Idee voor herstart Happy Clog

1 view

FarukAtes

to Happy Clog
> Welk project? Is het al duidelijk wat we precies willen gaan doen dan?

Meer actie-gericht, wat betekent meer vrijheid voor leden om actie te
ondernemen zonder goedkeuring van andere leden (zo werkt WaSP bijv.
ook). Tevens meer open structuur qua leden, zodat leden kunnen
opt-outen wanneer ze willen en nieuwe leden kunnen zich makkelijker
aanmelden. Zal nog wel een soort approval / moderation sysyteem in
moeten komen zitten.

Ik quote maar van m'n mailtje omdat er hier meer mensen uiteindelijk
komen die actief willen zijn. Dit gaat dus over een nieuwe versie van
de site die de doelstelling van HC veel beter communiceert en ook
intern gezien veel helderder weergeeft:

<q>
Ik zit te denken aan iets als een mix tussen 9rules en WaSP; open
membership met approval (al is 't alleen maar tegen spam en abuse), een
WaSP-like blog over webstandards nieuws en activiteiten, een listing
van members met eventually een "feed stream" (i.e. collectie van alle
members' feeds' posts, titles-only en afgezonderd van de HC blog) en
verder allerlei algemene uitleg over waar 't allemaal over gaat, waarom
etc.

Verder is de site een collectie-punt van de enthousiastelingen die
actief bezig (trachten te) zijn om webstandaarden te promoten. Geen
verplichtingen om er tijd in te steken, maar tevens geen vereiste om
activiteiten en ideëen eerst door iedereen te laten goedkeuren. Mensen
die daar bezwaar tegen hebben kunnen gewoon opt-out doen en, indien
gewenst, hun naam van de site (laten) verwijderen.

De bedoeling daarmee is dat er tenminste iets gedaan kan worden zonder
commissievergadering. Ik kan me voorstellen dat mensen liever niet
geassocieerd worden met een groep waar mogelijk activiteiten uit komen
waar je niet noodzakelijk helemaal achter staat, vandaar de opt-out.

Ik denk dat "het probleem van HC" is geweest dat er veel animo is om op
één of andere manier actief te zijn, maar er niet echt voldoende
vrijheid is binnen de gelederen om ook zomaar iets te doen in naam van
HC. Dat heeft vooruitgang enorm tegengehouden, en non-HC-leden (zoals
Martin) zijn daar teleurgesteld over want die hoopten op actie.
</q>

Martin Reurings

to Happy...@googlegroups.com
Tja, uit mijn ander posts moge het duidelijk zijn, ik ben hier voor,
mits er voldoende mensen zijn die ook daadwerkelijk iets willen gaan
doen. Ik zou het zelf alleen wel jammer vinden als daarmee het sociale
aspect van HC weg zou vallen.

FarukAtes

to Happy Clog
Martin Reurings wrote:
> Ik zou het zelf alleen wel jammer vinden als daarmee het sociale
> aspect van HC weg zou vallen.

Ik betwijfel dat dat zal gebeuren. Wie is er nou niet in voor een
gezellig biertje zo af en toe? Face2face meetings zijn en blijven
nuttig voor zowel functionele discussies als sociale gatherings. Het
zal wellicht gewoon allebei blijven :)

Tom Greuter

to Happy Clog
Ik ben het in grote lijnen wel met Faruk eens. Een bijdehante post over
Happy Clog heb ik inmiddels geplaatst op
http://cssgreut.wordpress.com/2006/08/28/happy-clog/.