iphonesimfree.com adlı site, iPhone için üretilen
sim kilidini kırmanın yolunu bulduklarını, açıkladı.
2007 yılının en çok ses getiren teknolojik ürünü iPhone’u
Türkiye’de kullanmak için 2008 yılını beklemeye gerek kalmadı. Türkiye satışının
en erken 2008’in ikinci yarısında yapılması beklenen iPhone’nun ABD’li AT&T
operatörünün hattı ile çalışmasını sağlayan sim kilidi kırıldı. Artık ABD’den
eşe dosta sipariş vererek satın alınan iPhone, tüm operatörlerle
kullanılabilecek.
2 dakika sürüyor
ABD’li iphonesimfree.com adlı site iPhone AT&T ve Apple
firmalarının iPhone için ürettiği sim kilidini kırmanın yolunu bulduklarını,
Pazartesi gününden itibaren bu programın internet üzerinden satışına
başlayacaklarını açıkladı. Program sayesinde ürünün iç aksamı açılmadan 2 dakika
gibi bir sürede kilidin kaldırıldığını belirten site yetkilileri, bu sayede
iPhone’un tüm dünyada kullanılabileceğini duyurdu.
Avrupa talebi patlar
Böylece 4 bant teknolojisini (850, 900, 1800, 1900Mhz) de
destekleyen iPhone’un Türkiye’de çalışmasının önündeki engel ortadan kalkmış
oldu. Türkiye’deki cep telefonu operatörleri (Turkcell, Avea, Vodafone) GSM 900
ve 1800 frekanslarında hizmet veriyor. Bu gelişmenin ABD içindeki satışlara
büyük bir etki yaratmayacağı tahmin ediliyor. Ancak iPhone’a resmi satış
tarhininden önce sahip olmak isteyen teknolojiseverlerin Avrupa’da henüz satışa
başlanmamış ülkelerde büyük talep patlaması yaratabileceği
belirtiliyor.