Dun Turkiye’den gelen aci bir haberle bir kez daha sarsildik. Manisa’nin Soma ilcesindeki tas komuru madenlerinde 250’den fazla cani kaybettik. Kendilerine Allah’tan rahmet, geride biraktiklarina ise sabir diliyoruz.
Bu tur olumleri dogalmis gibi karsilayan ve ne bir sorumluluk alan ne de bu tur olaylari engellemeye dair adimlari kesinlikle atmayan bir zihniyeti de malesef artik sasirmayarak izliyoruz. Neredeyse birkac haftada bir iscilerin fabrikalarda tersanelerde, insaatlarda, madenlerde yanarak, zehirlenerek, duserek, gocuklerde kalarak hayatlarini yitirdigini televizyonlarda birkac saniyelik haber basligi halinde gormek bir utanc kaynagi olmalidir. Hele ki bu tur onlenebilir can kaybi rakamlarini 1800lu yillardaki diger orneklerle karsilastirmak…
Su anda dilegimiz olu sayisinin daha da artmamasi, sorumlularin bir an evvel bulunmasi ve gerekli cezai islemlerin yapilmasi, ve bu tur olaylarla bir daha yikilmamak, daha fazla ocaklara ates dusurmemek icin gerekli onlemlerin alinmasi, ve Turkiye’deki isci guvenliginin uluslararasi standartlara gelmesi icin gerekenlerin yapilmasidir.
Bizim burada yapacagimiz hic bir sey kaybedilen canlari geri getirmeyecektir ama geride biraktiklarinin hayatlarini bir parca da olsa kolaylastirmak icin bu sene toplayacagimiz bagislari Soma’daki madende hayatlarini kaybeden madencilerin ailelerine ekonomik yardim olarak aktarmaya karar verdik. Bunu da her zamanki gibi Turkiye’de bu organizayonu ustlenecek bir kurum araciligiyla yapacagiz.
Hepimizin tekrar basi sagolsun
Daha guzel gunler gormek dilegiyle