Spray

Danne Persson

Jag har haft en e-postadress hos Spray i många år. Jag skaffade den
redan på kurir.net, som sedan köptes upp av Spray. För något år sedan
slutade Spray med eftersändning av de konton som skapades då. De
kunder som redan hade eftersändning av sin e-post fick dock behålla
tjänsten. Nu tar Spray bort denna tjänst även för oss gamla kunder.

Jag tycker, i all ärlighet, att detta är för jävligt. Det drabbar mig
på flera sätt. Inte nog med att jag har använt en Spray-adress på
usenet i flera år, denna adress är också kopplad till diverse andra
tjänster som jag utnyttjar. Allt i hopp om att denna Spray-adress
skulle leva kvar, vilken ISP jag än skaffade mig.

Jag blir så jäkla sne. Vem sjutton vill kolla sin e-post via ett
webbgränssnitt? Det fungerar bra då man är på jobbet/skolan och kan
"fetcha" sin e-post via webbläsaren, men annars då?

PEK

On Wed, 07 Nov 2001 18:43:37 +0100, Danne Persson <da...@kurir.net>
wrote:

> [...]
>tjänster som jag utnyttjar. Allt i hopp om att denna Spray-adress
>skulle leva kvar, vilken ISP jag än skaffade mig.

Jag håller med, men du ska vara glad att du fick reda på detta i
förväg... :-)

Jag skaffade en e-post adress och hemsida på Passagen för flera år
sedan. Någon gång i juni (den sjätte om jag inte minns fel) så fick
jag mail om att deras pop-mail skulle läggas ned och bytas ut mot en
webbaserad som skulle få en annan adress. Nu kunde man ställa in
forward på sin gamla adress så jag skickade vidare min e-post till en
adress på www.home.se. Men efter några månader fungerade inte
forwarden längre. Efter ett par dagar började man ana att det kanske
inte skulle fungera igen. Letade runt på deras hemsida men hittade
ingen information (möjligen stod det något under driftinfo, men i så
fall var det väldigt otydligt). Jag vet fortfarande inte riktigt vad
som hände... :-(

Efter någon vecka så mailade jag supporten och dom kunde ställa in
forwarden skulle fungera igen. Men tydligen var de tvungna att göra
detta manuellt....(?) Efter en månad (!) så började forwarden fungera
för mig. Alla mail som skickades under den tiden försvann. Jag har
kollat med andra och deras adresser fungerar inte, så jag hade kan
lite tur...

Nåväl, om en gratistjänst försvinner kanske man inte ska klaga allt
för mycket. Men om saker och ting slutar fungera utan förvarning så
blir man ju lite förbannad...

Det bästa man kan göra är nog att skaffa en egen domänadress. Det
kostar visserligen men det verkar vara det enda som håller i längden.
Någon som har något bra tips på en sådan?

/PEK

Martin Nisshagen

: wrote:
:
[...]

Japp, fick nyss reda på samma sak ifrån Spray. Men jag är inte jätteförvånad.
Spray var helt ok på den tiden adressen var kurir.net, men sedan har det enbart
gått utför med dem tills att de blivit ett riktigt skitföretag.

[...]

[ snip ]

: Nåväl, om en gratistjänst försvinner kanske man inte ska klaga allt

: för mycket. Men om saker och ting slutar fungera utan förvarning så
: blir man ju lite förbannad...

Håller med.

: Det bästa man kan göra är nog att skaffa en egen domänadress. Det

: kostar visserligen men det verkar vara det enda som håller i längden.

Japp, det är precis vad jag tänker göra (även jag har en extra personlig
home.se adress, men litar inte på att de heller kommer att finnas kvar för
evigt).

Mvh,

m a r t i n | n

--
Martin Nisshagen
mart...@msn.com

Keo

Martin Nisshagen wrote:

Ja, tänk om Microsoft skulle börja ta betalt för hotmail..
vilken skräck.

/Keo

Josef S.

On Wed, 07 Nov 2001 18:48:00 GMT, pek...@hem.passagen.se (PEK) wrote:

> [...]
>webbaserad som skulle få en annan adress. Nu kunde man ställa in
>forward på sin gamla adress så jag skickade vidare min e-post till en

Jag fick ett mail av Passagen där det påpekades att dem som inte
loggade in på sina webmailkonton minst en gång i månaden skulle med
automatik bli avstängda.

Jag mailade då till Passagen och frågade om det gällde även dem som
likt dig och mig hade forward från sina webmailkonton. Svaret jag fick
var att forward i sig inte räckte, man var tvungen att logga in på
webmail minst en gång i månaden för att hålla liv i epostadressen.

Detta är sanslöst dåligt, tycker jag. Det är inte nog med att Passagen
har ändrat användarnas epostadresser och slopat pop-kontona, nu
tvingar de en att med jämna mellanrum logga in på en förbaskad webmail
som man inte vill ha.

Enda skälet till att jag fortfarande använder Passagen till epost är
att adressen är väl spridd. Jag kan dock tyvärr inte längre
rekommendera Passagen till någon, vilket jag tidigare gjorde. Sedan
Passagen har skrotat sin välfungerande pop-tjänst finns det ingen
anledning att teckna ett nytt konto hos dem.

--
/Josef S.

**********************************
http://hem.passagen.se/plc
**********************************

*/kent

On Wed, 07 Nov 2001 20:55:04 +0100, Keo <ki...@swipnet.se> wrote:

>Ja, tänk om Microsoft skulle börja ta betalt för hotmail..
>vilken skräck.

Det kommer att komma..

*/kent

Keo

*/kent wrote:

> Det kommer att komma..
>
> */kent

Där kommer nog droppen att rinna över för många..

/keo

Keo

"Josef S." wrote:

> Jag fick ett mail av Passagen där det påpekades att dem som inte
> loggade in på sina webmailkonton minst en gång i månaden skulle med
> automatik bli avstängda.

Eh? Jag har inte loggat in på passagen på flera månader (förrän nu), men
det funkar finfint.

> [...]

> har ändrat användarnas epostadresser och slopat pop-kontona, nu
> tvingar de en att med jämna mellanrum logga in på en förbaskad webmail

Ja.. innan hette adressen typ : ..@hem2.passagen.se men jag tycker
det nya är bättre. Om jag inte minns fel, så kan man fortfarande
skicka mail till hem2.passagen, och den hamnar i @passagen.se´s inbox.

> [...]
> Passagen har skrotat sin välfungerande pop-tjänst finns det ingen
> anledning att teckna ett nytt konto hos dem.

Jag använder passagen för att bifoga stora filer. Typ hotmail och andra
halv-gratis tjänster tillåter ju bara 1 mb.
Passagen tillåter 10 mb.

/Keo

*/kent

Det räcker att det är nån domstol i USA som är dum,
så får "hela världen lida".

*/kent

Keo

*/kent wrote:

> Det räcker att det är nån domstol i USA som är dum,
> så får "hela världen lida".
>
> */kent

...Vid närmare eftertanke, nån amerikansk åklagare som vill
bli rik kanske drar upp ett nytt microsoft fall där anklagelsen
gäller microsofts försök till monopolställning i webmail/email
marknaden.
He he

/Keo

*/kent

On Wed, 7 Nov 2001 20:01:13 +0100, "Martin Nisshagen" <mart...@msn.com> wrote:

> [...]
>Spray var helt ok på den tiden adressen var kurir.net, men sedan har det enbart
>gått utför med dem tills att de blivit ett riktigt skitföretag.

Sa du; Spray har BLIVIT ett sketföretag ?

Vi minns alla när Spray ragga till sej MÅNGA kunder med sin lilla kupp
med 100-timmars-surfing - för att efter två månader häva avtalet.
(erbjudande att surfa för 3 öre minuten)

Tyvärr vi räkna fel, sa dom - men ni får gärna stanna kvar. FY FAN!

*/kent

Keo

*/kent wrote:

> [...]
> (erbjudande att surfa för 3 öre minuten)
>
> Tyvärr vi räkna fel, sa dom - men ni får gärna stanna kvar. FY FAN!

Det enda jag kan komma på som är bra med Spray, är att
de fortfarande tillhandahåller gratis sms tjänst (5 st per dag).
Dock fick man skicka 20 per dag för några veckor sen...

/Keo

Martin Nisshagen

"Keo" <ki...@swipnet.se> wrote in message news:3BE99198...@swipnet.se...

: > : Nåväl, om en gratistjänst försvinner kanske man inte ska klaga allt

: > : för mycket. Men om saker och ting slutar fungera utan förvarning så
: > : blir man ju lite förbannad...
: >
: > Håller med.
:
: Ja, tänk om Microsoft skulle börja ta betalt för hotmail..
: vilken skräck.

Nu använder jag iofs mest Hotmail (msn.com) för att lasta av lite spamm och
annat som man får i usenet, så det är inga större problem för just mig, men jag
har däremot lite svårt att tänka mig att de skulle helt sluta med en dylik
gratistjänst då de skulle tappa rätt mycket kunder på det. Däremot så tror/vet
jag (hat för mig att jag läst det) att de i linje med många andra liknande
eposttjänster kommer att:

1. Erbjuda en betaltjänst som kommer att ha funktioner som inte kommer att
finnas i gratistjänsten.

2. De kommer att "tajta åt" gratistjänsten genom att kräva oftare inloggning
(förmodligen för att undvika konton som de underhåller länge men som de inte får
någon reklamexponering för).

Men man skall aldrig säga aldrig och därför så skulle jag inte rekommendera att
använda Hotmail eller andra gratis eposttjänster för någon seriösare epost.

Nej, en egen personlig domän som man äger helt själv är helt klart den rätta
melodin (man kan ju inte vara garanterad att ens ISP eller de eposttjänster man
betalar för inte kommer att läggas ner eller kursa).

Jag själv för ett bra tag sedan registrerat en egen personlig domän (via
domaininfo.com, men det går ju bra med vilken registrant som helst), men inte
orkat/hunnit att lägga upp den på någon maskin.

Best regards,

Martin Nisshagen

"*/kent" <king...@mbox301.swipnet.se> wrote in message

[...]

Ja, sedan typ ca 3-4 år sedan.

[...]

Det har jag missat (men jag hade nog redan slutat att aktivt använda Sprays
tjänster när det hände), men det låter som antingen att de är extremt klantinga
när det gäller att göra ekonomiska kalkyler (inget bra att ha förtroende för)
eller att de är direkt oärliga emot sina kunder. Hur som helst verkar det enbart
gå helt i linje med dem i övrigt.

Keo

Martin Nisshagen wrote:

> [...]

> (förmodligen för att undvika konton som de underhåller länge men som de inte får

Hur menar du kräva inloggning oftare? Loggas man ut efter ett tag då?
Men även om man inte hotmail som sitt primära mail, har man ändå
haft bra nytta av den (då den fungerat vill säga). Jag känner en del
som har hotmail som sitt enda och primära email.
De skulle nog inte skratta högt om microsoft skulle börja ta betalt...
Mmm.. jag tror nog inte att Gates skulle våga ge sig på nåt sådant.
Det skulle ju skapa ramaskri överallt. (även om han nu skulle vilja!)

> [...]
> domaininfo.com, men det går ju bra med vilken registrant som helst), men inte
> orkat/hunnit att lägga upp den på någon maskin.

Det finns som sagt inga garantier på att ett stort välrenommerat företag skulle
fortfarande vara kvar om ett par år.
T ex Gateway som räknades dit, har ju slutat med sin Europa försäljning.
Men det är nog sant som du säger, att även om gratis mail fortfarande kommer
att gälla ett bra tag framöver, så kommer nog leverantören göra allt för att kunder
skall börja betala för en "premium" tjänst..

/Keo

PEK

On Wed, 07 Nov 2001 23:53:22 +0100, Keo <ki...@swipnet.se> wrote:

>Eh? Jag har inte loggat in på passagen på flera månader (förrän nu), men
>det funkar finfint.

Samma här. Har inte hittat något sådant krav på deras sida.

>Ja.. innan hette adressen typ : ..@hem2.passagen.se men jag tycker
>det nya är bättre. Om jag inte minns fel, så kan man fortfarande
>skicka mail till hem2.passagen, och den hamnar i @passagen.se´s inbox.

Nix, det fungerar inte. Det var därför jag mailade supporten och dom
ändrade så att min adress vidarebefordrades. Jag känner till ett par
adresser som inte fungerar längre. Någon möjlighet att ändra
forwardsadressen på deras sida finns inte längre.

>Jag använder passagen för att bifoga stora filer. Typ hotmail och andra
>halv-gratis tjänster tillåter ju bara 1 mb.
>Passagen tillåter 10 mb.

Bisarrt ;-). Jag skulle nog föredra att hämta filerna via någon sida
istället, är ju enkelt att lägga upp filerna på Passagen...

/PEK

Martin Nisshagen

"Keo" <ki...@swipnet.se> wrote in message news:3BEAEAE4...@swipnet.se...

[...]

Jag har för mig att de skulle höja kravet på att logga in på Hotmail ifrån en
gång i kvartalet till en gång i månaden (som jag tycker låter rätt tajt då man
kan vara på semster ett tag eller något annant).

: Men även om man inte hotmail som sitt primära mail, har man ändå

: haft bra nytta av den (då den fungerat vill säga). Jag känner en del

Jo, för att kolla epost om man är ute och reser, och vill tex poppa sina valiga
konton så kan det vara smidigt.

: som har hotmail som sitt enda och primära email.

Jo, det gör även jag.

: De skulle nog inte skratta högt om microsoft skulle börja ta betalt...

: Mmm.. jag tror nog inte att Gates skulle våga ge sig på nåt sådant.
: Det skulle ju skapa ramaskri överallt. (även om han nu skulle vilja!)

De får nog in rätt bra med besökare och Hotmail är dessutom ett bra sätt för dem
att prova ut ny teknik och nya tjänster på, så jag håller med om de förmodligen
kommer att fortsättningsvis även erbjuda en variant som är helt avgiftsfri.

: Det finns som sagt inga garantier på att ett stort välrenommerat företag

skulle
: fortfarande vara kvar om ett par år.

Precis.

: T ex Gateway som räknades dit, har ju slutat med sin Europa försäljning.

Nu har jag iofs aldrig tyckt att Gateway är varken något bra eller välrenomerat
företag. Tycker personligen att de aldrig någonsin varit ens i närheten av de
professionella tillverkarna av PC (IBM, Compaq, HP och Dell). Så jag kommer
definitvt inte att sakna dem de minsta (har aldrig ens övervägt att kunna tänka
mig köpa en dator ifrån dem).

Mvh,

Keo

PEK wrote:

> [...]
> adresser som inte fungerar längre. Någon möjlighet att ändra
> forwardsadressen på deras sida finns inte längre.

Ok, minnet sviktar med åldern. ;-)

> Bisarrt ;-). Jag skulle nog föredra att hämta filerna via någon sida
> istället, är ju enkelt att lägga upp filerna på Passagen...

På tal om hemsida/ftp, så låter tele2 inte en komma åt ftp servern om man
inte har en hemsida. Skall det vara så?

/keo

Keo

Martin Nisshagen wrote:

> Jag har för mig att de skulle höja kravet på att logga in på Hotmail ifrån en
> gång i kvartalet till en gång i månaden (som jag tycker låter rätt tajt då man
> kan vara på semster ett tag eller något annant).

Om inte jag minns fel (igen!), så är inaktivitetströskeln på 2 månader hos hotmail.

> Jo, för att kolla epost om man är ute och reser, och vill tex poppa sina valiga
> konton så kan det vara smidigt.

Eh? Får du pop mailen att funka i hotmail? Det vill inte med mig.

> [...]

> definitvt inte att sakna dem de minsta (har aldrig ens övervägt att kunna tänka

Du är faktiskt den första som jag hört, ha negativa synpunkter på gateway.
Vad är det för fel på dem? Gör de kassa maskiner eller?
Du kan inte mena allvar att du hellre väljer compaq?
Visst är dell /compaq större osv, men jag har hört
ganska bra om dem. Däremot är det kasst, oehört kasst, att inte ens lägga ut
support telefon numret på hemsida/datortidning. Kanske blev de nedringda
av surt folk, så de valde att smussla bort telefonnumret.
Jag fick rota bland min gamla gateway faktura för att hitta tel. nr.

/Keo

Mysko

Martin Nisshagen wrote:

> [...]
> definitvt inte att sakna dem de minsta (har aldrig ens övervägt att kunna tänka

Hoppsan, hmm jag skulle nog säga tvärtom. (undantaget dell möjligen)
Varje fall vad det gäller hem PC.

PS din signatur avskiljare funkare inte DS
PS2 hmm kan du ju inte göra nått åt heller: Microsoft Outlook Express
6.00.2505.0000 DS2

--
Mysko

http://www.mysko.ses.nu

Mysko

Keo wrote:

> Eh? Får du pop mailen att funka i hotmail? Det vill inte med mig.

Inga problem alls.

> [...]
> av surt folk, så de valde att smussla bort telefonnumret.
> Jag fick rota bland min gamla gateway faktura för att hitta tel. nr.

Nej jag håller med dej varje fall. Har haft gateway på jobbet, som
funkat kanon. Jämförelsen med en Gateway PII 350 och en Kåmpak Deskpro
Celeron 333 var kul, inte några standard komponenter i kåmpaken jämfört
med Gatewayen varje fall.

--
Mysko

http://www.mysko.ses.nu

Keo

Mysko wrote:

> [...]
> funkat kanon. Jämförelsen med en Gateway PII 350 och en Kåmpak Deskpro
> Celeron 333 var kul, inte några standard komponenter i kåmpaken jämfört

Man har dock sett en viss trend, de började bra men sen började de
lägga in gamla grafikkort etc i sina paket. Prestanda testerna blev ingen
bra heller med åren verkar det som.

(gateway alltså)

/Keo

Mysko

Keo wrote:

> På tal om hemsida/ftp, så låter tele2 inte en komma åt ftp servern om man
> inte har en hemsida. Skall det vara så?

Öhh hur menar du nu??
Möjligen att dom inte låter dej komma åt FTP:n om du inte är uppkopplad
med dom.

--
Mysko

http://www.mysko.ses.nu

Mysko

Keo wrote:

> Man har dock sett en viss trend, de började bra men sen började de
> lägga in gamla grafikkort etc i sina paket. Prestanda testerna blev ingen
> bra heller med åren verkar det som.

Oki, den jag hade på jobbet (bägge 2) var helt OK kontorsdatorer jämfört
med kåmpak varje fall. Kåmpak ska hålla sej till servrar å låta nån
annan ta hempc marknaden.
--
Mysko

http://www.mysko.ses.nu

Keo

Mysko wrote:

> Öhh hur menar du nu??
> Möjligen att dom inte låter dej komma åt FTP:n om du inte är uppkopplad
> med dom.

Nej, jag chattade med en support (tele2) idag, och frågade denne om
jag hade tillgång till tele2´s ftp. (jag är tele2 kund).
Det beror på, menade hon, om jag hade en hemsida eller ej.
Hade jag ingen hemsida, hade jag inte heller rätt att ansluta till deras
ftp server.

/keo

Mysko

Keo wrote:

> [...]
> Det beror på, menade hon, om jag hade en hemsida eller ej.
> Hade jag ingen hemsida, hade jag inte heller rätt att ansluta till deras

Hmm hur ska dom kolla det då? Men lägg upp en fil som heter index.htm å
då har du ju heltplötsligt en hemsida :)

--
Mysko

http://www.mysko.ses.nu

Keo Lee

Mysko wrote:

> Hmm hur ska dom kolla det då? Men lägg upp en fil som heter index.htm å
> då har du ju heltplötsligt en hemsida :)

En fin-fin ide! :)) Bara för att reta upp dem.
Men jag tror tele2´s ftp bara tillhandahåller 5-10 mb.

/keo

Mysko

Keo Lee wrote:

> En fin-fin ide! :)) Bara för att reta upp dem.
> Men jag tror tele2´s ftp bara tillhandahåller 5-10 mb.

10 är det säkert men om du har flera konton kan man ju dela upp filerna.

--
Mysko

http://www.mysko.ses.nu

Keo Lee

Mysko wrote:

> 10 är det säkert men om du har flera konton kan man ju dela upp filerna.

Ett fullgott alternativ, men det skulle innebära lite krångel för de som
vill
ladde ner..
kanske är personlig server på datorn det bästa.

/Keo

Martin Nisshagen

"Keo" <ki...@swipnet.se> wrote in message news:3BEB0712...@swipnet.se...

[...]

Ok, det var kanske att de skulle ändra det till 1 månad (men det är bara som jag
läst att de funderar på, det är nog inte klart).

[...]

Jag skall erkänna att jag inte använder hotmail (jag har webaccess till min
andra konton via mitt företag) speciellt mycket (just nu enbart som adress i
usenet och det loggar jag in manuellt på några enstaka gånger), men för tex min
flickvän så fungerar det ifrån hennes OE.

[...]

Det är bara början.

Jämfört med CDHI har de ett alldeles för dåligt produktutbud som inte täcker
tillräckligt mycket produkter (närmast ett skämt i jämförelse). De kan inte
erbjuda i närheten av den service och support som CDHI kan (tex på platsen
garantier att avhjälpa fel senast inom 4 timmar, att sälja maskiner med inbakad
service och garanterad upptid, att skriva kontrakt som gör att de är skyldiga
att hålla vissa reservdelar eller datorer till försäljning under en garanterad
tid, etc, etc).

De är IMO (andras kanske varierar) helt enkelt alldeles för oseriösa och
oprofessionella för att jag skall ens kunna överväga dem (och jag är inte heller
knappast ensam om att tycka så).

Vill jag personligen ha en egen "hemdator" jag kan "pyssla med" (som jag kan
hålla med kan ibland kanske kan vara lite svårare på vissa datorer ifrån CDHI,
även om även de numera faktiskt är väldigt standardiserade) som är helt byggd på
vanliga standardkomponenter så sätter jag hellre själv ihop min egna dator (och
kan då välja exakt de komponenter jag vill ha) än att köpa ifrån tex Gateway
eller dylika tillverkare (som ändå inte gör så mycket mera än att just skruva
ihop färdiga komponenter ner i ett chassi och sätta sin logotype på framsidan).

Så nej, jag är själv inte på något sätt förvånad över att de är konkursmässiga
och jag kommer inte heller att sakna dem det minsta.

Martin Nisshagen

"Mysko" <my...@netscape.net> wrote in message

[...]

Jag pysslar inte normalt med hem PC, och gör jag det (tex för någon bekant eller
släktings räkning) så hjälper jag dem att antingen köpa in en bärbar eller någon
liten smidig desktop ifrån CDHI-gänget (som tex iPaq) om de inte är så kunniga
och själva inte vill mecka med sina maskiner, eller för de som vill kunna mecka
så hjälper jag dem att köpa in rätt komponeter löst för att skruva in dem i tex
någon lämplig A-Open låda.

: PS din signatur avskiljare funkare inte DS

Inte din heller (om du avser "-- " med att den inte fungerar).

: PS2 hmm kan du ju inte göra nått åt heller: Microsoft Outlook Express

Jag vet det (OE är inte någon absolut favorit, men jag har vissa själ att
använda den).

Du kan kanske göra något åt din (jag har inte orkat att kolla och bry mig vad du
postar med), men du har isf valt att strunta i det.

Keo Lee

Martin Nisshagen wrote:

> [...]
> att hålla vissa reservdelar eller datorer till försäljning under en garanterad

Det är sant. Det kan låta ganska bra på pappret med 2 års hämtgaranti
och livstids support,
men om inte det är lättillgängligt för kunden (t ex telefonsupport)
fallerar ju allting.
Det undergräver förtroendet, visst.
Vad gäller utbud förstår jag inte riktigt vad du menar. Menar du
server/professionellt
utbud eller allmänt?
Sedan det där med garanti på prylarna inom t ex 2-3 år -
hur lätt kan det vara att hålla ett lager på prylar som skall ersättas
mot trasiga?
Om min processor (PIII 500 mhz som har ett år kvar på garantin!) skulle
pajja imorrn,
hur lätt är det att få tag på en motsvarande Katmai? Det måste ju vara
en snudd på
omöjlighet. Därför skall man nog vara lite försiktig med företag som
lovar många års
garanti på en pryl...
Ännu ett exempel : hårddisktillverkare som inte tillverkar längre då? T
ex Quantum
har ju lagt ner sin tillverkning. Så, det finns inga garantier, trots
bindande
avtal.

> [...]
> ihop färdiga komponenter ner i ett chassi och sätta sin logotype på framsidan).

Okay, de som har kunskaper/intresse att mecka ihop egna datorer skulle
ju aldrig
köpa en "nisch" pc. Men för de många till antalet
"okunniga"/ointresserade kunder,
finns inte så mycket annat val än att försöka välja mellan CDHI (G).
Men det är nog så, att alla nisch företag både har för och nackdelar.
Jag tror snarare att det finns "röt-ägg" lite här och var, oavsett
företag.

Tex Dell erbjuder ju bara 1 års garanti på sina prylar, vilket är oehört
svagt.
Jag skulle nog (vilja) tro att Gateway snarare misslyckats i sin
marknadsföring i
Europa, samt att konkurrensen från de "riktigt" stora var övermäktig -
än att
de kränger ut kassa prylar. (det känns bättre för mig att tänka så. :)
Men det är sant att det är otroligt fult gjort att lova livstids
telefonsupport, för
att sedan smussla bort telefonnumret .

/Keo

Magnus Bäck

On Fri, 9 Nov 2001 10:55:41 +0100,
"Martin Nisshagen" <mart...@msn.com> wrote:

> "Mysko" <my...@netscape.net> wrote in message

[...]

> : PS din signatur avskiljare funkare inte DS
>
> Inte din heller (om du avser "-- " med att den inte fungerar).

Jodå, men din trasiga klient verkar klippa bort alla former av
whitespace före radslut.

[...]

--
Magnus Bäck
ba...@swipnet.se

Mysko

Martin Nisshagen wrote:

> Inte din heller (om du avser "-- " med att den inte fungerar).

Hmm jo när jag svarar på mina egna inlägg klipps signaturen bort.

> Jag vet det (OE är inte någon absolut favorit, men jag har vissa själ att
> använda den).

Oki

> Du kan kanske göra något åt din (jag har inte orkat att kolla och bry mig vad du
> postar med), men du har isf valt att strunta i det.

Jodå min funkar, men OE klipper väl inte bort siggen själv?

--
Mysko

http://www.mysko.ses.nu

Martin Nisshagen

: Martin Nisshagen wrote:
:
: > Inte din heller (om du avser "-- " med att den inte fungerar).
:
: Hmm jo när jag svarar på mina egna inlägg klipps signaturen bort.

Du har rätt. Jag var för snabb där (det stämmer att du har ett blanksteg efter
"--").

Josef S.

On Thu, 08 Nov 2001 21:05:14 GMT, pek...@hem.passagen.se (PEK) wrote:

> [...]

Mitt minne är kanske inte vad den borde vara, därför lägger jag ut det
exata svaret från Passagen:

"Kontot räknas inte som aktivt om du vidarebefodrar det till ett annat
konto och aldrig loggar in på webbposten. Du måste logga in minst en
gång var tredje månad för att det ska vara aktivt."

Alltså var tredje månad skall det vara, sorry.

>Samma här. Har inte hittat något sådant krav på deras sida.

Meddelande om detta kom i form av ett mail, vilket även du borde ha
fått. Den hade rubriken "Viktigt om Passagen Webbpost".

--
/Josef S.

http://hem.passagen.se/plc