Update nieuwe software adsl modem gelukt Ja/Nee, EXE of BIN?

Anita Gates

LS,

Bij wie is de software-update in het modem allemaal gelukt?

Ik zelf heb een alcatel home isdn versie waarbij de upgrade via de exe file
goed is verlopen. Die kpn jongens raden de upgrade aan. Waarvoor is dan mijn
vraag?? Echter ik zie nu dat de drivers niet meer beschikbaar zijn!?!?!.
mmmmm

Bij wie is de upgrade gelukt? Is dit met exe bestand geweest of met de BIN
file?

ik zal alle reacties verzamelen en in een tabelletje zetten....

graag reacties!!

Anita

Victor

Anita Gates <anitag...@yahoo.com> schreef in berichtnieuws
9ee0j3$4n6gn$1...@reader03.wxs.nl...

> Bij wie is de upgrade gelukt? Is dit met exe bestand geweest of met de BIN
> file?

Gelukt met de exe file. Hoewel ik denk dat dat juist het probleem is en niet
de bin.

Victor

PP

Leek mislukt te zijn (met de .exe), na wat resetten en aan en uit toch
gelukt, maar old version is ook de upgrade.

PP

Michael

> PP
BIN

Als de nieuwe modem versie 1.34 sw is dan is ie bij mij ook geluk.

Met .exe file.

--
Michael
RedHat Linux 7.1 - kernel v2.4.4

cluyveducker

Bij mij ook gelukt (ISDN Ethernet modem), daarna Home scriptje gedraaid.
Dacht even dat het niet meer werkte, maar naar een herstart van de Server en
het modem aan en uit liep het weer en zonder problemen.

"Michael" <dom...@iname.com-nospam> wrote in message

Philip Homburg

In article <9ee0j3$4n6gn$1...@reader03.wxs.nl>,

Anita Gates <anitag...@yahoo.com> wrote:
>Bij wie is de upgrade gelukt? Is dit met exe bestand geweest of met de BIN
>file?

Gelukt, met de BIN file.

Philip Homburg

D.G.Doyle

Gelukt met exe. Sindsdien heb ik totaal geen problemen meer met het modem
(niet meer resetten, geen disconnects). Echt super !!!

Duncan

Message has been deleted

The Main Man

Gelukt met de exe.

Martin B

Anita,

Bij mij is de exe-file prima gelukt (ISDN versie).

Ik weet ook niet wat de verschillen zijn. Bij problemen kun je volgens mij
terugschakelen op de vorige versie via de "Switch over" knop, tenzij die
versie gewist is met de "Remove passive" knop.

Op de site staat nu dat de drivers nog niet beschikbaar zijn......

Groetjes,
Martin.

"Anita Gates" <anitag...@yahoo.com> schreef in bericht

Hans van Lint

Gelukt met exe file, ethernetmodem

Gr. Hans

Werner Tjauw-Foe

Mijn USB modem deed het niet meer nadat ik de nieuwe drivers had
geinstaleerd!!!!

Thugbear

"Anita Gates" <anitag...@yahoo.com> wrote in message

> Bij wie is de software-update in het modem allemaal gelukt?

Niet gelukt, met ISDN ethernet versie en EXE, heb een afspraak met monteur
:(

Tapio

Julius

| Bij wie is de upgrade gelukt? Is dit met exe bestand geweest
| of met de BIN file?

Bij mij verliep de upgrade naar versie 261 feilloos.
( H326POTS.exe versie: 17 mei 2001 )

Als je om nanoseconden snelheidswinst geeft, kun je overigens:

- de DNS server op de modem uitschakelen
( via 10.0.0.138 links op DNS, dan wegvinken en Apply klikken)
- de Passive software versie deleten ! ( KHDSAA.108/132/134 )
( via 10.0.0.138 in menu-optie Upgrade )
- als je pc2, pc3 en pc4 on Idle of Free hebt staan (Fast abo dus)
kun je de pc2, pc3, pc4 entries wissen als je ze niet gebruikt.

Vergeet niet tot besluit op "Save All" te klikken,
en je modem even te re-booten.
--
Julius
http://jult.net

h.j. visser

Mijn USB-modem werkt niet na het downloaden en installeren van mxstream
USB131. Het ADSL-lampje blijft knipperen en de verbinding blijft hangen op
"bezig met inbellen". Als ik de originele software weer installeer werkt
mxstream goed. Ik kan alleen de PC niet meer uitschakelen. Krijg dan
continue een foutmelding. Via apparaatbeheer ben ik er achter gekomen dat
mijn USBmodem het probleem veroorzaakt. Weet niet hoe ik het moet oplossen.
Weet iemand de oplossing hiervoor dan wel het goed installeren van USB 131?

Groeten,
Hans
"Werner Tjauw-Foe" <w.p...@planet.nl> schreef in bericht

JD

Heb geen v90 modem meer, ADSL werkt nu goed, ik ga
beslist geen upgrade uitvoeren.
Dick

peter

"Michael" <dom...@iname.com-nospam> schreef in bericht

> BIN
>

> Als de nieuwe modem versie 1.34 sw is dan is ie bij mij ook geluk.
>
> Met .exe file.

Moet nu zijn

KHDSAA3.261 (1000330)

Is dus niet gelukt.

Peter

peter

"Anita Gates" <anitag...@yahoo.com> schreef in bericht

Bij mij gelukt met H326POTS.exe

Peter

jespam..zwaniman@wxs.nl zwani

upgrade ok effect?O,0 niks
gr zwani
"JD" <\Dick/@HetNetNiet.nl> schreef in bericht

Master666

Ging prima! (met exe)
Naar mijn idee ook geen Modem crashes meer, het lijkt stabieler

Mc Striem

Anita Gates <anitag...@yahoo.com> schreef in berichtnieuws
9ee0j3$4n6gn$1...@reader03.wxs.nl...

Bij mijn Ethernet 'pots' modem ging het goed - nadat ik eerst een dosbox had
geopend en daarin de executable had gestart ipv het voorgeschreven starten
via Uitvoeren in het startmenu.
Ging daarna helemaal vanzelf.

Mijn eerste indruk nadat het modem herstart was, was dat de
verbindingsopbouw met het VPN een fractie sneller is - kan/zal
gezichtsbedrog zijn.

Jan

Julius

I was, like, "No way!" and *"JD" <\Dick/@HetNetNiet.nl>* was all:

| Heb geen v90 modem meer, ADSL werkt nu goed, ik ga
| beslist geen upgrade uitvoeren.

Zou het maar wel doen als ik jou was.
http://www.mxstream.nl/support/downloads.html

Julius

I was, like, "No way!" and *"zwani" <rotopmet jespam..zwaniman@wxs.nl>* was all:

| upgrade ok effect?O,0 niks

wat is dat nou voor vreemde gedachte?
doen ze echt voor hun lol, de software verbeteren, tuurlijk.
dat jij nog niet weet dat er nog behoorlijk wat bijgeschaafd
kan aan die Alcatel van binnen, tja, kan ik niets aan doen.

Aad M

Niet gelukt.
Modem Alcatel Home ISDN met EXE bestand

Aad

Rob Janssen

Martin de Radder <nom...@xs4all.nl> wrote:
>P.S. Je moet dus wel even voor dat je begint de verbinding verbreken. Dat
>is een must bij elke FLASH update is mijn ervaring. De software moet niet
>iets aan het doen zijn als hij plotseling wordt gewijzigt natuurlijk.

Maar dat gebeurt helemaal niet. Er zijn 2 versies in de FLASH rom en je
moet er eerst een deleten, die dan opnieuw uploaden, en dan "overschakelen
op die versie". Dat betekent dat die versie als actief wordt gemarkeerd en
dan wordt het hele modem ge-reboot. Niks wijziging van actieve software
dus.

De exe file regelt dit allemaal zelf, maar dan moet je wel Windows op de
computer hebben. Heb ik niet. Toen ik het modem binnenkreeg heb ik ook
meteen een upgrade gedaan. Je kunt dat via een browser doen, maar die moet
je dan wel op je computer hebben. Heb ik niet. Via de proxy die wel op
die computer staat wilde het op de een of andere manier niet lukken.
Maar via de telnet command line interface ging het wel goed.

Rob
--
+--------------------------------+--------------------------------------+
| Rob Janssen pe1...@amsat.org | WWW: http://www.knoware.nl/users/rob |

L-Bert

Peter:

| Bij mij gelukt met H326POTS.exe

Ik:

Waar moet ik dat dan downloaden?

Nik Waalewijn

on 24-05-2001 10:12, Aad M at aad.mid...@planet.nl wrote:
^
/ \

> Niet gelukt.
> Modem Alcatel Home ISDN met EXE bestand
>
> Aad

Wel te verwachten bij iemand die de juiste datum niet eens kan instellen ;-)

Robin Putters

Aad M

Nik Waalewijn <nwaal...@mac.comNOSPAM> schreef in berichtnieuws
B7315466.1F581%nwaal...@mac.comNOSPAM...
Ik zit op mijn werk en het was even nodig dat de datum op mijn mijn pc een
dag verder staat. Af en toe moet ik wat programma's in de maling nemen voor
redenen die ik nu maar niet zal noemen ;-)

Julius

I was, like, "No way!" and *Rob Janssen* was all:

| De exe file regelt dit allemaal zelf, maar dan moet je wel Windows op de
| computer hebben. Heb ik niet.

Ook geen VMWare? dat werkt namelijk prima.

ben...@grobbebol.xs4all.nl

zei Nik, terwijl het pijltje onder de '2' staat in plaats van de '4'.
way to go Nik, way to go.

Nik Waalewijn

on 23-05-2001 14:00, ben...@grobbebol.xs4all.nl at
ben...@grobbebol.xs4all.nl wrote:

Daarom heb ik ook maar niet mijn modem ge-update. Dat wordt vast een ramp.

L-Bert

Gelukt met de .exe file
ethernetmodem, ISDN versie, basic abo

geen enkel probleem, overigens

z0ne

On Tue, 22 May 2001 17:29:47 +0200, "Anita Gates"
<anitag...@yahoo.com> wrote:

> [...]
>vraag?? Echter ik zie nu dat de drivers niet meer beschikbaar zijn!?!?!.

mislukt, bin, ethernet, POTS
gelukt, exe, ethernet, POTS (na aanpassen .bat bestand met juiste IP
nummers)

--
z0ne / z0...@cryogen.com http://www.opendomein.nl !
'All my life I wanted to be some-one.

Arie Harteveld

Martin de Radder schreef:

> P.S. Je moet dus wel even voor dat je begint de verbinding verbreken. Dat
> is een must bij elke FLASH update is mijn ervaring.

Heb ik ook gedaan, maar tijdens de installatie werd mij door het programma
3 a 4 keer gevraagd om verbinding te maken, ook mijn firewall gaf de melding
dat het installatieprogramma naar buiten wilde. Ik heb (niet gehinderd door
enige kennis van zaken) al deze verzoeken van het programa geweigerd en
verwachtte een mislukte installatie, maar nee, alles was goed geinstalleerd en

werkt tot nu toe naar tevredenheid.
Blijft nog wel de vraag waarom het installatieprogramma verbinding met het
internet nodig had.

Vr. gr. Arie

R.Gunther

<anitag...@yahoo.com> wrote:

>Bij wie is de upgrade gelukt? Is dit met exe bestand geweest of met de BIN
>file?

met de H326POTS.EXE is prima gegaan.
gewoon exe runnen effe wachten en klaar.
bij vriend is het ook goed gegaan.

zeg het nog maar even, heb dus wel de ethernetversie.

daarnaast heb nu net gekeken, maar
de file staat nog steeds gewoon op mxstream.
waarom iedereen nu steeds zegt dat hij er niet staat snap ik niet.

richard

JD

Beste Julius,
De MXstream site is vergeten te vertellen wat de verbeteringen
zijn. Ik heb nu een werkend systeem, vind het dus een onlogische
stap om een upgrade van mijn modem te doen.
vr.gr.
Dick
/Dick\@hetnetniet.nl

George d'Arnaud

On Wed, 23 May 2001 19:53:50 +0200, "JD" <\Dick/@HetNetNiet.nl> wrote:

> [...]
>zijn. Ik heb nu een werkend systeem, vind het dus een onlogische
>stap om een upgrade van mijn modem te doen.

Als het niet kapot is moet je het niet repareren.
Oftewel, als je systeem goed functioneerd moet je er van afblijven.
Tenzij je het leuk vind om er mee te experimenteren en je het niet erg
vind als het mis gaat.

Groetjes,

--
George d'Arnaud
gdar...@xs4all.nl

iMark

Anita Gates <anitag...@yahoo.com> wrote:

> Bij wie is de upgrade gelukt? Is dit met exe bestand geweest of met de BIN
> file?

Upgrade uitstekend verlopen met BIN. Systeem: Mac OS 9.1, Basic abo en
POTS.

Volgende stappen doorlopen:

1. In IE 5.0 eerst de gebruiksaanwijzing geopend, wel zorgen dat de PDF
plug in geïnstalleerd is.
2. Verbinding verbroken via de Control Strip
3. TCP/IP instellingen gewijzigd om het modem te benaderen.
4. Via Netscape 4.77 contact gemaakt met het modem.
5. Software geïnstalleerd en nieuwe versie 'active' gemaakt.
6. Netscape weer gesloten
7. TCP/IP instellingen weer terug gewijzigd.
8. Via de Control Strip de verbinding weer opgezet.

Dit alles heeft me, inclusief lezen van de gebruiksaanwijzing, ongeveer
10 minuten gekost.

iMark
--
Verwijder NOSPAM voor antwoord./ Delete NOSPAM for reply.

The Macintosh Man lives on the second floor (Elvis Costello)

Julius

I was, like, "No way!" and *"JD" <\Dick/@HetNetNiet.nl>* was all:

| De MXstream site is vergeten te vertellen wat de verbeteringen
| zijn.

Er stond nergens wat de verbeteringen *waren* bij de vorige
versie die jij nu op je modem hebt lopen, nooit heb jij je
afgevraagd wat daar allemaal 'beter' aan was geworden omdat
de software er al in zat toen het apparaat je huis in kwam.
Niet upgraden is dan ook totale waanzin, meer iets voor
zieke paranoide conservatieve vastgeroeste domme figuren.

Als er van IE een update uitkomt waar alle bekende bugs
uit zijn verdwenen en waarmee op dezelfde systemen
2 keer sneller browsen mogelijk wordt, dan blijf jij
ook met de oude werken. Sure. Get a clue.
Software is zelden tot nooit perfect of af. Ga zelf
maar eens wat maken, dan begrijp je dat tenminste eens.

En helemaal wat die Alcatel betreft:
Heb je niet opgelet de laatste maanden ofzo?

Julius

I was, like, "No way!" and *George d'Arnaud* was all:

| Als het niet kapot is moet je het niet repareren.

Als het niet kapot was, dan zou er geen update voor verschijnen.
Als het niet kapot was, dan zou de dashboard er nogsteeds zijn.
Als het niet kapot was, dan zou men je modem kunnen hacken.
etc.
stupid is as stupid does.

| Oftewel, als je systeem goed functioneerd moet je er van afblijven.

functioneert, met een t. En niemand moet iets.
(enough said, lijkt me zo)

JD

Ha Julius,
Ik heb het idee dat je het niet eens bent met mijn gedachtengang
om maar niet te upgraden.
Natuurlijk zal ik internet explorer als er een "update uitkomt waar
alle bekende bugs uit zijn verdwenen" wel installeren.
En zeker als "2 keer sneller browsen mogelijk wordt"
Maar wanneer het ineens een hele nieuwe versie is bijv. IE 6.0
dan zal ik het zekere NIET installeren, misschien jij wel, maar
ik heb nog steeds 5.5 er op staan.
Op het moment dat ik hier in deze NG alleen maar positieve
geluiden hoor over de upgrade van het Alcatel modem, 2 versies
in 1 week :-( , dan zal ik hem met genoegen gaan downloaden.

vriendelijke groet
Dick
\Dick/@hetnetniet.nl

Quentin

> I was, like, "No way!" and *George d'Arnaud* was all:

> Als het niet kapot was, dan zou er geen update voor verschijnen.

Dat er een update voor verschijnt betekend niet dat die iets voor JOU
oplost. Ik bedoel, misschien zorgt die update er wel voor dat de modem bij
een iMac een bepaalde error oplost. Dan heb ik op mijn WinAMD geen klap aan
de update. En zoals je afgelopen week wel gelezen hebt is het flashen van de
modem niet zonder risico. Hoeveel mensen zitten er nu niet met een dode
modem....

Voor mijn MSI K7TPro2 moederbord komt ook elke twee weken een nieuwe bios
uit, met 1 bugfixje per keer. Je dacht toch niet dat ik die elke 2 weken
ging flashen ofwel. 95% van die bugjes zijn niet voor mij van toepassing (bv
beter ondersteuning voor SCSI kaart, ja fijn die heb ik niet!). Slechts de
ene keer dat ie dat wel is upgrade ik de boel.

En aangezien NIEMAND schijnt te weten wat die upgrade dan wel doet lijkt me
upgraden weinig zinvol. Vraagt alleen maar om problemen.

Quentin

Eric Schoneveld

On Thu, 24 May 2001 21:57:32 +0200, Julius <@jthz.com> wrote about Re:
> [...]

>afgevraagd wat daar allemaal 'beter' aan was geworden omdat
>de software er al in zat toen het apparaat je huis in kwam.

Ja er moet toch wat op draaien he, zonder firmware knipperen die lampjes
waarschijnlijk nog niet eens, waar slaat dit op ?

>Niet upgraden is dan ook totale waanzin, meer iets voor
>zieke paranoide conservatieve vastgeroeste domme figuren.

Sorry hoor, maar waar slaat dit op ?!? Als iets goed werkt waarom zou ik
het dan upgraden ? Mijn modem loopt sinds september prima. En aangezien er
geen readme.txt of nix zit bij die upgrade zie ik geen enkele rede te
upgraden. Blijkbaar heb jij een rotsvast vertrouwen in programmeurs en
andere software makers (waarvoor dank, ik ben er zelf 1 :->), maar ik heb
meer dan genoeg 'upgrades' gezien die meer kapot maken dan mij lief is...
'If it ain't broke don't fix it' zou ik zo zeggen.

Eric
ps Flauw hoor een follow-up naar een nietbestaande groep.

jespam..zwaniman@wxs.nl zwani

"JD" <\Dick/@HetNetNiet.nl> schreef in bericht
KNIPPERDEKNIP
He doe eens vriendelijk tegen elkaar!!!!
gr zwani
--
I NEED A DRINK !!
\!/

zip

Netscape 6.0 is ook een ramp. 4.7 werkte bij mij prima. 6.0 werkt voor geen
meter. Dus hoezo altijd upgraden? Ik ben zelf werkzaam in de
softwareontwikkeling en ik weet hoe het verbeteren van software kan gaan.
Links wordt iets verbeterd en rechts valt vervolgens de hele klere zooi in.

zippedepip!

"JD" <\Dick/@HetNetNiet.nl> schreef in bericht

Julius

I was, like, "No way!" and *Quentin* was all:

| Dat er een update voor verschijnt betekend niet dat die iets voor JOU

betekent, met een t

| oplost. Ik bedoel, misschien zorgt die update er wel voor dat de modem bij
| een iMac een bepaalde error oplost. Dan heb ik op mijn WinAMD geen klap aan
| de update.

wat een dwaas gelul. zo'n upgrade verschijnt heus niet zomaar.
verkeer je werkelijk in de veronderstelling dat de zaak
binnenin die Alcatel al optimaal was?
nogmaals: heb je niet opgelet de laatste maanden?

Quentin

> I was, like, "No way!" and *Quentin* was all:
>
> betekent, met een t

> wat een dwaas gelul.

Wat, met een hoofdletter.

>zo'n upgrade verschijnt heus niet zomaar.

Zo'n, ook met een hoofdletter.

> verkeer je werkelijk in de veronderstelling dat de zaak
> binnenin die Alcatel al optimaal was?

Verkeer, ook.....
En "binnen in" zijn twee woorden.

> nogmaals: heb je niet opgelet de laatste maanden?

En dat is 4 keer. Doe me een lol en ga je eigen spelling/grammatica
controleren.

En nu iets meer on-topic:

LEZEN. Ik zei toch dat de update er met een reden kwam maar dat die voor mij
niets nuttigs hoeft te zijn.
Enne heb jij niet opgelet de laatste 2 weken? Dan weet je hoeveel kapotte
modems er nu zijn door die leuke updare!
Van dwaas gelul gesproken, zot.
Iets minder agressief kan ook wel, denk aan je bloeddruk.

Quentin

z0ne

On Fri, 25 May 2001 11:05:37 +0200, Julius <@jthz.com> wrote:

>wat een dwaas gelul. zo'n upgrade verschijnt heus niet zomaar.
>verkeer je werkelijk in de veronderstelling dat de zaak
>binnenin die Alcatel al optimaal was?
>nogmaals: heb je niet opgelet de laatste maanden?

Sjuul, in software die NIET veranderd wordt, komen ook geen *nieuwe*
bugs. Als iemand nergens last van heeft (of denkt te hebben) kan ie
beter bij de oude software blijven. "If it's not broken, don't fix it"
komt niet zomaar uit de lucht vallen. Het is zelfs moeilijker om
software aan te passen zonder nieuwe bugs te introduceren dan om
software van de grond op te schrijven met minder bugs.

(Het is in heel veel gevallen een goede investering om al je
programmacode weg te gooien en helemaal opnieuwe te beginnen; alle
specificaties en problemen zijn bekend uit de vorige versie, maar je
begint overnieuw met mooie schone code. Je gooit niet je ervaring weg,
maar wel de legacy bugs -- Aan de andere kant, zelfs als de nieuwe
versie een complete rewrite is zitten er vast features in die voor
mensen die nu geen problemen hebben compleet overbodig zijn, en hoe
groter een programma wordt (hoe complexer een systeem) hoe meer kans
op fouten). Maar dat terzijde.

Als je tevreden bent met een opgevoerd brommertje, vervang je hem toch
ook niet met een auto omdat die uitgebreider is, terwijl je het niet
nodig hebt? (En in dit geval gaan ze allebei even snel)
Raad maar welke hogere onderhoudskosten heeft.

Anita Gates

Werk je soms bij Alcatel ;-)

Anita