Sene sonu kimya zümresi (Bala)

BALA İLÇE ZÜMRE BAŞKANLIĞI

to ANKARA KİMYA İLÇE ZÜMRE BAŞKANLARI
2010-2011 Eğitim-Öğretim Yılı Sene Sonu Bala İlçe Kimya Zümre
Başkanları Toplantı Tutanağıdır

Toplantı Tarihi: 16.06.2011

Toplantı Yeri: Duatepe İlköğretim Okulu

Toplantıya Katılanlar: Ali Cengiz ÇALIŞKAN, Eda TUFAN VATANSEVER

Gündem Maddeleri

1. Açılış ve yoklama
2. 2010-2011 Eğitim-öğretim yılı II. Döneminin değerlendirilmesi
3. Başarı/başarısızlık nedenlerinin değerlendirilmesi
4. Ölçme-değerlendirme yöntemlerinin değerlendirilmesi
5. Hizmetiçi eğitim ihtiyacının belirlenmesi
6. Eğitim materyallerinin değerlendirilmesi
7. Proje ve performans ödevlerinin verimliğinin değerlendirilmesi
8. Değerler eğitimi konusunda yapılması gerekenler
9. Sosyal kulüpler ve serbest etkinlik saatlerinin değerlendirilmesi
10. Zümrelerce görüşülmesine ihtiyaç duyulan konular
11. Ankara il zümre yönergesi taslağının tanıtılması, görüş ve
önerilerin alınması
12. Dilek ve temenniler

Gündem Maddelerinin Görüşülmesi

1. Toplantıya başkanlık eden Ali Cengiz ÇALIŞKAN tarafından yapılan
yoklamada tüm öğretmenlerin toplantıda hazır bulunduğu tespit
edilmiştir.
2. 2010-2011 eğitim-öğretim yılının II: dönemi değerlendirildi. Eda
TUFAN VATANSEVER kimya derslerindeki başarının istenilen düzeyde
olduğunu belirtti. Yapılan bayram hazırlıkları nedeniyle meydana gelen
eksikliklerin ek çalışmalar yapılarak giderildiğini Ali Cengiz
ÇALIŞKAN belirtti.
3. Kimya dersinde genel olarak başarının iyi olduğu öğretmenler
tarafından dile getirildi. Başarısız olan öğrencilerin çalışma
yöntemlerini değiştirmesi gerektiği kanaatine varıldı. Çok ders
çalışmaktan ziyade verimli ders çalışma yöntemlerinin öğretilmesi
gerektiği söylendi.
4. Ölçme-değerlendirme yöntemi olarak, klasik yöntemin yanında çoktan
seçmeli, boşluk doldurma gibi farklı yöntemlerin kullanılmasının
öğrencilerin farklı şekilde düşünmesini sağladığı Eda TUFAN VATANSEVER
tarafından söylenmiştir.
5. Müfredatı değişen sınıfların tanıtılması için bir hizmetiçi eğitim
semineri yapılmasının faydalı olacağı Ali Cengiz ÇALIŞKAN tarafından
belirtilmiştir.
6. Eda TUFAN VATANSEVER görev yaptığı Atatürk Teknik ve Endüstri
Meslek lisesi laboratuvarında yeterli malzemenin bulunmadığını
belirtmiştir. Ali Cengiz ÇALIŞKAN genel olarak eğitim materyallerinin
yeterli olduğunu belirtmiştir.
7. Proje ve performans ödevlerinin öğrencinin ders dışı yapmış olduğu
çalışmalar olduğu için başarıyı arttırdığı öğretmenler tarafından
vurgulanmıştır.
8. Öğrencilere verilmesi gereken milli ve manevi değerlerin
verilebilmesi için belirli günlerin özellikle o günün anlam ve önemine
yakışır bir şekilde anılması gerektiği Ali Cengiz ÇALIŞKAN tarafından
söylenmiştir.
9. Serbest etkinlik saatlerinde kimya dersi ile ilgili testler
çözülmüş ve çeşitli çalışmalar yapılmıştır.
10. Öğretmen kılavuz kitaplarının olmasının iyi olacağı konuşulmuş ve
bu konunun il zümre başkanına iletilmesine karar verilmiştir.
11. Konu yoğunluğunun tartışılmasına karar verilmiştir.
12. Gelecek yılın daha başarılı bir yıl olması dileği ile toplantı
sona erdirilmiştir.