Poziv na promociju knjige "Slučaj Pukanić: Ubojstvo s potpisom države", ponedjeljak, 24.10. u 18 sati

margetic...@gmail.com

to NECENZURIRANO.COM
Poštovani,

Pozivam Vas na javno predstavljanje knjige istraživačkog novinara
Domagoja Margetića, pod naslovom "Slučaj Pukanić: Ubojstvo s potpisom
države".

Predstavljanje će se održati u ponedjeljak, 24.10.2011. godine, u
prostorijama Knjižnice Bogdana Ogrizovića, Preradovićeva 5, u Zagrebu,
sa početkom u 18.00 sati.
Voditeljica: Hana Tabaković, novinarka

Knjigu "Slučaj Pukanić: Ubojstvo s potpisom države" će predstaviti:

* Denis Latin, novinar, autor i urednik kultne HRT-ove emisije
"Latinica";
* Andrea Štalcar Furač, novinarka, urednica portala Ka-urbani.com;
* Željko Popović, predsjednik Nezavisnog sindikata carinika Hrvatske;
* Bruno Langer, glazbenik i civilni aktivist;
* Dževad Galijašević, politički analitičar, član direktorata
Ekspertnog tima jugoistočne Europe za borbu protiv terorizma i
organiziranog kriminala;
* Josip Bogić, analitičar, bivši šef srbijanskog UBPOK-a, čovjek koji
je osmislio i vodio operaciju "Sablja" nakon ubojstva Zorana Đinđića;
* Sulejman Tabaković, predsjednik Udruge Kulin Ban; autor knjige
"Pravom u glavu";
* Domagoj Margetić, istraživački novinar.

O knjizi:

"Nešto zanimljivije nisam čitao još od smrti Josipa Broza Tita. Sve
što piše u knjizi je točno. To je knjiga koja će sve prodrmati.
Pročitao sam je i mislim da je sjajan istraživački rad"

Denis Latin o knjizi Domagoja Margetića "Slučaj Pukanić: Ubojstvo sa
potpisom države"

Iz sadržaja:

Nakon desetogodišnjeg istraživačkog rada novinara Domagoja Margetića,
ova knjiga daje odgovore na pitanja o najmračnijim tajnama Balkana:

Tko stoji iza ubojstva Ive Pukanića

Na koji način su povezani atentati na Ivu Pukanića i Zorana Đinđića

Jesu li ratni sukobi na Balkanu 90.-ih bili zapravo dogovoreni rat
kako bi se prikrila pljačka političkih elita u Hrvatskoj, Srbiji, BiH
i Crnoj Gori

Kako su Tuđman i Milošević u vrijeme ratnih sukoba između Hrvatske i
Srbije zajedno prali novac opljačkan iz tih balkanskih država

Što skriva tajna Miloševićevih i Tuđmanovih bankarskih operacija u
Francuskoj i Velikoj Britaniji

Kako je kriminalni klan Osmani preuzeo balkansko kriminalno podzemlje

Kako je stvaran Novi balkanski kriminalni poredak

Tko su stvarni vladari balkanskog podzemlja

Na koji su način međusobno povezane kriminalne, političke i poslovne
elite na Balkanu

Koje su okolnosti dovele do ubojstva Pukanića

Što je točno znala i ispričala novinaru Domagoju Margetiću
Miloševićeva blagajnica Borka Vučić

Tko radi za Osmanijeve na Balkanu

Što je tajna "Operacija Durres"

Iz Uvoda:

Kako to često bude s ovakvim slučajevima, i kod Slučaja Pukanić
jednostavno nam je slučajno ili namjerno, pobjegla veća slika svega
onoga što se događalo oko samog Pukanićevog ubojstva. Tijekom godina
istraživanja organiziranog kriminala na Balkanu, zbog čega sam u
mnogim srbijanskim medijima zaradio naziv "lovac na glave balkanske
mafije", došao sam do podataka o vrlo složenim procesima koji su se
odvijali u pozadini događaja kao što su ubojstva Zorana Đinđića, Ivane
Hodak i Ive Pukanića.

Slučaj Pukanić zapravo je proizvod procesa koji se na ovim prostorima
događaju zadnjih petnaestak godina. Kada s odmakom gledam, čini mi se
da je zapravo taj slučaj bio neizbježna posljedica svega.

Možda Puki i da je htio nije mogao izbjeći sudbinu koja ga je na kraju
zadesila. Njegovo ubojstvo bilo je samo jedna od kritičnih točki
procesa koje nazivam stvaranjem novog balkanskog kriminalnog poretka.
To je ono što nismo dovoljno shvatili.

Fokusirali smo se na uski krug činjenica o samom ubojstvu, a da nismo
vidjeli "širu sliku", kako se to kaže. Niti u jednom trenutku nismo
zastali nad time što se dogodilo i razmotrili sve okolnosti koje su
prethodile i one koje su uslijedile nakon Pukijeve likvidacije.

Iskreno, ponekad mi se čini da bi bilo lakše ništa ne znati. Slučaj
Pukanić puno je ozbiljnija priča od one na koju su je svojim montažama
i krivotvorinama sveli hrvatska policija i pravosuđe. O tomu upravo i
pišem u ovoj knjizi. O svim okolnostima koje su dovele do ubojstva i
svemu što se oko ubojstva događalo na Balkanu, kako u redovima
političkih elita, tako i u organiziranom kriminalnom miljeu.

Posljednji put Puki i ja smo se vidjeli mjesec dana prije njegovog
ubojstva. Znao je da će biti likvidiran i želio je pobjeći u
Sjedinjene Američke Države.

Prvi puta zapravo na svjetlo dana će izaći neki dokazi o povezanosti
vlasti s ubojstvom Ive Pukanića odnosno sa slučajevima Hodak i
Pukanić. Dakle razrješenje slučaja Pukanić prije svega nije u interesu
političkim centrima moći; vlasti, ali niti ekonomskoj odnosno
financijskoj eliti u ovoj zemlji. Na kraju, razrješenje slučaja
Pukanić nije u interesu niti organiziranom kriminalnom podzemlju i
obavještajnoj zajednici. Svi su oni međusobno povezani, i ono što ja
smatram nakon višegodišnjih istraživanja, je to da velika ubojstva
koja su se dogodila zadnjih desetak godina na Balkanu nisu nepovezana.
Mislim tu na ubojstvo srbijanskog premijera Zorana Đinđića, a tek
potom na slučajeve Hodak i Pukanić. Sva tri ubojstva pogodovala su
zakulisnim interesima balkanskih tranzicijskih elita, a o povezanosti
slučajeva Đinđić i Pukanić dovoljno govori i svjedočenje nekih
svjedoka na suđenju Đinđićevim ubojicama.

Više je puta u tim svjedočenjima spomenuto ime Ive Pukanića, ali i
nekih drugih u Hrvatskoj, poput Adris grupe i Ante Vlahovića. Radi se
dakle o dogovoru regionalnih elita koje su nakon političkih promjena
2000.-ih godina morali učiniti sve da zadrže svoje pozicije moći. Te
su elite surađivale i usred rata, i imali su zajedničke poslove,
zajedničke banke, poduzeća i tajne račune u inozemstvu, pa nema
razloga da ta suradnja prestane u miru.

I podatke o tim zakulisnim igrama otkrivam u ovoj knjizi. Veliki dio
tih podataka svojevremeno mi je osobno dala Borka Vučić, poznata kao
Miloševićeva bankarica, točnije osoba koja je kao punomoćnik Slobodana
Miloševića vodila tajne račune Srbije u inozemstvu. Upravo je pokojna
Borka bila zadužena u ime Miloševića i za tzv. Hrvatske operacije,
prije svega u Zagrebačkoj banci i TDR-u, odnosno Adris grupi, kao što
mi je to sama ispričala. Zadnji put Borka i ja smo se čuli desetak
dana prije prometne nesreće u kojoj je poginula. Nazvala me tada da mi
ustupi još neke dokumente o ovakvim prljavim tranzicijskim igrama
Miloševića i Tuđmana, odnosno Zagreba i Beograda. Bila je druga
polovica srpnja 2009. godine, i kao i uvijek već sam bio na ljetovanju
kada me Borka nazvala da se sastanemo u Beogradu. Zamolio sam je da
naš susret odgodimo za jesen kada se vratim s mora, na što je i
pristala.

Nažalost, desetak dana nakon toga, 1. kolovoza 2009. Borka je poginula
u do danas nerazjašnjenoj prometnoj nesreći. I o tom slučaju pišem u
ovoj knjizi, jer ga smatram usko povezanim sa slučajem Pukanić. Da je
Borka nastavila govoriti, da je počela više javno govoriti o svemu što
je znala, o svim tajnim dogovorima Zagreba i Beograda devedesetih
godina, mnoge neugodne istine izašle bi na vidjelo. Dio tajne
dokumentacije kojom je raspolagala ipak mi je svojevremeno ustupila,
posebno dokumentirane dokaze o zajedničkim poslovima i bankama koje su
suvlasnički preko povjerenika kontrolirali Tuđman i Milošević i to u
vrijeme najvećih ratnih sukoba između Srbije i Hrvatske.

Dokumenti koje mi je Borka Vučić ustupila a koje čuvam pohranjene na
sigurnom mjestu, mogli bi jednoga dana biti ključni dokaz da je rat na
Balkanu devedesetih godina bio međusobni dogovor političkih elita,
kojima je rat trebao kako bi mogli pljačkati tranzicijski plijen koji
im je osigurao nedodirljive pozicije financijske i političke moći.
Mislim da je sav taj niz ubojstava međusobno uzročno posljedično
itekako povezan, i dokumenti, činjenice i svjedočenja koja objavljujem
u knjizi to uvelike dokazuju.

Ukratko, nikome od političkih i ekonomskih moćnika na Balkanu nije
interes da se otkrije prava istina o Slučaju Pukanić, ali niti o
drugim slučajevima, pa tako niti o ubojstvu Zorana Đinđića. Trag
naručitelja ubojstva srbijanskog premijera također vodi u Hrvatsku. O
tome sam prije godinu dana objavio moje poveće istraživanje, koje je
na kraju dovelo i do povlačenja s dužnosti bivšeg potpredsjednika
srbijanske Vlade Mlađana Dinkića. Dokazi koje sam o njemu razotkrio
jednostavno su doveli na kraju do njegovog povlačenja, a u političkoj
hijerarhiji Srbije bio je svakako jedan od najmoćnijih ljudi.

Osim toga, u ovoj knjizi suočavam i sebe i vas s deset ključnih istina
o tranzicijskom Balkanu, o tranzicijskoj Hrvatskoj.

Prva je istina o ratu. Nazivamo ga Domovinskim ratom. On to nije bio.
Bio je to dogovoreni rat, u kojem su profitirale političke i
kriminalne elite u Zagrebu i Beogradu, dok su Tuđman i Milošević
osobno imali zajedničke račune i najmanje dvije zajedničke banke u
inozemstvu. Dakle, političke, financijske i kriminalne elite su na
ratu stvorile svoje pozicije moći. A ljudi su stradali jer su
vjerovali u nekakvu nacionalnu revoluciju.

Druga je istina ta da ovo nije država. Ovo je nekakav teritorij sa
mafijaškim zakonima koji se jedino poštuju i sa mafijom na vlasti koja
svoju poziciju moći ostvaruje između ostalog vezama s organiziranim
kriminalnim podzemljem i sudjelovanjem u međunarodnom organiziranom
kriminalu.

Treće, mi nemamo izgrađeno građansko i sekularno društvo. Taj nas
bolni proces izgradnje modernog građanskog društva tek čeka. To je tek
prava tranzicija koju moramo proći, a za koju bojim se nismo niti
najmanje spremni.

Četvrto nemamo javnost. Ovdje javnost ne postoji pa posljedično i ne
možemo reagirati na neke pojave kao javnost, kao građani. Mi smo samo
masa nabacana na nekom teritoriju kojim vlada mafija. Znam da je to
vrlo grubo rečeno, ali to je tako. Jer da nije, sve ovo što vidimo da
se događa oko nas ne bi se događalo u tim razmjerima.

Peto, sadašnji poredak u ovoj zemlji nastao je na organiziranom
kriminalu i zločinu. Na međunarodnom krijumčarenju duhana, cigareta,
droge, heroina, kokaina, marihuane, međunarodnom krijumčarenju ljudi,
oružja i nuklearnih materijala, te na poslovima s međunarodnim
terorističkim grupama, grupacijama i organizacijama. To je dakle, ne
zakoniti, niti legitimni poredak, nego kriminalni poredak izgrađen na
fiktivnoj tranziciji iz totalitarizma u demokraciju. Neki bi rekli da
smo umjesto demokracije dobili mafiokraciju, ali u biti ovo je puno
gore.

Šesto, trebamo se suočiti s činjenicom koja je uloga Katoličke crkve u
Hrvatskoj bila tijekom devedesetih godina. Naime, upravo je vrh crkve
u Hrvatskoj umiješan u najveće ratnoprofiterske afere i u pranje
krvavog i prljavog novca ratnih profitera. O tomu sam dosta pisao u
svojim istraživanjima, a ponešto će se naći i u ovoj knjizi.

Sedmo, moramo se riješiti nekih mitova na kojima gradimo noviju
hrvatsku prošlost. To su prije svega mitovi o našim herojima. Mitovi o
nekim velikim generalima koje slavimo kao ratne heroje, kao heroje
osloboditelje. A oni to nisu. Nego su ratni profiteri. Plaćenici. Nije
isto biti junak i plaćenik. Kako su neki generali u rat ušli kao
sirotinja bez krova nad glavom a iz rata su izašli kao
multimilijunaši?! Za samo četiri ratne godine?! Kako je to moguće?
Jesu li to heroji? Jesu li to junaci? Ili klasični ratni profiteri? To
su mitovi koje prije svega moramo razriješiti sami u svojim glavama.

Osmo, je istina o nama samima. Naša vlastita krivnja i odgovornost za
sadašnje stanje. Što smo mi to svaki ponaosob učinili za promjene? Što
smo uopće spremni učiniti? Nije li naša šutnja i okretanje glave
zapravo u konačnici jednaka zločinu, jednaka kriminalu kojeg je netko
počinio? Jer kriv je tko krade i tko ljestve drži, kažu stari ljudi, a
zar mi svojom putnjom i nečinjenjem ne držimo ljestve mafiji na
vlasti?

Deveto, istina je i to da nam nema tko reći što je to istina. Mediji
su u rukama mafije, iza velikih medija krije se zapravo sumnjivi
tranzicijski kapital, čije porijeklo vodi do tajnih računa i raznih
kriminalnih povjerenika koji su raspolagali tim novcem. Dakle, mediji
koji bi trebali kreirati javnost odrađuju posao za interese onih
grupacija koje se kriju iza vlasništva takvih medija. Zato je neke
istine u ovoj zemlji uopće nemoguće i javno izgovoriti ili napisati,
ako se o tomu nisu dogovorili oni koji kontroliraju medije i novinare.

Deseto, mi nismo slobodni. Nismo izborili nikakvu slobodu. Mi smo
prevareni i opljačkani. Živimo u iluziji, u nekoj virtualnoj
izmještenoj stvarnosti i čekamo da se stvari promijene same od sebe.
Iz Hrvatske je u tranziciji opljačkano nešto više od 50 milijarda
eura, što su skoro tri godišnja proračuna Hrvatske. Dakle, nismo
ostvarili niti narodnu, ni nacionalnu, ni državnu, ni osobnu slobodu.
Ovako opljačkani i osiromašeni ne možemo biti slobodni. Ovo nije
sloboda. Ova zemlja je koncentracijski logor sa 4 i nešto milijuna
logoraša. Kojima još voda nije došla do grla pa to i ne shvaćaju.
Shvate tek kada njih pogodi neki problem. Dok problemi nisu u njihovom
dvorištu, sretni su da susjedu krepava krava. Svaka sloboda počinje
prije svega i gradi se na slobodi pojedinca. Bez društva slobodnih
pojedinaca ovo nije slobodno društvo. Tek privid slobode. Lažna
sloboda kojom zavaravamo sami sebe, kada ništa nemamo barem smo
slobodni. Priča o slobodi za koju smo se kao izborili je zapravo laž
nad lažima. I dok to ne shvatimo, naravno da se niti ne možemo početi
boriti za slobodu. Da bismo taj proces započeli, morali bismo biti
sposobni za početak slobodno misliti. Misliti slobodu. Ovo bolesno
društvo nas naprosto ne odgaja za slobodu. Ponekad mi izgleda da smo
mi samo masa uopće nesposobna da bude slobodna.

U Šibeniku i Zagrebu, listopada 2011. godine

Domagoj Margetić

Iz medija:

Portal Urbani
Razgovor:Domagoj Margetić: Slučaj Pukanić- ubojstvo s potpisom države -
Knjiga koja će protresti Balkan
http://www.ka-urbani.com/index.php?option=com_content&view=article&id=1551:domagoj-margeti-knjiga-koji-e-protresti-balkan&catid=34:osoba-tjedna&Itemid=53

Index.hr
Margetić o novoj knjizi: Država je znala da se priprema Pukanićevo
ubojstvo, a nisu učinili
http://www.index.hr/vijesti/clanak/margetic-o-novoj-knjizi-drzava-je-znala-da-se-priprema-pukanicevo-ubojstvo-a-nisu-ucinili-nista/575210.aspx

Standard.rs
Ubistvo Pukanića je naručila hrvatska država
http://www.standard.rs/domagoj-margetic-o-svojoj-novoj-knjizi-ubistvo-pukanica-je-narucila-hrvatska-drzava.html

Fokus.ba
Region u strahu od istine
http://www.fokus.ba/nov/index.php?option=com_content&view=article&id=20810:region-u-strahu-od-istine-&catid=18:u-fokusu&Itemid=153

PCNEN
Margetić dokazuje da je Pukanića ubio klan Osmani
http://www.pcnen.com/portal/2011/10/04/margetic-dokazuje-da-je-pukanica-ubio-klan-osmani/

SEEbiz.eu
Denis Latin na OESS-ovoj konferenciji o medijima
http://www.seebiz.eu/denis-latin-na-oess-ovoj-konferenciji-kosor-i-karamarko-provode-goru-cenzuru-nad-medijima-i-od-tudmana/ar-15722/

Pravda
Povezana su ubistva Pukanića i Đinđića
http://www.pravda.rs/2011/10/14/domagoj-margetic-povezana-su-ubistva-pukanica-i-djindjica/

Glas Slavonije
Država nije ništa poduzela da bi spriječila ubojstvo
http://www.glas-slavonije.hr/mvijest.asp?rub=3&ID_VIJESTI=11590

Knjižnice Grada Zagreba
Najava promocije
http://www.kgz.hr/default.aspx?id=4566