barcamp

1 view

wilfred

to Happy Clog
beste mensen,

is het misschien een idee om, in plaats van veel te gaan praten over
hoe of wat, nu al direct iets te organiseren. Ik dacht aan iets in de
trant van <a href="http://barcamp.org/">barcamp</a>. Op deze manier
combineren we een aantal eerdere ideeen van mensen. We zijn actief en
we zitten weer aan de vernieuwende kant (of is er al een barcamp in
nederland geweest). Verder is het ideaal om onze kennis te delen en
webstandards te promoten. Misschien kunnen we het in de eerste
instantie, ala foocamp, invite only doen. Met de belofte dat we het
snel groter maken en er dan meer mensen (als er al mensen willen) mee
kunnen doen.

zoals ik het lees heeft een barcamp wel wat voordelen, niet de
organisatie van een conferentie (het idee van faruk). Maar wel de
voordelen van het kennis delen, ons aller wens..

Iemand al een idee voor een lokatie...
(misschien een hogeschool, als er al iemand warm gemaakt is vanuit het
onderwijs :) )

Mark Wubben

to Happy...@googlegroups.com
On Sep 10, 2006, at 8:44 PM, wilfred wrote:
> we zitten weer aan de vernieuwende kant (of is er al een barcamp in
> nederland geweest).

Twee zelfs. Verder heeft een Barcamp, behalve een hoop fun, weinig
doel. Dat wil zeggen, het is een meeting die een paar dagen duurt,
niet direct geschikt om webstandards aan de man te brengen.

Het idee van gratis speakers daarentegen is natuurlijk wel weer
aantrekkelijk.

--
Mark Wubben
http://novemberborn.net/

Juice10

to Happy Clog
wilfred wrote:
> Iemand al een idee voor een lokatie...
> (misschien een hogeschool, als er al iemand warm gemaakt is vanuit het
> onderwijs :) )

Hoe groot is de zaal die we nodig hebben? Misschien kan ik iets regelen
bij het grafisch lyceeum in Utrecht. Als we nou gelijk die HTML
leeraren van de school erbij betrekken dan hebben we in ieder geval al
op een school webstandards ge-promoot onder de leeraren.

Juice10

to Happy Clog
Aangezien niemand heeft gereageerd op mijn laatste post ga ik even wat
schattingen doen.
Op de happyclog.nl site staan nu 11 mensen. In deze lijst zijn er 15.
Ik weet niet of er een beetje overlap is en ik weet ook niet hoeveel
mensen er bij de vorige meeting waren maar ik neem aan dat we dan op zo
een 20 man komen voor de conferentie.

Dan is de vraag, is het open voor iedereen?
Of is het alleen invite only en hoeveel mensen zouden we dan willen
inviten?

Wat vinden jullie?

Mark Wubben

to Happy...@googlegroups.com
On Sep 23, 2006, at 1:22 AM, Juice10 wrote:
> [...]
> Ik weet niet of er een beetje overlap is en ik weet ook niet hoeveel
> mensen er bij de vorige meeting waren maar ik neem aan dat we dan

Da's wel wat weinig, zeker als er alleen Happy Clog geïnteresseerden
komen. Idealiter een man of 50, minimaal. Van alle hippe en minder
hippe webbedrijven in NL, plus studenten en docenten.

> Dan is de vraag, is het open voor iedereen?
> Of is het alleen invite only en hoeveel mensen zouden we dan willen
> inviten?

Als je een *Camp voorstelt is het open van iedereen, dat is nu juist
het idee achter *Camp (m.u.v. FooCamp). Zie ook <http://
www.amitranjan.com/2006/03/17/dummys-guide-to-organizing-a-barcamp-in-
your-city/>.

> Wat vinden jullie?

Juice10

to Happy Clog
Ik zal kijken of ik iets kan regelen vanuit het grafisch lyceum in
utrecht. Maar dit zal dan meer lijken op een conferencie dan een *camp
want ik weet zo goed als zeker dat ze niet willen dat er mensen in het
gebouw blijven slapen.

ron...@gmail.com

to Happy Clog
Is het niet verstandiger om eerst met een solide basis te beginnen?
Eerst maar eens goed na gaan denken waar de HC's voor staan, voordat je
in het wilde weg mensen uit het "web-wereldje" gaat vragen te
presenteren over wellicht dingen die je niet als speerpunt acht?

Een solide basis zou in de vorm van een website kunnen zijn. Zoals
www.happyclog.nl er nu bij staat zou ikzelf geen "grootse" dingen gaan
doen. Waar moeten de mensen terecht met vragen? Is het uberhaupt wel
voor de mensen duidelijk wat HC is? De zeer beperkte uitleg over HC
staat onderaan de pagina lijkt mij zeker niet genoeg voor dit soort
dingen.

Misschien is de sprong naar een wat grotere bijeenkomst te vroeg. Wie
weet zijn online sessies wel een idee om mee te starten?

Juice10

to Happy Clog
> Misschien is de sprong naar een wat grotere bijeenkomst te vroeg. Wie
> weet zijn online sessies wel een idee om mee te starten?

Dan kunnen we toch beginnen met een kleinschalige bijeenkomst?

ron...@gmail.com

to Happy Clog

Wie weet is het dan wel mogelijk om van de kleinschalige bijeenkomst
gewoon een presentatie van HC te maken? Om te laten zien wie of wat het
is, wat het doet, waar het voor staat?

Sjors Rijsdam

to Happy Clog
Bijvoorbeeld ergens in een cafétje met een man of 15 en een biertje
erbij

HayoBethlehem

to Happy Clog
Ik ben het een beetje eens met Ron. Laten we eerst maar eens die
website lopend krijgen. Eén stapje tegelijk.

Juice10

to Happy Clog

HayoBethlehem wrote:
> Ik ben het een beetje eens met Ron. Laten we eerst maar eens die
> website lopend krijgen. Eén stapje tegelijk.

Wie gaat dit doen?

ron...@gmail.com

to Happy Clog
Het hoofd Webdevelopment lijkt mij?

Kilian Valkhof

to Happy Clog
Als ik dit (een beetje toch als buitenstaander) zo lees, dan denk ik
dat het slimmer is om wat sjors voorstelde te doen. Dus inderdaad
ergens met een man of 15 het cafe in.

Van daaruit kun je dan bepraten wat de website moet inhouden, wie zich
daar (allemaal) op werpt, en wat de andere leden kunnen doen. Zo'n
setting werkt volgens mij net een stukkie beter dan een nieuwsgroep.

Juice10

to Happy Clog

Wanneer spreken we waar af?
Ik kon vorige keer niet aanwezig zijn in Utrecht omdat ik een
verjaardag had maar dit zo voor mij toch wel de ideale plek zijn.

Sjors Rijsdam

to Happy Clog
Dat was meer een ruwe omschrijving van een typische meeting zoals we
die al tig keer hebben gehouden

Kilian Valkhof

to Happy Clog

Sjors Rijsdam wrote:
> Dat was meer een ruwe omschrijving van een typische meeting zoals we
> die al tig keer hebben gehouden

Dat klopt. maar misschien kunnen we het dan meteen concreet maken? Als
we van te voren een goede agenda opmaken zouden we goed wat kunnen
bereiken.

Ik roep maar wat: eind oktober op een zaterdag, in Utrecht. Nieuwe
thread openen waar iedereen agenda punten in kwijt kan, met één
persoon die ze dan netjes opstelt en post?

Juice10

to Happy Clog

Ik stel voor dat we de 28ste nemen. En om een uur of 7 beginnen.

Mark Wubben

to Happy...@googlegroups.com
On Sep 26, 2006, at 2:30 PM, Juice10 wrote:
> Ik stel voor dat we de 28ste nemen. En om een uur of 7 beginnen.

7? 's ochtends?

Juice10

to Happy Clog

Mark Wubben wrote:
> 7? 's ochtends?

Hahaha, nee savonds, 19:00/7 PM

Mark Wubben

to Happy...@googlegroups.com

Ik moet de trein van half tien hebben wil ik nog thuis komen, dus ik
prefereer 15:00...

Sjors Rijsdam

to Happy Clog
Sjors Rijsdam wrote:
> Bijvoorbeeld ergens in een cafétje met een man of 15 en een biertje
> erbij

Dit was meer om te illustreren dat we dit al tig keer gedaan hebben
zonder tastbaar resultaat. Ik wil best bij elkaar komen, maar dan moet
ik wel het idee hebben dat het ergens toe gaat leiden. Het halverwege
het land naar elkaars laptop staren en het niet eens worden met elkaar
vind ik een beetje zonde van mn tijd.

Kilian Valkhof

to Happy Clog
Vandaar mijn idee om eens een agenda op te stellen, volgens mij miste
dat een beetje in de vorige meetings.

En ik zou inderdaad ook liever in de middag ergens beginnen.

Juice10

to Happy Clog