XS4ALL vs. ZIGGO - mijn ervaring

hajk

Ik heb al meer dan 15 jaar een XS4ALL internetaansluiting,
de laatste jaren een XS4ALL Only Basic 20/1 Mbps abonnement.
De werkelijke snelheid van deze aansluiting was eind 2009
nogal variabel geworden, vaak maar de helft van de nominale
snelheid, ondanks het feit dat ik minder dan 1000 meter van
de centrale woon (nieuwe woning). Zelfs een vrijwillige
downgrade in de centrale naar 16/1 Mbps hielp niet om de
verbinding stabieler te maken... Reden om dit voorjaar bij
kabelboer Ziggo een Alles-in-1 Extra abonnement te proberen,
waarin (toen nog) een 50/5 Mbps internetaansluiting. Mijn
XS4ALL abonnement loopt ook nog steeds, dus een goede
gelegenheid om beide aanbiedingen eens te vergelijken.

Internetsnelheid

XS4ALL: na de recente snelheidsverhoging en een downgrade
van Basic naar Lite haal ik nu in de praktijk een stabiele
snelheid die dicht bij de nominale 16/1 Mbps ligt. Een jaar
geleden zou ik hier zeer happy mee zijn geweest...

ZIGGO: inmiddels is mijn nominale snelheid opgewaardeerd
naar 80/10 Mbps (voor eind 2010 is 120/10 beloofd). Die 80
Mbps wordt ook echt gehaald bij GROTE downloads van enige
tientallen MB's of meer, zeg maar. Die snelheid is een stuk
lager bij kleine downloads, zoals een willekeurige webpagina,
zodat in de praktijk de response van internetten niet zoveel
afwijkt van die bij XS4ALL. Gebruikers die veel films e.d.
downloaden zullen hier anders over denken.

Telefoon

XS4ALL: de kwaliteit van VoIP-telefonie bij XS4ALL vond ik
niet best, met veel gekraak op de lijn en vreemde echo's. Het
gedoe met de 085- en 087-nummers, nog steeds niet opgelost,
was een aanfluiting.

ZIGGO: geen VoIP, maar een apart telefoonkanaal op de kabel.
Prima kwaliteit, is mijn ervaring; geen merkbaar verschil met
KPN POTS.

Service

De overstap naar Ziggo had wel enige problemen, het nam
ongeveer een maand om alles precies aangesloten en werkend
te krijgen. Uit voorzorg had ik mijn XS4ALL regionale
telefoonnummer maar niet geporteerd naar Ziggo. De Ziggo
helpdesk vond ik niet bijster competent, maar de wachttijden
waren (en zijn nog steeds) kort. Gelukkig had ik al die tijd
mijn XS4ALL-aansluiting en telefoon ook nog; zonder die
overlap zou de overstap tot ergernis hebben geleid.
Ziggo-employee's zijn zeker zo actief en behulpzaam op het
Ziggo gebruikersforum als XS4ALL-employee's dat zijn in deze
nieuwsgroep.

Het kostenplaatje bij Ziggo lijkt aantrekkelijk (ik betaal
ongeveer Euro 75 per maand, inclusief digitale TV en telefoon,
maar exclusief telefoongesprekskosten). Mijn soortgelijke
kosten met XS4ALL Only Basic waren hoger, met Lite ongeveer
hetzelfde. Individuele onderdelen van het Ziggo pakket kunnen
met een maand opzegtermijn worden afgesloten. Dit lijkt mooier
dan het is, omdat er nogal fikse eenmalige aansluitkosten zijn,
zeg maar Euro 75 plus de kosten van een digitale decoder of CAM.

Mijn conclusie

Ik ben happy met de overstap naar Ziggo Alles-in-1 Extra en
ga spoedig mijn XS4ALL abonnement opzeggen. XS4ALL heeft
(buiten hun eigen schuld, denk ik) te lang door moeten gaan
met een relatief steeds minder wordend product. Het huidige
XS4ALL-aanbod zou me qua prijs/kwaliteit een jaar geleden nog
niet tot opzeggen hebben gebracht, maar als je eenmaal de
"thrill" hebt meegemaakt van het downloaden van een 700 MB
image in minder dan een minuut dan wil je niet meer terug.

Have fun!

Ikke

> Ik ben happy met de overstap naar Ziggo Alles-in-1 Extra en
> ga spoedig mijn XS4ALL abonnement opzeggen.

Ik hoop voor je dat je over een jaar nog zo enthousiast bent.

Frits Letteboer

Hoezo? Ziggo kent geen jaarcontracten meer, alles is per maand opzegbaar.

In dat licht zal Ziggo natuurlijk proberen klanten bij zich te houden
middels wat ze leveren, service, etc.

In tegenstelling tot andere providers die proberen door 'gratis'
laptops, modems-in-bruikleen, etc. klanten voor 12-24 maanden vast te
ankeren. ;)

Rob

Nou, mijn ervaring met Ziggo (op het werk) is juist dat de eerste
periode het moeilijkst is om door te komen. En dat stond ook wel
een beetje in het bovenstaande bericht.

Als alles werkt is het een fijne oplossing, maar wee je gebeente
als er iets niet helemaal is zoals je wilt en je moet die lui
benaderen om iets te wijzigen. Dan kom je in een beerput van
onkunde en onwil terecht.

Nu alles is zoals we het willen hebben we daar geen last van.

Chuòhào

Op 19-7-2010 13:49, hajk schreef:
Eveneens zeer tevreden net Ziggo(na 10 jr Xs4all)
http://www.speedtest.net/result/875759424.png

--
Tsjauw

André, PE1PQX

> Eveneens zeer tevreden net Ziggo(na 10 jr Xs4all)
> http://www.speedtest.net/result/875759424.png

Speedtest.net is onbetrouwbaar:
http://www.speedtest.net/result/884748679.png
Ik heb ADSL2+ en dan nog meer dan 60 Mb/sec?

Chuòhào

Op 19-7-2010 17:36, =?ISO-8859-15?Q?Andr=E9 schreef:
Ze hebben niet stilgezeten dit weekend,bij Xs4all;-)

--
Tsjauw

Ikke

> Hoezo? Ziggo kent geen jaarcontracten meer, alles is per maand opzegbaar.

Als de topicstarter binnen een jaar al opgezegd heeft, dan worden mijn
woorden juist bevestigd.

Rob

Ik denk dat dat sterk van het toeval afhangt.
Als hij geen problemen krijgt dan zit ie hardstikke goed bij Ziggo.
10 keer de snelheid voor een lage prijs.

Als het echter fout gaat... tja dan is ie snel weg.

André, PE1PQX

Het is zò dat Chuòhào formuleerde :

Zit bij KPN (voormalig Planet)

Theo

> Eveneens zeer tevreden net Ziggo(na 10 jr Xs4all)
> http://www.speedtest.net/result/875759424.png
>
> --
> Tsjauw

Ik ben ook zeer tevreden over Ziggo, na 8 jaar XS4ALL.

Theo

Bellende Belhamel

Ik herinner mij de demomodem tijd nog bij casema.
Ik zat zelfs in de proef, en wonderwel, dat was heel goed. ;o)
Liep via de telefoon, en dat werkte fantastisch, beter dan alle
telefoonproviders die ik ervoor had, en toen kwam de kabel
demomodem, en dat was bagger.

Rob

Voor de duidelijkheid nog maar weer eens een keer: de techniek is
bij Ziggo niet meer het probleem. Het product wat ze aanbieden is
technisch goed. Je kunt makkelijk hard maken dat het veel beter is
dan ADSL/VDSL.

Het zwakke punt bij Ziggo is de ondersteuning. Zolang je die niet
nodig hebt is er niks aan de hand.

Wouter Smaal

Rob wrote:

> Het zwakke punt bij Ziggo is de ondersteuning. Zolang je die niet
> nodig hebt is er niks aan de hand.

Precies, je slaat de spijker op de kop!

André, PE1PQX

Wouter Smaal stelde dit idée voor :
> Rob wrote:

En hier in ZO-Drenthe ligt Ziggo er af-en-toe ook wel eens uit, en dan
hebbie niets.

QPC

>"Theo" schreef in bericht

>Theo

Hier nog een ZEER tevreden overstapper.
Al anderhalf jaar bij Ziggo (tot voor 3 maanden geleden naast XS4ALL) en
geen enkel noemenswaardig probleem meegemaakt.
Ondertussen ook al een verhuizing achter de rug en alles werd perfect
geregeld.
De snelheid van mijn AIO-Extra abo is altijd het gene dat ze beloven en
storingen heb ik nog maar 2x (voor korter dan 10 minuten) meegemaakt.
Telefonie was in mijn geval bij XS4ALL altijd maar 'afwachten of het vandaag
wel goed werkt', maar bij Ziggo nimmer problemen mee gehad.
De helpdesk is (gratis) bereikbaar van 8 tot 22 doordeweeks en van 9 tot 22
in het weekend. Daar kan XS4ALL nog wat van leren!
Verder heb ik nog nooit langer dan 5 minuten in de wacht gestaan bij Ziggo
(en dat was al een uitzondering), terwijl ik bij XS4ALL vaak een 10-voud van
die tijd in de wachtrij stond en dat was meer regel dan uitzondering!
Nee, ik ben ZEER tevreden met Ziggo en kan het een ieder aanraden.

Michiel

On Jul 22, 1:26 pm, "QPC" <i...@hier.nl> wrote:

> Nee, ik ben ZEER tevreden met Ziggo en kan het een ieder aanraden.

Ik ook. Nu al een paar maanden over op twee adressen. Mijn modem is zo
stabiel als maar kan (nu 85 dagen up), veel beter dan die DSL
disconnects af en toe. Snelheden (120/10 mbit) haal ik ook 100% van de
tijd hier in Utrecht. Nog nooit een dip gehad, zelfs niet 's avonds.
Er zitten dus niet teveel klanten op een CMTS. Telefonie is ook vele
malen beter. Inderdaad een apart kanaal, zeer stabiel en goede
gesprekskwaliteit.

Op het andere adres wel een storing gehad, maar de monteur kon zeer
snel langskomen en heeft het probleem met de splitter weten te
repareren. Ook daar is nu een stabiele verbinding. Totaal geen spijt
van de overstap naar ZIggo.

Corné Beerse

On 19-7-2010 13:49, hajk wrote:
> [...]

> Ziggo-employee's zijn zeker zo actief en behulpzaam op het
> Ziggo gebruikersforum als XS4ALL-employee's dat zijn in deze

Hoe zit het bij Ziggo met de newsgroepen? Voor zover ik kan nagaan (bij
mijn ouders) hebben ze niet eens een eigen newsserver. Dat ze geen
binary-news-server hebben (a la newzilla bij xs4all) kan ik me wel
voorstellen, maar ze hebben er niet eens 1 voor de normale newsgroepen
(zals news.xs4all.nl).

Hoe zit het met de web-pagina? Ooit (toen het nog quicknet heette) was
de homepagina (standaard html) gewoon met ftp of zo te uploaden. Hoe kan
je nu je eigen homepage uploaden? Mij is het niet gelukt. enne, nee, de
handige tooltjes zijn niet van toepassing, de html-code wordt uit een
ander programma gegenereerd. De upload van een directory vol met html
moet gewoon kunnen.

> [...]
> "thrill" hebt meegemaakt van het downloaden van een 700 MB
> image in minder dan een minuut dan wil je niet meer terug.

Zodra ziggo een echte volledige internet provider wordt, en niet alleen
maar internet-access provider, praat ik verder.

Verder ben ik als demon-klant nog altijd gecharmeerd van het eigen
sub-domein dat ik heb. Ik hoef geen heel eigen domein, maar het gemak
van 'ongelimiteerd' email adressen uitdelen die ook meteen werken is
werelds. Zijn er andere internet providers die zoiets bieden?

CBee

Rob

Corné Beerse <I.Do...@want.your.spam> wrote:
> [...]
> binary-news-server hebben (a la newzilla bij xs4all) kan ik me wel
> voorstellen, maar ze hebben er niet eens 1 voor de normale newsgroepen

Dat is niet waar. Ze hebben wel een newsserver. news.ziggo.nl.

> [...]
> handige tooltjes zijn niet van toepassing, de html-code wordt uit een
> ander programma gegenereerd. De upload van een directory vol met html

Je kunt een homepage maken en deze kun je in ieder geval met WebDAV
uploaden maar ik dacht ook wel met FTP.

Rob Beckers

https://www.ziggo.nl/#producten/internet/extra-diensten/nieuwsservice/

Corné Beerse

On 3-8-2010 11:07, Rob wrote:

> Dat is niet waar. Ze hebben wel een newsserver. news.ziggo.nl.

okee, die neem ik terug...

> Je kunt een homepage maken en deze kun je in ieder geval met WebDAV
> uploaden maar ik dacht ook wel met FTP.

Dat dacht ik ook maar ik heb het niet voor elkaar gekregen. Ik zal
webdav eens nazien.

Ronald Pothuizen

Corné Beerse gooide dit in xs4all.adsl:

> [...]
>van 'ongelimiteerd' email adressen uitdelen die ook meteen werken is
>werelds. Zijn er andere internet providers die zoiets bieden?

Dit snap ik nou niet, waarom wil je geen eigen domein? Het kost 3x nix
en je hoeft nooit meer al je kennissen een nieuwe e-mail adres door te
geven, want het domein houdt je gewoon altijd aan. En inderdaad,
meestal kun je ook nog onbeperkt e-mailadressen (of aliassen)
aanmaken.

Daarnaast kun je dan ook ftp'en, php'en, mysql'en enz. enz. En is je
website ook nog eens lekker snel (in vergelijking met zelf hosten).

En dat alles helemaal onafhankelijk van de provider waar je nu
toevallig zit, maar volgend jaar misschien niet meer.

Ronald (die zijn domein(en) nooit meer weg doet)
You're never too old to dream a new dream
(C.S. Lewis)

Rob

Ronald Pothuizen <rpot...@noneedforthis.gmx.net> wrote:
> [...]
>
> Daarnaast kun je dan ook ftp'en, php'en, mysql'en enz. enz. En is je
> website ook nog eens lekker snel (in vergelijking met zelf hosten).

Volgens mij hebben het hebben van een eigen domein en het kunnen ftp'en,
webhosten e.d. helemaal niets met elkaar te maken.

Misschien heb jij het in een pakket gekocht?

Ronald Pothuizen

Rob gooide dit in xs4all.adsl:

'Niets' is een groot woord, alles hangt aan elkaar natuurlijk, aan
ftp'en naar een server zonder domeinnaam heb je ook niets. En een
website op www.providerinvullen.nl/klant123456/ lijkt mij toch echt
niet handig.

Ja, meestal zit het in (voordelig) een webhostingpakket, anders kun je
er weinig mee.

Ronald

Bird

QPC schreef ;

>De helpdesk is (gratis) bereikbaar

Als je Ziggo telefoon werkt......

Maar o wee als je mobiel zou moeten bellen.

Gr,
Arne Vogel.

Wim J

Corné Beerse wrote:

> [...]
> van 'ongelimiteerd' email adressen uitdelen die ook meteen werken is
> werelds. Zijn er andere internet providers die zoiets bieden?

Wellicht niet, maar je kan natuurlijk ook bij een webhosting
bedrijf een domein nemen. Heb ik ook, voor 24 euro per jaar.
Ongelimiteerd email adressen, en ze werken direct nadat ik
ze heb aangemaakt.

Wim

Rob

> 'Niets' is een groot woord, alles hangt aan elkaar natuurlijk, aan
> ftp'en naar een server zonder domeinnaam heb je ook niets. En een
> [...]

Je kunt bij xs4all een eigen subdomein instellen "jouwnaam.xs4all.nl".
Daar kun je dan een FTP server op draaien of wat dan ook, en je hebt
dan geen eigen domein nodig.

> Ja, meestal zit het in (voordelig) een webhostingpakket, anders kun je
> er weinig mee.

Je kunt je eigen domeinnaam naar je eigen machine op ADSL laten
verwijzen, en dan kun je er hetzelfde mee als bij een hoster.
Het is hooguit wat trager omdat je upload beperkt is.
Maar aan de andere kant heb je geen beperkingen in wat je server kan.

Rob

> [...]
> van 'ongelimiteerd' email adressen uitdelen die ook meteen werken is
> werelds. Zijn er andere internet providers die zoiets bieden?

Als je computer altijd aan staat dan is het geen probleem om dit bij
XS4ALL te regelen.

Maak je eigen subdomein aan (jouwnaam.xs4all.nl) en zet een mailserver
op je machine, dan kun je alle adressen @jouwnaam.xs4all.nl zelf afhandelen.

Wel even opletten dat er geen MX records aan je naam hangen, dat kan nog
zo zijn als je al heel lang abonnee bent. Zo ja, laten verwijderen.

Operator

In article <slrni5gmnu...@xs8.xs4all.nl>,
Rob <nom...@example.com> writes:

> Je kunt je eigen domeinnaam naar je eigen machine op ADSL laten
> verwijzen, en dan kun je er hetzelfde mee als bij een hoster.

Goh. Ik heb de indruk dat "een hoster" niet zo snel het
root password gaat vertellen.
Dus "hetzelfde" zal het niet zijn.

Rob

Je hebt een stuk weg geknipt voor je reageerde.

Overigens is het geen probleem om hosting met root password te krijgen.

Operator

In article <slrni5gutq...@xs8.xs4all.nl>,

Rob <nom...@example.com> writes:

> Je hebt een stuk weg geknipt voor je reageerde.

Klopt. Het niet relevante deel.

> Overigens is het geen probleem om hosting met root password te krijgen.

Klopt. Neem een colobak. Dat doe je dan niet bij zomaar "een hoster".
En ook niet voor 24 euro per jaar.

Rob

Operator <ro...@dragon.doktercom.nl> wrote:

> Klopt. Het niet relevante deel.

Je hebt weggeknipt:

Maar aan de andere kant heb je geen beperkingen in wat je server kan.

> Klopt. Neem een colobak. Dat doe je dan niet bij zomaar "een hoster".
> En ook niet voor 24 euro per jaar.

Lees je eens in op virtual private servers...

Operator

In article <slrni5h0r6...@xs8.xs4all.nl>,

Rob <nom...@example.com> writes:

> Je hebt weggeknipt:
> Maar aan de andere kant heb je geen beperkingen in wat je server kan.

Psies. Dus niet "en dan kun je er hetzelfde mee als bij een hoster".

> Lees je eens in op virtual private servers...

Ik draai ze zelf. De users hebben het root password.
Maar rebooten, nee, dat mogen ze niet.
Dus ook een VPS is wat minder dan een colo/adsl bak.

Patrick Vervoorn

In article <72f0c35c-f880-45ae...@j8g2000yqd.googlegroups.com>,

hajk <haj.k...@ziggo.nl> wrote:
>Ik heb al meer dan 15 jaar een XS4ALL internetaansluiting,
>de laatste jaren een XS4ALL Only Basic 20/1 Mbps abonnement.

[zap]

>Have fun!

Dank voor je 'recensie'! Ik heb nog een paar vraagjes die ik niet via
jouw verhaal beantwoord zie, en die ik daarom even in dit topic zou
willen mikken:

1. Ik heb een @Home abbo gehaald uit de tijd van de COM21 modems; die
modems zaten volledig dicht. Hoe zit het met de huidige modems? Zit daar
een router functie (voor je interne netwerk) in, of moet je er zelf nog
iets achterhangen dat intern IP-adressen uit deelt? (De 'router' mode in
ZyXEL 26xx modems.) Kun je poorten openzeten in dit modem? Of is dit
modem volledig dichtgetimmerd?

2. Ik heb nog steeds de splitter aan de muur hangen uit de @Home tijd;
is die setup nog steeds bruikbaar? M.a.w., als ik Ziggo neem, het
ontvangen modem aansluit op die (oude) splitter en gaan? Of is er iets
veranderd waardoor ik een andere splitter moet monteren?

3. Is het ook mogelijk om in een later stadium je lokale nummer naar
Ziggo's telefonie-product te porteren? Ik ben wat huiverig om mijn
huidige ISDN lijn op te zeggen, dus als ik zo'n Ziggo Alles-in-een
pakket bestel, wil ik daarop in 1e instantie gewoon een nieuw nummer
hebben, om het eens te proberen. Als dat goed bevalt, zou ik in een
later stadium wel mijn lokale nummer daarnaartoe willen porteren, om
vervolgens het complete KPN ISDN abbonnement eruit te mikken. Kan dit?

4. In hoeverre is je adres/ip tegenwoordig bij Ziggo gelijk? Ik kan me
uit de @Home tijd nog herinneren dat je een adres in de vorm van
cc<getal>-a.stad.provincie.nl.home.com (zoiets) toegewezen kreeg en dat
dat iig redelijk stabiel bleef. Het ip adres kon veranderen, maar zolang
je het modem niet uitzette, bleef dat ook redelijk constant. Hoe is dat
tegenwoordig?

5. In hoeverre monitor/zeurt Ziggo dat je servers draait (FTP server,
Linux doos met ssh-daemon, etc)?

6. Zijn er verder nog interessant 'weetjes' als je het product
vergelijkt met XS4ALL (ex-Demon) ADSL?

Groeten & alvast bedankt,

Patrick.

Frits Letteboer

On 04-08-10 11:34, Patrick Vervoorn wrote:

> [...]
> iets achterhangen dat intern IP-adressen uit deelt? (De 'router' mode in
> ZyXEL 26xx modems.) Kun je poorten openzeten in dit modem? Of is dit

Godzijdank leveren ze alleen een dom 'modem' aka bridge. Je kunt er dus
iedere willekeurige router aanhangen die je zelf wenst. Het modem zelf
(met uitzondering van de UBEE) is tegenwoordig na de bootup niet meer te
bereiken. Je mist niet veel, alhoewel het soms handig was de
signaalwaarden te bekijken bij storing.

> [...]
> ontvangen modem aansluit op die (oude) splitter en gaan? Of is er iets
> veranderd waardoor ik een andere splitter moet monteren?

Het is raadzaam de oude 'splitter' te vervangen door de bijgeleverde,
leverde bij mij een behoorlijke signaalverbetering op.

> [...]
> later stadium wel mijn lokale nummer daarnaartoe willen porteren, om
> vervolgens het complete KPN ISDN abbonnement eruit te mikken. Kan dit?

Ja. Je kunt tijdens de initiele aanvraag zelf een nummer kiezen. Na de
oplevering kun je een 'extra' lijn aanvragen met daarop de
nummerportering en daarna het 'oude' Ziggo-nummer opheffen.

> [...]
> dat iig redelijk stabiel bleef. Het ip adres kon veranderen, maar zolang
> je het modem niet uitzette, bleef dat ook redelijk constant. Hoe is dat

Computernaam is niet meer van belang, IP wordt gekoppeld aan het
MAC-adres van de aanvrager. Zolang het MAC-adres niet wijzigt, wijzigt
het IP ook niet zomaar. Ook niet na een powercycle van het modem.

> 5. In hoeverre monitor/zeurt Ziggo dat je servers draait (FTP server,
> Linux doos met ssh-daemon, etc)?

Officieel is het misschien niet toegestaan, maar in de praktijk geen
enkel probleem.

> 6. Zijn er verder nog interessant 'weetjes' als je het product
> vergelijkt met XS4ALL (ex-Demon) ADSL?

Ik kan zo niets verzinnen :)

Patrick Vervoorn

In article <4c59391a$0$22936$e4fe...@news.xs4all.nl>,

Frits Letteboer <gra...@xs4all.nl.invalid> wrote:

> [...]
>(met uitzondering van de UBEE) is tegenwoordig na de bootup niet meer te
>bereiken. Je mist niet veel, alhoewel het soms handig was de

Zo 'godzijdank' vind ik dat niet. Met die ZyXELs van Demon had je iig de
keuze, ofwel 'domme bridge'-mode, ofwel het ding als 'slim routertje' in
zetten. Mijn huidige 2602-series doet al jaren in die laatste mode
dienst en is precies goed genoeg. Kost me ook geen extra routertje.

M.a.w., als ik zou overstappen op Ziggo, moet ik een losse router
kopen/regelen om tussen het Ziggo-modem en mijn thuisnetwerk te knopen.
Dat ding moet dan wel minimaal 120Mbps aan verkeer kunnen routen; aan
wat voor iets moet ik dan denken?

>Het is raadzaam de oude 'splitter' te vervangen door de bijgeleverde,
>leverde bij mij een behoorlijke signaalverbetering op.

Helder. Is ook niet zo'n grote klus uiteraard, maar elk klusje is er
weer een. ;)

>Ja. Je kunt tijdens de initiele aanvraag zelf een nummer kiezen. Na de
>oplevering kun je een 'extra' lijn aanvragen met daarop de
>nummerportering en daarna het 'oude' Ziggo-nummer opheffen.

Mooizo.

>Computernaam is niet meer van belang, IP wordt gekoppeld aan het
>MAC-adres van de aanvrager. Zolang het MAC-adres niet wijzigt, wijzigt
>het IP ook niet zomaar. Ook niet na een powercycle van het modem.

De aanvrager is, gezien de antwoorden bij vraag 1, het 1e apparaat
'achter' het modem (dus je router)?

Krijg je daarnaast nog een semi-leesbare hostnaam van Ziggo toebedeeld?
(Zie mijn opmerking over de oude @Home naamgeving.)

>Officieel is het misschien niet toegestaan, maar in de praktijk geen
>enkel probleem.

Okido.

>Ik kan zo niets verzinnen :)

Tsja... Ik wilde wel een jaartje 40/3 VDSL van XS4ALL proberen, maar tot
nu toe komt er weinig schot in de zaak... Dus dan ga je eens,
voorzichtig, een deurtje verder kijken...

Bedankt voor de antwoorden!

Ciao, Patrick.

JanCh

On 04 Aug 2010 12:17:50 GMT, Patrick Vervoorn wrote:

> [...]
>kopen/regelen om tussen het Ziggo-modem en mijn thuisnetwerk te knopen.
>Dat ding moet dan wel minimaal 120Mbps aan verkeer kunnen routen; aan

https://www.sluitallesaan.nl/shop/cat/1000058

Jan

Dick Streefland

behalve als je een mail server wilt draaien...

Toen ik nog bij Ziggo zat was dat niet mogelijk omdat poort 25
dicht zat, zowel inkomend als uitgaand.

--
Dick

Gerben

Bij Ziggo zakelijk zijn er abonnenmenten met snelheden (down/up) van
30/4, 40/6 en 60/10 met 5 vaste ipadressen, zelf servers draaien, de
hele mikmak. van E 49 t/m E 119 excl. btw / mnd. ("internet plus")

Ik (zzp'er) denk sterk erover om ook over te stappen maar bij Ziggo
zakelijk moet je kiezen tussen bovenstaand "internet plus" (zonder
telefonie) of "office basis" wat MET telefonie is (en TV) maar zonder
vaste IP adressen en zelf servers draaien. De Ziggo zakelijk helpdesk
zei dat ze eind dit jaar telefonie willen aanbieden bij het "internet
plus" abonnement. Daar wacht ik nog op.

Gerben

Rob

JanCh <ditadres@bestaatniet> wrote:
> https://www.sluitallesaan.nl/shop/cat/1000058

Als er staat "bedraad tot 1 Gbit/s" bij een routertje van 99 euro dan
word ik extra benieuwd wat voor snelheid zo'n ding echt haalt...

Heeft iemand dat wel eens geprobeerd?

Patrick Vervoorn

In article <desi56pjc9kah9ihc...@4ax.com>,

JanCh <ditadres@bestaatniet> wrote:
>On 04 Aug 2010 12:17:50 GMT, Patrick Vervoorn wrote:

[zap]

>https://www.sluitallesaan.nl/shop/cat/1000058

Okee, die wireless rommel hoef ik niet, maar dit zet me iig op 't juiste
spoor. Thanks!

Ciao,

Patrick.

hwh

Er staan tests op internet, meestal halen ze het niet. Vaak halen ze wel
120 Mbit, dus voorlopig gaat het goed :-)

gr, hwh

Rob

Op zich valt me dit al niet tegen. Als je een professioneel Cisco ding
uit de small business categorie koopt dan kun je het vergeten om dit
soort snelheden te halen!

Rick Mulder

Op 04-08-10 18:48, Patrick Vervoorn schreef:

> Okee, die wireless rommel hoef ik niet, maar dit zet me iig op 't juiste
> spoor. Thanks!

Ik weet niet hoe goed je Duits is maar in de c't nr 17(magazine) van
deze maand staat een uitgebreide test met Gigabit/draadloze routers op
blz 92 t/m 97.

Gr,
Rick

Michiel

On Aug 4, 8:50 pm, Rick Mulder <r.mul...@xs4all.nl> wrote:

> Ik weet niet hoe goed je Duits is maar in de c't nr 17(magazine) van
> deze maand staat een uitgebreide test met Gigabit/draadloze routers op
> blz 92 t/m 97.

Op de volgende site staan ook een flink aantal populaire routers op
volgorde van performance. De Netgear WNDR3700 is bijvoorbeeld erg
populair. Redelijk prijs, en toch kan hij 400 mbit/sec routen.

http://www.smallnetbuilder.com/component/option,com_chart/Itemid,189/

Zelf heb ik wel de 'premium router' van Ziggo (Netgear WNR3500). Deze
werkt in principe ook prima, maar niet iedereen is er even blij mee.
Men koopt liever het grotere broertje zonder speciale Ziggo firmware.

Corne Beerse

Op 03-08-10 17:12, Corné Beerse schreef:

> okee, die neem ik terug...

Nog iets: imap voor email: Bieden ze dat? hoeveel data ruimte krijg je?

Corne Beerse

Op 03-08-10 17:27, Ronald Pothuizen schreef:

> [...]
> geven, want het domein houdt je gewoon altijd aan. En inderdaad,
> meestal kun je ook nog onbeperkt e-mailadressen (of aliassen)

3 keer nix is in ieder geval 3 keer meer dan helemaal niet.
Daarnaast wil ik (voor mijn vader) ook geen gerotzooi en gepruts die de
service provider zou moeten doen.

> Daarnaast kun je dan ook ftp'en, php'en, mysql'en enz. enz. En is je
> website ook nog eens lekker snel (in vergelijking met zelf hosten).

Dat is niet zo boeiend. Alleen ftp upload en http browsen is genoeg. Dat
browsen is voornamelijk (verre) familie. snelheid is niet echt nodig.

> En dat alles helemaal onafhankelijk van de provider waar je nu
> toevallig zit, maar volgend jaar misschien niet meer.

ach, waarom zou je overstappen. Ik blijf nog wel even bij xs4all (en
mijn vader bij quicknet of hoe dat dan ook heet...)

Corne Beerse

Op 03-08-10 19:13, Wim J schreef:

Mijn domein naam kost niets en ook het aanmaken van email adressen is
niet nodig, ik kan blind een adres geven in mijn eigen domein, meestal
doe ik iets als 'bedrij...@mijn.domein' en het werkt instantaan,
alles komt in de zelfde grote mailbox.

En als een adres is verkocht/misbruikt, dan gaan ze heel snel op de
zwarte lijst.

CBee

Frits Letteboer

On 04-08-10 21:53, Corne Beerse wrote:

> Nog iets: imap voor email: Bieden ze dat? hoeveel data ruimte krijg je?

Neen voor imap voor ruimte: 10 x 500MB

Corne Beerse

Op 04-08-10 11:34, Patrick Vervoorn schreef:

> [zap]

> Dank voor je 'recensie'! Ik heb nog een paar vraagjes die ik niet via
> jouw verhaal beantwoord zie, en die ik daarom even in dit topic zou
> willen mikken:

>>> knip....

> [...]
> later stadium wel mijn lokale nummer daarnaartoe willen porteren, om
> vervolgens het complete KPN ISDN abbonnement eruit te mikken. Kan dit?

Met 1 nummer zou het wel kunnen. Maar of het ook met al je isdn-nummers kan?

Het kan waarschijnlijk niet nummer voor nummer, alle isdn nummers gaan
waarschijnlijk tegelijk over.

> [...]
> Linux doos met ssh-daemon, etc)?
>
> 6. Zijn er verder nog interessant 'weetjes' als je het product

Volgens mij levert ziggo geen imap-email service. Misschien ook de email
limiten eens nazien. Webmail leveren ze wel maar als je de email met pop
of zo ophaalt, dan staan ze dus niet meer in je webmail.

En imap/pop van buiten het eigen netwerk? is dat mogelijk?? Kan dat
beveiligd?

En dan ben je als oud demon klant wel je subdomein fasciliteiten kwijt...

Patrick Vervoorn

In article <7e40ce88-7215-48ac...@d8g2000yqf.googlegroups.com>,

Mijn Duits is prima; maar na het doorscannen van de door Michiel gegeven
link heb ik niet het idee dat de c't (hoe fijn het blad ook is)
uitgebreider is dan dat.

Het is iig nu wel duidelijk dat ik, als ik al voor Ziggo ga, ik een
losse router moet kopen. Daarbovenop is het ook wel handig om zeker te
stellen dat die router een tikkeltje overgedimensioneerd is, en iig de
120Mbps die Ziggo biedt aankan, en meer is altijd fijn.

Ciao,

Patrick.

Patrick Vervoorn

In article <4c59c911$0$22919$e4fe...@news.xs4all.nl>,

Corne Beerse <i.do...@want.your.spam> wrote:

>Met 1 nummer zou het wel kunnen. Maar of het ook met al je isdn-nummers kan?
>
>Het kan waarschijnlijk niet nummer voor nummer, alle isdn nummers gaan
>waarschijnlijk tegelijk over.

Dat is voor mij geen issue. Mijn ISDN lijn is al 'gedowngrade' naar
ISDN1, en er is maar 1 nummer daarop waar ik gebruik van maak. Ik kan me
vaag herinneren dat ik er meer dan die ene heb, maar kan me niet heugen
dat ik die in de laatste jaren gebruikt heb.

(In het prille begin draaide ik over het 2e ISDN kanaal nog een good old
BBS op een Amiga 4000, maar dat is een heel ander verhaal. ;)

>Volgens mij levert ziggo geen imap-email service. Misschien ook de email
>limiten eens nazien. Webmail leveren ze wel maar als je de email met pop
>of zo ophaalt, dan staan ze dus niet meer in je webmail.

IMAP gebruik ik nu ook niet, POP3 is voor mij goed genoeg. Gezien het
antwoord van Frits krijg je maximaal 10 POP3 boxen, die elk 500MB groot
zijn. Vermoedelijk blijven de emails wel staan als je ze niet met POP3
ophaalt-en-wist? (Dat is wel vaak de standaard instelling met POP3).

>En imap/pop van buiten het eigen netwerk? is dat mogelijk?? Kan dat
>beveiligd?

Het lukt me iig op dit moment zowaar om met mijn ondertussen bijna 10
jaar oude @Home login op de Ziggo newsserver in te loggen (10GB/maand
limiet zo te zien). Ook kan ik nog steeds mijn oude @Home mailbox nog
steeds monitoren/lezen. Dus dat lijkt me te kunnen.

>En dan ben je als oud demon klant wel je subdomein fasciliteiten kwijt...

In 1e instantie kan ik Ziggo parallel aan mijn huidige XS4ALL ADSL
verbinding draaien.

Daarna kan ik die ADSL verbinding verder downgraden om kosten te sparen.

Daarna zou ik 'm op kunnen zeggen en Pack kunnen behouden.

Tenslotte zou ik ook Pack eruit kunnen mikken.

Zo kan ik iig stapje voor stapje overgaan. Als ik dat zou willen. En
daar ben ik nog niet uit. Ik heb er ook geen probleem mee om nog een
jaartje aan XS4ALL vast te zitten om eens uit te testen in hoeverre 40/3
VDSL hier performt. Maar dan moet er wel een redelijk soepele overgang
komen...

Ciao,

Patrick.

Frits Letteboer

On 04-08-10 22:42, Patrick Vervoorn wrote:

> [...]
> zijn. Vermoedelijk blijven de emails wel staan als je ze niet met POP3
> ophaalt-en-wist? (Dat is wel vaak de standaard instelling met POP3).

In theorie kun je in de meeste mailprogramma's instellen "Keep copy of
message on server until deleted locally". Maar Ziggo denkt daar anders
over, algemene voorwaarden internet, artikel 5 lid 4:

"De Klant verwijdert regelmatig de tijdens het gebruik van Ziggo
Internet bij Ziggo opgeslagen informatie, waaronder e-mails en
automatisch opgeslagen informatie met betrekking tot Internetgebruik.
Ziggo heeft het recht informatie ouder dan twaalf maanden te verwijderen
als zij dit noodzakelijk acht in verband met het functioneren van het
Netwerk of Ziggo Internet, zonder dat daardoor voor de Klant enig recht
op schadevergoeding ontstaat."

Rob

Aan de andere kant wel weer mooi dat je zelf de automatisch opgeslagen
informatie met betrekking tot Internetgebruik kunt verwijderen!

Patrick Vervoorn

In article <4c5a5c17$0$22937$e4fe...@news.xs4all.nl>,

Misschien heb ik me niet helemaal correct uitgedrukt: ik maak geen
gebruik van IMAP en laat over het algemeen ook geen mail op de server
staan. Hooguit misschien een keer een paar weken.

Uit die voorwaarden haal ik dat Ziggo automagisch mail ouder dan 12
maanden uit je POP-box delete'?

Ciao,

Patrick.

Frits Letteboer

On 05-08-10 09:27, Patrick Vervoorn wrote:

> Misschien heb ik me niet helemaal correct uitgedrukt: ik maak geen
> gebruik van IMAP en laat over het algemeen ook geen mail op de server
> staan. Hooguit misschien een keer een paar weken.

Maar Ziggo heeft geen IMAP, dus tenzij je mail laat binnenhalen door
bijvoorbeeld Google/Gmail of via een fetchmail-achtige constructie naar
een andere, wel IMAP-capabele provider, ga je een probleem krijgen.

> Uit die voorwaarden haal ik dat Ziggo automagisch mail ouder dan 12
> maanden uit je POP-box delete'?

In theorie wel, in praktijk geldt dit alleen voor spam, voor zover ik weet.

Patrick Vervoorn

In article <4c5a6c4b$0$22916$e4fe...@news.xs4all.nl>,

> [...]
>bijvoorbeeld Google/Gmail of via een fetchmail-achtige constructie naar
>een andere, wel IMAP-capabele provider, ga je een probleem krijgen.

Nog meer details dan: Ik heb POPPeeper draaien die al mijn mailboxen her
en der (inclusief de @home mailbox van mijn toenmalige @home abonnement
dat het nog steeds doet). In 1e instantie lees ik mail via dat tool, en
delete ik de mail na het lezen als ik 'm niet wil bewaren.

Als ik de mail wil beantwoorden en/of bewaren, start ik alpine op een
Linux doos op, lees de mail, schrijf de reply, en delete of save de mail
vanuit alpine.

Mijn Inboxen zijn daardoor altijd erg leeg, en mail sla ik lokaal op,
als ik 'm al wil bewaren.

Daarom heb ik geen behoefte aan IMAP, of een oneindig grote POP-box.

>In theorie wel, in praktijk geldt dit alleen voor spam, voor zover ik weet.

Samengevat: klinkt als een werkbare mail-oplossing voor wat ik er mee
doe.

Ciao,

Patrick.

Rick Mulder

Ik ben sinds 3 dagen over naar Ziggo en dat is geheel zonder problemen
verlopen. Aansluiten was peanuts en de verbinding is tot op heden
stabiel gebleken dwz VPN/SSH verbindingen blijven netjes openstaan
gedurende de hele dag.

Vandaag is mijn telefoonnummer verhuisd van XS4ALL naar Ziggo geheel
zonder downtime dankzij mijn Fritzbox. Mijn 7140 lijkt wel moeite te
hebben met de snelheid dus wellicht moet ik deze eens vervangen door
iets snellers.

Binary newsserver lijkt goed te werken al is de retentie minder dan
newszilla. Maar goed dat is geen probleem want ik heb ook een
fill-server voor incomplete posts.

De E-mail van Ziggo gebruik ik niet aangezien ik een eigen v-server heb
met smtp en imap.

Tot zover mijn ervaringen...

Rick

Bird

Rick Mulder schreef ;

>Vandaag is mijn telefoonnummer verhuisd van XS4ALL naar Ziggo geheel
>zonder downtime dankzij mijn Fritzbox.

Wat heeft de Fritzbox te maken met de Ziggo telefonie?

Naar mijn weten (ik ken een paar voorbeelden) gaat de Voip bij Ziggo
via hun (dichtgetimmerde) modem.

Gr,
Arne Vogel.

Rick Mulder

Op 06-08-10 19:01, Bird schreef:

Niks.. maar wel met mijn VOIP-account bij XS4ALL. Door mijn Fritzbox aan
te sluiten op de modem en zowel in de modem als in de Fritzbox een
telefoon aan te sluiten merk je vanzelf wanneer de nummerportering heeft
plaatsgevonden maar blijf je toch bereikbaar zonder downtime.

Rick

Patrick Vervoorn

> [...]

>(met uitzondering van de UBEE) is tegenwoordig na de bootup niet meer te
>bereiken. Je mist niet veel, alhoewel het soms handig was de

Toch nog even een paar vervolg-vraagjes:

Wat voor modem(s) levert Ziggo precies? Verschilt dat nog per type
abonnement? (Ik dan voor het zwaarste Alles-in-1 abbo gaan.)

Waarop sluit je dan je telefoon aan, op een aparte poort op dat modem?

Uit eerdere discussies in deze draad kwam rollen dat je er zelf
vervolgens een router achter moet zetten, bijvoorbeeld een Netgear
WR3600 oid. Kun je via zo'n router vervolgens wel eenvoudig een ipv6
tunnel opzetten (bijv. via Hurricane Electric heb ik uit het verleden
ervaring mee)?

Je kunt ook de Alles-in-1 abonnement in principe zonder vast contract
afsluiten? Dus als je het na 2 maanden bekeken hebt, de boel opzeggen
(waarna ik gewoon weer terug zou willen naar het oude Z1: alleen TV), en
ik neem aan dat je dan wel het modem + splitter terug moet sturen naar
Ziggo?

Alweer alvast bedankt, ;)

Patrick.

Michiel

> Wat voor modem(s) levert Ziggo precies? Verschilt dat nog per type
> abonnement? (Ik dan voor het zwaarste Alles-in-1 abbo gaan.)

BIj Alles-in-1 Extra krijg je de Ubee EVM3200. Kan 8 downstream
kanalen en 4 upstream kanalen aan. In principe willen ze ook iedereen
met een lager abonnement ook dit modem leveren, maar er is schijnbaar
een tekort aan EuroDOCSIS 3 modems (geweest). Vandaar dat Plus ook nog
niet overal naar 30 mbit kon wegens gebruik aan modems. Maar voor
Extra hebben ze natuurlijk wel genoeg in voorraad, jij krijgt dus
zeker de Ubee. Bij mij werken ze prima, eentje heeft al uptime van
100+ dagen. Erg stabiel, al waren er in het begin flink wat klachten
over. Maar alle probs zijn met firmware updates verholpen.

> Waarop sluit je dan je telefoon aan, op een aparte poort op dat modem?

Ja, je hebt twee telefonie poorten op het modem. #1 is actief voor je
nummer.

> [...]
> (waarna ik gewoon weer terug zou willen naar het oude Z1: alleen TV), en
> ik neem aan dat je dan wel het modem + splitter terug moet sturen naar

Ja, het is maandelijks opzegbaar.

Patrick Vervoorn

In article <c06c7469-a0fd-4698...@5g2000yqz.googlegroups.com>,

Michiel <msypke...@gmail.com> wrote:

> [...]
>100+ dagen. Erg stabiel, al waren er in het begin flink wat klachten
>over. Maar alle probs zijn met firmware updates verholpen.

Nog een vervolgvraag:

Wat is de gemidelde latency die de Ziggo kabel-verbinding aan je totale
ping toevoegt?

Als ik bijvoorbeeld vanaf mijn ip ping.xs4.all ping, krijg ik te zien:

$ ping ping.xs4all.nl
PING uucp1.xs4all.nl (194.109.21.51) 56(84) bytes of data.
64 bytes from uucp1.xs4all.nl (194.109.21.51): icmp_req=1 ttl=61 time=15.6 ms
64 bytes from uucp1.xs4all.nl (194.109.21.51): icmp_req=2 ttl=61 time=15.5 ms
64 bytes from uucp1.xs4all.nl (194.109.21.51): icmp_req=3 ttl=61 time=16.3 ms
64 bytes from uucp1.xs4all.nl (194.109.21.51): icmp_req=4 ttl=61 time=15.5 ms
64 bytes from uucp1.xs4all.nl (194.109.21.51): icmp_req=5 ttl=61 time=16.8 ms

M.a.w., hieruit haal ik dat het verkeer vanaf mijn computer, via mijn
interne netwerk, via de ADSL lijn, naar xs4all, ongeer 15ms onderweg
is. Dit was vroeger, voor ze interleaving aanzetten, nog iets kleiner.

Hoe ziet dit er, bij benadering, bij Ziggo uit?

Groeten & alvast bedankt weer,

Patrick.

Michiel

On Aug 15, 10:43 pm, Patrick Vervoorn
<patrick.vervo...@NOSPAM.perihelion.demon.nl> wrote:

> Hoe ziet dit er, bij benadering, bij Ziggo uit?

PING xs4all.nl (194.109.21.3) 56(84) bytes of data.
64 bytes from xs2.xs4all.nl (194.109.21.3): icmp_seq=1 ttl=58
time=9.42 ms
64 bytes from xs2.xs4all.nl (194.109.21.3): icmp_seq=2 ttl=58
time=11.5 ms
64 bytes from xs2.xs4all.nl (194.109.21.3): icmp_seq=3 ttl=58
time=10.4 ms
64 bytes from xs2.xs4all.nl (194.109.21.3): icmp_seq=4 ttl=58
time=9.08 ms

Het varieert soms wel iets meer (af en toe een uitschieter naar 20
ms), maar meestal is het dus zoals hierboven. Tijdens online gamen is
m'n ping ook altijd prima, nog nooit last gehad van packet loss.

> Groeten & alvast bedankt weer,

Graag gedaan.

Patrick Vervoorn

In article <2888475a-0460-4fb6...@l20g2000yqm.googlegroups.com>,

Ik had eigenlijk gehoopt op een soortgelijke actie naar een interne
server bij Ziggo zelf (hoewel 'ping.ziggo.nl' niet bestaat).

Echter, dit is door de waarden, ook een prima test; jouw ping-tijden
naar xs4all.nl zijn zowaar lager dan mijn ping naar dezelfde server:

$ ping xs4all.nl

PING xs4all.nl (194.109.21.3) 56(84) bytes of data.

64 bytes from xs2.xs4all.nl (194.109.21.3): icmp_req=1 ttl=61 time=15.7 ms
64 bytes from xs2.xs4all.nl (194.109.21.3): icmp_req=2 ttl=61 time=15.3 ms
64 bytes from xs2.xs4all.nl (194.109.21.3): icmp_req=3 ttl=61 time=15.8 ms
64 bytes from xs2.xs4all.nl (194.109.21.3): icmp_req=4 ttl=61 time=14.8 ms
64 bytes from xs2.xs4all.nl (194.109.21.3): icmp_req=5 ttl=61 time=15.1 ms

Ben benieuwd of deze ping-tijd nog omlaag gaan voor VDSL? Anders zou ik
zo langzaam maar zeker 't hele xDSL gebeuren dood verklaren.

>Graag gedaan.

Thanks,

Patrick.

Maurice Janssen

Patrick Vervoorn <patrick....@nospam.perihelion.demon.nl> wrote:
>Ben benieuwd of deze ping-tijd nog omlaag gaan voor VDSL? Anders zou ik
>zo langzaam maar zeker 't hele xDSL gebeuren dood verklaren.

Geen idee hoe het er bij VDSL uit gaat zien, maar ter info de waarden voor
een glasvezelverbinding van XMS:

$ ping ping.xs4all.nl
PING uucp1.xs4all.nl (194.109.21.51): 56 data bytes
64 bytes from 194.109.21.51: icmp_seq=0 ttl=51 time=3.245 ms
64 bytes from 194.109.21.51: icmp_seq=1 ttl=51 time=3.115 ms
64 bytes from 194.109.21.51: icmp_seq=2 ttl=51 time=3.239 ms
64 bytes from 194.109.21.51: icmp_seq=3 ttl=51 time=3.107 ms
64 bytes from 194.109.21.51: icmp_seq=4 ttl=51 time=3.191 ms
64 bytes from 194.109.21.51: icmp_seq=5 ttl=51 time=3.093 ms
--- uucp1.xs4all.nl ping statistics ---
6 packets transmitted, 6 packets received, 0.0% packet loss
round-trip min/avg/max/std-dev = 3.093/3.165/3.245/0.062 ms

--
Maurice

Rob

Ja zo kunnen we allemaal wel met tijden gaan pochen.
Met glasvezel van Ziggo is het nog sneller.

ping ping.xs4all.nl
PING uucp1.xs4all.nl (194.109.21.51) 56(84) bytes of data.
64 bytes from uucp1.xs4all.nl (194.109.21.51): icmp_seq=1 ttl=58 time=2.87 ms
64 bytes from uucp1.xs4all.nl (194.109.21.51): icmp_seq=2 ttl=58 time=2.84 ms
64 bytes from uucp1.xs4all.nl (194.109.21.51): icmp_seq=3 ttl=58 time=2.79 ms
64 bytes from uucp1.xs4all.nl (194.109.21.51): icmp_seq=4 ttl=58 time=2.70 ms
64 bytes from uucp1.xs4all.nl (194.109.21.51): icmp_seq=5 ttl=58 time=2.72 ms
^C

--- uucp1.xs4all.nl ping statistics ---

5 packets transmitted, 5 received, 0% packet loss, time 4005ms
rtt min/avg/max/mdev = 2.703/2.787/2.875/0.066 ms

Maar wat maakt het uit?
Tijden van ziggo kabel wil hij weten.

Waarom je DSL dood zou moeten verklaren ontgaat me ook.
Dacht je echt dat een paar ms verschil in pingtijd dat bepaalt?
Ik haalde vroeger tijden rond de 7ms op ADSL, is het dan dood gegaan
door die interleaving ofzo?

Patrick Vervoorn

In article <slrni6hpqk...@xs8.xs4all.nl>,

Altijd interessant om te zien wat de alternatieve (en voor sommigen
toekomstige) technologieen bieden/kunnen.

>Tijden van ziggo kabel wil hij weten.

En die heb ik gekregen.

> [...]
>Dacht je echt dat een paar ms verschil in pingtijd dat bepaalt?
>Ik haalde vroeger tijden rond de 7ms op ADSL, is het dan dood gegaan

Dat niet, maar waar het lijkt alsof alle andere fysieke media erop
vooruit gaan (zie de tijden met glasvezel, kabel) gaat xDSL er, iig qua
ping, er juist op achteruit. Ben benieuwd of VDSL hier nog een stapje
goed maakt.

Ook het feit dat men nu, met veel moeite, 40/3 via VDSL kan leveren,
terwijl links en rechts die snelheden eenvoudig overtroffen worden is
ook wat jammer.

Anyway, het was misschien iets te kort door de bocht, maar het is
simpelweg jammer dat 't zo loop. Ook een Triple-Play product via een
VDSL lijn zie ik ook totaal niet gebeuren. Dat is net zoiets sneus als
het huidige Tele2 Digitale TV.

Ciao,

Patrick.

Rob

> [...]
>
> Ook het feit dat men nu, met veel moeite, 40/3 via VDSL kan leveren,
> terwijl links en rechts die snelheden eenvoudig overtroffen worden is

Het is al vanaf het begin duidelijk dat kabel-tv een superieure
techniek is t.o.v. telefoonlijnen om hoge snelheden te leveren.
Men heeft een wat langzame start gemaakt maar het staat buiten kijf
dat een coax kabel een gigahertz aan bandbreedte heeft en een twisted
pair maar enkele megaherzen.

Dus dat DSL een keer ingehaald zou worden dat stond al vast.

Waar het om gaat is: is het goed genoeg. Voor mij is het dat.
Voor anderen misschien niet. Die zullen moeten overstappen.

Siert Wolters

Op 16-08-10 14:15 uur, Rob schreef:

Behalve als je geen alternatief hebt. Zoals zovelen in Nederland.
Ikzelf bijvoorbeeld kan hier nix, geen kabel of welk alternatief voor
ADSL dan ook.
Ik kan hier slechts - ADSL-technisch - een Start-abbo nemen. Meer niet.
Ik word hiervoor gestraft, want ik kan dus bijvoorbeeld ook geen 7340
aanvragen.

Ben wel al heeeeeel lang trouwe klant.
Dat zet dus geen zoden aan de dijk voor mij.
Voor mij heeft XS4all de afgelopen jaren weinig gedaan en veel beloofd ...

Leve de trouwe klant!
:-(

Patrick Vervoorn

In article <slrni6iaur...@xs8.xs4all.nl>,

Rob <nom...@example.com> wrote:

> [...]
>pair maar enkele megaherzen.
>
>Dus dat DSL een keer ingehaald zou worden dat stond al vast.

Tsja, ik ben juist een jaar of, uh, 5 a 6 geleden opgestapt bij wat toen
nog @Home heette omdat ze maar bleven steken op die toenmalige 4.8Mbps,
en daarnaast grote capaciteitsproblemen hadden op dat netwerk (die
4.8Mbps werd bij lange na niet gehaald, en zeker op 'spitsuur' was het
extreem traag).

Toen overgestapt naar Demon, 8Mbps ADSL. Daarna 12, daarna 16 en toen
XS4ALL 20Mbps (waarbij het zo rond de 16 a 17 Mbps bleef steken).

>Waar het om gaat is: is het goed genoeg. Voor mij is het dat.
>Voor anderen misschien niet. Die zullen moeten overstappen.

Ze moeten natuurlijk niets, maar ze zullen daar mogelijk wel voor
kiezen. Voor mij zou die ~40Mbps van VDSL2 ook wel genoeg zijn, geweest,
maar ik ben vooral afgeschrokken door de wat complete situatie rondom
het behoud van mijn ISDN1 lijn. Die wil ik misschien wel kwijt, maar pas
nadat ik een alternatief heb dat ik minimaal uitgeprobeerd heb om te
zien of het even (of iig voldoende) betrouwbaar is.

Na aankomende voor mij wat drukke week ga ik eens wat klikwerk bij
Ziggo.nl uitvoeren, en eens snuffelen aan hun snelste Alles-in-een
abonnement.

Ciao,

Patrick.