Light Windows 2021 - verdensomspændende lyskunst udstilling 24 april til 24 maj. Vælving af Lotte Kjøller er medi !lk-kunst vindue

Billedkunstner Lotte Kjøller

to lk-kunst_dk

24 april - 24 maj vil Galleri Lk-kunst låne Atelier Lk-kunst´s vindue til en lysende installation ligesom sidste års begivenhed.

 P4230001 (1).JPG

Light art installations around the world

LIGHT WINDOWS began in May 2020 as the pandemic shut down the world. Over 90 projects across 18 countries (including Antarctica) connected isolated artists and closed venues into public space.

Over the weekend of May 14-16, 2021 artists and the public are invited to light up their windows to celebrate creativity and connection.

 Se mere her: https://www.lk-kunst-art.com/lk-art-news/648379_light-windows-2021-verdensomspaendende-lyskunst-udstilling-24-april-til-24-maj-vaelving-af-lotte-kjoeller-er-med

Se last year here: http://holocenter.org/light-windows

Galleri Lk-kunst udstiller i atelierets vindue.

Jeg Lotte Kjøller deltager i den internationale udstilling Light Windows sammen med andre kunstnere fra hele verden.

Vi sætter lysende kunst i vinduer.

Jeg har skabt en installation ”Vælving” eller på engelsk ” Ark”. På Colombus tid troede man at jorden var flad med en vælving over som en osteklokke. Det var Columbus der ændrede på dette livssyn ved at sejle fra Italien til Latinamerika. Det troede man ikke at man kunne. Min installation bygger på denne tro om at jorden var flad. Lampen er vælvingen. Karmen er den flade jord. Men det er kun dyr der lever her. De drikker af truget. De går rundt. De syge dyr ligger i en ladvogn og køres rundt. Dyrene er som mennesket. De lever og de dør.