Afera Hypo: Istraga protiv novinara je DORH-ov udar na ustavnopravni poredak

margetic...@gmail.com

to NECENZURIRANO.COM
http://www.necenzurirano.com/index.php?option=com_content&task=view&id=2035&Itemid=1

Afera Hypo: Istraga protiv novinara je DORH-ov udar na ustavnopravni
poredak

Istraga protiv novinara u slučaju Afere Hypo, zapravo je udar na
ustavnopravni poredak Republike Hrvatske. Prihvaćanjem pokretanja
kaznenog progona u ime i za račun Hypo Grupe, Državno odvjetništvo
Republike Hrvatske, odnosno Općinsko državno odvjetništvo u Zagrebu,
postali su instrument zaštite tobožnje bankarske tajne Hypo banke,
koja se praktički sastoji u zaštiti tajnosti dokumenata koji dokazuju
organizirani kriminal i pranje novca sumnjivog porijekla kroz
financijski sustav Hypo Grupe. Margetić je kao svjedoke predložio
najviše dužnosnike DORH-a i USKOK-a; Mladena Bajića, Lazu Pajića i
Dinka Cvitana.

Radi se o nezabilježenom presedanu u kojem pravosuđe jedne zemlje
umjesto da istražuje organizirani kriminal u jednoj financijskoj
instituciji, zloupotrebljava sustav u interesu prikrivanja kriminala u
navedenoj novčarskoj kući.

Pred višim sudskim savjetnikom Markom Benčićem, u utorak, 19.
listopada 2010. godine, zbog objave tajnih dokumenata Hypo banke, koji
dokazuju sumnjive tokove novca, saslušan je novinar i urednik portala
Necenzurirano.com Domagoj Margetić.

Margetić je odbio sudu otkriti izvore svojih informacija.

U cijelosti objavljujemo iskaz Domagoja Margetića u istrazi pred
Županijskim sudom u Zagrebu, u predmetu broj Kir-3459/10, zbog
kaznenog djela iz Članka 259. stavak 1. Kaznenog zakona, a zbog objave
tajnih dokumenata Hypo Alpe Adria Banke, točnije zbog objave popisa
sumnjivih kredita koje je Hypo Grupa dodjeljivala fizičkim i pravnim
osobama na Balkanu, dokumenta poznatog pod naslovom "Projekt Fokus".

"Od ožujka 2000. godine bavim se istraživanjem protuzakonitih i
sumnjivih radnji vezanih za odobravanje kredita u Hypo Alpe Adria
Banci d.d., tj. cijele grupacije kako u Austriji tako i u Hrvatskoj.

Zbog toga što sam novinar valjda je razumljivo da sam u svakom pogledu
zainteresiran da se to istraži kad sam već počeo istraživati tu temu i
normalno je da rezultate svojeg istraživanja objavim za javnost.

Bio sam kao svjedok saslušavam kako pred austrijskim istražnim
organima tako i u DORH-u i USKOK-u vezano za sumnjive radnje
oštećenika (Hypo banka, op.a.), no ne posjedujem niti jedan zapisnik,
a što pretpostavljam što ti organi nisu imali interesa dati mi te
zapisnike, tj. ne mogu sa sigurnošću reći da li oni žele da se za sada
zna da se pred tim organima istražuje, tj. da sam ja u svojstvu
svjedoka saslušavam pred tim organima.

Isto tako ja sam kako austrijskim istražnim organima tako i
Antokorupcijskom vijeću Sabora RH dostavio svu relevantnu
dokumentaciju vezano za poslovanje oštećenika, kao rezultata mojeg 10-
godišnjeg istraživanja poslova oštećenika.

Isto tako na poziv Savjeta za borbu protiv korupcije Vlade Srbije i
njima sam dostavio. Stoga potvrdu od Vlade Srbije prilažem u spis.

Zastupnik Hrvatskog sabora dr. Željko Jovanović se u nekoliko navrata
pozivao na rezultate mojeg istraživanja.

Dapače, i DORH je početkom ove godine na svojim stranicama objavio
kraće priopćenje da istražuje poslovanje oštećenika i na temelju mojeg
istraživanja", izjavio je pred istražnim sucem Županijskog suda u
Zagrebu, novinar Domagoj Margetić.

"U pogledu ovog popisa fizičkih i pravnih osoba koje su dobile kredite
od oštećenika mogu reći da je to, zapravo samo jedan dio tih osoba, ne
znam zašto su samo te osobe važne oštećeniku, a koje sam ja objavio na
svojem portalu Necenzurirano.com.

Ovaj pak popis koji sam ja objavio, a koji se satoji od više od 500
osoba, tj. radi se o popisu na 200 i više stranica, i to kako fizičkih
tako i pravnih osoba iz Austrije, Njemačke, Italije, Slovenije,
Hrvatske, Srbije, BiH, Crne Gore, Makedonije i Bugarske dobio sam od
svojeg izvora, a koji je dokument sastavila revizorska kuća
PriceWaterhouseCoopers iz Munchena, a na traženje nove uprave
oštećenika krajem 2009. godine, a opet povodom traženja austrijske
Vlade.

Upravo je na temelju traženja austrijske Vlade nova uprava oštećenika
tražila da se ta revizija u oštećeniku obavi posebno u odnosu na
sumnjive klijente, tj. pravne osobe oštećenika, a zbog sumnje na
pranje novca.

Ne mogu sa sigurnošću reći da li se radilo o javnom ili tajnom
dokumentu, ali svakako službenom, a do kojeg sam ja došao, no
naglašavam dam i nitko nije rekao, niti je u tom dokumentu pisalo da
se radi o tajnim podacima, ili da je na bilo koji način ograničena
upotreba tim podacima, a isto tako da pravo upotrebe tim podacima
imaju određene osobe ili organi.

Napominjem da u tom popisu nema čak niti adresa, kao niti matičnih
brojeva fizičkih i pravnih osoba, tj. nema podataka osim osnovnih, a
čije bi objavljivanje po mojem saznanju bilo nedopušteno.

Dapače, koliko je meni poznato, novinar nije dužanpostupati po tom
nekom Zakonu o zaštiti osobnih podataka, tj. naprotiv u odnosu na
oštećenika, a i svaku takvu pravnu i fizičku osobu, javni interes je
preči od internih propisa određene pravne osobe.

Stoga mogu ponoviti, da istraživanje poslova oštećenika spada u moj
posao kao novinara, tj. istraživanje novinara", naglasio je Margetić u
svojem iskazu.

"Normalno je da ne želim otkriti izvor koji mi je dostavio prije
rečeni dokument prije rečene revizorske kuće.

U pogledu toga da li sam znao ili znam da ti podaci predstavljaju
bankovnu ili poslovnu tajnu ističem da meni kao novinaru istraživanje
organiziranog kriminala je u svakom slučaju puno važnije, a i to mi je
bio cilj, nego osvrtati se na skrivanje oštećenika iza navodne
bankovne i poslovne tajne, a upravo u slučaju kada se istražuju
nedopuštene radnje oštećenika.

Moram naglasiti da sam ja zbog svog rada, tj. istraživanja poslovanja
oštećenika bio pozvan u DORH i tamo sam razgovarao kako sa glavnim
državnim odvjetnikom Mladenom Bajićem, njegovim zamjenikom Lazom
Pajićem, ravnateljem USKOK-a Dinkom Cvitanom i zamjenikom ŽDO Osijek
Zvonimirom Kuharićem, te su oni o tome sačinjavali službene
zabilješke, koje sam ja čak i potpisao, ali kako sam rekao nisam ih
dobio.

Ovaj dokument sam predao na CD-u Lazi Pajiću i Mladenu Bajiću, ali
nisam dobio potvrdu da sam ga predao, a čini mi se da je to bilo u
ožujku ove godine.

Prije davanja moje današnje obrane dobio sam uvid u spis, te sam
sadržaje zapisnika o saslušanju svjedoka objavio na portalu
Necenzurirano.com", zaključuje u svojem iskazu Margetić.

Necenzurirano.com

Povezano:

Afera Hypo: Istragom protiv novinara DORH prikriva kriminal u Hypo
banci
http://www.necenzurirano.com/index.php?option=com_content&task=view&id=2029&Itemid=1

Istražni spis broj Kir-3459/10 otkriva: Uprava Hypo banke priznala
kriminal!
http://www.necenzurirano.com/index.php?option=com_content&task=view&id=2030&Itemid=1

Predsjednik Uprave Hypo banke Zagreb priznao istinitost podataka
objavljenih na Necenzurirano.com
http://www.necenzurirano.com/index.php?option=com_content&task=view&id=2032&Itemid=1