Converter endereços em coordenadas

Cesar Soares

to Transparência Hacker
Preciso da ajuda de vocês. Estou em um projeto acadêmico, tenho uma tabela com endereços e gostaria de convertê-los em coordenadas geográficas para geoprocessamento.

Alguém sabe como me ajudar?

Muito obrigado!

Daniel Bramatti

to thac...@googlegroups.com

Caro, você pode fazer isso com um script para o Google Docs chamado GEO. Aqui tem as referências:

Geocoding

In order to import your CSV or GeoJSON into TileMill, it must have columns that specify latitude andlongitude coordinates. Quite often your data will have location names, but not coordinates. So how do you get the coordinate of a point based on the name of a location? This exact process is calledgeocoding, and there is a script you can add to your google spreadsheet that will automate this process for you.

This tutorial will guide you through geocoding using this script. For further information regarding geocoding services see this article.

  1. Go to https://github.com/mapbox/geo-googledocs and follow the installation instructions. When you are done you should have a new menu called Geo on the toolbar.
  2. Select the columns you wish to geocode. Be as specific as possible with place names, including country and even continent. Some names can refer to multiple places. Georgia is a country as well as a U.S. state and New York could mean the state, the county, or the city. Also use full names rather than abbreviations when possible.
  3. Click the Geo menu. Then click Geocode Addresses. If this is your first time trying to load the script you will be prompted by google to authorize it.
  4. You can choose either MapQuest’s or Yahoo’s geocoding service. Note that MapQuest does not require an API key, while Yahoo does. You can get one at http://developer.yahoo.com/geo/placefinder/.
  5. Click Geocode.
  6. Wait for the process to complete then close the popup window.
  7. You will notice three new columns have been created and filled in: geo_longitude,geo_latitude, and geo_accuracy. Geo_accuracy is included for purely for assessing the quality and geographic level of the returned coordinates.

Geocoding is not always 100% accurate. There are times when the service will return a wrong coordinate or a blank, so it is important to double check these values. You might not catch any errors until viewing the data on a map. In these cases you may have to manually adjust the coordinates.

.

"--".

Daniel Bramatti | Editoria Política - Estadão Dados | O Estado de S. Paulo

Av. Eng. Caetano Álvares, 55 - Limão - São Paulo - SP - 02598-900

+ 55 11 3856-4592

estadoQuer

--
Você recebeu essa mensagem porque está inscrito no grupo "Transparência Hacker" dos Grupos do Google.
Para cancelar inscrição nesse grupo e parar de receber e-mails dele, envie um e-mail para thackday+u...@googlegroups.com.

Cesar Soares

to Transparência Hacker, danielb...@gmail.com
Oi Daniel, muito obrigado pela sua ajuda!!!
Um grande abraço,
Cesar

bruna.f...@gmail.com

to Transparência Hacker
Boa noite.

Preciso de ajuda. Fiz todos os procedimentos, mas minhas colunas com latitude e longitude aparecem em branco. Onde posso estar errando?

Muito obrigada!

Míriam Gontijo

to thac...@googlegroups.com
Entre em contato com o pessoal do projeto Paulicéia 2.0

Pedro Markun

Sandro

to Transparência Hacker

Sobre os procedimentos de geodificação vale sempre lembrar que garantir que os endereços estejam preenchidos corretamente e de forma padronizada é importante. Alguns geocoders, como o do Google, quando não acham a rua podem atribuir o centroide da cidade, então se for um problema tenha atenção.
Se após geocodificação vc desejar, além da localização, o atributo de coordenada vc pode fazer isso no qgis, software livre, lá crie uma coluna e procure as funções calculo de geometria, para pontos ele disponibilizará os coordenadas.
Inclusive é possível fazer o geocoder direto no qgis consumindo os serviços do google, procure em complementos por geocoder.

Abraços,

Sandro

Capi Etheriel

to Transparência Hacker
uma alternativa pra essa questão é você usar o geocoding na hora de *entrar* os dados na tabela.
assim vc já salva o endereço e o geocoding.