματήσω κάθε ενασχόλησή μου με ελληνικές κοινότητες ελεύθερου λογισμικού
2. θα ενημερώσω αυτές τις κοινότητες ότι η αιτία είναι το ζήτημα που περιγράφω εδώ
3. θα κάνω cc: την ΕΕΛΛΑΚ στα μηνύματα αυτά

Για την επίλυση του ζητήματος περιγράφω τη θέση μου στο http://simos.info/blog/archives/1242

Σίμος

--
A. Because it breaks the logical sequence of discussion
Q. Why is top posting bad?