krijg error 403 melding op mijn fritzbox 7170 bij voip xs4all

wou...@wouterbaars.net

Als ik mijn nummers van xs4all probeer te configureren, krijg ik van
de server van xs4all de error 403. Ik kan niet bellen of gebeld worden
op de nummers van xs4all. Ik ben er (vrijwel) zeker van dat ik alles
goed heb ingesteld volgens de handleiding van xs4all:

http://www.xs4all.nl/helpdesk_archief/abonnement/adsl/fritzbox/

Wie o wie, weet raad? De helpdesk wil me niet helpen!

Bedankt

Simon Hania

Error 403 treedt op als je VoIP wachtwoord niet correct is. Check dat
nog even. Of stel een nieuw password in via https://service.xs4all.nl
Een relatief makkelijke manier om even je (vermeende) VoIP password te
checken, kan ook zijn (met Windows/IE) de webphone op
https://webphone.xs4all.nl te gebruiken en daar met je
VoIP-nummer/wachtwoord in te loggen.

--
Saluut
$imon

wou...@wouterbaars.net

toch niet, ik kan met dit password gewoon inloggen in de selfcare
centrum. Het zijn echt dezelfde nummers en dezelfde pin????

Timo

On 2007-12-30, wou...@wouterbaars.net <wou...@wouterbaars.net> wrote:
> toch niet, ik kan met dit password gewoon inloggen in de selfcare
> centrum. Het zijn echt dezelfde nummers en dezelfde pin????

Je VoIP pincode is wat anders dan je VoIP wachtwoord.

--

Timo

Simon Hania

On 2007-12-30 21:49:46 +0100, wou...@wouterbaars.net said:

> toch niet, ik kan met dit password gewoon inloggen in de selfcare
> centrum. Het zijn echt dezelfde nummers en dezelfde pin????

Je hebt:
- een username/passowrd om in te loggen op https://service.xs4all.nl
(waar je de onderstaande 2 lunt wijzigen:)
- een telefoonnummer/pincode om in te loggen op
https://voip-selfcare.xs4all.nl en de pincode is ook de voicemail
pincode
- een telefoonnummer/password om je voip client/modem te laten
registreren bij sip.xs4all.nl

De laatste combintaie gebruik je dus _alleen_ om je/een voip
client/modem te laten registreren en gebruik je _nergens_ anders.

De enige plek waar je dit sip-registratie password kunt wijzigen in in
https://service.xs4all.nl.

--
Saluut
$imon

Happy Live

wou...@wouterbaars.net zei het volgende op 30-12-2007 21:49:

> toch niet, ik kan met dit password gewoon inloggen in de selfcare
> centrum. Het zijn echt dezelfde nummers en dezelfde pin????

Tegen welke geest keuvelt u?

Blijf eens in de draad.

--
Met vriendelijke groeten,

Happy Life gkbnews at xs4all dot nl

Don't shoot the messenger.

wou...@wouterbaars.net

On 30 dec, 22:36, Simon Hania <si...@xs4all.net> wrote:

> [...]

> De laatste combintaie gebruik je dus _alleen_ om je/een voip
> client/modem te laten registreren en gebruik je _nergens_ anders.

Bedankt,

Ik snap het verschil tussen loginnaam en de telefoonnummer en pincode.
De laatste twee heb ik gebruikt om het modem in te stellen.

toch werkt het niet. weet je zeker dat error 403 betekent verkeerd
password?

Simon Hania

Als je telefoonnumer en pincode hebt gebruikt om het modem in te
stellen, klopt het dat het niet werkt! Je moet je _voip password_ in
het modem stoppen... Dat password is echt iets anders dan je pincode.

En ja ik weet zeker dat je error 403 krijgt als je een verkeerd
password gebruikt. Ik heb het geverifieerd door met opzet een foutief
password in mijn PRITZ!Box te stoppen en dan krijg ik "keurig" een 403
fout.

--
Saluut
$imon