Japonya yeni bir internet
arıyor
Japonya, internetin yerine geçecek yeni
bir ağ bağlantısı arayışında olduğunu açıkladı.
Japonya İletişim Bakanı, yeni bir araştırma
başlattıklarını, amaçlarının interneti daha güvenilir kılmak ve daha az enerji
harcayacak bir network (ağ) teknolojisi kullanarak yenileştirmek olduğunu
açıkladı.
Haberin devamı
İnternetin dünyada yaygınlaşmasıyla güvenlik problemleri
gittikçe artıyor. Ayrıca internet farklı tehlikeler getirebiliyor; bunlardan
biri hacker diye bilinen korsanlar. Bu korsanlar bilgisayarları ele
geçirebiliyor ve bu nedenle on-line bankacılık aracılığı ile banka hesapları
boşaltılabiliyor.
Japonya İletişim Bakanlığı Müdür Yardımcısı Yoshihiro
Onishi, “Japonya teknoloji konusunda rekabet içinde kalmak zorunda. Yeni bir ağ
bağlantısı teknolojisinin 2020 yılında devreye girmesi bekleniyor. İnternet
limitini dolduruyor. Bu nedenle böyle bir araştırmaya ihtiyaç duyuyoruz”
dedi.
Bilim adamları da aynı fikirdeler. İnternetin yerine
geçecek veya internet ile birlikte var olacak tamamen yeni bir ağ bağlantısının
gelişmesi gerektiğini düşünüyorlar. Yoshihiro Onishi, “Bu konuda diğer ülkelerle
iş birliği söz konusu olabilir” şeklinde açıklama yaptı.
Japonya’da gerçekleştirilene benzer araştırmaların ABD
ve Avrupa’da da, internetin altyapı mimarisini yenilemek amacıyla, başlatıldığı
belirtiliyor. Ancak özellikle ABD’deki bu girişimlerin 10-15 yıldan önce meyve
vermesi beklenmiyor.