De Francio: MALPERMESO de NUKLEAJ ARMILOJ.

Johano Karlo Rinaldo

to EU-fed.DISKUTGRUPO

Ekde hodiaŭ, 22-a de januaro 2021, la uzo de misiloj kun ogivo enhavanta atombombojn estas malpermisata laù la internacia juro.

Ni agu por peti de niajn registarojn ke ili subskribu kaj ratifu la "Traktaton pri Malpermeso de Nukleaj Armiloj". Kiaj landoj estas koncernataj ?
Ĉiuj landoj estas koncernataj :
- la landoj, kiuj posedas la atombombon,
- la landoj kiuj havas, sur sia teritorio, atombombojn de alia lando,
- la landoj kiuj ne posedas la atombombon kaj kiuj, sur sia teritorio, ne havas atombombojn de alia lando, sed kiuj estas sub la konstanta minaco de landoj kiuj posedas la atombombon.
La 25-a de oktobro 2020, kiam la 50-a ŝtatoj ratifis la Traktaton, ni skribis al Prezidento de la franca Respubliko. Ni lin petis ke li subskribu tiun Traktaton antaŭ ĝia ekvalidiĝo. Unu el konsilistoj de la prezidenteco respondis al ni ...."Estu certaj, ke viaj pripensoj, kiuj partoprenas en procezo de interŝanĝo kaj dialogo, ricevis la plej bonan atenton." Kompreneble, Francio ne subskribis la Traktaton.
Vi trovos en la akroĉita dokumento la tradukon de la nova letero kiun ni sendas al la
Prezidento de la franca Respubliko. En tiu letero, ni diras al la Prezidento ke rifuzante subskribi la Traktaton, li metas Francion en kontraŭleĝecon kompare kun internacia juro.

Colette kaj André Weiss
Grupo "Progresemaj Esperantistoj".

Herman D.

to EU-f...@googlegroups.com
Mi aŭdis en nia radio ke la plej kritika aspekto de tiu Traktato estas ke ĝi ne provizas en posta kontrolsistemo ke ŝtatoj observas ĝin. Ŝtatoj do ne jure sindevontigas kaj tial la traktato estu konsiderata kiel esprimo de protesto ĉefe de latinamerikaj kaj malriĉaj landoj.
Herman

--
Retadresoj pri la EF-grupo:
- por ĝin viziti - http://groups.google.com/group/EU-federo