Kérdezz! Felelek

Sanyi

to számológép
Kezdek rögtön két kérdéssel ;)

1)
Hunor 158 "csoport számológép":
http://retrobit.blog.hu/2011/04/09/hunor_158
http://szamitastechnika.vatera.hu/retro_szamitogep_kiegeszito/hunor_158_csoport_szamologep_1451576844.html
Ti mit tudtok erről, hogy értelmezitek? Tehát maga a számológépnek
kinéző terminál nem tudott számolni, hanem csak a szervergéppel
összekötve működött számológépként...?

2)
Cigaretta hirdetés 1975-ből, számológéppel:
http://scanzen.tumblr.com/post/5008280067/benson-hedges-100s-in-black-enterprise-1975
A szöveg, ha jól értem: "Ó, a mi hosszabb cigarettánk hátrányai..."
De mire utalhat ezzel? Hogy cigarettázva jobban megy a munka, stb...?
Mert nem értem teljesen az üzenetet.

Hátha elgondolkodtató kérdések ;)

Tolosa

to szamo...@googlegroups.com
A második esetében -szerintem- szinte biztos, hogy egy tipikus "hamis állítás az állítás bizonyítására" tétel esete valószínűsíthető.
Ugye itt a számológép csak mellékszereplő, a reklám a cigarettát érinti. Tehát állítanak egy olyan hátrányát a ciginek, ami mindenki számára nyilvánvalóan nem hátrány, vagyis ezzel azt állítják, hogy a hosszabb cigi egyáltalán nem hátrány, sőt...
Azért apró betűkkel ott van, hogy  "A dohányzás káros az Ön egészségére!":-)

Tolosa

to szamo...@googlegroups.com
Megint csak a saját logikám alapján, ez egy terminál lehetett, de -szerintem- mindenképpen látható kellett legyen az eredmény a kijelzőjén, mert úgy nézem, az "anyagépen", a HUNOR 157-en nincs kijelző. Valószínűleg abban van a gép lelke /processzorok, memória, stb./
Vagyis a 158-as egy fejlett beviteli terminál lehet.
Szerintem.

Sanyi

to számológép
A reklámmal kapcsolatban: igen, valóban erről lehet szó.
Ami a Hunor 158-at illeti, szintén ilyesmit sejtek én is, tehát input-
output terminál, a felhasználó tulajdonképpen "számológépnek látta".
(mint ahogy pl. a keresőmotorok, online alkalmazások esetén is gyakran
úgy tűnik, ha saját gépünkön történik a művelet, közben meg nem ;)

Pipás

to szamo...@googlegroups.com
Találtam egy linket a Hunor 158-ról. Ez is egy blog, Sanyi. Lehet hogy egy kolléga? ;) Ráadásul a kép is ugyanannak tűnik, mint ami a Vaterán van.

Pipás

to szamo...@googlegroups.com

Pipás

to szamo...@googlegroups.com
A reklám jópofa. Szerintem kéne egy szemüveg (távcső) a nőnek(?), akkor nem görbítené el a bagóját. :))

Tolosa

to szamo...@googlegroups.com
Ezt a linket adta meg Sanyi is.:-)

Pipás

to szamo...@googlegroups.com
Hinnye, én meg csak az alját néztem. Ammeg a Vatera volt. Aszittem egy link az egész. Na nekem se sok van már hátra...

Tolosa

to szamo...@googlegroups.com
Bizony,ez így van. Alig 40-50 év és neked annyi.

Pipás

to szamo...@googlegroups.com
Azért tartós tejet nem nagyon fogok venni. :D

Sanyi

to számológép
(én is elég szórakozott tudok lenni sokszor :)

Köszi a válaszokat ;)
Az a Hunor koncepció, a "terminál-számológép" tényleg érdekes.
Kíváncsi vagyok, hány helyen használhatták a hétköznapi munkában, stb.
(úgy olvastam, négy ilyen terminált lehetett csatlakoztatni a
szerverhez)

ZilogR

to szamo...@googlegroups.com
Nekem is lenne egy kérdésem, ami talán kicsit OFF ide, mivel elég sok helyre befért volna, de talán a végkifejlet lesz máshol OFF - naszóval:

Én hetente legalább egyszer használok MAPLE-t és a közeljövőben még inkább intenzívebb használat fog jönni, így érdeklődöm, hátha valaki tudja, van tapasztalata, egyszerűen ki is tudja próbálni, vagy van róla infója: Lehet-e a hordozható WinCE-s, Windows Mobile, nem tom mi ezeknek a neve (Pocket PC?) gépeken használni teljes értékű Maple-t, Matlab-ot vagy Mathematica-t?

Ha igen, mi az a minimális hardver, ami ehhez kell?

Milyen program milyen verziója javasolt?

Mi van a HP Xpander-rel? Az alkalmas olyasmire, amit én linkeltem a Szimbolikus matek topikban? (Link: https://groups.google.com/forum/?hl=hu#!topic/szamologep/k1qgamMwzo4)

Bármi ilyen infó kellene, tehát nem csak számolgatni, hanem egy munkalap összeállítva egy kicsit bonyolultabb feladat megoldására, amit le tudok futtatni, ha kell, akárhol... Ez a feladat.

Előre is köszönöm!

ext

to számológép

Sziasztok!

OFF.
Melyik a legvékonyabb kivitelű, kompakt "legnagyobb tudású"
számológép?
:) Nagy kérdés mi? Parázs vita lesz belőle...
ZilogR. Azóta is ásom bele az integrálásba... :)

Sanyi

to számológép
Jó kérdés...
Talán ez ;)
http://www.vintagecalculators.com/Casiofx58_1.jpg
(tudományos, ugyanakkor még óra, ébresztőóra és stopper is van
benne ;)
...és hitelkártya méretű.
Komolyra fordítva, a kérdésed két irányba visz: az egyik irányban a
minél vékonyabb számológépek vannak, de a tudásban akkor
kompromisszumot kell kötni, vagy pedig a tudás a fontosabb, és a
"slim" kialakítás kevésbé....
Mondjuk a TI-Nspire CX is elég slim, és az azért már nagy tudású ;)

ext

to számológép
Én a TI-nspire CAS+ gépemmel eléggé megbarátkoztam, de azért az messze
van a slim-től... :)
Én szeretem a nem túl helyigényes gépeket...

On okt. 8, 18:01, Sanyi <cs...@freemail.hu> wrote:
> Jó kérdés...
> Talán ez ;)http://www.vintagecalculators.com/Casiofx58_1.jpg

Sanyi

to számológép
Ugyan nem teljesen "gép", de mindenképp a legkönnyebb és
legegyszerűbben hordozható számolóeszköz:
http://hitelkartya-meret.blogspot.com/2011/10/hitelkartya-meretu-logarlec.html
;)

Pipás

to szamo...@googlegroups.com
Esetleg egy úthenger alól kiszedett 50g? Habár annak meg a tudásával lenne gond...

Tolosa

to szamo...@googlegroups.com
Persze azért egy plusz paramétert bele kéne vonni a feltételek közé: a használhatóságot. Mert léteznek miniatűr méretű számológépek akár "tudományos" kivitelben is, de azért az apró méret /például a karóra- számológépek esetében/ erősen megkérdőjelezi a használhatóságot.
Az én HP-32S gépem szerintem erősen megközelíti a "legvékonyabb-legnagyobb tudású" kritériumot a maga  kb. 8-12 mm vastagságával és pár dekagrammos súlyával és a felülete és stabilitása pedig maximálisan kényelmes használatot biztosít.
Persze van még a HP-nek néhány hasonló gépe, tudom.

Sanyi

to számológép
:) :)
Pipás, már épp gondolkodtam, hogy merre jársz (Tolosa is eltűnt kicsit
a napokban), de ez egy jó visszatérés volt :)
Na ja, az úthenger még a TI-89 Aluminiumnak is sok lenne :)
( http://szamologep.blogspot.com/2010/09/ti-89-titanium-helyett-ti-89-aluminium.html
)

Sanyi

to számológép
Összegyűltünk így estére ;)
(sajnos most kicsit megfáztam, épp gyógyulgatok, de jót tesz a jó
társaság ;)

Tolosa

to szamo...@googlegroups.com

Ez lenne az igazi.:-)

Pipás

to szamo...@googlegroups.com
> most kicsit megfáztam
Akkor ez úgy látszik országos jelenség. Én most épp a Robitussint próbálgatom.

Pipás

to szamo...@googlegroups.com
>Ez lenne az igazi.:-)
Nem lenne rossz.

Sanyi

to számológép
Igen, jó kis gép lenne ;)
Közben megtaláltam a legvékonyabb számológépet, de úgy látom még
erősen prototípus :)
http://www.youtube.com/watch?v=R1Ee5AW4Zqg

Pipás

to szamo...@googlegroups.com
Ja. Olyan mint a zacskós tej.

Sanyi

to számológép
Körülbelül :)

Sanyi

to számológép
Ez lehet a rekorder, 0,8mm-es kalkulátor még 1983-ból, kár hogy
tudományosban nincs:
http://www.casio-europe.com/euro/corporate/chronologyofproducts/detail/1983_4/
Azt írja, hogy a súlya (12 g) az 1428-ad része, a térfogata pedig a
12500-ad része volt az első Casio számológépnek, a Casio 001-nek.

Tolosa

to szamo...@googlegroups.com
Volt nekem régen -valahol, egy távoli galaxisban- egy igen gyönyörű és relatíve picinyke számológépem, amit nagyon kedveltem, de hülye fejjel eladtam valakinek /vagy elcseréltem, már nem tudom/. Nem emlékszem pontosan a típusára, azt hiszem Casio volt. A lényeg, hogy egy alapműveletű gép, felületre kisebb egy hitelkártyánál, gyönyörű arany színű, rovátkált, kinyitható fémtokban -a tok alsó részét maga a számológép alkotta- és a vastagsága tán' olyan 10 mm lehetett.
Kicsit olyan lányos dizájn, de azóta sem találkoztam olyan gyönyörű kis géppel.

Sanyi

to számológép
Nekem ez a legkisebb számológépem, kedves kis készülék:
http://szamologep.blogspot.com/2010/08/canon-kulcstarto-szamologep.html
(amikor a bejegyzést írtam, nem volt még ilyenem, de közben kaptam
ajándékba)
Ez is jóval kisebb mint egy hitelkártya (bár vastagságra nem).

ZilogR

to szamo...@googlegroups.com
Egy kérdés, ami régóta érdekel és remélem valaki tud egy csinos pdf-fel válaszolni!

A HP1xC sorozat számológépei (10C, 11C, 12C, 15C, 16C) kb egyidőben jelentek meg vmiikor a 80-as években. Itt-ott fellelhetőek az eredeti kézikönyvek pdf változatai, van is szerencsém az összeshez, kivéve egyet, mégpedig a 12C kézikönyvet. A letölthető változatok mind a mostani kort idéző "lélektelen" változatok, minden ábra és egyéb finom nyomdatechnikai, szövegelrendezési, színhasználat nélküli borzalmak.

Ha valaki látott már 15C kézikönyvet, tudja, mire gondolok! A kérdésem és kérésem, ha tudtok infót az eredeti kézikönyvről, netán van vkinek pdf-ben, legyen szíves jelezni, vagy dobni egy linket!

Előre is köszönöm!

Tolosa

to szamo...@googlegroups.com
No, akkor ismét./elsőre nem ment át a válaszom./

Szóval: nekem van egy színes-szagos ".PDF" kézikönyvem a géphez, csak egy a baj: 77 mega terjedelemmel bír a drága.
Ha találok valamilyen megoldást, átküldöm.

Tolosa

to szamo...@googlegroups.com
Illetve bocsi, most látom, hogy a színes-szagos az nem HP-12C, hanem HP-15C kézikönyv.:-(

Tolosa

to szamo...@googlegroups.com

Na szóval: a hp12C kézikönyvem csak ennyire színes-szagos, mint itt látható.
Ha kell, ezt tudom küldeni.

Tolosa

to szamo...@googlegroups.com
Ezen az oldalon viszont található egy olyan formátum, ami eredeti kézikönyvnek tűnik- csak letölteni nehézkes.

ZilogR

to szamo...@googlegroups.com
Ez a "Solutions handbook", de köszi! Ez is, mint látható úgy készült, hogy az eredeti borítót előre tették és valamilyen "más módon" gyártották a többit. A képek meg megintcsak az eredetiből lehetnek (gyanús, mert annyira nem igényes), az egész nagyon nem áll össze egy szép, esztétikus egésszé...

Keresek tovább!

ZilogR

to szamo...@googlegroups.com

Valami ilyesmire kell gondolni (nem a "javát" szedtem össze, hanem inkább ami az alaphangulatot meghatározza).
Rendre a 10C, 11C, 15C és a 16C kézikönyvekből való oldalak. A 12C kézikönyve biztosan ugyanilyen alapossággal készült anno, de sehol sem lehet találni egy ehhez hasonló fazonú változatot!

A 12C ráadásul elég széles közönséget célzott be, ugyanis nem "tudományos" számológép, ami kedveltté tehette a "hétköznapi" eszközt keresők között is.

Ha valakinek van egy ilyen kézikönyve vagy pdf-je, linkje esetleg csak egy fotó, kép róla (a belsejéről), az postolja, legyen szíves!

Tolosa

to szamo...@googlegroups.com
Sajnos ilyenem csak a HP-15C-hez van.

ZilogR

to szamo...@googlegroups.com
Mert ugye jól gondolja az ember, h ha az összes másik típust ebből a sorozatból ellátták ilyen igényességű kézikönyvvel, éppen a pénzügyi szektort megcélzó géphez adnak ilyen "ócska" könyvet - még ha a tartalma rendben is van...!

Ráadásul a régebbi pénzügyi típusok nagyon is meg vannak csinálva.

ZilogR

to szamo...@googlegroups.com
Na, ne csináljátok! :) ;)
Dexter, utolsó reménysugár, mint HP-guru?!?!?!? :D
Legalább annyit, hogy "Hmm, igazad lehet, ZR"