Atrakcyjnosc czytelnicza prozy Schulza...

steppenwolf

to Bruno Schulz
Jak juz wczesniej pisalam(na priva do Kapelusznika)przymierzam sie do
pisania pracy licencjackiej o Schulzu. Nie bedzie to jednak typowa
praca omawiajaca tworczosc, gdyz ja musze "pisac prace ze wzgledu na
atrakcyjnosc czytelnicza" prozy Schulza; studiuje bibliotekoznawstwo:)
Od razu uprzedzono mnie, ze wybor tego pisarza wiaze sie z trudnosciami
przy pisaniu...gdyz z reguly takie pisarstwo nie podoba sie (uczniom).
Najgorsze jest to, ze bede musiala przeprowadzic ankiete wsrod uczniow
liceow:( Az sie boje, jakie beda jej wyniki...Moze pozwola mi tez
przeprowadzic ankiete w bibliotece publicznej, bo w przeciwnym razie to
bedzie naprawde ciezkie zadanie:) Po tak dlugim wstepie przejde do
sedna sprawy: otoz prosze was drodzy czlonkowie grupy (na razie
nieliczni, ale moze wkrotce to sie zmieni) o opisanie Waszych wrazen po
lekturze prozy Schulza, co Was w niej szczegolnie urzeklo itp. Nie
ukrywam, ze chce sie w ten sposob podbudowac i udowodnic sobie, ze jest
sens pisania tej pracy, bo ktos jeszcze siega po taka proze. Ostateczny
"wybor pisarza" ma nastapic w pazdzierniku:) Zmiany w wyborze raczej
nie planuje:)

Ada Cytryna

to Bruno Schulz
Jesli interesuje Cie punkt widzenia "przecietnej licealistki",
która nie tak dawno bylam, to prosze bardzo:
Pierwszy kontakt z twórczoscia Schulza mial miejsce oczywiscie w
liceum i oczywiscie byla to lektura obowiazkowa (omówiona zreszta
marnie). "Sklepy cynamonowe" - jako tesknota za dziecinstwem i
koniec. Mnie natomiast, juz wtedy urzekla wrazliwosc autora (co
brzmi banalnie) i spójnosc jego twórczosci zarówno tej
literackiej jak i rysunkowej - obie cechuja sie oszczednoscia,
starannym doborem srodków, przewodzi im ta sama idea (niczym "klisze
pamieci" Kantora)
Trudno jest mi rozdzielic te dwie drogi artystyczne, którymi
poszedl. Czlowiek - Idea, cos co zawsze najbardziej fascynowalo
mnie w przedstawicielach swiata kultury, to okreslenie, które pasuje
równiez do Schulza.
Zdaje sobie sprawe, ze nie powiedzialm nic konkretnego, ale mój
stan wiedzy pozwala mi tylko na tyle. Przecietna wypowiedz.

steppenwolf

to Bruno Schulz

Ada Cytryna napisał(a):

> Jesli interesuje Cie punkt widzenia "przecietnej licealistki",
> która nie tak dawno bylam, to prosze bardzo:

Oczywiscie, ze mnie interesuje:)

> Przecietna wypowiedz.
Chcialabym aby w tej ankiecie byly takie "przecietne"
wypowiedzi:)Czesto bywa tak, ze na pytania owarte ankietowani w ogole
nie odpowiadaja...
Dziekuje za od(wy)powiedz:)