kosten domeinnaam

Jan

Wat kost een .nl domeinnaam registratie bij XS4ALL?

Enkel de registratie en DNS hosting, geen overige diensten.

Michel Klijmij

On Tue, 06 Jan 2004 16:46:59 +0100, "Jan" <root@localhost> wrote in <3ffad804$0$327$e4fe...@news.xs4all.nl>:
^^^^^^^^^^^^^^^^
???

Staat dat niet op www.xs4all.nl ?

--
Vriendelijke groet, | "Een kat heeft 40 miljoen haren: 5 miljoen op de rug,
| 10 miljoen op de buik, en 25 miljoen op uw bankstel"
Michel Klijmij | -- Midas Dekkers
ICQ/MSN in headers | http://michel.klijmij.net/

Mark van der Wal

On Tue, 06 Jan 2004 18:24:46 +0100, Michel Klijmij
<miche...@klijmij.net> wrote:

>On Tue, 06 Jan 2004 16:46:59 +0100, "Jan" <root@localhost> wrote in <3ffad804$0$327$e4fe...@news.xs4all.nl>:
> ^^^^^^^^^^^^^^^^
>???

>Staat dat niet op www.xs4all.nl ?

Stond. Ik heb er een paar weken geleden nog naar gekeken, maar nu is
het nergens meer te vinden. Na de laatste wijziging van de website is
het aanbod er nog wel maar zijn de prijzen zoek. Mischien iets voor
sales@ om ze alsnog ergens op de site te zetten?

groet,
mark

Crabby

Op een dag brabbelde Mark van der Wal...

was het niet iets van 40 (100gld)?

Ze waren niet goedkoop.

--
Crabby

Xenna

Jan wrote:

> Wat kost een .nl domeinnaam registratie bij XS4ALL?
>
> Enkel de registratie en DNS hosting, geen overige diensten.

Niet doen. WideXS: 17 EUR p/jaar en je kunt zelf je DNS beheren.

Zo zijn er nog wel een paar, maar WideXS bevalt mij prima hiervoor.

X.

Jan Ehrhardt

Xenna in xs4all.general (Tue, 06 Jan 2004 20:14:55 +0100):

Hetzelfde doe ik bij NXS voor 13,50 euro per jaar. Gewoon online je
eigen DNS beheren en bijvoorbeeld onbeperkt subdomeinen aanmaken. Als je
geen overige diensten nodig hebt is XS4ALL gewoon veel te duur.

Jan
--
Spamfilters - http://cgi.monitor.nl/allstats.html
Spamhosters - http://cgi.monitor.nl/rblhosts.html

Xenna

Eric wrote:

> Voor je iets vast legt: vraag vooral eens na wat de kosten zijn om
> bijvoorbeeld een wild-card aan te laten maken zoals *jouwdomein.nl.
>
> Toen ik dat wilde kwam er opeens een prijskaartje van EUR 47,50 uit de
> hoge hoed.

Stapelgek! Dat is 1 regeltje toevoegen aan een bestandje (er vanuitgaand
dat xs4all z'n dns nog steeds met plain text files doet, wat me niets
zou verbazen)

> XS4all is op het gebied van domeinregistratie niet goedkoop, wat ik als
> jarenlang tevreden abonnee ook helemaal niet erg vond. Maar ik had het
> domme idee dat dit soort dingen dan wel gratis zou zijn...
>
> Als particulier zou je misschien eerst eens moeten kijken bij
> atz-hosting.nl of easyhosting.nl.
>
> Je kunt ook voor EUR 7,50 per jaar helemaal klaar zijn...

Die tentjes klinken me dan weer net iets *te* onbekend in de oren. Het
is wel fijn als je DNS provider volgend jaar ook nog bestaat...

X.

Caroline

"Xenna" <xen...@yahoo.com> schreef in bericht

> Stapelgek! Dat is 1 regeltje toevoegen aan een bestandje (er vanuitgaand
> dat xs4all z'n dns nog steeds met plain text files doet, wat me niets
> zou verbazen)

Logisch toch. 0,50 om de regel toe te voegen en EUR 47 om het bestandje te
vinden.

Do not flame please, het is maar een geintje.
Caroline

Eric

> Hetzelfde doe ik bij NXS voor 13,50 euro per jaar. Gewoon online je
> eigen DNS beheren en bijvoorbeeld onbeperkt subdomeinen aanmaken. Als je
> geen overige diensten nodig hebt is XS4ALL gewoon veel te duur.

Dat zijn inderdaad normale tarieven. Zelf heb ik ook al meer dan een
jaar goede ervaringen met NXS. Ook het wijzigen van de nameservers (wat
via SIDN loopt) gaat over het algemeen erg snel.

TransIP is ook nog zo'n goedkopere partij. 10 euro (incl. btw dacht ik)
per jaar, ook via hun site te beheren. Hun beheertje is iets
uitgebreider. Zo kun je ook AAAA (ipv6) records toevoegen, terwijl dat
bij NXS (nog) niet kan. Vandaar dat ik mijn domein maar weer teruggezet
heb op mijn eigen DNS server(s).

Groet,

Eric

CommWorld Domains.Com | Ric van Westhreenen

> Die tentjes klinken me dan weer net iets *te* onbekend in de oren. Het
> is wel fijn als je DNS provider volgend jaar ook nog bestaat...
>
> X.

7.50 Euro, even rekenen:

Lidmaatschap SIDN 150 Euro per kwartaal
Domeinnaam abb. 0.90 Euro per kwartaal
Registratiekosten 0.50 per mutatie

Vaste kosten domeinnaam inkoop (zonder lidmaatschap): 4.10 Euro per
jaar.

Dan moet er dus in 3,40 de kosten van de nameservers (met onderhoud en
backup), de marketing, de kosten van electra, pc, internettoegang,
softwarelicenties, en natuurlijk het salaris.

Vergeten we ook nog effe de kosten voor de facturering. Betaling via
een online betaaldienst kost ook nog eens ca. 1 Euro.

Deze providers bestaan niet lang....

Kijk eens bij ons op http://www.domeinregistratie.info/ betaalbaar,
maar realistisch (enne we bestaan al sinds 1995).

Bastiaan Duijnhouwer

Pfew....jullie zijn duuuuuuur.....

19,95 p/m met datgene wat jullie bieden is veels te veel geld.

Zelf zit ik bij Protagonist.nl

Die zijn tenminste een beetje betaalbaar...

"CommWorld Domains.Com | Ric van Westhreenen" <r...@alternet.nl> schreef in
bericht news:c53e8611.04010...@posting.google.com...

Rob Kouwenberg

"Jan" <root@localhost> wrote:

> Wat kost een .nl domeinnaam registratie bij XS4ALL?
>
> Enkel de registratie en DNS hosting, geen overige diensten.

Vrij prijzig, maar je betaalt denk ik met name het bereikbaar zijn van
een helpdesk, het pand, het bedrijf, begeleiding, etc.

Ik denk dat als je echt zoek al rond de E8 (per jaar) een domein kunt
registreren. Je moet je dan wel afvragen wat je voor de paar euro marge
(of wellicht zelfs verlies) kunt verwachten, studenten, hijacking, etc
etc.

Zelf vraag ik aan bedrijven E15 ..25 excl (per jaar) afhankelijk of het
een 1e domein is, meerdere jaren vooruit, of meerdere domeinen. Een
beetje responstijd (dus minder kosten) mijnerzijds maakt deze hobby voor
de klanten betaalbaarder. Uurtje consultancy er bij ook geen probleem.

Grotere bedrijven zullen wellicht meer vragen, mij zijn bedragen bekend
van 90E en meer. Maar wellicht dat je dan een verkoper op bezoek krijgt
(uurtje werk), rapportages, etc etc.

Kortom, qua prijsklasse voor elk wat wils !

Mvgrtn Rob

PS zonder datumkode komt de email beter aan...