ADSL onder Linux

root

Makkie hoor, dat draait dus echt als een speer. Instructies van xs4all
juist voldoende. Werkt nu onder SuSe 7.0. Mail me even als het je niet
lukt.....

Binnenkort masquerading, daarna even een faqje schrijven voor de mensen
van deze newsgroep.....

Meer binnenkort.

Maarten

ps. sorry moest het even posten hoor, voelt altijd lekker als je zoiets
voor elkaar krijgt :-)
pps. rot netscape....kan niet eens mijn font normaal aanpassen. nou ja,
het ging om de server / masquerading functie

Valentijn Sessink

root wrote:

> Makkie hoor, dat draait dus echt als een speer. Instructies van xs4all
> juist voldoende. Werkt nu onder SuSe 7.0. Mail me even als het je niet
> lukt.....

"root" invullen als username staat nogal dom. Ik weet niet of het ook
betekent dat je Netscape ook als root draait (dat kan ik niet zien aan
je posting), en ik kan ook niet zien of je misschien alles, of juist
niets, als root doet, maar het is *niet* verstandig om dingen als root
te doen en het staat nogal onnozel als je dan "root" als lusername
invult.

V.
--
Valentijn Sessink - vale...@nospam.openoffice.nl
-

Wim Jongman

> "root" invullen als username staat nogal dom. Ik weet niet of het ook

> te doen en het staat nogal onnozel als je dan "root" als

"Staat" dat niet goed? Duuuuh!!!

Maarten Bodewes (remove mapson)

Hoi,

Kweet het. Ik ben ook niet lang online geweest, dit komt weer van mijn
firewalled (raar woord) w2k bak. Natuurlijk moet je niet als Root ingelogd
zijn. Maar voor het testen / installeren wel handig. Ik had mijn naam
trouwens prima ingevuld, en kwam er pas na het posten achter dat netscape
daar leuk 'root' van gemaakt had. Lekker dan.

Ik had natuurlijk een appart consoletje voor het installeren moeten nemen en
verder moeten draaien onder mijn useraccount. Vergeten, komt vanwege die
2000 gewenning.

Nou nog de firewall, het 2e nw kaartje werkend krijgen, ip-masquerading
installeren etc. Samba installeer ik ook maar gelukkig staan er goede
voorbeelden in de HOWTO's hoe dit goed en veilig op te zetten. Ga ik morgen
proberen, zal wel lang duren.

Maarten

"Valentijn Sessink" <valentyn...@nospam.openoffice.nl> wrote in message

Adnans

root wrote:

> pps. rot netscape....kan niet eens mijn font normaal aanpassen. nou ja,
> het ging om de server / masquerading functie

Probeer Mozilla nightlies (www.mozilla.org), correcte font handling
(unlike Netscape). En als je perse Netscape moet gebruiken:

http://fox.mit.edu/skunk/xwin/

Volg de instructies voor Netscape fonts...

Gegroet,
-adnans

Hans

In article <kcko0t4c2tr3qvstb...@news.demon.nl>, Ivo van Ark
wrote:
>Ik ben vandaag aan het opruimen geweest en ik kwam daarbij een PCM
>tegen (oktober 2000) met daarin een artikel over "Het nieuwe Linux".
>Op een van de pagina's van dat artikel (p97 om precies te zijn) stond
>een screenshot van KDE2 waarin onder andere KWord te zien was tijdens
>het bewerken van een document genaamd /root/stoomcursus.kwd ...
>
>'t Is nog niet zo makkelijk blijkbaar, zo'n redacteur zou er meer van
>af moeten weten dan J. Random Luser.

Is vast een truc om te zorgen dat er eindelijk eens Linuxsystemen gehacked
kunnen worden.

(of ben ik een beetje paranoia? ;-)

Hans