Website update

Ben Marselis

to TMC7
Ha allemaal!
Ik heb de website geupdate met allerlei stuff, vrijwel alle paginas
zijn onder handen genomen. Iedereen hartstikke bedankt voor de
bijdragen. Blijf materiaal sturen, graag!
Bij twee klassefotos heb ik alvast namen toegevoegd (5H was erg
makkelijk want die had ik van Emmy Ruijters). In de komende dagen zal
ik namen toevoegen aan de de rest van de klassefotos. De prijsvraag is
al gestart....Wie het grootste aantal namen weet toe te voegen mag mee
op de vlucht rond het inmiddels afgebroken TMC, begin 2008.
Groeten
Ben

Paul Kester

to tm...@googlegroups.com
Ben,

Wat extra info over de foto van Klas 1C:

1. Nr. 5:...heette Jacqueline (achternaam ben ik kwijt)
2. Nr. 3: Neelie van der Hoeven
3. Nr. 7: ....Elly ( ?)
4. Nr. 8: Gerda Hofstede
5. Nr. 25: Was het niet Wim Ottenhof ipv Gerard ?

Weer dank voor deze update !

Goede kerstdagen !

Paul

Astrid Lawson

to TMC7
Hoi Ben,

Volgens mij zijn de foto's die je op de website hebt gepubliceerd van
het feest van het carnavalsfeest in 1971. Die mensen op het podium
hoorden denk ik bij de jury, want er was een prijsuitreiking. De
eerste prijs werd gewonnen door de Ku Klux Klan, met Willem-Jan,
Ilonka Krijbolder, Desiree, Jan en ondergetekende.

De modeshow van de leraren is inderdaad onderdeel van de
eindexamenstunt van 1972 geweest. Als ik me goed herinner heeft de
schoolleiding, die toen niet mee wilde doen, ook nog een liedje
gezongen waarom ze dat niet wilden. Wij hebben toen het volgende
liedje gezongen.

Vier kleine kleutertjes waren leiding van een school, o zo'n mooie
school.
Vier kleine kleutertjes waren leiding van een school,
toen de stunt kwam zei ieder voor zich '' kdoe niet mee''

Op een van de foto's zie je ook de jongens die tijdens het liedje de
schoolleiding moesten uitbeelden.
Na de modeshow hebben we pannekoeken gebakken op het grasveld achter
de school.
's Avonds was er een feest in de buurt van Ockenburg???

Astrid

Ben Marselis

to TMC7
Nu ook 'Andorra' toegevoegd (dank aan Joyce voor de fotos) en fotos
van de lerarenkamer (jazeker!) van Fred van Veen.
Groeten
ben

Ben Marselis

to TMC7
Hi allemaal,
De website is weer uitgebreid, met de directeursdag (Marie-José en
Fred vVeen, bedankt!) en met fotos van docenten. Ik heb nog wat meer
docenten fotos maar die komen in de loop van de week. En hebben jullie
de sinterklaasfoto van Thomas Nuy al gezien!?
In de afgelopen weken heb ik van iemand van jullie een foto gekregen
waarop Gribnau te zien is. Ik kan die foto nergens meer vinden. Wil
degeen die 'm stuurde 'm nogmaal sturen please, sorry! Heeft iemands
nog oude schoolkranten? Niet dat de inhoud zo verheffend is maar het
gaat meer om de historische gedachte.
Groeten!
Ben

Ben Marselis

to TMC7
Ik had een update bui : de fotoserie van Marcel ten Brinck is
opgenomen in een fotoalbum, op de index pagina.
Tja, dit was onze kans om het schoolbord van juffrouw Capel te
bemachtigen, of de bureauverhoging van Opa Pennock, de bel van de
kamer van meneer van Wijck, een plank van het podium waar Godfried
Bomans gezeten zou hebben (hij had op een laat moment afgezegd) of een
stukje van het podium gordijn waarachter Roger Trafford zich vloekend
terugtrok toen het publiek (wij dus!) niet serieus genoeg reageerde op
'A Christmas carol in prose' en zo kan ik nog uren doorgaan! Ik zirt
er niet echt mee, maar het was even een leuke gedachte bij zoveel
sloopfotos's.
Groeten alweer,
Ben, uw webmaster

Paul Kester

to tm...@googlegroups.com
Ben,

Weer veel dank voor de aanpassing van de site. Er zitten trouwens een hoop
leraren bij die ik absoluut niet ken. Leuk om die foto van de nederlandse
leraar Van De Linden te zien. Ik herinner me ineens weer dat hij al die
nationale trots op het vlak van sport maar onzin vond. Volgens mij was het
de tijd van de europese en wereldtitels van Ard Schenk en Kees Verkerk, waar
elke sportminnende nederlander naast zijn of haar schoenen liep van trots.
Van de Linden bleef er stoicijns onder. Ach, en eigenlijk had hij wel een
vooruitziende blik, wanneer je ziet in welk commercieel circus topsport nu
veranderd is. Alleen de Tour de France al....Heeft allemaal niets meer met
nationale trots te maken.

Iets anders... De mythe Roger Trafford...Ik kan me er weinig meer van
voorstellen. Was dat een of andere engelse acteur die in de jaren 60 furore
maakte met het voorlezen van Charles Dickens of zo...? Even googlend vond ik
onderstaande link mete en beschrijving waarin deze meneer blijkbaar ook niet
het publiek vond dat hij verwachtte. Toevalligheid ? Wie kan dit mysterie
ontrafelen ?

http://www.ghostships.co.uk/the_north_east/history/features/120407a.html

Beste mensen, Marie José van der Hoeven en Jeanette van Zijl hebben een
bescheiden start gemaakt met het zoeken naar een goede lokatie voor de 15de
maart. Ook Astrid heeft al enkele plaatsen genoemd. Het is mij niet zo
gemakkelijk van hieruit iets te regelen. Dus als er nog vrijwilligers zijn.

Groetjes en tot hoors !

Paul

Ben Marselis

to TMC7
Er IS een foto van Roger Trafford, maar waar? Ik zie 'm voor me. Hij
vertolkte A Christmas Carol door zelf alle personen te zijn. Als hij
Scrooge was dan was hij een miezerige vrek met een bijbehorende stem
en als hij die anderen was (tja, vergeten hoe ze heetten) dan was hij
ineens heel anders. De leraren engels zaten vooraan, met Geldof als
leider, en wij erachter als toegewijd publiek. Hij kwam ieder jaar en
hij deed dit op veel scholen, dat bijkt wel uit de weblink van Paul.
Groeten, Ben

Aad Schijf

to tm...@googlegroups.com
He Ben,

Wat goed man al die foto's van de leraartjes. Hartelijk dank voor dat al
moois. Hoop werk denk ik.

In de loop der tijd vervagen de beelden maar het komt zo wel goed terug.
Eekhout is weer helemaal te plaatsen. Ik ben ooit eens met Jacques van
Oostayen bij de man thuis geweest. Hij woonde tijdelijk om de hoek bij mij
(Vlierboomstraat Den Haag). Vreselijk aardige man. Ik zou een keer een 6 op
een of ander rapport krijgen maar omdat ik tegen hem zei dat hij ook wel
wist dat ik minstens een 8 waard was maakte hij er een 7 van. En zo hoort
het ook.

Wat zaten bij die leraren trouwens ook een hoop engerds. Maar dat terzijde.
En wat een leuke felle oogjes heeft die Teunissen (leraar Nederlands) op die
foto. Ik heb ook het idee dat de man ons echt iets probeerde bij te brengen
(liefde voor literatuur of zo iets ??) en dat met veel inzet deed. Eigenlijk
best wel jammer dat je dat op die leeftijd niet kan waarderen.
Ik weet nog wel dat ik daar vooraan in de klas zat naast Joel Staffeleu en
dat de man ons werkelijk besproeide met speeksel. Wat wij dan weer erg
overdreven gingen afvegen etc etc.

Die soort van ex-non zegt mij niet zo veel maar dat "sjikego" (lees :
Chicago) kan ik me wel herinneren. Wat was dat toch? Misschien dat Jacques
van Oostayen dat nog weet.

Groetjes,
Aad Schijf

--
Deze email is gecontroleerd door CAIWAY Internet Virusvrij.
Voor meer informatie, zie http://www.caiway.nl/

Paul Kester

to tm...@googlegroups.com
Ha die Aad !

Ook weer in beeld....virtueel dan...want jouw recente foto (en ook oude
trouwens) moeten we nog ontberen. Je staat op geen enkele klassenfoto,
evenmin als Joel. Heeft dat te maken met een soort legende kweken ? Vast
wel.
Eekhout was toch een specaal figuur. Ik weet niet waarom bij mij ineens het
beeld van mr. Bean opkomt. Misschien vanwege zijn colbertjasje. In ieder
geval zie ik hem nog staan met de handpalmen in zijn ogen wrijvend, wanhopig
omdat hij door Jacques weer eens in een hoek was gedreven: "nee, nee,
Jacques, nee !" schreeuwde hij dan. Ook kwam hij een keer met een grote
pleister op zijn wang het eerste uur de klas binnen stormen. Tja, was iets
te laat want hij had zich bij het scheren gesneden.
Als je dan die anekdote weer terugleest over het maken van het buskruit is
de beschrijving van Eekhout compleet. Hoe zou het hem in al deze jaren
vergaan zijn ?

Tenslotte, gaat iemand nog achter de weduwe van Meneer Kroon aan ? Van zijn
leven moet toch een mooi verhaal te maken zijn.

Tot hoors maar weer en de groeten,

Paul

Astrid Lawson

to tm...@googlegroups.com
Hoi Ben,

En weer bedankt! Wat een werk al die foto's inscannen. Echt leuk om al die leraren terug te zien. Een stel ken ik niet maar wat leuk om een foto van Laurens te zien. Eigenlijk waren er best wel veel broekies bij toen. Tenminste, als ik het met de ogen bekijk van de vijftiger die ik nu ben.

Joyce, heb je geen leuke foto van toen in een minirokje? En Marie Jose, waar blijft die foto van hoe je nu bent? Ben, kun je niet die kerstkaart van haar gebruiken? Daar staat ze heel vrolijk op.

Ik las dat er al onderzoek wordt gedaan naar een leuke locatie in Den Haag. Is er al wat leuks in zicht?

Groetjes,

Astrid

> Date: Thu, 17 Jan 2008 21:55:23 -0800
> Subject: Re: Website update
> From: ben.ma...@hccnet.nl
> To: tm...@googlegroups.com

Ben Marselis

to TMC7
Ja, die non blijft ons bezig houden. Ik zal ff een foto plaatsen op de
vragen pagina http://www.marselis.nl/TMC-vragen.htm waarvan ik denk
dat ze in het midden staat. Misschien is dit een stimulans voor het
lange termijn geheugen!?
Groeten, Ben
> Voor meer informatie, ziehttp://www.caiway.nl/- Hide quoted text -

Paul Kester

to tm...@googlegroups.com

Hallo allemaal,

Hopelijk kunnen we de opgebouwde kontakten bewaren en ook in 2020 nog eens een reunie organiseren. Deze mensen hebben dat het afgelopen jaar al gedaan. Let vooral op het laatste stuk. Erg leuk.

Remember The Who !

http://www.youtube.com/watch?v=zqfFrCUrEbY

Nog een goede zondag,

Paul

Ernesto Tallo

to tm...@googlegroups.com
Hallo Ben,

Het meisje? is inderdaad ELs van Wijk, kwam haar jaren geleden nog tegen in
de Haagsche Frederikstraat. Al pratende vertelde zij mij dat ze toen
smoorverliefd was op Jos van Seggelen. Is trouwens wel te zien op de foto.
Zij heeft samen met mij in het toneelstuk gespeeld "Je kunt het toch niet
meenemen"van Dimitri Frenkel Frank.
Ik moet nu even verder maar kom spoedig terug met een paar foto's van dit
stuk.

Groeten Ernesto Tallo (beter bekend als de neef van Renato Giuseppin)

Ben Marselis

to TMC7
Ha Ernesto,

OK, bedankt, heb de website aangevuld. Hoe meer fotos en
herinneringen, hoe beter!
Groeten
ben

On Jan 20, 4:46 pm, "Ernesto Tallo" <tallo...@wanadoo.nl> wrote:
> [...]
> stuk.
>
> Groeten Ernesto Tallo (beter bekend als de neef van Renato Giuseppin)

Emmy Braam

to tm...@googlegroups.com
   Hoi,
ik heb ook les gehad van 'de non' ze gaf inderdaad geschiedenis. Ik weet nog we in 4 Havo een scriptie moesten schrijven die
meetelde voor je eindexamenpunt. Ik kreeg van haar een 8, het jaar erop had ik weer Thomassen die er een 6 voor gaf!
Volgens mij was ze eerst nog non, maar woonde niet in een klooster en is ze later uitgetreden.
Verdaasdonk, leraar duits, kreeg voorzover ik me herinner 'iets' met een leerling en is later met haar getrouwd.
groetjes Emmy

> Date: Sun, 20 Jan 2008 08:09:08 -0800

> Subject: Re: Website update
> From: ben.ma...@hccnet.nl
> To: tm...@googlegroups.com

Ben Marselis

to TMC7
Met hulde aan Fred van Veen voor de fotos, heb ik het pannekoeken
bakken van 1972 aan de website toegevoegd.
Als jullie namen herinnernen, kun je mij die laten weten graag!?

Groeten
ben

Ben Marselis

to tm...@googlegroups.com

Ha Emmy,

Ah, weet je ook nog hoe ze eruit zag? Check ff http://www.marselis.nl/TMC-vragen.htm en laat het ons allen weten, graag!

Groeten

ben

Paul Kester

to tm...@googlegroups.com

Hoi allemaal,

Volgens mij is de vrouw op de foto inderdaad de geschiedenis-non, maar geen flauw idee meer hoe ze heette.

Even iets anders, maar wel gerelationeerd aan dit:, zou er nog ergens ofíciele TMC-archieven liggen uit de periode 1966-1971/ 1972, of is dat wishful thinking en ligt ons middelbaar schoolleven op de vuilnishoop van de geschiedenis ? heeft het zin om op Ground Zero te gaan graven ?

Groeten,

Paul

to tm...@googlegroups.com
        Ik denk dat ze inderdaad degene op die foto is met de bril, maar 100% zeker weet ik het niet!
        Jammer dat er niemand van mijn jaar/groep hier op de site zit, want dan zou die het kunnen weten,
         groetjes Emmy

From: ben.ma...@hccnet.nl

To: tm...@googlegroups.com
Subject: RE: Website update
Date: Sun, 20 Jan 2008 18:36:54 +0100

Astrid Lawson

to tm...@googlegroups.com
De naam Godelieve doet bij mij wel een belletje rinkelen. Maar ik weet echt niet meer of ik les van haar heb gehad. Dat zou dan in de tweede of de derde moeten zijn geweest en dat zouden Joyce (2e klas) of Jacques (3e klas) misschien nog weten. In vier en vijf heb ik Blitz gehad voor geschiedenis.

From: vliegvi...@zonnet.nl
To: tm...@googlegroups.com
Date: Sun, 20 Jan 2008 19:57:33 +0100
<BR

Ben Marselis

to TMC7
Do non : Jos van der Ende denkt dat ze Godelieve Michielse heette. Ik
zal het op de website zetten.
Ben

On Jan 23, 7:12 pm, Astrid Lawson <astridlaw...@hotmail.com> wrote:
> [...]
>
> Volgens mij heette zij zuster Godelieve. Zelf heb ik nooit les van haar gehad. George Hallensleben weet volgens mij meer van haar.

Ben Marselis

to TMC7
Goedenavond allemaal,

Ik heb de website geupdate met geweldige fotos van Fred van Veen
(modeshow) Letty (een 2e Sinterklaasfoto en het damesvoetbalelftal).
Verder is de mysterie klassefoto ge-ID'ed : het is de klas met
Westenbroek; de non heettte waarschijnlijk Michielse en ik heb enkele
herinneringen over docenten toegevoegd. Dank voor de inzendingen!!
Willen jullie bij het zien van de fotos (ook de eerder gepubliceerde
graag) mij de ontbrekende namen laten weten..............
Verder is de klassefoto van 1965-66 veranderd in 1967-68, Marianne
Beuger wist er meer van dan ik. De namen komen nog.
Prettig weekend!!
Ben

Ben Marselis

to TMC7
Unieke foto van Jacques Steijn, Renato en Ernesto toegevoegd onder de
'losse foto's. De vragenrubriek is vervallen maar de fotos zijn in
'losse fotos' opgenomen.
De namen van klas 1e uit 1967 zijn nu allemaal bekend (dank aan
marianne beuger)
Groeten
ben

Letty

to tm...@googlegroups.com
Hoi Ben,
Leuk die foto met Renato, Ernesto en Jacques Steijn. Heeft iemand nog
contact met Jacques Steijn?
Nog even een kleine opmerking bij de losse foto. De naam van de
aardrijkskunde lerares is opeens gewijzigd. Zij heet Den Dolder; Van den
Hondel was lerares Engels en staat op die foto met die zuster - nooit
geweten dat wij een non op school hebben gehad.

Groet, Letty.

to tm...@googlegroups.com
Sorry, foutje, is gecorrigeerd.
Ben

to tm...@googlegroups.com
Hoi Ben,

Klas 2H1: volgens mij is nummer 18 Marian Voets.

> From: ben.ma...@hccnet.nl
> To: tm...@googlegroups.com
> Subject: RE: Website update

Ben Marselis

to tm...@googlegroups.com

Bedankt, ik heb de website aangepast.

Ben

Letty

to tm...@googlegroups.com
Hoi Astrid,
Zat Marianne Voets toen al op het TMC; ik dacht dat zij met een grote groep kwam die allemaal geslaagd waren voor de Mulo/Mavo van de Dr. Ariëns in het 4e jaar? Je kreeg toen een heleboel mensen die geslaagd waren vorIk ga haar - als mijn stem weer normaal is - bellen.
Groetjes, Letty.
to TMC7
Ha allemaal,
ik heb zojuist Fred's fotos van de 5A werkweek in Bakkum toegevoegd.
Verder twee fotos onder 'losse fotos' en uiteraard
zijn er zo hier en daar wat namen bijgekomen en gecorrigeerd. Enjoy!
ben

Ernesto Tallo

to tm...@googlegroups.com
Hallo Ben,

kleine correctie: mijn site is: www.culivaria.nl en het e-mail adres is
in...@culivaria.nl, staat anders slordig als mensen mij niet kunnen bereiken.

to tm...@googlegroups.com
Ha Ernesto,

Geen zorg, het is goed zoals het er staat. Ik heb zowel de website als het
email adres een naam gegeven en de adressen die jij geeft zitten 'erachter',
dus als je erop klikt komt het precies goed uit. Probeer maar!

Groeten
ben

to TMC7
Vandaag een paar luchtfotos toegevoegd (ook vandaag gemaakt) van de
restanten van het TMC : onder 'herinneringen en fotos'. Zal m'n best
doen dit wekend nog wat na-het-pannekoeken-bakken-1972 fotos toe te
voegen.
Groeten en graag tot ziens!
ben