50 dni do Euro 2012 - idealnie, aby zaczać naukę...

Jacek Laskowski

to Warszawa-JUG
Cześć,

Możnaby zapytać "Czego?", skoro tyle do nauki i nie wiadomo, w co ręce
wsadzić :)

Ciekawym, ilu z Was zechce podjąć wyzwanie i przystąpić do akcji -
nazwijmy ją "50euro" - nauki technologii, którą zwykle mianował TODO.

Ja wybrałem Scalę i planuję doszukać się powodów, że warto jednak było
wejść w Clojure najpierw :P Podczas szczecińskiego DevCrowd dostałem
książkę "Język Programowania Scala" od Grzegorza [1] i nie zawaham się
jej użyć.

A co Ty wybierasz? Może Erlang, F#, JRuby, Go, albo coś spoza języków
programowania? Niech to jednak będzie coś "mind-boggling". Zadowolenie
gwarantowane! I będzie można piwko wziąć do ręki i wykrzyczeć "Polska
górą!", kiedy projekt dobiegnie końca.

[1] http://www.grzegorzbalcerek.net/jps.html

Jacek

--
Jacek Laskowski
Functional languages (Clojure), Java EE, and IBM WebSphere -

Tomek Nurkiewicz

to warsza...@googlegroups.com
Ja stawiam na Akka [1] - czyli taki Erlang XXI wieku. Nowe podejście do niemłodej już koncepcji wielowątkowości opartej o wymianę komunikatów między tzw. aktorami. Bezpieczny (tak wątkowo jak i odporny na awarie), łatwo skalowalny szkielet dla aplikacji mających duże wymagania co do przepustowości i stabilności. Wymaga przy okazji sporej zmiany w sposobie myślenia z "czekam na inny wątek" na "wysyłam komunikat, pędzę dalej, kiedyś przyjdzie odpowiedź".

Trzeba będzie odświeżyć wiedzę ze studiów i pewnie poznać sporo nowych wzorców przystosowanych do nowego trybu przetwarzania. Mam już szkielet aplikacji-demo, pewnie opublikuję tu i ówdzie relacje z moich zmagań.

Cel nr 2 to 50K reputacji na StackOverflow, polecam wszystkim, wiele się można nauczyć!

pozdrowienia

--
Tomasz Nurkiewicz
http://nurkiewicz.blogspot.com

Bartek Kuczyński

to warsza...@googlegroups.com
Scala, a dokładniej opanować programowanie funkcyjne w tym języku :)
Jako, że też zostałem przez Grześka obdarowany książką [1] i zamierzam
jej użyć :D W sumie już czytam.

Sama idea jest szczytna i zapewne będzie dobrym motywatorem.

[1] http://www.grzegorzbalcerek.net/jps.html

Pozdrawiam
Bartek "Koziołek" Kuczyński
http://koziolekweb.pl
Lepiej pomyśleć dwa razy i zacząć programować
niż dwa razy programować i potem zacząć myśleć
 \     /
 ~00~
  \_/

Jacek Laskowski

to warsza...@googlegroups.com
On Fri, Apr 20, 2012 at 12:14 AM, Tomek Nurkiewicz <nurki...@gmail.com> wrote:
> Ja stawiam na Akka [1]

Zapomniałem napisać: "każdy dzień powinien być podsumowany wpisem na
blogu". Wtedy będę uważał dzień za spełniony. W przeciwnym przypadku
wielu z podejmujących wyzwanie nie będzie wiedziała jak wiele, lub jak
niewiele się nauczyła.

Czy mogę liczyć na wpisy o Acce? Byłbym zobowiązany, bo jedynie z
wycinkiem u góry się z Tobą zgadzam. Dalej popłynąłeś :) Chociażby:
"Akka nie dotyka wątków, a raczej procesów". Chciałbym być w błędzie i
poprawiony.

Jacek Laskowski

to warsza...@googlegroups.com
On Fri, Apr 20, 2012 at 8:09 AM, Bartek Kuczyński <bjkuc...@gmail.com> wrote:

> Sama idea jest szczytna i zapewne będzie dobrym motywatorem.

Jak pisałem w odp. do Tomka, mogę liczyć na wpisy? To będzie dopiero "busterek"!

Bartek Kuczyński

to warsza...@googlegroups.com
W dniu 20 kwietnia 2012 08:25 użytkownik Jacek Laskowski
<ja...@japila.pl> napisał:

> Jak pisałem w odp. do Tomka, mogę liczyć na wpisy? To będzie dopiero "busterek"!

Czemu by nie. Z drugiej strony ta propozycja spowodowała, że zmieniam priorytet:

- Dokończyć rzeczy na blogu rozgrzebane i niedokończone.

[...]

Bartek Kuczyński

to warsza...@googlegroups.com
Startujemy zatem :)

http://koziolekweb.pl/2012/04/20/50-dni-do-euro/

[...]

W dniu 20 kwietnia 2012 08:28 użytkownik Bartek Kuczyński