koncert csütörtök este

Gábor Csalog

to CsalogGab...@googlegroups.com
csütörtökön, június 9.-én 7-kor:
Messiaen: 20 pillantás a gyermek Jézusra

E művet utoljára 22 éve játszottam, ezután írt róla Farkas Zoltán így a Muzsika 2000 májusi számában:
"…akik számára a hangverseny-látogatás napi szükséglet, emlékezetükben önkéntelenül is naplót vezetnek, s e naplóban külön fejezetbe kerülnek a legmaradandóbb élmények, a remekművekkel való nagy találkozások s egy-egy jelentős interpretáció hangulatának feledhetetlen percei. Cs. G. zongoraestje valószínűleg nem csak az én magán-krónikámban kerül piros betűs lapra: ekként tartja majd számon a koncert több száz hallgatója is. Már csupán az a tény is történelmi jelentőségűvé avatta a hangversenyt, hogy - keletkezése után ötvenhat évvel - Magyarországon először szólalt meg teljes egészében OLIVIER MESSIAEN Vingt Regards sur l'Enfant-Jésus (Húsz pillantás a gyermek Jézusra) című zongoraciklusa…" Nagy kár lenne, ha ezt a páratlan eredményt nem rögzítené hamarosan hangfelvétel is. "

Nos, felvétel nem maradt e koncert után (illetve egy alig hallható házilagos felvétel csak).

Most viszont Farkas Zoltán felkért egy Rádióbéli Zenebeszéd-műsorra – ő beszél a műről, én meg zongorázom. Hat tételt vállaltam el, a hat legszebb tételét a kétórás műnek – így most mindössze háromnegyed óra zene lesz. Azonban a jelenlegi Magyar Rádióban az új épületből a megrendelők kifelejtették a zenei hangzásra alkalmas stúdiót, így zenészeink egy ideje egy alkalmatlan teremben kénytelenek játszani, pocsék hangzással. A mikrofonokkal a hangmérnökök csodákat tesznek – azonban maga a zenész és közönsége alig valamit hall a süketszobában. A Kunigunda utcába nem hívok tehát senkit. (Ha meglesz a felvétele, utólag hallatszik majd, elfogadható-e.) Amúgy e zene sokkal-sokkal hatásosabb élő előadáson, mint felvételről. Hogy lehessen közönség is, pár nappal a koncert előtt előkoncertet szerveztek barátaim a Bartók Konziban (Nagymező utca 1) – ide viszont el lehet jönni csütörtökön (június 9) este 7-kor a Nagyterembe hallgatóként. Felvétel is készül. A fő műsorszám előtt bemelegítésül néhány Bach-tételt játszom. A koncert hossza így egy óra, belépés ingyenes.
Szeretettel várom, aki tud jönni!