Coloquio César Hidalgo jueves 1 dic 18:00

Jorge Cuadra

to CEFF ANCIENT
Por favor difundir (y venir :-) )

Begin forwarded message:

From: Jorge Cuadra <jcu...@astro.puc.cl>
Date: 29 November 2011 15:23:47 GMT-03:00
To: acade...@fisica.puc.cl, post...@fis.puc.cl, to...@astro.puc.cl
Cc: Gladys Reineking <gla...@astro.puc.cl>
Subject: Coloquio César Hidalgo jueves 1 dic 18:00

Estimados,

Están cordialmente invitados al coloquio de César Hidalgo este jueves
a las 18:00 en el Auditorio N Bralic (café y galletas 17:30). César
hizo la licenciatura en nuestra Facultad y actualmente es profesor en
Harvard y el MIT. Pueden ver más sobre su trabajo en sistemas
complejos en <http://www.chidalgo.com>.

Nos vemos,
Jorge

Coloquio

Departamento de Física

Pontificia Universidad Católica de Chile

César A. Hidalgo

MIT / Harvard

"La Complejidad Económica y la Riqueza de las Naciones"

En esta presentación introduzco el concepto de complejidad económica y
muestro cómo éste explica las diferencias de ingresos entre países y
su dinámica temporal.

Lugar: Auditorium Prof. Ninoslav Bralic

Facultad de Física, Vicuña Mackenna 4860

Fono: 354-4499

Fecha: Jueves 1 de Diciembre 2011, a las 18:00 hrs.

Tendremos té/café y galletas a partir de las 17:30
hrs!

César A. Hidalgo is the Asahi Broadcast Corporation Career Development
Professor at the MIT Media Laboratory, Assistant Professor at the
Massachusetts Institute of Technology (MIT) Media Laboratory and a
faculty associate at Harvard's University Center for International
Development. Before joining MIT, César worked as an Adjunct Lecturer
in Public Policy at the Harvard Kennedy School and a Research Fellow
at Harvard's Center for International Development. Dr Hidalgo's work
focuses on improving the understanding of systems using and developing
concepts of complexity, evolution and network science. His areas of
application include (i) economic development, where he has pioneered
the use of networks to quantify the productive structure of countries
and its evolution, (ii) systems biology where he has published work on
disease co-morbidity and genetic regulation, and (iii), social
systems, where he has worked on human mobility and social network
analysis using mobile phone data. Dr. Hidalgo is also a graphic art
enthusiast and has published and exposed artwork that uses data
collected originally for scientific purposes. César A. Hidalgo holds a
PhD in Physics from the University of Notre Dame and a Bachelor in
Physics from the Pontificia Universidad Catolica de Chile. <http://
www.chidalgo.com>

Catalina Arteaga de C.

to ceff-a...@googlegroups.com
Sorry, me encantaria ir, pero no llegamos hasta fines de enero pa
Chile... pa la proxima ojala.

Cata

--
PhD Student