Tis weer als vanouds......

Melleril

De weekend time-outs
--
gr. Melleril

Chriet Titulaer's Wondere Wereld in de herhaling!
Ben jij ook benieuwd welke voorspellingen uit zijn gekomen?
Stuur dan een mailtje met verzoek tot herhaling naar:
publiek...@tros.nl

René [Veerboot]

"Melleril" <n...@mail.please> wrote in message

> De weekend time-outs
> --
> gr. Melleril

Yep.... 1628 Future:

Routering:
Exodus.net: 15
Soneraplaza: 5
Xs4all: 6
Support: 11

Respons:
Exodus: 166,7 ms, 10,0 %
Soneraplaza: 40,2 ms, 30,0 % <<<<<
Xs4all: 18,1 ms, 5,0 %
Support: 41,9 ms, 5,0 %

Download:
Xs4all: 49,6 kB/s.
Soneraplaza: 19,2 kB/s. <<<<<<

Upload:
Uploadsnelheid: 5,9 kB/s.

Tel daar de storinkjes van afgelopen weken bij op....

Bah!

Veerboot

Melleril

veerk...@SPAMmultiweb.nl (René [Veerboot]) wrote in
<CSAd7.33090$w91.5...@news.quicknet.nl>:

Yeps, ben weer online, na een wel heeeeeeel lange time out ;-(

elroy

Het is net als met files.. niks aan te doen.

Melleril

oder...@quicknet.nl (elroy) wrote in
<buFd7.33890$w91.5...@news.quicknet.nl>:

>Het is net als met files.. niks aan te doen.

GELUL
Ik heb sinds 98 hier een kabel aansluiting, zelden werkt het naar behoren.
Eindelijk een maand of 2 geleden leek het op iets wat je van een
kabelaansluiting mag verwachten.
Soneraplaza, kwiknet of hoe die toko nu ook heet voert meteen een
prijsverhoging door.
Nu die ophef weer een beetje gesust is, zakt de hele troep weer in elkaar.

Er is dus wel iets aan te doen, ik heb alleen de indruk dat mijn ISP het
geen ene moer interesseerd, zolang ik maar blijf betalen.

Gelukkig komt er binnenkort een alternatief.

JOS

"Melleril" <n...@mail.please> schreef in bericht

> [...]

> geen ene moer interesseerd, zolang ik maar blijf betalen.
>
> Gelukkig komt er binnenkort een alternatief.

De personen die hier posten, posten alleen maar over dat Sonera zo traag is
en dat het allemaal niet goed werkt. Iedereen die nu kabel heeft kijkt uit
naar een alternatief ---> ADSL!! Ja, dat is het einde. Dat moet veel beter
zijn dan mijn oh zo trage Sonera kabelabonnement. Ik kan je vertellen dat
als je ADSL hebt je ook nog gewoon problemen blijft hebben. Want denk maar
niet dat je opeens geen problemen meer hebt. ADSL is in de avond ook gewoon
trager dan in de ochtend en ADSL ligt er ook wel eens een paar uur uit. Wees
blij met wat je hebt en als je eenmaal een ADSL verbinding hebt, dan spreek
ik je wel weer verder.

JOS!

Melleril

blau...@hotmail.com (JOS) wrote in
<OsOd7.35067$w91.5...@news.quicknet.nl>:

De pest is dat het wel KAN werken, maar ik dus behoorlijk de indruk heb dat
mijn huidige ISP het geen moer kan schelen.
Ik heb het niet zozeer met de kabel gehad (alles beter dan telefoontikken),
wel met de ISP.
In ADSL land heb je in ieder geval nog de keuze van ISP.

JOS

> [...]
telefoontikken),
> wel met de ISP.
> In ADSL land heb je in ieder geval nog de keuze van ISP.

Ja, je hebt een keuze bij welke ISP je jezelf aansluit. Maar vergeet niet
dat veel problemen met DSL voortkomen uit je DSL-provider zoals mxstream.
Veel mensen nemen een ADSL-verbinding bij mxstream. Tsja, het is verreweg de
goedkoopste.
Ik ben in iedergeval meer dan tevreden over mijn Sonera kabelabonnement.
Mijn verbinding doet niet onder aan ADSL. Sterker nog... ik heb gemiddeld
een snellere verbinding!

Liam

n...@mail.please (Melleril) wrote in

en die keuze da`s toch wel belangrijk,want dan wil een isp ,nog wel eens
iets doen.... .By the way xs4all ,heeft eigenlijk geen concurentie:staat
eenzaam aan de top.

Liam

SnaKe[NL]

"Liam" <li...@kjh.gh> schreef in bericht

> en die keuze da`s toch wel belangrijk,want dan wil een isp ,nog wel eens
> iets doen.... .By the way xs4all ,heeft eigenlijk geen concurentie:staat
> eenzaam aan de top.

Slecht geinformeerd dan, Planet en demon doen het ander zeer goed.

bassie

On Mon, 13 Aug 2001 13:03:51 +0200, "JOS" <blau...@hotmail.com>
wrote:

> [...]
>blij met wat je hebt en als je eenmaal een ADSL verbinding hebt, dan spreek

wat een onzin, bij xs4all is de verbinding 's avonds net zo goed als
overdag, en ik kan dat zien in een online spelletje op grond waarvan
je BIJ UITSTEK kunt beoordelen hoe goed iemands connectie is.
nou, echt wel perfect dus, 24u p/d! alleen jammer van dat inloggezeur
bij mxstream.

Tha Reverend

bassie <plo...@xs4all.nl> wrote:
> [...]
>je BIJ UITSTEK kunt beoordelen hoe goed iemands connectie is.
>nou, echt wel perfect dus, 24u p/d! alleen jammer van dat inloggezeur

Ach, je logt een keer in en klaar ben je (tot de volgende reboot)...
tenminste dat heb ik gehoort. Aangezien ik haast nooit reboot hoef ik
binnenkort maar 1 keer aan te loggen en dan blijf ik online...

--
Tha Reverend
Have you ever imagined a world without hypothetical situations?

JOS

> [...]
> je BIJ UITSTEK kunt beoordelen hoe goed iemands connectie is.
> nou, echt wel perfect dus, 24u p/d! alleen jammer van dat inloggezeur

Dan ben jij een uitzondering! In de avond is het internet gewoon trager...
welke verbinding je ook naar het internet toe hebt. Dat maakt helemaal niks
uit.

JOS

Tha Reverend

"JOS" <blau...@hotmail.com> wrote:
>Dan ben jij een uitzondering! In de avond is het internet gewoon trager...
>welke verbinding je ook naar het internet toe hebt. Dat maakt helemaal niks
>uit.

Nee hoor, hij is niet de uitzondering, dat ben jij eerder. Ik hoor
alleen maar positieve verhalen over MXstream in combinatie met XS4All.
Een collega van me op het werk had hier in Hoorn ook Sonera maar is
veel tevredener met Xs4All.

Bij de aanvraag en de afhandeling met mijn aanvraag was ik ook verrast
over de goede communicatie van Xs4All en KPN met mij als klant. En dat
vind ik die 2 tientjes meer zeker waard.

Zal het wel even laten weten (als dat kan) of ik ook mindere
downloadsnelheden ervaar als ik het pakket in huis heb.

--
Tha Reverend
Machine-independent: Does not run on any existing machine...

JOS

"Tha Reverend" <tha_rev...@SPAMdolfijn.nl> schreef in bericht

> [...]
>
> --
> Tha Reverend
> Machine-independent: Does not run on any existing machine...

Ik heb zelf ook mxstream via XS4all. Maar in de middag is het zeker wel
trager dan in de ochtend. Das op mijn werk.
Thuis heb ik een Sonera abonnement maar sinds die forse uitbreiding is de
snelheid die ik bij Sonera haal sneller dan adsl op mijn werk.
Het enige voordeel is misschien de stabiliteit van adsl. maar de piek van de
download via adsl is net zo snel als de dalsnelheid van kabel.
De downloadsnelheid via Sonera is gemiddeld 10 kbit/s hoger dan via adsl.
Maargoed, denk ook dat ik in een goede wijk woon zodat
mijn Soneraverbinding zo snel is.

JOS

CeeS

"JOS" <blau...@hotmail.com> schreef in bericht

> Maargoed, denk ook dat ik in een goede wijk woon zodat
> mijn Soneraverbinding zo snel is.

Snelheid is bij mij meestal niet meer het probleem bij Quicknet op dit
moment. De maximaal haalbare snelheid red ik bijna altijd, zowel overdag als
'savonds.
En als ze doen wat ze (min of meer) toegezegd hebben en het abonnement
technisch gelijk te laten lopen aan chello hebben we straks maximaal 1500
kbps ipv van nu rond de 500 plus een snellere upload. En dan is de kabel
weer een stukkie sneller dan adsl.
Als die rotte switch eindelijk eens vervangen is, en de boel stabiel is, zul
je mij niet horen klagen.

Affijn we wachten met spanning de (objectieve?) mening van tha Reverend af
als het eenmaal daar werkt. Want als je net iets nieuws hebt, ben je daar in
het algemeen enthousiast over en vind je natuurlijk dat het beter en sneller
werkt, hoewel je op dat moment niet meer kunt vergelijken tussen je kabel en
adsl. Dus een reactie 'van een collega' die zegt dat alles nu rozegeur en
maneschijn is en vroeger niet, is misschien niet de werkelijkheid op dat
moment.

Tha Reverend

"CeeS" <ce...@nospam.org> wrote:
>Als die rotte switch eindelijk eens vervangen is, en de boel stabiel is, zul
>je mij niet horen klagen.

Ow maar ik heb ook niets te klagen over snelheid, okeej het ligt er
tegenwoordig best wel weer vaak uit, maar over het algemeen is het
prima. De communicatie naar de klant toe is nog steeds knudde. En dat
vind ik ook wat waard.

>Affijn we wachten met spanning de (objectieve?) mening van tha Reverend af
>als het eenmaal daar werkt.

Uiteraard zal ik eerlijk zijn in mijn bevindingen. Dat ben ik namelijk
altijd.

--
Tha Reverend
It's easy to be brave from a safe distance...

JOS

"CeeS" <ce...@nospam.org> schreef in bericht

Juistem, mensen die net overgestapt zijn op ADSL zullen het niet in hun
hoofd halen om te zeggen dat ADSL ook niet " je van het is ". Ze hebben per
slot van rekening
net hun Sonera abonnement opgezegd en ADSL-apperatuur aangeschaft wat tochal
minimaal 300 gulden is en om dan weer terug naar Sonera te gaan is weer 300
piek.
En hun abonnementskosten zijn ook nog eens 20 piek hoger.
Terug gaan zullen de meeste niet doen, maar als jullie over de vraag
nadenken of het het overstappen echt waard was denk ik dat de meeste "NEE"
zullen antwoorden.
Niet openbaar natuurlijk, (want ADSL is PERFECT).....maar innerlijk wel :)
Wat Sonera vroeger was weet ik niet. Ik heb het pas sinds 8 maanden. Maar ik
ben uiterst tevreden over mijn kabel abonnement. En ik kom door mijn werk
veel op werkplekken
die een ADSL-verbinding hebben, en als ik dan zit te internetten of te
downloaden, dan vindt ik de verbinding wel goed hoor, maar zeker niet beter
dan mijn kabel en al helemaal
het overstappen niet waard.

1 advies, voor mensen die willen overstappen naar ADSL van de kabel. Kijk
eerst eens bij vrienden die al ADSL hebben en ga eens wat downloaden en surf
eens wat. Neem daarna
je beslissing of wil wilt overstappen of niet.

JOS

JOS

> [...]
> tegenwoordig best wel weer vaak uit, maar over het algemeen is het
> prima. De communicatie naar de klant toe is nog steeds knudde. En dat

Dat het er bij jou vaak uitligt... em.. daar heb ik dus nooit last van. Ja
wel eens een keer... maar de laatste keer kan ik me niet meer heugen.
Dat soort dingen heb je bij ADSL ook. De ene ligt er vaak uit.. en de ander
helemaal nooit. Het is inderdaad zo dat het bij de kabel
meer regio gebonden is. Maar de adsl-forums... daar lees je ook veel gezeik
over geen verbinding.

JOS

Tha Reverend

"JOS" <blau...@hotmail.com> wrote:
>Dat het er bij jou vaak uitligt... em.. daar heb ik dus nooit last van.

Zie de announce meldingen zou ik zo zeggen, in NH de laatste tijd erg
veel storingen en gekloot...

>Dat soort dingen heb je bij ADSL ook. De ene ligt er vaak uit.. en de ander
>helemaal nooit.

Owja, dat wil ook helemaal niet beweren hoor dat dat niet zo is...
alleen weet ik wel dat er bij XS4all een ggg is. (Geen gelul garantie)

>Maar de adsl-forums... daar lees je ook veel gezeik over geen verbinding.

Ik heb inderdaad ook de xs4all groepen een tijdje gevolgd, maar voor
mijn regio ben ik niet een melding tegengekomen. En zoals ik al zei,
ik hoor van meerdere mensen alleen maar goede dingen... we wachten
effe af, okeej?

--
Tha Reverend
A lot of people are afraid of heights.

Tha Reverend

Tha Reverend <tha_rev...@SPAMdolfijn.nl> wrote:
>we wachten effe af, okeej?

BTW het eerste minpuntje is er al. Ze kunnen niet mikken. Ik heb net
gebeld met de MxStream lijn om te vragen waar mn pakket blijft, bleek
dat ze het pakket al 7 augustus hadden aangeboden maar dat ik niet
thuis was.

Ik heb geen briefje gevonden in mn postbus... Morgen pakket dan maar
ophalen (als het er nog is en dat niet een geinponum in mijn straat
"abusievelijk" mijn pakket heeft opgehaald).

Laat ik morgen meteen mijn indrukken weten, ok?

JOS

> Owja, dat wil ook helemaal niet beweren hoor dat dat niet zo is...
> alleen weet ik wel dat er bij XS4all een ggg is. (Geen gelul garantie)

XS4all kan er veelal niets aan doen omdat het meestal aan mxstream ligt.
Maar ze zijn zo goed
om het hun probleem te maken of beter gezegd om het probleem naar hun toe te
schuiven.

> [...]
> mijn regio ben ik niet een melding tegengekomen. En zoals ik al zei,
> ik hoor van meerdere mensen alleen maar goede dingen... we wachten

Ja is goed!!

Tha Reverend

"JOS" <blau...@hotmail.com> wrote:
>XS4all kan er veelal niets aan doen omdat het meestal aan mxstream ligt.
>Maar ze zijn zo goed om het hun probleem te maken of beter gezegd om het probleem naar hun toe te
>schuiven.

Jups, dat spreekt mij dus enorm aan, ik heb het een beetje gehad met
het derde partij verhaal van Quicknet. Dan is het weer die en dan is
het weer dat, maar het ligt noooooit aan Quicknet zelf. Terwijl ik wel
een abbo via Quicknet heb lopen en niet via die andere partijen.

En nog zowat, ik belde dus met de MXstream help lijn (0800 dus gratis)
en die hielpen me verder, wisten van de hoed en de rand. Voor het
afleveren van het pakket moest ik wel weer een ander nummer bellen,
maar was ook gelukkig 0800 gratis nummer. Niks geen wachttijden
(misschien had ik mazzel, kan natuurlijk). Daarnaast was het meneer
dit en meneer dat (niks geen ge-juh), ze hadden mijn gegevens snel te
pakken en wisten me precies te vertellen waar ik aan toe was. Kijk, en
das nou die service graad die ik wil.

Valt me echt ALLES mee van KPN !

--
Tha Reverend
I tried to think but nothing happened!

JOS

> [...]
> gebeld met de MxStream lijn om te vragen waar mn pakket blijft, bleek
> dat ze het pakket al 7 augustus hadden aangeboden maar dat ik niet

Haha, datzelfde minpuntje had ik nou ook bij Sonera kabel, mijn huisgenoot
nam op en hij gaf het nummer dat ik kon bellen tot 23 uur. Toen ik thuis
kwam voor 23 uur
kreeg ik dat van mijn huisgenoot te horen en heb em toen gebeldt. Inderdaad,
kreeg em gewoon aan de lijn en heb toen een afspraak gemaakt.

> [...]
> "abusievelijk" mijn pakket heeft opgehaald).
>
> Laat ik morgen meteen mijn indrukken weten, ok?

Ben benieuwd!!

JOS

"Tha Reverend" <tha_rev...@SPAMdolfijn.nl> schreef in bericht
Dat valt me zeker mee van KPN. Ik ben nu al 4 maanden aan het bellen voor
een ja.. .ISDN-lijn voor een klant van ons... en ze hebben wel alle spullen
gebracht
en proberen aan te leggen.. maarja, toen was het 16 uur.. dus tijd om te
gaan.. en tot de dag van vandaag werkt nog niks. Zo heb ik nog 2 andere
klanten die hetzelfde
KPN-probleem hebben. KPN hangt me zoals je wel zult denken de strot uit.
Overigens, mijn ISDN-verbinding thuis loopt goed hoor, als het eenmaal
loopt loopt het )
Mxstream laat ook geen Netpilots toe... omdat ze werken met een
VPN-adapter.. dus bedrijven moeten overstappen op een andere adsl
provider... Jammer maar helaas voor
mxstream. Ken je Netpilots?? Die regelen je hele internetverkeer.. net een
proxy... maar dan veel goedkoper en beter!

Ik heb vandaag 20 minuten aan de lijn gehangen bij XS4all om iemand aan de
lijn te krijgen.... emmm... baarde me zorgen... XS4all is wel goed op weg..
maar in verhouden natuurlijk
veel minder abonnees dan een kabelmaatschappij. Maargoed, das logies... en
misschien is dat ook meteen de verklaring.

JOS

Tha Reverend

"JOS" <blau...@hotmail.com> wrote:
> [...]
>veel minder abonnees dan een kabelmaatschappij. Maargoed, das logies... en
>misschien is dat ook meteen de verklaring.

Mmmm nog geen ervaringen mee gehad... wel met die website met de
status van mijn aanvraag bij Xs4All en die werd steeds snel en goed
bijgewerkt.

Ik hoop niet dat ik de helpdesk nodig heb... Quicknet bel ik al niet
eens meer... bij geen verbinding is het 10 van de 10 keer zo dat ze me
toch niet kunnen helpen, ik ga dan gewoon wat anders doen. Nu maar
hopen dat ALS ik de helpdesk van Xs4All nodig heb, ik niet hetzelfde
mee maak... ik verwacht het eigenlijk niet.

--
Tha Reverend
When all else fails, read the instructions...

Ldp

In article <bqMe7.42529$w91.6...@news.quicknet.nl>, ce...@nospam.org
says...

> En als ze doen wat ze (min of meer) toegezegd hebben en het abonnement
> technisch gelijk te laten lopen aan chello hebben we straks maximaal 1500
> kbps ipv van nu rond de 500 plus een snellere upload. En dan is de kabel

???

Wie/wat/waar?

--
<--- Insert witty tagline here

Dirk

"JOS" <blau...@hotmail.com> wrote in

Nou Jos,al was adsl even goed als kabel,dan speelt ook nog eens service en
poorten die niet geblokkeerd zijn en je hebt een keuze en....nou je leest
het...
Maar ik neem je advies ter harte.

Gr,

Dirk

Rockman

"Tha Reverend" <tha_rev...@SPAMdolfijn.nl> schreef in bericht

Wacht maar totdat je de HD van XS4ALL aan de lijn krijgt, of de newsmaster,
of de systeembeheerders,,,,XS4ALL is de enige in Nederland die begrijpt wat
internet voor de consument betekent, de rest hobbelt er alleen maar
stuntelig en stakkerg achteraan in de waan het veel beter te kunnen dan XS,
maar in werkelijkheid er slechts een zeer zwak aftreksel van zijn..:-))

--

Mazl,

Rockman

Posted by news://news.nb.nu

Leotjooo

"SnaKe[NL]" <youknowh...@my.email.addy> schreef in bericht

Nou in Hoofddorp heeft mijn zwager HCC net en die heeft echt geen klagen
hoor, loopt als een zonnetje

Tha Reverend

"Rockman" <roc...@triballs.com> wrote:

> [...]
>maar in werkelijkheid er slechts een zeer zwak aftreksel van zijn..:-))

Psies... das mijn hoop dus want ik heb ze nog niet hoeven bellen...

Pakketje net opgehaald trouwens... wat voor moeite ik allemaal heb
moeten doen bij die muts van het postkantoor zal ik je besparen (of
voor een andere keer bewaren (dat rijmt)) ;-]

Vanavond met het pakket in de weer... ik heb even in de doos gekeken,
zag een knijptang om van die kabels te knijpen en heb de doos maar
snel weer dicht gedaan.... als dat maar goed komt ;-]

--
Tha Reverend
Who is General Failure and why is he reading my disk?

bassie

On Wed, 15 Aug 2001 18:13:56 +0200, "JOS" <blau...@hotmail.com>
wrote:

>Dan ben jij een uitzondering! In de avond is het internet gewoon trager...
>welke verbinding je ook naar het internet toe hebt. Dat maakt helemaal niks
>uit.

ik heb zelf geen mxstream, maar kennissen met wie ik dagelijks online
speel wel (allemaal xs4all trouwens).

had ik mxstream maar, quicknet geeft problemen hier... iedere minuut
heb ik een seconde geen verbinding, waarschijnlijk doordat de kabel
naar m'n huis te lang is (140m ipv 75m). Daar lijdt met name de
upstream onder, vooral als het lokaal druk wordt op de kabel. Iemand
die weet of sonera dan een upstream-versterker kan plaatsen (of dat
zelfs moeten) ?
kan ook gewoon aan de "badhoevedorp-router" liggen maar dat kan ik
niet met zekerheid zeggen aangezien ik geen andere quicknetters ken
hier.

CeeS

"Ldp" <L...@quicknet.nl> schreef in bericht

> ???
>
> Wie/wat/waar?

Uit het verslag van overleg tussen SGV en Quicknet van 18 juli :

====>>> quote :

- Upload snelheid

In het verleden heeft de SGV al aangegeven dat de upload van de
kabelmodems niet goed functioneert. In een eerder overleg heeft (toen nog)
SoneraPlaza toegezegd om te onderzoeken hoe dat komt, en hoe dat opgelost
kan worden.

Los daarvan, heeft de SGV aangegeven dat de upload snelheid van 8 KB/s als
te laag wordt ervaren, ongeacht of die snelheid gehaald wordt of niet.
Quicknet heeft hier een paar interessante antwoorden op gegeven. Om te
beginnen wordt het onderzoek naar het waarom van het niet goed werken van
de upload alsnog opgepakt. In de hitte van de overname was dat blijven
liggen.

Bovendien wil Quicknet gaan kijken naar de specificaties van het huidige
Power abonnement, wat overigens het enige abonnement is dat Quicknet nog
aanbiedt aan nieuwe klanten. Men wil de upload en download snelheid meer
afstemmen op de specificaties van het Chello product. Die specificaties zijn
hoger dan die van het Quicknet Power product. Voorwaarde is dat de nieuwe
specificaties geen technische problemen veroorzaken, en dat deze te
realiseren zijn tegen de nieuwe prijzen.

Verder geeft Quicknet aan dat men, als blijkt dat de upload inderdaad niet
goed functioneert bij de huidige configuratie, niet onwelwillend staat
tegenover het verhogen van de upload snelheid al voordat het product
opnieuw gespecificeerd is. Voorwaarde is wel dat dit technisch geen
problemen oplevert.

<===== unquote.

De speed van 1500kbps geeft UPC/Chello op de migratie pagina als snelheid
van chello.

Natuurlijk staat er een aantal voorwaarden bij en is het niet zeker, maar er
wordt blijkbaar wel over gedacht (En dat zal wel nodig zijn om concurrentie
met adsl aan te kunnen gaan lijkt me ...)

Cees

Ldp

In article <5%6f7.44565$w91.7...@news.quicknet.nl>, ce...@nospam.org
says...

> Uit het verslag van overleg tussen SGV en Quicknet van 18 juli :

[KNIP!]

> Voorwaarde is dat de nieuwe
> specificaties geen technische problemen veroorzaken, en dat deze te
> realiseren zijn tegen de nieuwe prijzen.

Aha....

> Natuurlijk staat er een aantal voorwaarden bij en is het niet zeker, maar er
> wordt blijkbaar wel over gedacht (En dat zal wel nodig zijn om concurrentie
> met adsl aan te kunnen gaan lijkt me ...)

Natuurlijk. Ik denk dat je meer waarde aan die laatste alinea mag
hechten, dan aan de een-na-laatste.

Rockman

"Tha Reverend" <tha_rev...@SPAMdolfijn.nl> schreef in bericht

Als je goed kijkt en nadenkt, heb je die hele tang helemaal niet nodig....
Kom straks maar chinezen, leg ik het je meteen ff uit....

CeeS

> Natuurlijk. Ik denk dat je meer waarde aan die laatste alinea mag
> hechten, dan aan de een-na-laatste.

Ach, we zullen wel zien, maar ze zullen op een gegeven moment wel moeten,
als ADSL beter gaat werken denk ik. Zoveel technische aanpassingen zijn er
ook niet nodig. Zeker niet als je geen 'normale snelheid' specificeert. Ik
zou het niet erg vinden als ik de snelheid van nu houdt, en als er weinig
gebruikers zijn dan wat hoger kan pieken. En de upload snelheid wat hoger
natuurlijk.
Het lijkt me dat zo lang er genoeg overcapaciteit is, simpel de modems even
opnieuw programmeren genoeg is.

Chello zegt ook iets van "maximaal 1500kbps" en niet gegarandeerd. Maar als
je de meetresultaten op coax.nl bekijkt van chello, hebben ze minimaal zeker
wel 500kbps en vaak veel hoger.

Ldp

In article <wibf7.44934$w91.7...@news.quicknet.nl>, ce...@nospam.org
says...

> Het lijkt me dat zo lang er genoeg overcapaciteit is, simpel de modems even
> opnieuw programmeren genoeg is.

Dat wel, maar verderop in het netwerk zou je dan problemen kunnen gaan
krijgen.

Weet je nog hoe de supportnet link zich begin dit jaar gedroeg?

Anyway, we zien wel... :)

bassie

On Fri, 17 Aug 2001 18:18:00 +0200, Ldp <L...@quicknet.nl> wrote:

>Weet je nog hoe de supportnet link zich begin dit jaar gedroeg?

ja hoe zat dat eigenlijk? toen ik net quicknet had (december 2000) zat
er in de route een router met 30% packet loss... die was voor 'mijn
tijd' nog niet overbelast zeker ?

CeeS

"bassie" <plo...@xs4all.nl> schreef in bericht

load jij zoveel down dan ? (of zoiets)

Tha Reverend

"JOS" <blau...@hotmail.com> wrote:

>Ben benieuwd!!

Pakketje geinstalleerd... verbinding valt VIES tegen. Ik heb een
download van ftp.xs4all.nl gedaan, verbinding 20 Kb/s. Volgens Xs4All
moet ik gaan tweaken en evt MxStream de verbinding laten doormeten....

Dit had ik niet verwacht... damn.

Ik ga het effe aanzien, maar als het zo blijft wil ik weer terug ;-(

BTW. wel grappig dat ik de nieuwsgroepen gewoon kan lezen (posten is
niet mogelijk).

--
Tha Reverend
Its your right to be stupid, but it doesn't mean you should be...

Tha Reverend

Tha Reverend <tha_rev...@SPAMdolfijn.nl> wrote:
>Dit had ik niet verwacht... damn.
>
>Ik ga het effe aanzien, maar als het zo blijft wil ik weer terug ;-(

Sjemig de pemig... die MxStream helpdesk is ook een zooitje...

Xs4all heeft me goed op weg geholpen met een tweak site enzo... maar
dat tweaken helpt niet echt. Dus ik maar de KPN gebeld op hun MxStream
lijn om de boel door te laten meten.

Nou, de nachtmerrie komt uit hoor....

Een half uur wachttijd. Helpdeskmedwerker komt aan de lijn. Ik leg uit
(ik heb inmiddels begrepen van Xs4All dat ik moet LIEGEN om aandacht
te krijgen, dus ik lieg mijn snelheid op de test ftp server van 20 Kb
naar 9 Kb)

-Wat nu komt lijkt om te lachen, maar is het voor mij nu ff niet-

Dus ik zeg tegen em, ik haal een hele lage snelheid, maar 9 Kb. Zegt
ie tegen me,"Ja laten we uw instellingen nalopen... ow wacht effe,
maar dat klopt hoor, dat moet je keer 4 doen, das 21 dus dan is het
goed".

Dus ik zeg: Keer 4 ?? Hoe kom je daarbij? Een ftp programma geeft
gewoon de daadwerkelijke snelheid aan hoor!

Nee zegt ie, het moet echt keer 4 en das 21 en das dus goed.

Ik zeg tegen em, 9 keer 4 is helemaal geen 21, das 36! En het klopt
niet want ik haal gewoon maar 9 kb.

Jawel zeg tie. Ik zeg wat je me nu verteld is onzin hoor.

Nee zegt ie en hangt gewoon op!

Aaaaaaargh!

Ik heb snel de kabel weer in mn andere netwerkkaart gedouwd en zit nu
weer op relax snelheid bij Quicknet. (Overigens 40 kb bij de ftp
server van xs4all)....

Ik geloof dat ik in een klein hoekje ga zitten en heeeeel hard ga
huilen.. ;-(

--
Tha Reverend
Disc space, the final frontier...

JOS

"Tha Reverend" <tha_rev...@SPAMdolfijn.nl> schreef in bericht

Ik heb inderdaad ook een paar keer zo'n XS4all ventje aan de lijn gehad die
zo ging praten. Totaal geen kennis van zaken.

Erg vervelend dat je adsl verbinding zo slecht is. Heb je een proefperiode
zodat je er binnen een bepaalde tijd kostenloos vanaf kan?

JOS

Maarten

> Ik heb inderdaad ook een paar keer zo'n XS4all ventje aan de lijn gehad
> die zo ging praten. Totaal geen kennis van zaken.

Hee hee hee...

Hij heeft het helemaal niet over een XS4ALL ventje hoor. Het gaat hier om de
KPN.

XS4ALL heeft z'n zaakjes echt wel op orde, hoewel er bij elk bedrijf wel wat
raar volk rondloopt uiteraard.

--
Maarten

Computers always do what you tell them, never what you meant them to do.

Tha Reverend

"JOS" <blau...@hotmail.com> wrote:
>Ik heb inderdaad ook een paar keer zo'n XS4all ventje aan de lijn gehad die
>zo ging praten. Totaal geen kennis van zaken.

Was KPN, Xs4all heeft mij zeer goed geholpen, morgen ga ik ze bellen
om te zien of zij nog wat voor mij kunnen betekenen.... en anders is
het schluss want zo wil ik niet verder.

>Erg vervelend dat je adsl verbinding zo slecht is. Heb je een proefperiode
>zodat je er binnen een bepaalde tijd kostenloos vanaf kan?

Tja... ik denk het niet... maar ik ga daar wel effe achteraan.

--
Tha Reverend
I didn't know it was impossible when I did it...

JOS

> [...]
newsmaster,
> of de systeembeheerders,,,,XS4ALL is de enige in Nederland die begrijpt

Ik heb toch echt andere ervaringen met de HD van XS4ALL. Ik bel veel met
XS4ALL en andere ADSL providers omdat klanten van ons aangesloten zijn op
ADSL en een probleem of een vraag hebben. Voordat ik iemand aan de lijn
krijg bij XS4ALL dan ben je ookal gauw een kwartier verder. Demon, die heeft
pas een perfecte HD. Planet Internet ook. Daar krijg je vrijwel gelijk
iemand aan de lijn. Als ze het druk hebben zeggen ze het ook gewoon en dan
vragen ze je om je nummer en dan wordt je binnen 5 a 10 minuten terug
gebeldt. Bij XS4ALL krijg je gewoon een bandje met de mededeling dat
momenteel alle medewerkers in gesprek zijn en dat je nog maar geduld moet
hebben.

> de rest hobbelt er alleen maar
> stuntelig en stakkerg achteraan in de waan het veel beter te kunnen dan
XS,
> maar in werkelijkheid er slechts een zeer zwak aftreksel van zijn..:-))

Alle providers lopen dus stuntelig en stakkerig achter XS4ALL aan. Tsja, als
je denkt dat XS4ALL de beste is dan zou ik me toch maar eens wat meer
verdiepen in andere providers. Er zal een wereld
voor je open gaan :)

JOS

JOS

> Was KPN, Xs4all heeft mij zeer goed geholpen, morgen ga ik ze bellen
> om te zien of zij nog wat voor mij kunnen betekenen.... en anders is
> het schluss want zo wil ik niet verder.

Dat kan ik me voorstellen. Dan kun je nog wel bij zo'n goede XS4ALL provider
zitten.. maar zelfs met deze "goede provider" heb je een shit verbinding....
aan wie het ook mag liggen. Dan is KPN voor XS4ALL een zeer slechte reclame.
Veel van onze klanten zijn ook van MXstream afgestapt. Bepaalde applicaties
draaien niet met mxstream. En ja... je kunt ook beter een ADSL aanbieder
hebben die tevens provider is.

> Tja... ik denk het niet... maar ik ga daar wel effe achteraan.

Ja, wel effe in de gate houden hoor! Anders gaat het je geld kosten....

JOS

JOS

"Maarten" <m.br...@multiweb.nl.invalid> schreef in bericht

> [...]
>
> Hee hee hee...
>
> Hij heeft het helemaal niet over een XS4ALL ventje hoor. Het gaat hier om

Verdomd, verkeerd gelezen!

Maarten

"Lagonda" <lago...@mailexcite.com> wrote in

> Dit is dan de KPN, maar komt het hele verhaal er weer niet op neer dat
> de provider de verantwoordelijkheid afschuift op de beheerder van de
> verbinding?

En terecht lijkt mij. XS4ALL kan helemaal niets doen aan de prutverbindingen
die de KPN doorgaands levert. Dat is inderdaad hetzelfde verhaal als bij de
kabelaar vs. Quicknet.

Demon is al helemaal gestopt met mxstream omdat de kwaliteit zo slecht zou
zijn. BabyXL enzo is beter, maar wordt helaas nog maar zeer beperkt
aangeboden. Je kan XS4ALL er wel de schuld van geven, maar die kunnen er in
mijn ogen echt helemaal niets aan doen.

JOS

> [...]
> zijn. BabyXL enzo is beter, maar wordt helaas nog maar zeer beperkt
> aangeboden. Je kan XS4ALL er wel de schuld van geven, maar die kunnen er

Exactly!! Maargoed, ook weer fout van XS4ALL, die gasten moeten niet in zee
gaan met mxstream. Mxstream zuigt! Maarja, XS4ALL wil ook geld verdienen en
ja ook voor
een goede provider gaat geld boven kwaliteit... je ziet het maar.

JOS

Maarten

> Ik heb toch echt andere ervaringen met de HD van XS4ALL.

Iedereen heeft andere ervaringen, en zo'n dergelijk steekproefje zegt dan
ook weinig. Er werken meestal veel mensen op een helpdesk, dus je hebt
altijd wel de kans dat je iemand te pakken krijgt die net begonnen is en het
allemaal niet precies weet. En ook de beste helpdesker heeft denk ik wel
eens z'n slechte dagen.

Lagonda

"Maarten" <m.br...@multiweb.nl.invalid> schreef in bericht

> Je kan XS4ALL er wel de schuld van geven, maar die kunnen er in

> mijn ogen echt helemaal niets aan doen.

Het is geen kwestie van "de schuld geven".
Het gaat er om dat de provider, XS4ALL of Quicknet, je een product heeft
verkocht. Als verkoper van dat product zijn zij dus aansprakelijk voor het
juiste functioneren. Als er problemen zijn, zijn zij dus ook degenen die
actie moeten nemen om het weer in orde te brengen. Verwijzen naar een derde
is in dit geval een goedkope en luie manier om de problemen uit de weg te
gaan, zelfs als die problemen zijn veroorzaakt door het falen van die derde.

Lagonda

Maarten

> [...]
> de problemen uit de weg te gaan, zelfs als die problemen zijn
> veroorzaakt door het falen van die derde.

Dat is niet helemaal waar. Hetgeen je betaald is in twee delen uitgesplitst.
Een deel voor je verbinding, en een deel voor de data. Je neemt dus in feite
twee produkten af, en XS4ALL is zo aardig om de administratie daarvan te
verzorgen.

Lagonda

> [...]

Dit is dan de KPN, maar komt het hele verhaal er weer niet op neer dat de
provider de verantwoordelijkheid afschuift op de beheerder van de
Net zoals dat regelmatig door Sonera/Quiknet is gedaan? Uit eerdere
berichten van Tha Reverend had ik begrepen dat XS4ALL wel zelf de
verantwoordelijkheid voor netwerkproblemen neemt. Nu blijkt toch maar weer
dat dat niet het geval is.

Lagonda

JOS

> [...]
het
> allemaal niet precies weet. En ook de beste helpdesker heeft denk ik wel

Conclusie.. er is geen provider die de beste is. Ja, de beste van de
slechtste. Internet zit nog maar in de kinderschoenen dezerdagen. Over 10
jaar is er geen connectieuitval meer.
Alles werkt perfect. Net zoals nu de stroomvoorziening is. Gewoon
betrouwbaar. Internet is iets wat we nog niet in de hand hebben.

JOS

Maarten

> Conclusie.. er is geen provider die de beste is. Ja, de beste van de
> slechtste. Internet zit nog maar in de kinderschoenen dezerdagen. Over
> 10 jaar is er geen connectieuitval meer.

De beste zal er niet zo zeer zijn. Wel de betere, de middenmoot en de
slechtere. XS4ALL en Demon vind ik bij de betere horen, TIP en dat soort
rommel bij de slechtste.

JOS

> "JOS" <blau...@hotmail.com> wrote in

> De beste zal er niet zo zeer zijn. Wel de betere, de middenmoot en de
> slechtere. XS4ALL en Demon vind ik bij de betere horen, TIP en dat soort
> rommel bij de slechtste.

In jou visie kan er dus ook "de slechste" niet zijn. Dan hoort TIP en dat
soort rommel bij de SLECHTERE.

JOS

JOS

"Maarten" <m.br...@multiweb.nl.invalid> schreef in bericht

Emm.. dat is wel een hele dure administratie die een XS4ALL ads'er betaald.
XS4ALL doet wel meer dan dat hoor!

JOS

Lagonda

> [...]

feite
> twee produkten af, en XS4ALL is zo aardig om de administratie daarvan te

Gaat ditzelfde verhaal op voor Quicknet?
Afgezien van wat excuses in de nieuwsgroepen dat de kabelaar het laat
afweten neemt QN wel de verantwoordelijkheid en verzorgt de helpdesk wel de
storingsmeldingen richting kabelaar. Dit lijkt mij ook de meest logische
gang van zaken, omdat je anders het risico loopt van het kastje naar de muur
te worden gestuurd.

Lagonda

Maarten

"JOS" <blau...@hotmail.com> wrote in news:YLff7.45772$w91.7247998
@news.quicknet.nl:

> In jou visie kan er dus ook "de slechste" niet zijn. Dan hoort TIP en dat
> soort rommel bij de SLECHTERE.

Zoiets bedoelde ik ook inderdaad :).

Maarten

> Gaat ditzelfde verhaal op voor Quicknet?

Nee, bij Quicknet neem je gewoon een produkt af. Quicknet regelt het verder
met de kabelaar, en in principe heb je dus niets met de kabelaar van doen.

Ze kunnen wel aangeven dat er problemen zijn met de kabelaar, of de
leverancier van hun briefpapier, maar dat is alleen maar uitleg, het blijft
hun verantwoordelijkheid om jou een goeie verbinding te leveren.

Bij mxstream ligt het dus iets anders, daar heb je met twee verschillende
partijen van doen. Xs4all doet zijn werk keurig, KPN moet je geluk mee
hebben.

JOS

> [...]
>
> Bij mxstream ligt het dus iets anders, daar heb je met twee verschillende
> partijen van doen. Xs4all doet zijn werk keurig, KPN moet je geluk mee

XS4ALL doet feitelijk hetzelfde. Deze biedt per slot van rekening toegang
voor iedereen.... ( XS4ALL) Zoals de naam het al zegt.

JOS

CeeS

> Dat wel, maar verderop in het netwerk zou je dan problemen kunnen gaan
> krijgen.
>
> Weet je nog hoe de supportnet link zich begin dit jaar gedroeg?

Support hebben we toch niet meer. We linken nu toch met de supersnelle
chello lijnen ???

En er zou veel capaciteit over moeten zijn als straks Haarlem en Rotterdam
"leeg" zijn toch ??;-)

Ldp

In article <tpiqntgepiiclaqb3...@4ax.com>,
plo...@xs4all.nl says...

> ja hoe zat dat eigenlijk? toen ik net quicknet had (december 2000) zat
> er in de route een router met 30% packet loss... die was voor 'mijn
> tijd' nog niet overbelast zeker ?

Effect van een volle lijn. Dat is wat je ook zou krijgen als je alle
modems qua download een factor 3 zo hoog zou zetten. Dat is wel fijn in
de rustige uurtjes (*1), maar een ramp in de rest van de tijd.

*1 Rustige uurtjes kun je dan ook wel vergeten, want iedereen gaat dan
downloads schedulen voor 's nachts.

--
<--- Insert witty tagline here

Ldp

In article <agoqnt0cnli339gkt...@4ax.com>,
tha_rev...@SPAMdolfijn.nl says...

> BTW. wel grappig dat ik de nieuwsgroepen gewoon kan lezen (posten is
> niet mogelijk).

Posten niet mogelijk? Hier niet?

Lagonda

"2B's" <two...@soneramail.nl> schreef in bericht

> XS4ALL == KPN.....

In dezelfde verhouding als: Quicknet == Primacom ?

Lagonda

Ldp

In article <kkff7.45693$w91.7...@news.quicknet.nl>,
lago...@mailexcite.com says...

> [...]
> berichten van Tha Reverend had ik begrepen dat XS4ALL wel zelf de
> verantwoordelijkheid voor netwerkproblemen neemt. Nu blijkt toch maar weer

Ik kan je in alle eerlijkheid zeggen dat het soms niet anders is, en dat
de medewerkers van de ISP zich dan ook redelijk machteloos voelen als
aan hun kant alles in orde is, maar er gewoon niet meer over de lijn wil
omdat er bij de transporteur (kabelaar, adsl aanbieder) niet alles
lekker zit. En nog machtelozer als dan ook de klanten jou als zo'n
medewerker van alles en nog wat de schuld gaan geven, omdat je het durft
om 'een ander maar weer de schuld te geven'. :(

Maarten

2B's <two...@soneramail.nl> wrote in

> XS4ALL == KPN.....

Zover ik weet heeft XS4ALL nog steeds z'n eigen bestuur enzo, en mag het nog
steeds zijn eigen beslissingen maken...

Ldp

In article <Xns9100ED8DDE4...@195.66.15.136>,
m.br...@multiweb.nl.invalid says...

> Nee, bij Quicknet neem je gewoon een produkt af. Quicknet regelt het verder
> met de kabelaar, en in principe heb je dus niets met de kabelaar van doen.

Met de kanttekening dat de situatie in ZH altijd al anders is geweest
dan in NH. In ZH heb je als klant een apart produkt 'kabeltoegang' en
een post 'ISP', en wordt de facturatie itt NH door de kabelaar (Eneco,
nu UPC) gedaan.

Ldp

In article <_2gf7.45832$w91.7...@news.quicknet.nl>, ce...@nospam.org
says...

> Support hebben we toch niet meer. We linken nu toch met de supersnelle
> chello lijnen ???

En daarvoor met de eigen Sonera lijnen. Dat gedeelte is niet relevant
voor de discussie.

> En er zou veel capaciteit over moeten zijn als straks Haarlem en Rotterdam
> "leeg" zijn toch ??;-)

Het verkeer van Haarlem is maar een klein gedeelte van het totaal, en
dus niet toereikend om een 300% toename van de download snelheid te
realiseren. Het verkeer van Rotterdam gaat zowiezo al niet over de
lijnen Alkmaar<->Amsterdam, en die zijn waar we het nu over hebben.

Ldp

In article <8lgf7.45887$w91.7...@news.quicknet.nl>,
lago...@mailexcite.com says...

> In dezelfde verhouding als: Quicknet == Primacom ?

In wezen wel, volgens mij. Beide een aparte BV met eigen boekhouding,
neem ik aan, ressorterend onder het modderbedrijf.

Ldp

In article <MPG.15e7b7082...@news.quicknet.nl>,
L...@quicknet.nl says...

> In wezen wel, volgens mij. Beide een aparte BV met eigen boekhouding,
> neem ik aan, ressorterend onder het modderbedrijf.

Pardon, ik bedoel natuurlijk 'moederbedrijf'.

BenJ

"Ldp" <L...@quicknet.nl> wrote in message

Freudiaanse verspreking!

--
BenJ

Maarten

Ldp <L...@quicknet.nl> wrote in news:MPG.15e7b789a475774d989d28
@news.quicknet.nl:

> Pardon, ik bedoel natuurlijk 'moederbedrijf'.

Uiteraard :)))...

Tha Reverend

"JOS" <blau...@hotmail.com> wrote:
> [...]
>ja ook voor
>een goede provider gaat geld boven kwaliteit... je ziet het maar.

Ehhh das niet helemaal waar, XS4All is overgekocht door de KPN, Xs4All
wilde in het begin helemaaaal niet ADSL doen omdat ze verwachtten dat
het niet goed zou werken. Ik weet niet hoe ze er nu over denken,
volgens mij iets positiever (net zoals ik overigens, maar daar maak ik
maar een nieuw draadje voor aan ;-] )

--
Tha Reverend
Failure is not an option, its bundled with your software...

Tha Reverend

Maarten <m.br...@multiweb.nl.invalid> wrote:

>Zover ik weet heeft XS4ALL nog steeds z'n eigen bestuur enzo, en mag het nog
>steeds zijn eigen beslissingen maken...

Zover ik begrepen heb uit de berichtgeving (van een hele poss geleden
overigens) is Xs4All gedwongen door KPN. Ze wilden namelijk helemaal
niet in het begin.

Tha Reverend

Ldp <L...@quicknet.nl> wrote:

>Posten niet mogelijk? Hier niet?

Met het xs4all mxstream account kan ik niet posten, maar dat lijkt me
logisch... trouwens... niet alle berichten waren te lezen zag ik
later... toen ik weer Quicknet had ingesteld (zoals nu) waren er plots
wat nieuwere berichten bijgekomen en kon ik ook weer posten.

Tha Reverend

>Zoiets bedoelde ik ook inderdaad :).

Ehh ik was altijd tevreden over mijn TIP accountje, deed het prima,
helpdesk had ik nooit nodig. Toen ze overgenomen werden door
WorldOnline ging het downhill...

CeeS

> [...]

> realiseren. Het verkeer van Rotterdam gaat zowiezo al niet over de
> lijnen Alkmaar<->Amsterdam, en die zijn waar we het nu over hebben.

Aha !
Ik dacht ooit gelezen te hebben dat de capaciteit Alkmaar-Amsterdam recent
vertienvoudigd was. Dan hebben we voor die vertienvoudiging dus altijd
overbelast gedraaid zeker. Affijn we wachten het wel af, als we echt 500kbs
blijven houden vind ik dat op dit moment ook genoeg hoor. Liever een beetje
upload snelheid erbij (en dat schijnt wel een echte optie te zijn als ik je
collega RD zo lees) en een stabiele verbinding dan 3 keer zo'n hoge piek en
een wegvallende verbinding. Ik ben benieuwd hoe die verbinding uitpakt de
komende dagen na de werkzaamheden. Op dit moment vind ik mail en news een
beetje stroperig (gewoon het idee, ben net thuis van mijn werk en geen
speedtesten en zo gedaan).

Ldp

In article <8v8rnt01dmuhnfl23...@4ax.com>,
tha_rev...@SPAMdolfijn.nl says...

> [...]
> later... toen ik weer Quicknet had ingesteld (zoals nu) waren er plots
> wat nieuwere berichten bijgekomen en kon ik ook weer posten.

Als je vanaf een niet-qn ip komt, dan kun je bij (op 1 na) alle
quicknet.nl.* groepen, en ook posten.

CeeS

"Ldp" <L...@quicknet.nl> schreef in bericht

Maar dit is nog een soneraplaza groep .... Daar kon hij vermoedelijk dan
niet posten maar waarom dan wel lezen ? Of misschien waren dat nog oude
berichten en kon hij ook niet lezen....

Ldp

In article <HGhf7.46282$w91.7...@news.quicknet.nl>, ce...@nospam.org
says...

> Ik dacht ooit gelezen te hebben dat de capaciteit Alkmaar-Amsterdam recent
> vertienvoudigd was. Dan hebben we voor die vertienvoudiging dus altijd

Vertienvoudigd? Nope.

> [...]
> collega RD zo lees) en een stabiele verbinding dan 3 keer zo'n hoge piek en

Ik hoop mee, dat ze de uploadplanner realiseren.

> [...]
> komende dagen na de werkzaamheden. Op dit moment vind ik mail en news een
> beetje stroperig (gewoon het idee, ben net thuis van mijn werk en geen

Ik heb er zelf nog niet echt naar gekeken. Nog niet veel achter de comp
gezeten, deze avond.

Ldp

In article <6Sgf7.46010$w91.7...@news.quicknet.nl>,
bl.j...@quicknet.nl says...

> Freudiaanse verspreking!

Die 'd' en die 'e' zitten ook zo dicht bij elkaar! :-)

Ldp

In article <rearntoqemq832c93...@4ax.com>,
two...@soneramail.nl says...

> En het modderbedrijf "acht het toch wel wenselijk" dat
> werkmaatschappijtjes elkaar opzoeken als het gaat om
> combinatie-taken...

Ik mag hopen van wel. Zowel voor QuickNet en MK qua kabelaktiviteiten en
bandbreedte, en xs4all en KPN qua Mxstream. :/

SnaKe[NL]

> [...]
> later... toen ik weer Quicknet had ingesteld (zoals nu) waren er plots
> wat nieuwere berichten bijgekomen en kon ik ook weer posten.

Misschien omdat Sonera een betere newsserver heeft dan Xs4all ??

:P
Grapje natuurlijk.

Ldp

In article <kgif7.46437$w91.7...@news.quicknet.nl>, ce...@nospam.org
says...

> Maar dit is nog een soneraplaza groep .... Daar kon hij vermoedelijk dan
> niet posten maar waarom dan wel lezen ? Of misschien waren dat nog oude
> berichten en kon hij ook niet lezen....

Alleen quicknet.nl.* (muv qnl.bin), dus hier inderdaad niet lezen en

CeeS

> Vertienvoudigd? Nope.

Even gezocht hoe ik bij die 10 keer kwam....

Stukje uit een nieuwsbrief van Sonera van begin maart 2001 :

|* Verbinding tussen de kabelmaatschappijen en Sonera Plaza in Alkmaar
| Deze verbinding is onlangs verdubbeld! Bovendien is er voor deze
| verbinding inmiddels extra hardware besteld. Hierdoor wordt de
| capaciteit binnenkort maar liefst vervijfvoudigd.

Dus hij was net verdubbeld, en dat wordt "binnenkort" (maart schreef men
dit) vervijfvoudigd. Dus daar zat die 10 keer (toch nog iets onthouden)

|* Verbinding tussen Sonera Plaza in Alkmaar en Amsterdam
| De bandbreedte op de verbinding tussen Alkmaar en Amsterdam wordt
| binnenkort verdrievoudigd. Recentelijk werd hier al meerdere malen
| bandbreedte bijgeschakeld

Dus die 'bottleneck' is inderdaad maar verdrievoudigd nadat er al een aantal
malen bandbreedte bijgeschakeld is en niet 10 keer. (maar of dat
bijschakelen nu 1% of 100% is staat er niet bij, dat maakt op het totaal
nogal wat uit 3x101 is minder dan 3x300 ;-))

SnaKe[NL]

> *1 Rustige uurtjes kun je dan ook wel vergeten, want iedereen gaat dan
> downloads schedulen voor 's nachts.

Hoezo gaat ?
Moet nu al :)

Ldp

In article <POif7.46487$w91.7...@news.quicknet.nl>, ce...@nospam.org
says...

> Dus hij was net verdubbeld, en dat wordt "binnenkort" (maart schreef men
> dit) vervijfvoudigd. Dus daar zat die 10 keer (toch nog iets onthouden)

Van 100 naar 200 naar 1000Mbps. Dit gaat over het de verbinding tussen
QuickNet en Multikabel, tussen ISP en kabelaar dus. Dit is een lokale
verbinding, en dan leg je al makkelijk een gigabit verbinding neer. Dat
zegt verder weinig over wat daar achter ligt.

Vergelijk het met je kabelmodem. Die is met 10Mbps gekoppeld aan je
netwerkkaart, terwijl de kabelverbinding 512/64 is.

> [...]
> bijschakelen nu 1% of 100% is staat er niet bij, dat maakt op het totaal
> nogal wat uit 3x101 is minder dan 3x300 ;-))

Er is tijdens die grote upgrade periode nogal wat gebeurt: koppeling
tussen ISP en kabelaar sneller, Alkmaar<->Amsterdam sneller, extra
transit, veel meer ams-ix peerings.

Overigens kun je het beter in meervouden van standaard transmissie
snelheden zoeken, en dat is niet 101 en niet 300Mbps. :)

Rockman

"Ldp" <L...@quicknet.nl> schreef in bericht

Als het feitelijk waar is in voorkomende gevallen is er niks mis mee, er
zijn medewerkers bij ISP's te over die echter dit fenomeen te vaak aanhalen
om hun eigen falen en laksigheid te verhullen.....

--

Mazl,

Rockman

Posted by news://news.nb.nu

CeeS

> Van 100 naar 200 naar 1000Mbps. Dit gaat over het de verbinding tussen

etc..

Ja ik weet dat het in werkelijkheid wat anders is dan "men" in de
nieuwsbrieven doet voorkomen. Maar als je als consument zonder verdere
technische netwerk-kennis zoiets leest is dat toch echt het enige wat je
eruit kunt halen. (maar een technisch verhaal heeft in zo'n nieuwsbrief ook
niet veel zin omdat de grote meute het dan ook weer niet leest en/of snapt
denk ik.) In ieder geval klinkt het leuk zo'n stukje in je nieuwsbrief :-)

Ldp

In article <xzqf7.46746$w91.7...@news.quicknet.nl>, ce...@nospam.org
says...

> Ja ik weet dat het in werkelijkheid wat anders is dan "men" in de
> nieuwsbrieven doet voorkomen. Maar als je als consument zonder verdere

Ik heb ze toen allemaal gelezen, die nieuwsbrieven, en in wezen klopten
ze wel. Wat er toen wel gebeurde, en ook hier in de nieuwsgroepen, is
dat er dingen verkeerd uitgelegd werden. Zoals met die gigabit koppeling
naar de kabelaar die niks zegt over wat voor snelheid je nu werkelijk
kunt halen naar de rest van het internet, maar waar wel allerlei
conclusies aan verbonden werden. :)

Ldp

In article <3b7e...@news.nb.nu>, roc...@triballs.com says...

> Als het feitelijk waar is in voorkomende gevallen is er niks mis mee, er
> zijn medewerkers bij ISP's te over die echter dit fenomeen te vaak aanhalen
> om hun eigen falen en laksigheid te verhullen.....

Soms is 'in voorkomende gevallen' == 'nogal vaak'.

Ik hoopte eigenlijk dat de uitspraken van Raymond en mij met iets meer
vertrouwen werden behandeld. Volgens mij zijn we in het algemeen nogal
duidelijk met waar problemen zitten.

Tha Reverend

Ldp <L...@quicknet.nl> wrote:

>Alleen quicknet.nl.* (muv qnl.bin), dus hier inderdaad niet lezen en
>posten.

Neuj, ik kan ze vanaf news.xs4all.nl niet lezen, maar wel als ik de
newsserver van sonera instel. Ik zal zo es effe kijken, momenteel weer
even op quicknet....

--
Tha Reverend
I like work; it fascinates me. I can sit and look at it for hours...

Tha Reverend

"SnaKe[NL]" <youknowh...@my.email.addy> wrote:

>Misschien omdat Sonera een betere newsserver heeft dan Xs4all ??

Toen ik het probeerde gebruikte ik nog de newsserver van Quicknet...
maar via de newsserver van xs4all zie ik helemaal geen posts. Ik denk
dat xs4all ze niet doorgeeft (op zich logisch, maar wel jammer).

>:P
>Grapje natuurlijk.

Nou... je hebt wel een beetje gelijk hoor... vandaag al wat posts
gedaan in de xs4all groepen (eigenlijk 1tje) maar die server is wel
trager dan deze van quicknet. Elke post die je doet duurt een tijdje
(lees een minuut of ietsjes langer) voordat je ze kan lezen... das
best irritant als je de snelheid van de server van Quicknet gewend
bent.

Lees meer in het vervolg op het vervolg ;-]

CeeS

"Tha Reverend" <tha_rev...@SPAMdolfijn.nl> schreef in bericht

> Lees meer in het vervolg op het vervolg ;-]

Misschien kun je die ADSL posting beter voortzetten in een Quicknet groep
want daarin kun je wel posten en de soneraplaza.kabel.nh niet via een andere
provider en de quicknet newsserver. (ben namelijk wel benieuwd hoe het
bevalt, voor het geval QN hier in de toekomst slechter wordt en adsl
leverbaar wordt en tegen wat voor problemen je zoal aanloopt.)

Tha Reverend

>Neuj, ik kan ze vanaf news.xs4all.nl niet lezen, maar wel als ik de
>newsserver van sonera instel. Ik zal zo es effe kijken, momenteel weer
>even op quicknet....

Het werkt allemaal een beetje raar... ik snap het niet helemaal, maar
als ik news.soneraplaza.nl in stel kan ik inderdaad posten en lezen
via xs4all. Blijft dit zo LDP?

--
Tha Reverend
Baby I'm gonna whoop it on...

Tha Reverend

"CeeS" <ce...@nospam.org> wrote:

> [...]
>bevalt, voor het geval QN hier in de toekomst slechter wordt en adsl
>leverbaar wordt en tegen wat voor problemen je zoal aanloopt.)

Ik zal es kijken... ik heb het gevoel dat niet alle posts goed
doorkomen als ik via xs4all de quicknet server benader...

Ldp

In article <7pqtnt0ob9aq8m6dh...@4ax.com>,
tha_rev...@SPAMdolfijn.nl says...

> Het werkt allemaal een beetje raar... ik snap het niet helemaal, maar
> als ik news.soneraplaza.nl in stel kan ik inderdaad posten en lezen
> via xs4all. Blijft dit zo LDP?

Alleen voor de quicknet.nl.* groepen. Als je vanaf een niet-qn ip
contact maakt met news.quicknet.nl, dan zal de server op alle niet-
quicknet.nl.* groepen een '411 No Such Group' doorgeven, en je
newsreader dus geen nieuwe berichten zien.

Voor de rest hangt het een beetje af hoe je je eigen newsreader in stelt
of kunt stellen, of je de vraag 'Blijft dit zo' positief of negatief
kunt beantwoorden. :)

Tha Reverend

Ldp <L...@quicknet.nl> wrote:

> [...]
>
>Voor de rest hangt het een beetje af hoe je je eigen newsreader in stelt
>of kunt stellen, of je de vraag 'Blijft dit zo' positief of negatief

Okay thanks, volgens mij werkt het iig prima zo.

[Folow Up Set]

--
Tha Reverend
Serenity Now!

Tha Reverend

Tha Reverend <tha_rev...@SPAMdolfijn.nl> wrote:
>Ik zal es kijken... ik heb het gevoel dat niet alle posts goed
>doorkomen als ik via xs4all de quicknet server benader...

Gaat dus blijkbaar wel goed.

It is loading more messages.