[GEN-BENELUX] Gezocht voornamen van kinderen uit het gezin van der Valk - Keulemans

M. Boers

to gen-b...@rootsweb.com
Uit een overlijdensadvertentie bij het CBG heb ik dat op ±01-09-1943 in
Nijmegen overlijdt: Zuster Maria M. O. P. van der Valk, dochter van Jacobus
Petrus Cornelis Laurentius van der Valk en Antonia Hendrika Louisa
Keulemans.

Ik probeer nu uit te zoeken wat de voornamen van deze zuster Maria van der
Valk waren. In het archief in Rotterdam heb ik maar één ongetrouwde dochter
gevonden gevonden: Mathilde Adriana Maria Josepha van der Valk, geb.
Rotterdam 01-01-1899. Mogelijk zijn er in dit gezin meer kinderen geboren
dan de 7 die nu op de webstek van Rotterdam gepubliceerd staan.

In hetzelfde gezin heb ik nog twee kinderen die ik niet kan thuis brengen:

Zoon A. van der Valk, gehuwd met A. Leavey en in 1943 wonend in New York
City en dochter H. van der Valk, gehuwd met E. Mathyl en in 1943 wonend in
Kisarian, Sumatra Indonesië.

Voor zoon A. komt Arnoldus Johannes Maria, geb. Rotterdam 04-03-1902 in
aanmerking, maar ook hier is dat niet zeker, omdat mogelijk nog niet alle
kinderen uit dit gezin gepubliceerd zijn.

Voor dochter H. heb ik nog helemaal geen candidaat.

Wie kan mij verder helpen met dit gezin Van der Valk - Keulemans?

Kinderen van Jacobus en Antonia:
1 van der Valk.
2 H. van der Valk. H. trouwde met E. Mathyl.
3 A van der Valk. A trouwde met H. Leavey.
4 Franciscus Jacobus Joseph (F.) van der Valk, geboren op 28-04-1890 in
Rotterdam. F. trouwde, 34 jaar oud, op 11-09-1924 in Rotterdam met Anna
Gerardina Nickel, ongeveer 18 jaar oud. Anna is geboren omstreeks 1906 in
Rotterdam, dochter van Gerardus Nickel en Anna Maria Mosch.
5 Antonius Hendrikus Joseph (A.) van der Valk, geboren op 17-02-1892 in
Rotterdam. A. trouwde, 28 jaar oud, op 20-10-1920 in Rotterdam met Theresia
Wilberding, 22 jaar oud. Theresia is geboren op 14-10-1898 in Rotterdam,
dochter van Gerhard Heinrich Wilberding en Maria Paulina Läsche.
6 Johanna Cornelia Maria (J.) van der Valk, geboren op 01-10-1893 in
Rotterdam. J. trouwde, 21 jaar oud, op 01-09-1915 in Rotterdam met Henricus
Josephus Franciscus de Vos, ongeveer 27 jaar oud. Henricus is geboren
omstreeks 1888 in Antwerpen, België, zoon van Franciscus de Vos en Clara
Antonia Maria van Rijswijck.
7 Willem Antonius Jacobus van der Valk, geboren op 06-10-1895 in Rotterdam.
8 Christina Adriana Maria Antoinetta (Chr.) van der Valk, geboren op
26-12-1896 in Rotterdam. Chr. trouwde met IJ. Marringa.
9 Mathilde Adriana Maria Josepha van der Valk, geboren op 01-01-1899 in
Rotterdam.
10 Louisa Maria Adriana van der Valk, geboren op 18-07-1900 in Rotterdam.
Louisa trouwde met H. Leverstein.
11 Arnoldus Johannes Maria van der Valk, geboren op 04-03-1902 in Rotterdam.

Michaël Boers, Haarlem
E-Mail: michael.boers @ hccnet.nl
Research: Boers/Buhrs/Buers/Buhr, Distelbrink, Keulemans/Ceulemans, Reuvers,
Liesoij/Liesoy/Lisois/Liegois, Franscella/Fransella/Francella

Yolanda

Michaël,

Misschien kun je de gezinskaart in Rotterdam raadplegen van het echtpaar.
Daar staan ook de kinderen op en mogelijk een vermelding wanneer zij gehuwd
zijn, een eigen gezinskaart krijgen, of vertrekken naar een andere gemeente.

Met vriendelijke groeten,
Yolanda van Blerck
www.vanblerck.tk

"M. Boers" <michae...@hccnet.nl> schreef in bericht

NO @xs4spamall.nl Jan B

> [...]
> geboren
> dan de 7 die nu op de webstek van Rotterdam gepubliceerd staan.
Michaël Boers, Haarlem
<knip>
Eerwaarde zusters (en broeders) krijgen bij de intrede in het klooster
meestal andere voornamen. De namen die je in de overlijdensadvertentie
ziet hoeven in het geheel niet op de overlijdensakte te staan. De
akte raadplegen in Nijmegen of Arnhem is de enige optie.
--
mvg,
Jan B.

M. Boers

to gen-b...@rootsweb.com
Ja, dat ik doen en ik kan ook de persoonskaart bij het CBG opvragen, maar
indien hier iemand meeleest die onderzoek naar dit gezin van der Valk heeft
gedaan, kan ik misschien ook de ontbrekende gegevens krijgen. Als dat niet
lukt, kan ik naar het CBG en Rotterdam gaan.

Michael Boers

> [...]

> Louisa trouwde met H. Leverstein.
> 11 Arnoldus Johannes Maria van der Valk, geboren op 04-03-1902 in

Dag Michaël,
ik ga de volgende week wel in het Regionaal Archief Nijmegen voor je kijken.
Groet uit Nijmegen,

"M. Boers" <michae...@hccnet.nl> schreef in bericht

M. Boers

to gen-b...@rootsweb.com
Dag Pe,

Erg fijn dat je dat voor me wilt doen.
Ik wacht rustig tot je de tijd gehad hebt. Heb je de mogelijkheid om een
digitale foto van de akte te maken?
Als dat niet gaat, zijn alleen de gegevens uit de akte ook voldoende.

Bedankt,

Michael Boers, Haarlem

[...]

Pi

> [...]

> Louisa trouwde met H. Leverstein.
> 11 Arnoldus Johannes Maria van der Valk, geboren op 04-03-1902 in

Message has been deleted

M. Boers

to gen-b...@rootsweb.com
Ik heb geen foto's van dit gezin. Ik heb een de verzameling
overlijdensadvertenties van het CBG doorgespit op zoek naar de naam
Keulemans. Verder kan je BS-gegevens van Rotterdam vinden op:
http://www.gemeentearchief.rotterdam.nl
Antonia Hendrika Louisa Keulemans was mijn overoudtante (zus van mijn
overgrootvader).

Michael Boers

On Sat, 12 May 2007 14:47:10 +0200, "M. Boers"
<michae...@hccnet.nl> wrote:
- -Quoted Text-

Louisa

Waar op Internet staat deze info??

Ik heb inderdaad ook wat gegevens over dit gezin, maar wil het eerst
vergelijken met wat op Internet staat.

vr.gr. Lenie van der Valk

quotes in the subject and the body of the message

Dag Michael,
ik probeer een foto van het scherm van de microfiche lezer te maken.
Soms is dat goed leesbaar, maar soms, afhankelijk van de staat van het
origineel, valt het erg tegen.
Ik mail je het resultaat wel.
Groet,
P'e (Zie onderaan PS)

> [...]
> Reuvers,
> Liesoij/Liesoy/Lisois/Liegois, Franscella/Fransella/Francella

PS
ik zie in jouw antwoord mailtje een vervanging van letters.
"e uit Micha"el wordt Michakl, en P'e, wordt Pi.
Weet jij hoe dat komt?
P'e (dus)

ubbenkotte

On 12 mei, 17:32, "M. Boers" <michael.bo...@hccnet.nl> wrote:
> [...]
> Antonia Hendrika Louisa Keulemans was mijn overoudtante (zus van mijn

Hallo Michaël,

Een nicht van mijn grootvader, Christina Johanna Bernardina Walhof,
was non in oa. Goor en Nijmegen/Hatert (Dominicanessen). Ze had de
kloosternaam Zr. Venantia aangenomen en ze overleed in 1930 in het
klooster. Omdat de zusters een soort dagboek bijhielden en bijhouden,
heb ik over haar overlijden kunnen lezen. Je moet dus weten bij welke
orde ze ingetreden is en via o.a. het dagboek kun je meer over haar te
weten komen.

Met vriendelijke groet uit Hengelo,

Freddy Walhof

M. Boers

to gen-b...@rootsweb.com

Een foto van fichelezer is prima. Als je me een ongecomprimeerd JPG-bestand
kunt sturen, dan kan ik eventueel de kwaliteit wel opkrikken.

Het wijzigen van de diakriten komt door de vertaling van tekens tussen mij
e-mailprogramma, het Internet, de webstek van gen-benelux en weer terug naar
jou toe. Ik weet niet precies waar het fout gaat.
Hieronder typ ik e accent aigu en e trema, dan kun je zien hoe die aankomen.
e e

Groetjes,

Michael Boers, Haarlem
E-Mail: michael.boers @ hccnet.nl
Research: Boers/Buhrs/Buers/Buhr, Distelbrink, Keulemans/Ceulemans, Reuvers,
Liesoij/Liesoy/Lisois/Liegois, Franscella/Fransella/Francella

M. Boers

to gen-b...@rootsweb.com

Hallo Michaël,

Freddy Walhof

Bedankt voor de tip. Ik wist niet van die dagboeken.
Ik had nog een oudtante die non was. Ik zal is in haar klooster gaan vragen.

Michaël Boers

Dag Michael,
ik ben woensdag naar het Regionaal Archief Nijmegen geweest.
Daar is in 1943 geen overlijden te vinden van een vrouwelijke . . . van der
Valk van ongeveer 44 jaar.
Niet in de computerklappers en ook niet in de klappers van de microfiches.
Ik heb ook op de naam van de moeder "Keulemans" gezocht.
Ook niets.
Heb je daar mogelijk andere schrijfwijzen van?
Wat kan ik nog meer proberen?
Groet,

Richard Keijzer

On 12 mei, 17:36, "Pé" <pjw.houwen...@WEGhccnet.nl> wrote:
> Dag Michael,
> ik probeer een foto van het scherm van de microfiche lezer te maken.
> Soms is dat goed leesbaar, maar soms, afhankelijk van de staat van het
> origineel, valt het erg tegen.
> Ik mail je het resultaat wel.
> Groet,
> P'e (Zie onderaan PS)
>
> "M. Boers" <michael.bo...@hccnet.nl> schreef in berichtnews:mailman.2114.1178982...@rootsweb.com...
> P'e (dus)- Tekst uit oorspronkelijk bericht niet weergeven -

> - Tekst uit oorspronkelijk bericht weergeven -

Dag Pé,

Als je een slechte foto van een fiche hebt, kun je die wellicht
verbeteren op de computer. Ik heb een handleidinkje daarvoor op mijn
website staan. Zie:

http://home.tiscali.nl/r_keijzer/reader_printer.htm

Groeten van Richard

M. Boers

to gen-b...@rootsweb.com
Ik heb mijn gegevens uit een overlijdensadvertentie die ik gekopieerd heb
bij het CBG.
In het begin van de 19e eeuw werd Keulemans ook wel als Ceulemans
geschreven. Na ca. 1850 heb ik dat niet meer aangetroffen en bleven
Ceulemans-en Ceulemans en Keulemans-en Keulemans.

Ik heb mijn CBG kopieen erbij gepakt om te zien of ik misschien een fout heb
gemaakt in het overnemen van de gegevens van de advertentie. En inderdaad
moet ik tot mijn schande toegeven dat ik een fout gemaakt heb: De bewuste
dame was in 1943 inderdaad non in Nijmegen, maar is toen zeker niet
overleden. Het was namelijk haar moeder die in 1943 overleed.
Zuster Maria M. O.P. zal ongetwijfeld overleden zijn, maar waar en wanneer
is mij dus niet bekend.

Mijn excuses dat ik je voor niets naar het archief heb laten gaan. Ik zal
volgende keer mijn gegevens beter verifieren, voordat ik een vraag stel.

Michael Boers

"Richard Keijzer" <rist...@hotmail.com> schreef in bericht

> [...]
> ik probeer een foto van het scherm van de microfiche lezer te maken.
> Soms is dat goed leesbaar, maar soms, afhankelijk van de staat van het

KNIP

[...]

Dag Richard,
die handleiding heb ik ook.
Ik heb het nog niet uitgeprobeerd.
Het probleem is, op dit moment, dat de overlijdensakte niet te vinden is.
Groet,

Dag Michael,
dat is dus, wat Nijmegen betreft, opgelost.
Geen probleem om het even op te zoeken, ik kom toch regelmatig in dat
archief.
Groet,