Fw: CAN DUNDAR/EVLILIK UZERINE

0 views
Skip to first unread message

Bülent İğdemir

unread,
Sep 7, 2006, 3:43:18 AM9/7/06
to Veli YAVUZDOGAN, Solmaz YILGÖREN, Rıdvan ERİŞ, Pertevniyal GRUP, Pertevniyal 1973, Koçay SİGORTA, Ekrem SENSOY, E.Orkun İĞDEMİR, Duru DUYGU, Dilber ÇALIŞKAN, Cankut İĞDEMİR, Burcu EMRE, Burak KURT
 
----- Original Message -----
Sent: Thursday, September 07, 2006 10:28 AM
Subject: FW: CAN DUNDAR/EVLILIK UZERINE

 

 



Çok güzel mutlaka okuyun:)



>>>>  Evlilik, inanmadigim halde içerisinde 17 seneyi  bitirdigim bir
>>>> kurum benim için..
>>>>  17 senede (abartmiyorum) 40 çift arkadasimin son  verdigi kurum
>>>> ayni zamanda da...
>>>>  Evliligimin bu kadar uzun sürmesinin gizi belkide  kuruma
>>>> inanmamaktan

>>>> geçiyor.
>>>>  Evliligi toplumun dayattigi sekilde  yasamamaktan...
>>>>  Nedir bu dayatmalar?
>>>>  Erkegin muhakkak kadindan yasça büyük olmasi, egitim  seviyesinin
>>>> erkegin lehine yada en azindan esit  olmasi
>>>>
>>>>  bunlarin sadece ikisi...
>>>>  Olmaz, yürümez diyor toplum... Erkek yasça büyük  olmali ki,
>>>> kadina "hot" dediginde oturmali kadin...
>>>>
>>>>  Yada yumusatiyorlar; efendim kadin erkekten önce  çöktügü için
>>>> (hani dogum felan) küçük olmaliymis  yasi...
>>>>  Egitimde de böyle.. Kadinin çok okumusu bilmis  olurmus, evde
>>>> kalmakmis layiki....
>>>>  ESiM BENDEN 2 YAS BÜYÜK; ne "hot" dememe gerek kaldi
>>>>  17 senede, ne de benden önce çöktü...
>>>>
>>>>  Yillar içinde ben yaslandikça o gençlesti, "oo  Can bey kapmisiniz
>>>>çitiri" esprilerine muhattap  dahi oldum.
>>>>ESiM 3 ÜNiVERSiTE BiTiRDi; ben bi taneyi 9 senede bitirdim..
>>>>
>>>>  Ne o bana bilmislik tasladi, ne ben ona ezik  baktim...
>>>>  Kulaga gelen müzik tekse de, onu olusturan notalar  farklidir der
>>>> Halil Cibran...
>>>>  Bunu unutmadik biz. Ben konusurken o dinledi,  Ben dinlerken o
>>>> konustu

>>>> 17 sene.
>>>>
>>>>  O öfkeliyken ben, ben öfkeliyken o "haklisin  bitanem..." dedik,
>>>>
>>>>  öfke bitip firtina duruldugunda "ama bi de böyle  düsün" de dedik
>>>> fikrimizi savunurken.
>>>>
>>>>  Farkli insanlar olarak görmedik birbirimizi,  ayni amaç için
>>>> savasan neferlerdik bu hayatta...
>>>>  Asla bilmedik ne kadar para kazandigimizi, ortak  cüzdanimizdan
>>>> gerektigi kadar aldik..
>>>>
>>>>  Ne kadar çalarsa çalsin masanin üstünde telefon,  kim bu saatte
>>>> arayan

>>>> karsi cins diye sorgulamadik da  ama...
>>>>  Sevginin en büyük dostuydu bizim için "güven"... Ve  güvenin
>>>> ardina saklanmis bir "saygi" vardi daima...
>>>>  Ne kavgalar, ne badireler atlattik 17 senede...
>>>>
>>>>  Eee ülkeler neler gördü, biz çekirdek aile mi  sütliman
>>>> yasayacaktik...
>>>>
>>>>  Öyle bir girdik ki birbirimize, ben ilk kez  odamin disinda yattim
>>>> bi gece, misafir odasinda...
>>>>  Gece yarisi kapi açildi, esim "ne yapiyosun burda?"
>>>>  diye sordu kapinin esiginden,
>>>>  "uyuyorum" dedim buz gibi bi sesle...
>>>>  Gitti, gelmesi 1 dakikasini almisti elinde  yastikla... "kay yana"
>>>> dedi daracik yatakta.
>>>>  "ne yapiyosun?" dedigimde "benim yerim senin yanin,  sen gelmezsen
>>>> ben

>>>> gelirim" dedi...
>>>>Anladim ki o gece, en uzun kavgamiz yat saatine  kadar sürecek...
>>>>  Ve bence dogrusu da bu...
>>>>  Özen gösterdik o günden sonra, evin her yerinde  kavga ettik,
>>>>yatak  odamiz haric..
>>>>
>>>>  Kirsak da zaman zaman kalplerimizi, asla kin  tutmadik birbirimize...
>>>>  Toplum kurallariyla oynasaydik bu oyunu belki de 41  inci çift
>>>> olacaktik o listede...
>>>>
>>>>  Ama oyunun kurallarini biz koyduk... Nede olsa  bizim oyunumuzdu,
>>>> oynanan...
>>>>  Evlilik; hesapsiz içine dalinmasi gereken bir oyun  bence...
>>>>  Topluma kulaklarini tikayarak hemde... Ne benim, ne  de bizim
>>>> sözlerimizle...
>>>>  Sadece gönlünüzden geçtigince...
>>>>  Dedigi gibi Ataol Behramoglu' nun;  "...Yasadiklarimdan ögrendigim
>>>> bir sey var: Yasadin  mi büyük yasayacaksin, irmaklara, göge, bütün
>>>> evrene  karisircasina. Çünkü ömür dedigimiz sey, hayata  sunulmus
>>>> bir armagandir.
>>>>  Ve hayat, sunulmus bir armagandir insana..."
>>>>  CAN DÜNDAR

>>>>Hayat kisa gelen bir battaniye gibidir.
>>>>Yukari cekersin ayak parmaklarin isyan eder.
>>>>Asagi cekersin omuzlarin titrer.

>>>>Ama yine de, neseli insanlar dizlerini karinlarina ceker, rahat bir
>>>>uyku uyumayi basarir.



 


No virus found in this incoming message.
Checked by AVG Free Edition.
Version: 7.1.405 / Virus Database: 268.12.1/440 - Release Date: 06.09.2006

Reply all
Reply to author
Forward
0 new messages