ופירוש הדבר הוא, שתפוח אדמה שהתבשל בסיר בשרי
הוא טעם שני של בשר, כי הבשר נתן טעם בסיר, והסיר נתן טעם בתפוח אדמה, וכיון שהטעם
של הבשר שנמצא בתפוח אדמה הוא טעם קלוש, לכן בדיעבד אם נתערב בחלב מותר לאוכלו.
כמו כן דבר נוסף התחדש בדין נ"ט בר נ"ט
שאף שתפו"א שהתבשל בכלי בשרי בן יומו לכתחילה אין לאוכלו עם חלב [לאשכנזים],
אבל מותר לבשלו או לחממו בכלי חלבי לכתחילה, מאחר ואינו נאכל עם החלב בעצמו.
אמנם דבר חריף שנחתך בסכין בשרית או התבשל בכלי בשרי
שנתערב בחלב, אסור באכילה, ויתבאר דינו בס"ד בהלכות הבאות.
להנצחת ההלכה יומית לע"נ, לרפואה, להצלחה וכדו' לחץ כאן