SCTM X-Factor

Selman Akbulut

Ben ba$tan SCTM nin onaylanmayacagini tahmin etmi$tim. Fakat $imdi
secimlerin "X-faktoru" nu du$unerek bu tahminimden emin olamiyorum....
X-faktoru secmeni son anda etkileyen yan faktordur, mesela son gun
havanin bozuk olmasi gibi...

Istanbul'da bir arkada$im bana bir X-faktoru anisini $oyle anlatmi$ti:
"Bir secimde Demirel'e oy vereyim diye sandik ba$ina giderken, yolda
"BABAAA BIZI GURTAR!!!" diye nagra atarak gelen DYP partizani capulcu bir
gurup ile kar$ila$inca kizip dogru gidip oyumu Erdal Inonu'ye verdim"...

$imdi SCTM'ye hararetle $iddetle kar$i cikan topluluga bakinca, benzer
$ekilde SCTM oylamasinda oy vermeyi son gune birakmi$ birinin bu gruba bir
boz atmasi acaba onun kararina nasil tesir eder diye du$unuyorum...

Selman
------

Hakan Basagaoglu

Selman Akbulut (akb...@math.msu.edu) wrote:
:
[...]

Neyse Selman Bey bu SCTM oylamasini her iki ayda bir tekrarlariz, ta kiiii
yan faktorleri elimine edip sizin derin derin dusuncelerinize son verene
kadar:-)

bir de tepkisellik testinize bir ek olsun

Madde:xx
--------
sonuclari kabullenmek istememek, sonuclar aleyhine cikinca ya ben boyle
olacagini biliyordum diyerek uste cikmaya calismak, yada havadan sudan
bahanelerle okuzun altinda buzagi aramaya calismak, ve/veya garip sebep
sonuc iliskilerine basvurup polemige girmek.
------
herhalde asikardir.. bu maddeye yakalandiniz:-) siz buna yakalanan eminim
ilk kisi degilsinizdir, hani su hocam su kesildi de odevlerimi yapamadim
diyen lerde genelde bu maddede takilirlar...

Hakan
:
: Selman
: ------

Mehmet Murat Albayrakoglu

Selman Akbulut wrote:

> [...]

> $ekilde SCTM oylamasinda oy vermeyi son gune birakmi$ birinin bu gruba bir
> boz atmasi acaba onun kararina nasil tesir eder diye du$unuyorum...

Selman'In yazIsIndan benim anlayabildiGim Su: SCTMyi Onerenlerin
ve destekeyenlerin umudu kendi doGrularIna deGil de SCTMye karSI
CIkanlarIn yanlISlarIna kalmIS durumda. "Acaba" diyorum, "eGer
verdiGi OrneGi yanlIS yorumlamamISsam, bu bile SCTM'nin
desteklenmemesi iCin yeterli bir neden deGil midir?"

Murat

PS. Parrot said: "Murat will change your axioms!"

Selman Akbulut

> [...]

> kadar:-) bir de tepkisellik testinize bir ek olsun..
> sonuclari kabullenmek istememek...vs..vs..

Sayin Basagaoglu:

Aman rica ederim oylamanin bir keresi yeter, sonuclara kabullenmemeyi
nerden cikariyorsunuz?.. Cogunluk ne isiyorsa tabii ki o olacaktir,
Toplumun iradesine saygimiz sonsuzdur...

Laf acilmi$ken..., siz SCT de herkesin onunde Uzman'in Ermeni ajani
MACREAU oldugunu iddia etmi$tiniz, hatanizi duzeltip Uzman'dan ozur
dilediniz mi? Yoksa hayatiniz boyunca "iftiraci" damgasi ile mi
dola$acaksiniz?... Uzman yasal yola ba$vurup size "libel" davasi
acarsa kendinizi nasil savunacaksiniz??...

Selman
------

Selman Akbulut

> Selman'In yazIsIndan benim anlayabildiGim Su: SCTMyi Onerenlerin
> ve destekeyenlerin umudu kendi doGrularIna deGil de SCTMye karSI
> CIkanlarIn yanlISlarIna kalmIS durumda.

Kendim icin konu$ayim: Benim boyle bir beklentim yok,
Cogunluk ner isterse oyle olsun derim...

> PS. Parrot said: "Murat will change your axioms!"

Mantigi papagana havale eden memi$, ku$ beyinli olmadigini tekrar edermi$

Selman
------

Erol Keskin

Selman Akbulut wrote:

Selman,

Her iki lafindan biri libel. Gina geldi artik. Burda senden baska
tazminatci yok. O kadar para meraklisi isen aramizda para toplayip
gonderelim sana.

Eger degilsen ya hakaretlere ve kufurlere cevap verme, arka heybeye
at ya da otur sen de ayni seyi yap ve rahatla. Oyle cart curt tazminat
davasi bilmem ne acmak Turk kulturu ile paralel degildir. Hatta Kanada
kulturu ile bile degildir. Yeter milleti tehdit ettigin. Bu da bir
cesit kufur haline donustu artik.

Erol Keskin

Hakan Basagaoglu

[...]

Bu durumda bir toplum avukatina ihticaim olacagi asikar, Seni avukat
olarak tutmayi dusunuyorum, $5000 a fitmisin:-) simdi de buna bribe filan
deyip beni mahkemeye vermezse iyidir:-) Artik alistik boyle seylere, angut
un tekide beni FBI ya sikayet etmismis, 3 aydir deport edilmeyi
bekliyorum:-)) Hadi hayirli isler matehukuk prof u:-))))

Hakan

:
: Selman
: ------

Hakan Basagaoglu

Selman Akbulut (akb...@math.msu.edu) wrote:
: > Hakan Basagaoglu:
[...]

Selman in komik mesajina olan cevabim benim server dan gozukmuyor, bu
nedenle bunu test amacli oarak yaziyorum.
Hakan

Hakan Basagaoglu

[...]

Biz o sorunu kendi aramizda ozel larak tartismistik. Ancak, yukaridaki
cumleniz yine yalnislikla dolu, omcelikle ben Uzman ile Macreau nun ayni
kisi olabaileceginden suphelenip bu konu hakkinda SCT ye yazmadan elimdeki
verileri (neden bu konuda boyle dusundugumu) oncelikle Uzman in kendi
accountu na gonderdim onun bu konudaki yorum/dusuncesini istedim.
Kendisinden cevap alamadim. Ikinci kez tekrar gonderdim, yine cevap
alamadim. Bu sefer SCT ye gonderince Uzman dan direk accountuma server
inin bozuk oldugunu bu nedenle mesajlarin HEPSINI alamadigini soyledi, bu
konuda soylediklerine inandim. Ancak bana sorularimi acikca cevaplamadi,
ve nasil istersen oyle dusunmemi ama kendisinin ayni kisi olmadigini
soyledi. Simdi sizin cumelenize bakalim, ERMENI AJANI MACRAEU diyorsunuz,
bu benim lafim degil, Macreau icin ben AJAN lafini hic kullanmadim, Ermeni
propogandaci olarak bir kac yazimda kendisini ima ettim. Simdi size
Macreau 'libel'davasi acarsa siz kendisini AJAN likla bu mesajinizda
sucladiginizdan kendisinizi nasil savunacaksiniz? Kaldi ki Uzman beni
suclarsa elimdeki verilere guveniyorum, Uzman in direk accountuma
gondermis oldugu tum mesajlarin kopyasi da var, siz hic tatli caninizi
uzmeyin, bu noktadan hic bir sey cikmaz. Bence siz SCTM nin X-factor
lerini dusunmekten bir nefes alip, Macreau size karsi Ajan likla
sucladiginizdan dolayi bir dava acarsa basiniza neler gelecegini dusunun.

Bu arada tepkislellik testi sonucu ne oldu? Mesajinizdan dava tehdidleri
filan geldigine gore bayagi sizi kizdirmis olmali:-))))

Dusunmeye devam, tehdidleri isterseniz bir kenera atalim, SCT yi SCTM ye
dondurmeye calismanin bir alemi yok:-))
Hakan

:
: Selman
: ------

Hakan Basagaoglu

[...]

Salman Tepkisellik testine ekLER (devam)

Madde: XX+1

"X konusu tartisilirken zor duruma dusunce ortaya hic ilgisiz Y konusunu
ortaya atarak konudan kacmaya calismak yada dikkati baska yere cekmeye
calismak (bu arada Selman in daha rahat anlamasi icin X intersection Y =
Empty set:-)"

Bu maddeye yakalanan ilk kisi de siz degilsiniz, hani su sozleri
elestirmis oldugunuz politikacilarimiz da bu konuya takilirlar, hani
ekonomi kotuye gidince, Anitkabir ziyaretlerinin artarak din konusunu
gundeme getirerek halkin dikkatinin baska yone cekilmesi de bu maddeye
takilir, tipki sizin ki gibi...

: dilediniz mi? Yoksa hayatiniz boyunca "iftiraci" damgasi ile mi
: dola$acaksiniz?...

Madde XX+2

"Olaylarin ic yuzunu bilmeden/anlamadan/arastirmadan hic bir on arastirma
yapmadan kendi dusuncelerine gore yargilayarak isim takmaya calismak veya
iftira da bulunmak"

Buna da yakalandiniz. Ama ben buna dahil degilim, dolayisiyla sizin
dediginiz gibi iftiraci da degilim. Cunku ben nete gecmeden once on
arastirmami yaptim, elimdeki verileri ve dusuncelerimi Uzman in accout una
iki kez gonderdim. Yani iddialarimi deliller ile kendisine ulastirdim,
(delillerden sadece birisine ornek olsun.. kendisinin daha baska
accountlardan da yazdigini kendisine gosterdim). Neticede sadece
kendisinin ayni kisi olmadigini tek bir veri ye cevap vermeksizin yazdi,
ve bu son mesajdi. Eger ki bana verilerimin yalnis oldugunu ve kendisinin
Macreau olmadigini somut bir sekilde ispatlasa idi, elbetteki benim ozur
dileyerek geri atmam gerekecekti. Ancak bu sekilde olmadi. Bunu daha once
bana direk sorsaydin sana gercegi soylerdim boylece kendini nette komik
duruma dusurmezdin, neyse sanirim bu ilk degildir:-) sen ve nettekiler
buna aliskindir:-)

Sonuc olarak, benim on calismam ve sonucu gitmeden oncede medeni
bir sekilde kendisinden sorusturmam vardi. Senin gibi hic aratirma
yapmadan ulu orta 'iftiraci' diye birini sorgulamadan farkli olarak. Bu
aciklamadan sonra herhalde kendinle celismiyorsan 'ozur' mesajini bana
yazarsan herhalde, yoksa alternatif Salma testine hemen bir madde daha
eklerim... Test daha da devam ediyor...

: Uzman yasal yola ba$vurup size "libel" davasi
: acarsa kendinizi nasil savunacaksiniz??...

Madde XX+3

"Tartisma da zor duruma dusunce dava veya baska yollarla tehdide gidip
karsi dusunceyi susturmaya calismak ve durum iyice kotuye gidince ya
toplum avukatligina bile soyunmak"

Madde XX+4

"Tartisma suresince sikisinca prensiplerinden vazgecerek prensipleri olay
dogrultusunda kendi menfaatlerince egdirip, buzdurup akil almaz sekilde
uydurup kendini daha da yerin dibine batirmak"

Salman Bey siz bunlarada yakalandiniz, sansuruz SCTM hayrani dava
tehdidleri ile is basinda:-) Bilmem celiskinizi gorebildiniz mi? Dedikleri
gibi fikir adami ile bilim adami
gercekten ayri seyler yaw Salman Hoca, sen git biliminle ugrasta millet
hic olmazsa yaptiklarindan dolayi sana saygi duysunlar, fikirlerinden
dolayi degil....

Hakan

:
: Selman
: ------

Murat Kalinyaprak

akb...@math.msu.edu (Selman Akbulut) wrote:

> [...]

> benzer $ekilde SCTM oylamasinda oy vermeyi son gune birakmi$
> birinin bu gruba bir boz atmasi acaba onun kararina nasil tesir

Benim gordugum, "YUSUUUF BIZI GURTAR!!!"
diye 'nara atan capulcu bir gurup'...

O "X-Factor" oylarinin, yukarda verdigin
ornege 'parallel' olarak ne yonde gitmis
olabilecegini sen cikar artik... :)

MK

Murat Kalinyaprak

akb...@math.msu.edu Selman Akbulut wrote:

> ... sonuclara kabullenmemeyi nerden cikariyorsunuz?

> Cogunluk ne isiyorsa tabii ki o olacaktir, Toplumun
> iradesine saygimiz sonsuzdur...

Heh, heh... "Cogunluk ne istiyorsaaaaa!!!", "Toplumun
iradesiiii!!!", "Yoguuuuurt!!!", "Tursuuuuu!!!"...

"SCT okurlari ne istiyorsaaaaaa!!!", "SCT okurlarinin
iradesiii!!!" diye bangiranlar da, oylama basladiktan
sonra, duyduklari o ayni sonsuz saygidan dolayi gidip
"rec.travel.***" 'guruplarinda' oy toplamaya calismis
olmalilar... :)

Yurrruuuu...! Anca gidersiniz...

MK

Hakan Basagaoglu

Hakan Basagaoglu

Hakan Basagaoglu

Hakki Kocabas

In message <<akbulut-2611...@akbulut.mth.msu.edu>> akb...@math.msu.edu writes:
> secimlerin "X-faktoru" nu du$unerek bu tahminimden emin olamiyorum....
> X-faktoru secmeni son anda etkileyen yan faktordur, mesela son gun
> havanin bozuk olmasi gibi...

amanin $imdi de mucize beklemeye ba$lami$;-))
Selman Yavvv, bu SCTM sevdasi seni verem edecek;->RO(T/F)L
biliyor musun esas derdin de kurulduktan sonra ba$layacak;-)))
bu gidi$le bu grup seni goturur;-)))
|-| /-\ |-< |-< |||

> Selman
> ------

Selman Akbulut

: Selman:

> [...]

> dusundugumu) oncelikle Uzman in kendi accountu na gonderdim onun

> bu konudaki yorum/dusuncesini istedim....

Lutfen yalan soylemeyin, biz o iftiralarinizi milyonlarca ki$inin
okuyabilecegi SCT de gorduk, ve daha onceki mesajimizda yazinizdan
"quote" lar vererek sizi uyardik... Siz boyle bir iftiranin Turkiye'de
iftiraya ugrayanin ba$ina ne kadar hukuksal problemler acacagini
du$unemiyor musunuz ?...

Eger haysiyetli bir insan olarak ortaya cikip Uzman'a yaptiginiz
bu karalamadan dolayi "Ozur dilerim" diyemiyorsaniz, bence Uzman'in
kanuni yoldan bu ahlaksizligin hesabini sormamasi icin hic bir
neden yoktur. Umarim Uzman geregini yapar...

Selman
------

http://www.dejanews.com/ Search, Read, Post to Usenet

Selman Akbulut

> [...]

> at ya da otur sen de ayni seyi yap ve rahatla. Oyle cart curt tazminat

> davasi bilmem ne acmak Turk kulturu ile paralel degildir....
------------

Bilmiyorum siz hangi kulturden geliyorsunuz, fakat Turkiye'deki kultur
desteksiz iftira atan ahlaksizlara hic toleransli degildir....

Her saygin adam yazdigi sozun yaptigi iddianin sorumlulugunu alir;
yalan iftira atip sonrada odlekce saklananlardan her toplumun kendine
gore hesap sorma mekanizmalari vardir... Mesela Uzman UC Davis
Ombudsman'inindan ba$layarak, TC bakanliklari veya US mahkemeleri
nezdinde dava acabilir..

Selman

mur...@creighton.edu

On Wed, 26 Nov 1997, Selman Akbulut wrote:

[...]

> Mantigi papagana havale eden memi$, ku$ beyinli olmadigini tekrar edermi$

SUlUman, sen en iyisi nette tartISmayI neyim bIrak, Sair
olmaya CalIS. ;->>> "Neden?" dersen, kafan biCimdISI mantIGa
basmIyor, velakin kafiye yapabiliyorsun da ondan. ;->ROTFL
OzU tutturamIyorsun; hiC mi deGil, SansInI biCimde denemiS
olursun. ;->ROTFL

BaktIn biCimi de tutturamIyorsun, iSler rast gitmiyor,
kaldIrIp kafanI bir kenara koyarsIn. BOylelikle bedenini
yUkten kurtarmIS olursun. ;->ROTFL

Murat

Selman Akbulut

> [...]

> yalnis oldugunu ve kendisinin Macreau olmadigini somut bir sekilde
> ispatlasa idi, elbetteki benim ozur dileyerek geri atmam gerekecekti

---------

Siz milleti aptal mi zannediyorsunuz? Ben SCT'ye cikip "Hakan Ba$agaoglu
HIRSIZDIR, parami calmi$tir!" diye yazsam, arkasindan'da "Hakan hirsiz
olmadigini ispat etsin yazmayayim" desem, yaptigim iftiradan ("slander")
dan kendimi temizlemi$ mi oluyorum??.. Benim du$uncem yaptiginiz bu
pisligi ozur dileyip temizlemedikten sonra her zaman yargi onunde hesap
vermek zorunda birakilabilirsiniz, eger Uzman'i karalayan iddianizi
kendiniz ISPATLAYAMAZSANIZ tabii birde herkesin onunde ahlaksizlik
haysiyetsizlik damgasini yemek var ...

Selman
------

Hakan Basagaoglu

Selman Akbulut (akb...@math.msu.edu) wrote:
: : Selman:
:
: Lutfen yalan soylemeyin, biz o iftiralarinizi milyonlarca ki$inin

: okuyabilecegi SCT de gorduk, ve daha onceki mesajimizda yazinizdan
: "quote" lar vererek sizi uyardik...

-dik... kimler:?????? acigini veriyorsun galiba, Seckin, Merak filan da
bu isin icinde lermi????

Siz boyle bir iftiranin Turkiye'de
: iftiraya ugrayanin ba$ina ne kadar hukuksal problemler acacagini
: du$unemiyor musunuz ?...

Senin yaptigin iftiradir Selman, hergelelik yapma, terbiyeni takin zibidi,
sana nezaket kurallarinca yazdik, ama sen bunu anlayacak vasifta degilsin,
sen ne haddinle bana yalanci diye hitap ediyorsun zibidi. Mesajlarin
duzgun oku sonra cevap yetistirmeye calis. Ben hangi mesajimda Uzman
hakkinda yazdiklarimi yalanladim? Uzman ile Macreu nun ayni kisiler
oldugunu suphelendigimi ve bunu SCT ye yazdigimi yalanliyormuyum hergele,
bak mesajlari tekrar oku. Ama senin bilmedigim benim direk Uzman in
accountu ma gondermis oldugum veriler var, bunlardan senin nasil heberin
olacak bre angut... Senin gibi hic bir seyi bilmeden 'yalanci[ diye iftira
eden hergeleler hakkinda neler yapilir acaba hukuksal olarak...

:
: Eger haysiyetli bir insan olarak ortaya cikip Uzman'a yaptiginiz

: bu karalamadan dolayi "Ozur dilerim" diyemiyorsaniz,

ispati olmadan demiyorum bu bir, o is benimle Uzman arasinda bu da iki.
Bu durumda ucuncu kisiye ne dusecegi bellidir herhalde, su Y konusuile
ilgili tepkisellik testine iyice takildin galiba,

: bence Uzman'in

: kanuni yoldan bu ahlaksizligin hesabini sormamasi icin hic bir
: neden yoktur. Umarim Uzman geregini yapar...

Dumbuk, kendini SCTM de mi sandin, moderator luk toplum avukatligi,
yargiclik/savcilik degildir, dua na amin diyeyim de geregini yapsin
bari... Sen onu bosver de once Macreau dan ozur dile, hassasiyetli bir
adamsan sayet, adama Ermeni Ajan diye iftira atiyorsun, nufus kagindan mi
okudun adamin Ermeni ajani oldugunu, Seckin e danisiver istersen, bence
macreau nunda senin hakkinda dava acmasinda bir sebep yoktur, hadi anca
gidersen...
Hakan

:
: Selman

Hakan Basagaoglu

[...]

o zaman kendine baska kulturde yer ara, Selman. ratgele yalanci diye
iftira atan adepsiz, hayasizlara hic yer yoktur Turk Kulturunde...
Hakan

Hakan Basagaoglu

: ---------
:
[...]

sen once bunu yazmadan once okuduklarini anlamaya calisman gerekiyor,biraz
gayret gerektirir. Sen bana benim hirsiz olduguma dair
belgeleri/verilerini hazir edersen, buraya yazmadan once bana ulasip bu
verileri bana iletip bu konuda on hazirlik yaparsan ve ben bunu solid bir
sekilde yalnisligini ispatlayamazsam elbeteki yazarsin, ancak once elinde
somut belgeler olmali, belge yoksa bunun adi slander dir, belge ile
geliyorsan bunun adi ya sorusturma yada dava dir. Hic dusundun mu neden
mahkemelerde dava lara sue diyorlarda slander demiyorlar. Biraz kafani
calistir be adam, sana burada hayat bilgisi dersi mi vermek zorundayiz?

: dan kendimi temizlemi$ mi oluyorum??.. Benim du$uncem yaptiginiz bu

: pisligi ozur dileyip temizlemedikten sonra her zaman yargi onunde hesap
: vermek zorunda birakilabilirsiniz,

hay hay, senin once benden yalanci dedigin icin ozurun gerekiyor, bir ozur
de bir onceki mesajlardan

: eger Uzman'i karalayan iddianizi

: kendiniz ISPATLAYAMAZSANIZ tabii birde herkesin onunde ahlaksizlik
: haysiyetsizlik damgasini yemek var ...

:

senden mi yiyecegim bu damgayi, hadi yuru bre zibidi, seni kim takar,
testlerinle, fikirlerinle sadece Sarlatanlik yapiyorsun burada...
Sen o damgayi coktan yemissin,

Dedigim gibi Uzman konusu ile seni muattap olarak gormuiyorum, koniyu
Uzman ile tartisirim, dedikleri gibi ucuncuye ne yemek dustugunu az cok
bilirsin, afiyt alsun:-)
Hakan

: Selman
: ------
:

Hakan Basagaoglu

[...]

Selman konuya don artik yaw! Nereden nereye hopladin, test e hala
yakalanmis durumdasin, Bir cok sorum hala cevapsiz... Mesajimin istedigim
yerlerini cart curt keserek cevap vermen hakli oldugunu gostermez,biraz
hassasiyetin :-) varsa konuya don,....
Hakan

Selman Akbulut

> [...]

> nun ayni kisiler oldugunu suphelendigimi ve bunu SCT ye yazdigimi
> yalanliyormuyum hergele, bak mesajlari tekrar oku.

Mesajlarinizi tekrar duzgunce okudum, siz Uzman ile Macreu'nun
ayni kisiler oldugundan suphelenmekten oteye onlarin AYNI ki$i
oldugunuda yazmi$siniz, hatirlatma:

Hadi birak kivranmayi haysiyetli bir insan gibi hesap ver, bu iddiani
ispat edemeyeceksen saygin bir insan gibi Uzman'dan ozur dile
bekliyoruz...

Selman
-------

Erol Keskin

Selman Akbulut wrote:

> [...]

> gore hesap sorma mekanizmalari vardir... Mesela Uzman UC Davis
> Ombudsman'inindan ba$layarak, TC bakanliklari veya US mahkemeleri

Bak ben sana soyleyeyim benim geldigim kulturu. Ege bolgesinde bir
kasaba. Orada yasadigim 20 sene zarfinda ne bir tazminat davasi a_
cildigini gordum ya da duydum. Acilmadigindan %100 eminim demiyorum.
Pek oyle lafi gecmediyse pek fazla acilmiyor demektir. Aradaki ihti_
laflar konusma ile anlasma ile halledilir ve halledilemiyenler de
oyle sallantida kalirdi benim bildigim. Yok oyle hakaret davasiymis
bilmemne imis yok maasini elinden aldiracakmis hikayelerini hic duy_
mamistim. Eger bu gibi seylerin adet oldugu bolgeler varsa Turkiyede
ciksin bir iki kisi soylesin bakalim.

Simdi de sana gelelim. Sen nerden hangi kulturden geliyorsun?
Bingolde yasayan akrabalarinin goc ettiginden bahsediyorsun. Sen
Turkmusun, Ermeni mi, Kurt mu, nesin? Hani sorduguma bakip da aldanma
benim icin farketmez ne oldugun. Ama sen baslattin bu hangi kultur_
den geliyorsun sorusunu, simdi de sira senin. Ben zaten bu SCTm
dalgasi basladigindan beri hep merak ediyordum senin geldigin
kulturu. Fakat kulturum elvermedigi icin acikca sormamistim. :)
(Libel korkusu degil yani.) Iyi ki once sen basladin bu tip soruya.

Bu libel davalari Amerika Birlesik Devletlerinde rahat kiclarina
batan bir suru arsiz meymenetsizler tarafindan moda edilmistir. Yok
yan gozle baktin dava, yok yanlis adim attin dava, yok 1965 sene_
sinde ayni ucaktaydik sen sigara iciyordun ben bugun o yuzden kanser
oldum dava, dava oglu dava.

Butun bunlari soyleyip icimi doktukten sonra sen soyle bakalim
bu Uzman denen kisiyi sahsen taniyormusun? Macreau yu sahsen
taniyormusun? EGer taniyorsan bu bilginin derinligi nedir? Yani
aile secerelerini sayabilirmisin? Mesela Uzmanin buyuk dedesinin
ismini cismini ya da buyuk-buyuk annesinin ismini cismini biliyormu_
sun? Ben soyleyeyim. Bilmiyorsun. Hakan bir olasiliktan bahsetmisti.
Sen de onu olmus olarak kabul edip tazminat davasi diye yaygaraya
basladin. Bu sartlar altinda : 1) Okudugunu iyicene anla ondan
sonra cevap ver. 2) Oyle hemen libel diye yaygara etme.

Benden sana tavsiye.

Erol

Murat A9

Bunlari yazan Selman'in hukuksal mevzulardan ne kadar haberi var belli degil.
Ne Uzman, ne de Macreau gercek isim degiller. Ikisi de nickname.
(Tabi aslinda Selman'in tavrina gore bu iki ismin de gercek isim olmadiklari ve
soyad tasimadiklari icin ciddiye alinmamasi gerekiyor, ama insan Selman gibi
olursa isine geleni ciddiye alip isine gelmeyeni veya sorularina cevap
veremediklerini ismini yazmiyorsun diye ciddiye almayabilir). Baglantinin obur
ucunda ayni adam mi var, farkli kisiler mi var, bir ismi birkac kisi birden mi
kullaniyor belli degil. Bu tur seyler uzerine kimseyi mahkemeye veremezsin.
Yani verirsin de harcadigin paraya yazik olur. Ustelik iki gercek isim arasinda
gecen yazismalar bile suc teskil etmez. FBI, cocuklari ayartmaya calisanlari
internet disinda bulusturup sucustu yaptirmak icin bosuna mi ugrasiyor
saniyorsunuz?
Hakan isterse cikar Selman'in annesiyle yattim der, Selman yine mahkemeye
veremez, cunku Hakan Basagaoglu'nun gercekte orada o yaziyi yazdigini
ispatlayamaz. Internet'le ilgili kanunlar henuz "vague", yani ortada belli
cizgilerle cizilmis seyler yok. Ortada bir username var, ama o username'i
gercekte kullanan kisi, yani internetin obur ucundaki kisinin kim veya kimler
olduklari belli degil, adami gormuyorsun. ISP'ye verilen bilgiler de sahte
olabilir, hesap acik kalmis ve baskasi tarafindan kullaniliyor olabilir, elde
islenmis bir suc hic yok. Eger internet kanunlari uzerine calisan birisi varsa
bir de o yorum yapsin bu konuda.

Murat A9

> [...]
>gore hesap sorma mekanizmalari vardir... Mesela Uzman UC Davis
>Ombudsman'inindan ba$layarak, TC bakanliklari veya US mahkemeleri

Uzman bir halt yiyemez. Yani isterse dava acar, ama kazanamaz. Istersen seninle
bu konuyu demonstrate edebiliriz Selman.

>Selman

Murat A9

Isin enteresan yani da, "gercek isimlerini yazmiyorlar, bunlari ciddiye
alamayiz" diye kasan selmanin kendi gorusune uyunca birden bire gercek ismi
belli olmayan bir nickname'e yapilan ithamlara tavir alip o nickname'in dava
acabilecegini savunmasi (veya zannetmesi diyelim)...
Internet uckagitci dolu birader... Adam matematik profesoru de olsa
farketmiyor.. Ne demisler: education doesn't buy common sense..

Hakan Basagaoglu

[...]

Selman, sen yalnis yeri okuyorsun, sunu adam gibi okuda adam gibi cevap
yaz. Oncelikle, ben konuyu Uzman a iletmistim, delillerimle beraber, ve o
da bana solid ispati olmayan cevap yazdi, ve nasil dusunursen dusun dedi,
yani istedigim ispati saglamadagindan bende dusuncemde kaldim. Bunu
anlaman gercekten cok mu zor acaba???
Suphelendigimde dogru ayni kisi olduklarini ima ettigimde dogru, ben zaten
su ana kadar bunlarin hic birini yalanlamadim, yada hic bir
mesajimda soylemedim dedim mi bre angut? Hatirlatmanin pek bir fonksiyonu
olmadi, zira tekrar bir kac daha diger mesajlarimi okursann ben hic
birinde ikisinin ayni kisi oldugunu IDDIA ETMEDIM deMEDIM. Bu buyuk
harfler de ise yaramazsa isimiz var anlasilan...:-)

:
:
[...]

Selman, netin sarlatani bu adam ya, kime sana mi hesap verecegim, sen
soruyorsun diye mi hesap verecegim, valla beni gulmekten kirdin yaw
Selman..

: bu iddiani

: ispat edemeyeceksen saygin bir insan gibi Uzman'dan ozur dile
: bekliyoruz...

siz kimsiniz yaw Selman, dur daha ne SCTM kuruldu ne de moderator oldun?
ne de burasi SCTM, kafan bulanmis anlasilan. Benim hesabim Uzman ladir, ve
o is hallolmustur. Sen onu birakta saygin bir insan gibi Macreau dan ona
ERMENI AJANI bana da YALANCI dedigin icin once ozurlerini yolla. Ancak
senin gibi saygin bir insan gibi yazamayavcagim sana karsi, cunku ne
oldugunu sende biliyorsun herhalde,

Bu arada sana hatirlatma

[...]

Gel bakalim Selman, su ilk konuya donelim, sana daha oncede soyledigim
gibi sadece Afiyet olsun demem gerekecek, yok degilse once Macreu ve
benden ozur dilemen gerekecek.

:
: Selman
: -------

Hakan Basagaoglu

Murat A9 (mur...@aol.com) wrote:
: >Her saygin adam yazdigi sozun yaptigi iddianin sorumlulugunu alir;

Onu saniyorum Selman haric herkes biliyordur, bunak prof ekranda mastur
yapiyor iste...
Hakan

:
:
: >Selman

Hakan Basagaoglu

Selman ucmus:
: :
: : Laf acilmi$ken..., siz SCT de herkesin onunde Uzman'in Ermeni ajani
*************
: : MACREAU oldugunu iddia etmi$tiniz, hatanizi duzeltip Uzman'dan ozur
*********

Selman,
Soyle bakalim Macreau nun Ermeni ajani oldugunu nereden cikardin? Nufus
kagidini Seckin le beraber mi kontrol ettin? Defilse onu nasil Ermeni
AJANI diye sucluyorsun, bu bir 'slander' degil mi? Hassasiyet ve
haysiyetinle ozur dileyecekmisin? Hadi bakim, cabuk ozur dile bre densiz
seni. Yoksa delillerini getir, seni hukuk dusmani bunak:-)
bakalim simdi hangi Z konusu ile gelecek:-)

Denegimi tanirim, iki alternatif var; ya...

Selman Alternatif Testi (SAT, Madde XX-ii)

[...]

yada

SAT (Madde, XX -iv)

"sikisip kalinca bozuk plak gibi ayni seyi tekrarlamak, kendisine sorulan
sorulara cevap verememek, gormemizlikten gelmek'

Ikisinden birine takilir simdi benim denek, bir sonraki mesajda gorecegiz,
Hakan

Hakan Basagaoglu

Merakli Selman' a afiyet diledikten sonra, Uzman ile yapmis oldugum
ve kendisine gondermis oldugum mesaji geceyim, biraz meraki kirilsin.
(Uzman in kendi mesajini eger isterse Uzman gecer, bende kopyasi var,
ancak kendisine olan cevabimi gececegim).

Date: Fri, 28 Nov 1997 17:10:25 -0800 (PST)
From: Hakan Basagaoglu <hbas...@mailbox.ucdavis.edu>
To: uzman <uzman@********.***>
Subject: Re: Uzman amma mesele oldu+Tekrar Merhaba

Selam Uzman:
Mesajlardan gordugun gibi Uzman meselesini ortaya Selman atti, aslinda
Selman a hic cevap vermeye bile tenezzul etmemistim, ancak sadece biraz
can sikintisindan ve finallere girmeden once desarj olsun diye biraz
takildim, cok aptalca yazdigindan acikcasi stress gidermek icin iyi
malzeme olarak dusundum. Gelelim diger accountun ile ilgili soruya.
Kullandigin diger adresi yazmis oldugum mesaji aslinda ben senin her zaman
kullanmis oldugun adrese yazmistim, ve kullanmis oldugun adresleri benden
baska iki kisi daha nette fark etmis, ve tartismamiz sirasinda bana
gondermislerdi. Isimlerini aciklamam mumkun degil, cunku bunu istemediler.
Sende farkli adresleri kullandigini teyyit ettiginden, hangi adresi benim
veya diger arkadaslarin yakaladigini tartismanin artik bir faydasi yok.

(Uzman bana gonderdigi mesajda bunu bizzat kabul etti, confirmasyonu
kendisinden yapman gerekiyor, dedigim gibi isterse kendi mesajini gecer,
sadece ve sadece dediklerimi yalanlarsa ben orjinal mesaji buraya gecerim,
aksi halde o benimle Uzman arasinda kalir)

Mahkeme isine gelince hic bir sonuc cikmaz,

(bunu kendiside soyluyordu, ve nette bu tur tehditlerin cirkinligine
inandigini vurguluyor mesajind, kendisinden konfirme etmeniz gereklkiyor)

--gerisini siliyorum---

dedigim gibi Selman seni muattabim olarak gormedigimden hepsini gecmeyi
bile dusunmuyorum. Dusun bakalim Selman, daha ne tur sarlatanliklar
yapacaksin nete, ama dedigim gibi bu konuda seni muatabim olarak
almiyorum,

Iftiraci Selman, hala ozurunu bekliyorum, saniyorum Macreau da
bekliyordur,,

Hakan

Selman Akbulut

> Hakan Ba$agaoglu

> onu birakta saygin bir insan gibi Macreau dan ona
> ERMENI AJANI bana da YALANCI dedigin icin once ozurlerini yolla

Ben size yalanci demedim "Yalan soylemeyin" nasihatinda bulundum.
(cunku Uzman hakkindaki iddianizi "Onu kendi aramizdaki yazi$malarda
yaptim" diye yazmi$tiniz, ben de onu sizin SCT'ye cikip ta herkesin
onunde yaptiginizi hatirlattim).

Ben Macreau'ya Ermeni Ajani demiyorum, cunku bu ki$iyi tanimiyorum.
Oyle anla$ilmi$sa kendisinden tabii ki ozur dilerim... SCT'de onu sizin
yazilarinizdan (bkz: Dejanews) tanimi$ oldum. Onun Ermeniler hakkindaki
goru$lerinden dolayi SCT'de epey agir kufur yemi$ biri oldugunu goruyorum.

Hatta sizin onun hakkinda ayni Uzman'a yaptiginiz suclamalar gibi onun
bilmem hangi ba$ka bir kufurbaz yazarla ayni ki$i oldugunu iddia eden
yazilarinizi gordum (herhalde insanlara bu tur suclamalarda bulunmak
sizin icin bir hastalik haline gelmi$). Ben Macerau'yu onun hakkinda
yazilmi$ bu tur yazilarina bakarak mizahi olarak "Ermeni ajani Macreau"
$eklinde yazdim, yanli$ anla$ilmi$sa kendisinden ozur dilerim...

Sayin Ba$agaoglu, birakin kivranmayi, ya iddianizi ispat edin yahut da
Uzman'dan ve de Macerau'dan ozur dileyerek yaptiginiz pisligi temizleyin.

Selman
------

Cem Askin

Murat Kalinyaprak wrote in message <65lbb1$35e$2...@news.chatlink.com>...

> [...]
>sonra, duyduklari o ayni sonsuz saygidan dolayi gidip
>"rec.travel.***" 'guruplarinda' oy toplamaya calismis

Bir baska SCT yazari olmakla ovunen ustadin, icinden ilim ve irfan fiskiran
yazisini okudunuz. !
Cem

Cem Askin

Hakan Basagaoglu wrote in message <65neoq$kg8$3...@mark.ucdavis.edu>...

>Dedigim gibi Uzman konusu ile seni muattap olarak gormuiyorum, koniyu
>Uzman ile tartisirim, dedikleri gibi ucuncuye ne yemek dustugunu az cok
>bilirsin, afiyt alsun:-)
>Hakan

Sevgili Hakan,

Ne olup, bitiyor diye simdiye kadar yazilanlari bir okudum. Gecmisteki
hesaplasmalariniz beni ilgilendirmez ama SCT sadece iki kisilik ozel CHAT
room alanlarindan olusmus olmadigina gore bu 3. kisi olayi da ne oluyor ?
Ben de bunu merak ettim. Simdiye kadar hemen hepimiz ( sen de dahil ) iki
kisi arasindaki yazismada ortaya konan hemen her konuda ortaya atilip bir
seyler soyledik... Bunu yapmak yerine herkesin yazismak icin bir "pal"
secmesi ve sadece onunla yazismasini mi dogru buluyorsun. Iki kisinin
tartistigi bir konuda 3. kisiler senin tavsiye ettigin "seyi" yemek disinda
hicbirsey yapmamalimidir ?

Ne ogrenimi goruyorsun, ya da gordun bilmiyorum ama keske universitede
"terbiye" dalinda major goruyor/gormus olsaydin demekten kendimi
alikoyamiyorum yazilarini okudukca...

Biliyorum simdi senden bana da " sen kimsin de bana terbiyesiz dersin " gibi
bir cevaplama gelebilir. Onceden hatirlatayim... Ben de on calismami yaptim.
Yazdigin yazilarda kullandigin ifadeler ortada...

> [...]

>Selman, hergelelik yapma, terbiyeni takin zibidi...
>SCT ye yazdigimi yalanliyormuyum hergele...

>bunlardan senin nasil heberin olacak bre angut...

Turk, Kurt, Ermeni, Yunan, ne kulturunden geliyorsan gel, bu yazdiklarini
terbiye kurallari ile bagdastirabiliyorsan, senden simdiden ozur diliyorum.
Yoksa sakin bahaneler bulupta bana bu ifadeleri kullanmakta hakli oldugunu
ispatlamaya kalkma...

Gecmiste, simdi ve gelecekte senin gibi degerli, okumus, muhterem
kardeslerimiz bir SCTM'nin ne kadar gerekli oldugunu kendileri
ispatlayacaklar. Haa bu tipte konusanlarin daima cogunlukta olduklarini
farzedelim bir an...
Sence terbiyesizce ifade kullananlarin veya terbiyesizce ifadeler
kullanilmasindan rahatsiz olmayanlarin cogunlukta oldugu bir oylama da
ZAFER(!) kazanmis olmalari terbiyesizligin "ne kadar guzel bir sey" mi
oldugunu ortaya koyar ?

Herkese ettigin tavsiyene kendin uyuver birazcik. Heyecana kapilmadan,
yavas, yavas ve en az iki kere oku yazimi... Sana hakaret etmedigimi ama
yazinda kullandigin ifade tarzini sana yakistiramadigimi belirtmek icin
yazdigimi anlayabilirsin belki...

Saygilarimla,

Cem

Hakan Basagaoglu

[...]

oncelikle nasihatina ihtiyacim oldugunu hic sanmiyorum, kendine saklamani
ben sana tavsiye ediyorum, yalan soylemeyin demek yalanci diye iftira
etmektir. Bir onceki mesajinizi tekrar okuyun, bunun nasihatla ilgisi
yoktur. Aslinda saniyorum su ana kadar yaptiginiz her turlu sacmaliklar
yazilari okumamanizdan kaynaklaniyor, simdi bakin daha onceki mesajimda
ben ne yazmisim:

---- benim server dan 3. mesaj gozukuyor-------------

[...]

******************

inin bozuk oldugunu bu nedenle mesajlarin HEPSINI alamadigini soyledi, bu

Bak altinida cizdim, artik 30 yazismadan sonra herhalde gorursun, sanirim
gorsen de bu sefer anlamakta zorluk cekeceksin, bak Selman ne demisim, ben
Uzmana iki kez elimdeki verileri gonderdim, cevap alamayinca SCT ye
gectim, anlayabildin mi? yani ben zaten bunu saklamiyorum ve
yalanlamiyorum ki? kime neyi hatirlatiyorsun, ya senin kafan bulanik, yada
bunaklik basgostermis, yada ilk tezim gibi okudugunu anlamiyorsun...

:
: Ben Macreau'ya Ermeni Ajani demiyorum, cunku bu ki$iyi tanimiyorum.

Bak ben sana YALANCI diyiyorum, niye biliyormusun, elimde delilim var, ve
sen bunu inkar edemezsin, o zaman YALANCISIN, iste bu slander degil
gercektir, bak ne yazmistin...
---------

"Laf acilmi$ken..., siz SCT de herkesin onunde Uzman'in Ermeni ajani

&************&
MACREAU oldugunu iddia etmi$tiniz, hatanizi duzeltip Uzman'dan ozur .."
-----

Bak simdi yukaridaki cumlene bakalim, oncelikle ben Uzman in Macreau
oldugunu iddia ettim, bunu yalanlamiyorum, ama Macreau nun Ermeni ajani
oldugunu iddia etmedim, hic bir yazimda bunu bulmazsin. Bu senin yorumun,
Yukarida yazinda Ermeni ajani lafini sen gectin, ben degil. Eger degilse
benim hangi mesajda Macraeu yu Ermeni ajanligi ile sucladigimi gostermek
zorundasiniz. Dolayisiyla bu konuda kendinle celisiyorsun, tanimiyorum
diyor ama Macraeu ya Ermeni ajani diyorsun, ya slander yada yalan dir bu.
Dersen ki ha ben seni oyle dusunuyorsun sandim filan, 'sandim' lafini
ben kabul etmem, eger boyle dersen benim hakkimda yalan soyluyorsun, yani
bana karsi bir slander bu. Sonuc olarak, her halikarda YALAN soyluyorsun.
Bak bu slander degildir, cunku ben sana hic bir point gostermeden yalanci
demiyorum, yukarida verim var, onun icin sana YALANCI diyiyorum, cevap
veremzsen, SCT de bu damgayi yiyeceksin...

: Oyle anla$ilmi$sa kendisinden tabii ki ozur dilerim...

Anlasilma degil, anlasilma yorum cagristirir, baskalari tarafindan yalnis
yorumlanmasi sizin probleminiz degil, ancak siz net bir sekilde adama
ERmeni Ajan i diye hitap ettiniz. Bunu yalnis yorum/anlasilmasi nerede ben
goremiyuorum. Siz huku islerinde uzman gorunuyorsunuz, merakimdan
mahkemelerde ozur diledikden sonra dava dusup sanik serbest kalabiliyor
mu:-)

: SCT'de onu sizin

: yazilarinizdan (bkz: Dejanews) tanimi$ oldum. Onun Ermeniler hakkindaki
: goru$lerinden dolayi SCT'de epey agir kufur yemi$ biri oldugunu goruyorum.

Cunku durust degil, kendisi ile bir sure SCT de sonrasinda da kendi
accountumuzda Ermeni meselesi tartistik, benden referanslari istedi,
usenmeden hepsini gectim, bana okuyup tartiscagini soyledi, bir sonraki
tartismada oyle garip seyler soylediki hic bir referans in kapagini
acmadigi ancak sadece pointless claim ler ile geldigini bizzat kendisine
ispatladim, ondan sonra da yazismaya kendisi ile devam etmedim. Bu kisi
bence propgandaci, ajan olup olmadigini siz bilirsiniz, o beni asar. Bu
tur provokasyonlara kufur almasinida sasirmam.

[...]

Bunu merak ettim, su yaziyi acikcasi gormek isterim, su iddialarimi bana
gonderirimisin? ben bu adami kim ile es tutmusum, bana surekliinatla Hasan
diye (uyarilarima karsin) yazan uc kisi Uzman, Macraeu ve David vardi, bu
uc kisiyi diger yazim tartzlarindan da yola cikarak ozlestirdim. Bunun
disinda hangi mesaji soyluyorsaniz gormek isterim. Umarim buda baska bir
yalaniniz degildir... Mesaji gorene kadar size bunu hatirlatacagim..

: Ben Macerau'yu onun hakkinda

: yazilmi$ bu tur yazilarina bakarak mizahi olarak "Ermeni ajani Macreau"
: $eklinde yazdim, yanli$ anla$ilmi$sa kendisinden ozur dilerim...

:

Canimin ici, sakaci mizahci tonton bunak prof seni, mizahi olarak
soylemis, ama mesajin basinda bak ne demistin...

: Ben Macreau'ya Ermeni Ajani demiyorum, cunku bu ki$iyi tanimiyorum.

mesajin sonuna dogru tanistiniz da karsilikli espiri ye filan da mi
basladiniz. Yine celiskilerinle gulmekten beni kirdin yaw Selman

[...]

dur hele selman, su sen yukarida yalanlarina once bir cevap ver, once bir
aklan, sonra baskalarinin haklarini savun. Macrreau dan sen AJAN diye
adami nitelediginden senin icin mi ozur diletim-) yaw gercekten
kivraniyorum Selman, ama gulmekten, yaw bu kadar aptalca yazmak icin cok
mu dusunuyorsun:-)))))))))))))))))))))))) Senden ben hala ozur bekliyorum,
oyle nasihat ayaklarina filan kurtulmazsin, ha birde Macreau susun busun
diye kimlere benzetmisim, o mesajida istiyorum..
Hakan

: Selman
: ------

Hakan Basagaoglu

Cem Askin (cap...@msn.com) wrote:

: Sevgili Hakan,

:
[...]

Gayet acik olamasina ragmen sanirim anlamamakta direniyorsun, aciklayayim.
Discussion gruplari bir cok konuda bir cok kisinin tartismaya katilacagi
fikir aliverisinde bulundugu gruplardir. SCT de bu sekilde bir gruptur.
Bu durumda ucuncu sahis tartisma herkese hitap ettigi surece 3. sahis soz
konusu degildir. Tartisma herkese aciktir. Ancak, iki kisi arasinda olan
bir tartisma ve de bu tamamen kisisel bir bazda ise ve sonuc acikliga
kavusmamis ise ucuncu bir kisiye hadi sen ozur dile demek ucuncu sahis
durumudur. Zira, tartismayi yapan iki kiside konunun acik olmadigini zaten
kabul etmis durumdalar, (Uzman ile benim aramdaki yazismadan bahseiyorum).
Kaldiki yazilarimda da soyledigim gibi bir cok tartismayi kendi
accountlarimzda da yaptik, sonrasinda Uzman accountunda server larindan
doolayi mesajlarini goremeyince SCT ye tasidim. Yani ucuncu sahsin kendi
accountlarimizdaki yazismalardan bile hic haberi yokken, konu tamamen
kisisel bazda kalmisken, SCT ye tasinmasinin sebebi sadece server indan
mesajlari goremediginden kaynaklanmisken, konu tartisan iki kisi arasinda
halen aciga kavusmamisken, ucuncu kisinin burada ozur dile diye
cigirtkanlik yapmasi nedir? sizin aldiginiz egitime gore bu normalmidir?
Yoksa double-standardlik egitiminizin bir parcasimidir?

:
: Ne ogrenimi goruyorsun, ya da gordun bilmiyorum ama keske universitede

Darbuka konusunda post doktara yapiyorum

: "terbiye" dalinda major goruyor/gormus olsaydin demekten kendimi
: alikoyamiyorum yazilarini okudukca...

istersen gel burada bir ders ac,

:
: Biliyorum simdi senden bana da " sen kimsin de bana terbiyesiz dersin " gibi

: bir cevaplama gelebilir. Onceden hatirlatayim... Ben de on calismami yaptim.

nete boy gosteren ilk 'ukala' sen degilsein, devam et.

[...]

simdi senin egitimi biraz irdeleyelim istersen, senin egitiminde hic
sebep-sonuc iliskisinden bahsedilmedi mi? Bu sahis beni yalancilikla
suclayana kadar (elinde sonut hic verisi olmadan) bu tur ifadeleri
kullanmismiydim. Sadece benimkileri cut and paste yapacagina bu cumlelerin
cevaben yazildigi paragraf/cumlleleri de cut and paste yapman
gerkmezmiydi? "Bunlardan sonra 'Selman in anlayacagi dilden yazdim'
seklindeki idafemi ve Selman beni yalancilikla suclayan mesajini cut paste
etmek cok mu zordu? yoksa aldigin egitim/kultur mu bunu engelliyor du?
Senin egitimin birisini pointsiz olarak yalancilikla suclamayi kabul
ediyor mu? yada bunu gormeni mi engelliyor? Selman in Macreau yu eRMENI
ajani olarak degerlendirmesi bir suc/kufur degil mi? Bu konuda niye
kendisine bir hatirlatma geregi duymadin? Senin aldigin egitimde karsi
fikirleri susturmanin en iyi yolu tehdid mi? sansur mu? degilse nicin
Selman a bir mesaj gondermedin? Seni aldigin egitim boyle duruma gore
egilir, bukulur ve herseye gore uydurulur turdrn bir egitim mi?

:
[...]

Sana ispat sunmak zorunda oldugumu zaten sanmiyorum, sadece ukalalaginin
arkasinda senin egitiminin eksikligini gosteriyorum.

:
[...]

Evet rengini gosterdin sanirim, bir SCTM sevdalasi diger SCTM sevdelasini
su anki eksik ve yalnisliklarla dolu RFD sinden dolayi SCTM karsitina
gore savunmak zorunda kalmis, ornek bir egitim/terbiye
ornegi. Bu konuyu daha once de tartistim. Benim dusundugum SCTM ile senin
dusundugun SCTM arasinda fark var, hala sen ve senin gibiler su ahakaret
in kufrun tanimini bile yapamadilar, yuzlerce kez sordum hala cevap yok,

angut mu kufur, yoksa devlet vatana karsi terbiyeli hakaretrlermi? Avrupa
Insan Haklari Zana yi geri cevirirken, siz su teror usaklarina bile TC nin
bagimsilzigina tehdid ve/veya teror orgulrinin reklamini yapmak TC ye
hakarettir ve yasaktir diyemediniz. Ikisini karsilastirdigimda angut
ikincisine gore son derece terbiyeli kaliyor. Demokrasi terbiye nagralari
taraken ilgisiz yuzlerce gruptan oy toplamaya calistiniz, SCT okurundan
cok SCT nin varligindan haberi olmayanlarla SCTM kurmaya calistiniz.
Kufursuz diye, Hanife, Ozcan Soysal, Wiederstand gibi Turkiye aleyhinde
calisan kisi/kurumlarca oncelikle SCT deki kisilerden habersiz bu ise
soyundunuz. Siz destek verin, biz gerisini hallederiz dediniz. Bu mu
sizlerin terbiyesi, ahlaki, kulturu vs. Mesajin basina 'sevgili' sonuna da
'saygilar' yazmak esege altin semer takmak gibidir, yani yine esektir,
ancak gorunusu belki hostur. Oy toplamak icin bir suru takma fake
adreslerden din aleyhinde gelen kufurler (neden dir hemen SCTM nin
bahsedilmesinden sonra kesildi?) sizin samimiyetinizin, egitiminiz olcusu.
once kendi egitimizi yargilmaniz gerekyor, SCTM destekledi diye Selman in
potlarini/hakaretlerin gormezlikten gelip sadece bana mesaj yapmaniz da ne
tarafsiz, ustun bir egitim aldiginizin gostergesi olsa gerek(!) tabi
istediginiz yerleri kirparak, istediginiz yerleri gormezlikten gelerek..

:
: Herkese ettigin tavsiyene kendin uyuver birazcik. Heyecana kapilmadan,

: yavas, yavas ve en az iki kere oku yazimi... Sana hakaret etmedigimi ama

valla cok heycanlandim, ya senin bu tur ukala yazilarin nette ne ilk ne de
son? aliskiniz bu tur yazilara,:-)

: yazinda kullandigin ifade tarzini sana yakistiramadigimi belirtmek icin
: yazdigimi anlayabilirsin belki...
:

Bana yakistiramamissin, beni taniyormuydun/taniyormusun?:-) yoksa sende mi
fantazilerle yasayan Seckin gillerdenmisin?

: Saygilarimla,

Bi mukabale, sayin Cem, ne demek efendim, saygi bizden, hormetler, filan
fistik, eh bu kismi ekleyince ne yazarsak yazalim SCTM ye bile girer bu
yazi, ne de olsa tatli kufur etmemiz gekeiyordu,.....

Hakan

:
: Cem
:
:

Mehmet Murat Albayrakoglu

Cem Askin wrote:

Sooooo?!...

Selman Akbulut

Sayin Ba$agaoglu,

Artik bu yazi$malari daha fazla uzatmaya luzum gormuyorum. Sadece sizin
ba$ka bir "thread" de de benzer bir yazi$mayi Seckin ile yaptiginizi
gordum. Orada da size hatirlatilmi$: Bir yazinizda ben SCTM
moderatorlerini (birkac yazi$ma di$inda) hic tanimam derken, obur
yazinizda SCTM moderator adayi Uzman'in Azeri Turklerinin nette kendi
"discussion group" larina kostek olan Macreau ile ayni ki$i oldugunu
yazmi$siniz. Yani SCTM oylamasi arefesinde Uzman'a camur atip karalamaya
cali$mi$siniz, cok yazik... $imdi iftiranizi burada duzeltip Uzman'dan
ozur dilemeniz bence en medeni hareket olurdu, fakat yapmadiniz.

Selman

-------
> Hakan Ba$agaoglu:
> Merakimdan bu SCTM kurucularinin cekilemeyecek ne ozellikleri var
> acaba, ben hic birini sahsen tanimiyorum, sadece birisi ile bir kac
> yazismam digerleri ile hic yazismam bile olmadi, boyle bir yargiya
> nasil vardigini cok merak ediyorum? Kimi neden cekememisiz? Gercekten
> sorun bu mu? Yoksa daha once benim veya diger arkadaslarin nete
> gectikleri yanitlanamayan sorular mi? Biraz gercekci olmaya seni
> davet ediyorum.

---(Daha once yazilan)---

Cem Askin

Mehmet Murat Albayrakoglu wrote in message
<348098B4...@creighton.edu>...

>Sooooo?!...
>
>Murat
>
>PS. Parrot said: "Murat will change your axioms!"

Soooo ? Be happy my friend ! Do not worry if you couldn't understand.... I
wasn't expecting to be understood by everyone anyway...

Regards,
Cem

Cem Askin

Hakan Basagaoglu wrote in message <65q4a3$ldt$2...@mark.ucdavis.edu>...
>Cem Askin (cap...@msn.com) wrote:
>
>: >Gayet acik olamasina ragmen sanirim anlamamakta direniyorsun,
aciklayayim.

Herseyin de sana gore bir tarifi oldugu malum... Ondan suphe etmiyordum...

>Discussion gruplari bir cok konuda bir cok kisinin tartismaya katilacagi
>fikir aliverisinde bulundugu gruplardir. SCT de bu sekilde bir gruptur.

Acikladigin icin tesekkurler... Simdi farkina vardim bu grubun ne
oldugunun.. Bak aydinlanmak ne guzel...

>: Ne ogrenimi goruyorsun, ya da gordun bilmiyorum ama keske universitede
>

>Darbuka konusunda post doktara yapiyorum.

Ogrendigim iyi oldu. Darbukaciya gerek olursa buraya bir not duserim..

>: "terbiye" dalinda major goruyor/gormus olsaydin demekten kendimi
>: alikoyamiyorum yazilarini okudukca...
>
>istersen gel burada bir ders ac,

Ihtiyacin oldugu gorunuyor ama burada terbiye dersi acmak benim isim
degil... Terbiyenin ne oldugunu bildiginden eminim... Benim tek dilegim bunu
kullaniyor olmandir..
>:

>nete boy gosteren ilk 'ukala' sen degilsein, devam et.

Konus muhterem, konus... Benim senin ne oldugunu anlatmama gerek kalmiyor...
>: >:

>simdi senin egitimi biraz irdeleyelim istersen, senin egitiminde hic
>sebep-sonuc iliskisinden bahsedilmedi mi?

Bana palavra sikacagina git yazilarimi incele kimseye dumbuk, angut, bunak,
hergele diye hitap ettigim bir yazimi bul da sonra benim egitimimi incele...
Sen daha okuyorsun... Ben meslegimden emekli olacagim nerede ise... Kendi
egitiminle mesgul ol benimki ile degil...

> [...]
>kullanmismiydim. Sadece benimkileri cut and paste yapacagina bu cumlelerin
>cevaben yazildigi paragraf/cumlleleri de cut and paste yapman

Sana hitaben Selman'in kullandigi terbiyesizce birseyi bulsam onu da buraya
koyardim... Terbiyesizlik Selman tarafindan yapilirsa terbiyesizlik olmaz
diye bir kaide getirmiyorum burada...

"Bunlardan sonra 'Selman in anlayacagi dilden yazdim'

Sen Selman'i nereden taniyorsun da, sadece onun anlayacagi dil konusunda
uzman oluyorsun ?

>seklindeki idafemi ve Selman beni yalancilikla suclayan mesajini cut paste
>etmek cok mu zordu?

Lutfen birak bu alingan numaralarini ? Yani seni dolayli olarak yalancilikla
suclayan veya yalanci durumuna dusersin diye yazilan bir ifade senin kanini
beynine sicratti ve o yuzden bu ifadeleri istemeden kullanmak zorunda kaldin
oyle mi ?

> [...]

Bu konuda niye kendisine bir hatirlatma geregi duymadin? Senin aldigin
egitimde karsi fikirleri susturmanin en iyi yolu tehdid mi? sansur mu?

Aman be kardesim kimi tehdid ettim ? Kimi sansurledim. Bu LUTFEN TERBIYELI
TARTISALIM kelimesine surekli "ne yani sansur mu istiyorsun" demek
zavalliligindan vazgeciver...

>Selman a bir mesaj gondermedin? Seni aldigin egitim boyle duruma gore
>egilir, bukulur ve herseye gore uydurulur turdrn bir egitim mi?

Hayir sadece Selman ile Macreau arasindaki tartisma veya suclamaya ( her ne
ise )
sahit olmadim... Eger olsa idim ne yazardim bilemiyorum...

> [...]
>
>Sana ispat sunmak zorunda oldugumu zaten sanmiyorum, sadece ukalalaginin
>arkasinda senin egitiminin eksikligini gosteriyorum.

Bak simdi ! Ne uzuldum. Daha okulunu bitirmemis olan sen, is hayatinin
sonuna yaklasmis birinin egitim eksikligini gorunceye kadar kendi egitimini
bir irdelesen... (Darbuka konusunda olani degil)

> [...]
>su anki eksik ve yalnisliklarla dolu RFD sinden dolayi SCTM karsitina
>gore savunmak zorunda kalmis, ornek bir egitim/terbiye

Eeee elbette ustad. Sana utanc veren kendi yazindan sonra simdi de beni
suclamaya calismani anliyorum. Yok ben yanlis anladiysam ve sen utanc
duymuyorsan o da senin bilecegin is...

Bu konuyu daha once de tartistim. Benim dusundugum SCTM ile senin
>dusundugun SCTM arasinda fark var, hala sen ve senin gibiler su ahakaret
>in kufrun tanimini bile yapamadilar, yuzlerce kez sordum hala cevap yok,

Benim nasil bir SCTM dusundugumu nasil bildin... Sen bu yasinda kufurun ne
oldugunu bilmiyorsan daha cok ogrenecek seyin var derim... Ama dogrudur...
Sen ve senin gibilerin bazilarina gore de " Anani bilmem ne yapayim" yerine
gore kufur sayilmayabilir... Bu durumda sana kufurun tanimini kim yapabilir
ki ?

>angut mu kufur, yoksa devlet vatana karsi terbiyeli hakaretrlermi? Avrupa
>Insan Haklari Zana yi geri cevirirken, siz su teror usaklarina bile

Ahaaa, muhterem sizinde renginiz ortada, hem de kipkizil....

> [...]
>calisan kisi/kurumlarca oncelikle SCT deki kisilerden habersiz bu ise
>soyundunuz. Siz destek verin, biz gerisini hallederiz dediniz. Bu mu

Neden herkesi surekli bir kefeye koyuyorsun anlmiyorum. Nevit & Ilhan da
SCTM'ye hayir dediler ama terbiyesizce degil ve hakli buldugum bir suru
sebepleri vardi... SCTM ortaya atildigi gibi kurulmalidir diye bir yorumu
hic yapmadim... SCTM'ye bu haliyle HAYIR diyenler sizler eksik yonlerini
biliyorsaniz duzeltin de oyle bir SCTM kurulsun dedim. Icinde Hanife olmasin
da demedim... O yuzden benim ne dusundugumu bilmeden, sen nasil olurda boyle
istersin bu mu senin anlayisin diye bana satasmaya kalkma...

Sen bana tersini ispatla, goster terbiyesiz yonleri, ifadeleri.... Ona da
ayip etmissin diyen yazimi oku sonra....

>:

>valla cok heycanlandim, ya senin bu tur ukala yazilarin nette ne ilk ne de
>son? aliskiniz bu tur yazilara,:-)

Ah be guzelim, kendinin ne oldugunun farkina varmadan saga sola ukala demen
yok mu seni bir yuceltiyor ki sorma gitsin...

> [...]
>
>Bana yakistiramamissin, beni taniyormuydun/taniyormusun?:-) yoksa sende mi
>fantazilerle yasayan Seckin gillerdenmisin?

Tanimam mi gerekiyordu ? Internet'te yazilar yazan, darbuka konusunda
post-master
yapan, her konuda uzmanligini gosteren bir kisiyi direkt olarak " Bu mutlaka
terbiyesizin biridir" diye tanimlayip oyle bir anlayisla mi yazilar
beklemeliydim ?

> [...]
>fistik, eh bu kismi ekleyince ne yazarsak yazalim SCTM ye bile girer bu
>yazi, ne de olsa tatli kufur etmemiz gekeiyordu,.....

Hicivli yazi yazmak ile kufurlu yazi yazmak arasindaki farki bilememenden
dolayi seni suclayamam... Terbiyeli ifadeler ile alay eder gibi yazinca
gercek kisiliginin ne oldugunu anladim...
Seni ve senin gibileri daha terbiyeli ifadeler kullanmaya davet etmekle hata
ettigimi anladim...

Bundan sonra senden nasil yazilar bekledigimizi biliyorsun ya. Rahatla artik
bas kufuru, gec yazini... Imzani atmasan da olur. Kimden geldigini anlariz
biz !

Cem

>: Cem
>:
>:

Hakan Basagaoglu

Cem Askin (cap...@msn.com) wrote:
:
: Hakan Basagaoglu wrote in message <65neoq$kg8$3...@mark.ucdavis.edu>...

: >
[...]

Terbiye dalinda atip tutan Cem, bir an icin SCT deki mesajlarini
unutuvermis. Bunlarin hepsi tipik Markov Process ornekleri, tipki Selman
inkiler gibi,,,,

From: "Cem Askin" <cap...@msn.com>
Date: 1997/11/19

2.PS. 2.Parrot said:" Murat needs professional help to get rid of his
paranoya"
----------------------

Burada Murat in signature na takilmis, cevabida tam bir terbiye ornegi,
Murat in signature ini da cut edeyim ki Cem her mesaja boyle cevap
veriyor gibi gozuksun, buda SCTM kurucularindan terbiyeme adopt ettigim
bit terbiye faktoru:-)

--------------------------------
Subject: Re: Sansure HAYIR diyen sansurculer !
From: "Cem Askin" <cap...@msn.com>
<eCSiHtl98GA.97@upnetnews03>

Ayrica benim kendimi size ispatlamak gibi bir cabam yok. Hele, hele bunun
icin sizin fikir seviyenize inmeme hic imkan yok.
--------------------------------

Cem in terbiyesi bu herhalde. Karsilikli tartismalarda karsisindaki basit
cumlelerle asagilamaya calisiyor. Yukaridaki cumlende karsindakine angut
deseydin yaklasiminda bir fark olacakmiydi? Hayir, cunku karsindaki kisiyi
asagiliyorsun, kendini yuksek goruyorsun, tipik bir ukalalik.
Yaptigin tek sey sadece kelimlerle oynamissin, terbiye tartisma adabindan
ziyade secilen kelimelerde terbiye ariyorsun. Aslinda yukaridaki cumlen
benim acimdan kufurdur, cunku karsindakini asagilama mahiyetindedir. Ama
siz muhterem SCTM liler bu tur terbiyeli kufurlere aciksinizdir,...

devam edelim sizin terbiyenize, kulturunuze Cem Bey pardon SEVGILI CEM BEY

--------

ubject: Re: Orda Bir Köy Var Uzakta-Özle
>"Cem Askin" <cap...@msn.com>wrote

>Ne yani onlar beni anlasin diye benim ulkemin dilini onlara ogretmek
yerine
>ben kendi insanlarima onlarin dilini mi ogretecegim ? Sacmalama...
************
-------------

Bu da diger bir terbiye ornegi olsa gerek, karsindakiile ayni fikir de
olmayinca sacmalama diye karsisindaki susturmaya calkismak, SEVGILI CEM
BEY Terbiye yi OXFORD Universitesinde mi ogrendiniz:-))))

----------
Re: Orda Bir Köy Var Uzakta-Özle
From: "Cem Askin" <cap...@msn.com>

Seni yapmacik seniiii....

----------------------------

Fikrini begenmedigin bir insana verilmesi gereken cevap, Cem in
terbiyesinden...:-)
-------------------------------------

Herhalde sizin tartisma edebinizden/terbiyenizden ornekler terbiye
duzeyinizi gosterecek mahiyettedir.
terbiye dersi vermeden once lutfen kendi terbiye duzeyiniz yargilayin,
Hakan

Hakan Basagaoglu

Selman Akbulut (akb...@math.msu.edu) wrote:
: Sayin Ba$agaoglu,

:
: Artik bu yazi$malari daha fazla uzatmaya luzum gormuyorum.

Hala sorularimin hic birine yanit vermediniz, 38 mesaj gozukmesine ragmen,
en son Macreau ornegi ile nette yalanci oldugunuzu kabul ediyormusunuz?
Tum sorularima cevap bekliyorum, ama oncelikle buna:.. yalanc oldugunuzu
kabul ediyormusunuz? degil ise benim iftiraci oldugumu ispatlamalisiniz!
Bana yalanci dediniz, ama ben sizden hala ozuru bekliyorum,
hassasiyet/haysiyet teraneleri dokerken, siz bu kavramlara pratikte
yabanci oldugunuzu mu kabul ediyorsunuz?

: Sadece sizin

: ba$ka bir "thread" de de benzer bir yazi$mayi Seckin ile yaptiginizi
: gordum.

Hay Allah, ne teseduf... gordugunuze cok sasirdim:-)))) Ayni konuya ayni
gunde ayni server dan takilmanizda kainatin ilginc cilvelerinden olsa
gerek:-) Ikinizinde Uzman ile aramdaki iliskiyi yakin takibe alip, olayin
gercek yuzunden haberiniz olmasina ragmen, ayni gunde ayni yalnis
yorumlari gecmeniz ender tesaduflerden birisi:-))) Seckin e (!) yazdigim
mesajida 1 hafta sonra gormeniz de en az o kadar kainatin ilginc
teseduflerinden birisi:-) Hay Allah...

[...]

siz zaman kavraminida yitirmissiniz, benim Uzman ile Macreau yu ayni
kisiler olarak soyledigim mesaj secim arifesinden cok once idi, ya
kasitli yalan yaziyorsunuz, yada kafaniz gercekten cok bulanaik..
Arti Uzaman i yada Macreau yu **DAHA*** baska kisiler oldugu seklinde
mesajlarimi gordugunuzu yazmistiniz, ve bunun bende hastalik oldugunu
yazmistiniz. Ispatinizi bekliyorum, aksi takdirde yalanci/slander damganiz
iyice pekisecek..... Seckin in Hakan fobisis gibi sizinde iftira atma
hastaliginiz mi var diye dusunmeden kendimi alamadim bir an icin...

$imdi iftiranizi burada duzeltip Uzman'dan
: ozur dilemeniz bence en medeni hareket olurdu, fakat yapmadiniz.

:

Kusura bakmayin ben sizden medeni olmanizi bile bekleyemiyorum, en azindan
su attiginiz iftiralari ya delillerle gosterin/ispatlayin yada
iftiralariniz geri alip kendinizin yalanci oldugunu (yada bunak) her ne
ise buraya yazin. Herkes kiminle yazistigini bir de senin agzindan bilsin,
SCTM yi destekledin diye sana arka cikan saksakcilarda sanirim seni daha
yakindan tanirlar. Hadi bakalim cevaplarini gecmeni bekliyorum, ama en
kolay yolu seninki gibi burada kesip birakalim demek olur herhalde.
Iftira et, yalan soyle sonra keselim de ve kac. Sanirim seni
daha once den tanimayanlarin yada baskalarinin messajlarindan taniyanlarin
bende dahil kisisel degerlerin ve terbiyen hakkinda cok fazla bilgileri
olmustur.
Hakan

Not: Hala asagidaki mesajlari nicin eklediginize de anlam veremedim, ben
bunu inkar etmedigimi sanirim ucuncu posting den itibaren zaten yaziyorum,
Dejanews de hic bir mesajimida zeten sildirtmedim, pointiniz nedir anlamak
oldukca zor...

: Selman

:

Hakan Basagaoglu

Cem Askin (cap...@msn.com) wrote:
:
: Hakan Basagaoglu wrote in message <65q4a3$ldt$2...@mark.ucdavis.edu>...

: >Cem Askin (cap...@msn.com) wrote:
: >
: >: >Gayet acik olamasina ragmen sanirim anlamamakta direniyorsun,
: aciklayayim.
:
: Herseyin de sana gore bir tarifi oldugu malum... Ondan suphe etmiyordum...

anladigin bir noktayi yakalamak guzel:-)

:
[...]

gelen iki:-)

:
: >
[...]

sazan oltaya takildi anlasilan:-)

: >
[...]

oldukca ihtisasli gozukuyor, emekli olunca bir dusun derim,:-)

: Terbiyenin ne oldugunu bildiginden eminim...

:-)))))

: Benim tek dilegim bunu kullaniyor olmandir..

ne diyelim muhterem, Allah dileklerini kabul eylesin:-)

:
: >nete boy gosteren ilk 'ukala' sen degilsein, devam et.

: >
: Konus muhterem, konus... Benim senin ne oldugunu anlatmama gerek kalmiyor..

Ama benim seni anlatmama gerek kaliyor, cunku ben celislikli bir sekilde
senin gibi suslu laflarin arkasina siginmaya ihtiyac gormuyorum:-)

.
: >: >:
[...]

Terbiye olcusunu sana gore mi belirlemek gerekiyor, ayni thread da senin
tartismalarda kullanmis oldugun terbiye nukseden ifadelerini ayrica
gectim. Angut yerine 'ben senin seviyene inmem' gibilerden laflar
kullanmissin. Ayni sonuca degisik yollarla gitmisiz.

: Sen daha okuyorsun... Ben meslegimden emekli olacagim nerede ise... Kendi

: egitiminle mesgul ol benimki ile degil...

hoppala,,,
benim ne okudugumu merak eden ve soran sen degilmiydin? Short memory denen
sey, Selman da da aynisi vardi:-) Psikoloji de bunun tam bir ismi vardi,
maalesf aklima bir turlu gelmiyor:-)

:
[...]

peki sen bana soyle o zaman, sen nette Orhan Yenen ile tanisyormuydun,
tanismiyorsan nicin onun icin 'senin seviyene inmem' sen benim seviyeme
cik' gibilerden laflar ettin? Sen bu konuda nasil uzman kesildin? Kendinle
celisiyorsun Cem, yine short memory e bir ornek oldun..

:
[...]

peki o zaman ondan onceki posting lerde kendisine karsi tek bir sizin
kufur diye nitelediginiz sekilde bir ifadem olmusmudur? Bir goz atin
bakalim. Bak cumlenin sonunda yine kendi hayal dunyana
takilmissin,'ifadeleri istemeden kullandim' seklinde hic bir yorumum
olmamistir. Isteyerek kullandim, delilsiz iftira atan icin yine
kullanirim. Dedigim noktaya geldik, mesleginin sonuna gelmene ragmen
sebep-sonuc
iliskisini irdeleyemiyorsun. Ben bir cok seyi goz alttan alabilirm (Cem
in bunu mastur de oldugu gibi cinsel anlamda dusunmemesi icin alttan
almak-gozardi etmek filan anlaminda), ancak yalan ve iftiraya sert tepki
veririm. Ama sizin egitiminizse iftira etmek essekoglu essek demek kadar
kaka bir olay degildir herhalde-)

:
:
[...]

sen bu kismida yalnis anlamissin, bak ben sana Selman in hareketlerine
surekli goz yumdugundan dolayi yukaridaki cumlemi sana soyledim, her olaya
dava acacagim diye soze baslayan Selman a tek bir cevabin olmamasi
sasirtici olsa gerek, sayet amacim herkesin terbiyeli, durust ve sansursuz
yazismasini istiyorsan. Benim mesajima takildigindan ortami duzletmeye
gonullu oldugun gibi bir izlenim verdiginden diger gorevlerini de
hatirlatayim dedim..

:
[...]

siz bu thread deki postinglere random olarak mi atliyorsunuz, yani bir
bastan bir sondan, yoksa Selman in pot kirdigi yerleri gormemeye mi
calisiyorsunuz. *Bir kac sefer* buyuk harfle ustunu cize cize Selman in
suclamasina gostermeme ragmen buna sahit olmamaniz sizin ne kadar tarafsiz
bir gozlemci oldugunuzun ve egitimizin acik gostergesi olsa gerek:-)
Ben de merak ettim ne yazabilecegini, ben size acik acik soyluyorum,
Selman in suclamasini bir kac kez gectim diye, hadi okuyun bakalim, Selman
in terbiyesi hakkinda bir seyler yazin, bunu bekliyorum....

:
[...]

Mesleginin sonuna gelmis olman senin is ve hayat egitimini tam olarak
almis olmani gerektirmez. Nice 30 una gelmemis cevher ler ve nice 60 inin
uzerinde olan ha geldim ha gittim seklinde olan mesleginin son zamanlarini
yasayanlarda var, tabii ki bunun terside dogru, sonucta yasin pek o kadar
etkisi de yok. Egitimimle ilgili sahsen hic bir problem simdiye kadar
yasamadim, Allah a sukur istedigim yerdeyim ve istedigim herseye de
ulasabiliyorum, hassasiyetiniz icin tesekkurler:-)))

:
[...]

sahsi yorumun, benim yazimdan utanc duyacagim tek bir noktasi yok, yalnis
anladiysan o senin problemin, sana bu yasindan sonra okuduklarini dogru
anlamani ogretecek degilim, yani mesleginin son zamanlarina gelmisken:-)
:
:
[...]

Dedigim gibi mesleginin son zamanina gelmis olan kisiler bile hala egitim
eksikliginden suffer edebilirler, iste bunun tipik ornegisin. Yukaridaki
cumlen seni ve dusuncelerini acikca ortaya koyuyor, degilse aksini
ispatla. Hangi mesajimda anani bilmemne yapayim demisim ve bunun kufur
olmadigini yazmisim, bana bu sekilde tek bir mesajimi gostermen
gerekliyor, -mayabilir i ozellikle iftira icin sectigin belli. Sen benim
kufur den pointimi anlammaissin, bir cok kez yazmama ragmen. Kufur un
tanimini sorarken senin sokak terbiyenin urunu olan yukarida
ornegini sundugun kufurler mi sadece kufur olarak algilanacak yoksa vatan,
millet, Ataturk e olan hakaretler, veya pkk gibi terrorist orgutlerine
olan destekler hakaret/kufur olarak algilanacak> Ben birincisini kufur
olarak kabul etmiyorum demedim (hic bir yazimda) ancak ikinci kismi daha
agir kufur oldugunu kabul ediyorum dedim/diyiyorum. Yani SCTM cilerin
kufur kabul edemedigi kismi ancak benim kufur/hakaret olarak kabul
ettigim kismi anlaman bu kadar zormuydu?
Anani bilmemne yapayim i SENIN GIBILER kufur olarak algilamayabilir demen,
senin kisiligini ortaya kayan pis bir IFTIRA dir. Iftira nin da kufur den
bir farki yoktur. Mesala 'orospu cocugu' demek kisinin annesine hakaret ve
*iftiradir*, neticede iftira ile kufrun arasindaki ayrimi cizemezsin,
senin yukaridaki cumlende kufur dur. Birisi sana *oropsu cocugu* dese
sinirlenirsin (sen dergen genel konusuyorum, direk kendine algilama),
her ne kadar annenin temiz bir hanimefendi kadin oldugunu bilsen de.
Sinirlenmen iftiraya karsi yani annenin sahsina karsi olan iftiraya
karsidir. Sonucta iftira kufur dur. Iste kufrun tanimi derken sadece oyle
sadece annani bilmemne yapayim degil, ozen gosterilen manevi yargilara
olan IFTIRA ve HAKARETLERIN olcusunu ve sinirinin sablona iturtulmasi
gerekliligi idi. Ama senin yillar suren egitimin ve meslek hayatinin
maalesf bu kadar basit bir detayi bile algilamana engel olmasi oldukca
sairtici.

:
[...]

Bana daha once de MHP li demislerdi. Her delinin atiigi tasi cikarmaya
calissam isim var, fantazilerinize devam, uzun yillarin egitim deneyimlisi
Cem Bey:-)

:
[...]

bir cok kez, sizin hala anlayamamis oldugunuz, kufrun/hakaretin taniminin
yapilmasi gerektigini neyin kufur neyin hakaret oldugunun sablona
oturtulmasini yazmistim. Buna Yusuf Pisan son derec medeni bir sekilde
cevap yazmisti, bunun belirlenmesi ve tanimlarinin yapilmasi zordur diye.
Sizinki gibi uzun yillar egitim almamis insanlarin bu gercegi algilamalari
saniyorum daha az mesleki deneyime sahip yeni generasyonun bir basarisi
olsa gerek. Iste eksik yonlerinden birisi bu idi, ve bunu ben ve diger
arkdaslar yuzlerce kez yazdi. Duzletme hemen bir iki ayda olmasi imkansiz
sanirim, bu konu cok daha derin tartismalar gerektirir, sizin bunu
anlayacaginiz zannatmeiyorum, o yuzden daha fazla detay yazmanin anlami
yok bu konuda, mesajiniza devam edelim,

: Icinde Hanife olmasin
: da demedim...

Farkindayim, iste celiskide oldugumuz nokta, iste kufrun/hakaretin global
taniminin yailmasinda zorluk burada, laf ediyorsun, ama ettigin lafi
irdeleyemiyorsun,

: >:
[...]

senin gibi onume gelene senin seviyene inemem, sen benim seviyeme cik
gibilerinde abuk subuk laflar etmiyordum, 'yucelme' konusunda tecruben
konusuyor olsa gerek....

:
:
[...]

O zaman bana yakisip yakismayacagi konusunda nasil ahkam kesiyorsun?

: Internet'te yazilar yazan, darbuka konusunda
: post-master
: yapan,

post-master degil post-doktora yazmistim, Markov process e tipik bir
orneksin.... bu arada sazan hala oltada:-)

: her konuda uzmanligini gosteren bir kisiyi direkt olarak " Bu mutlaka

: terbiyesizin biridir" diye tanimlayip oyle bir anlayisla mi yazilar
: beklemeliydim ?

no comment..nasil bekleyeceginize kendiniz karar verin:-)

:
: >: Saygilarimla,

: >
[...]

bir ders te o konuda acarsin, onuda ogreniriz, nasil olsa emeklilik
yakin:-)

:Terbiyeli ifadeler ile alay eder gibi yazinca

: gercek kisiliginin ne oldugunu anladim...

cift beyinli olmalisin:-) benim ise onem verdigim yazilar terbiye den
ziyade DURUST ce yazilmis yaziladir. Ambalaji cok onemli degil benim icin.
Bir onceki mesajinda sevgiler saygilar yazan kisinin bir sonraki mesajinda
iftira(ben bunu kufur olarak kabul ediyorum) atmasi, terbiyeli ifadelerin
ambalaj mahiyetinde kullanildiginin gostergesidir.

: Seni ve senin gibileri daha terbiyeli ifadeler kullanmaya davet etmekle hata
: ettigimi anladim...
:

Kisisel itiraflar/yorumlar, seninle senin arana girmeyeyim:-)

: Bundan sonra senden nasil yazilar bekledigimizi biliyorsun ya.

Yukarida yazdigim gibi... Yani her zamanki turden... Bana gore inandigimi
dusundugumu yalansiz/iftirasiz olarak yazdigim yazilar... tabii ki
ambalaji olmadigindan sizin terbiye filterenizde takilan yazilar,

: Rahatla artik

: bas kufuru, gec yazini... Imzani atmasan da olur. Kimden geldigini anlariz
: biz !

:

Tipik iftiralara/kocakari haykirislarina devam:-) neyse.....

Bir cok konuda cevap bekliyorum, ancak ozellikle cevap beklediklerim..
***************************************
Selman in Macreau olayinda, mesajini ve suclamasini okduktan sonra ne
soylecegini bilmedigini soyledigin yorumunu;
Benim (yada benim gibilerin) anani bilmemne yapayim dedigimi kufur olarak
algilamayabilecegimi gosteren ornekler, bu konudaki bir postingim;
Benim rengimin kizil oldugunu gosteren ispat/dayanak ve bu konuda
cikan postinglerim;
Orhan Yenen i tanimamaniza ragmen ona karsi sizin siviyenize inenmem
seklinde yazdiginizda Orhan Yenen i nasil taniyordunuz? bu soruyu
sormamdaki gaye sizin bana Selman in yazisinda Selmanin anlayacagi
dilden diye yazdigimda Selman i nerden taniyorsun diye sormanizdan..
Ayri bir postinge, saniyorum gormemezlikten geldiginiz postingde, tartisma
edebinizden potpuriler gondermistim, onun hakkindaki yorunlarinizi
da bekliyorum,
Hakan

Cem Askin

Dedim ya guzel kardesim kendini paralasan da olmuyor iste. Kendin rezil
oluyorsun. Konusmayi bilmiyorsan, tartisirken kullanilacak kelimeleri iyi
secemiyorsan bu senin sorunun... Fikrini anlatamadin diye kizip " ulan,
angut, dumbuk" gibi ifadelerin yardimina muhtac duruma dusuyorsan bu senin
sorunun...

Hakan Basagaoglu wrote in message <65qh1u$33t$1...@mark.ucdavis.edu>...
> [...]

>--------------------------------
>
>Cem in terbiyesi bu herhalde. Karsilikli tartismalarda karsisindaki basit

Hah, soyle bir de senin anlayisin ortaya ciksin beni elestirirken... O cumle
" Hele siz bir benim fikirlerime inin de " kelimesine karsilik yazilmistir.
Turkceyi eger hala hatirlayabiliyorsan bir daha dene "sizin seviyenize
inemem" demiyorum yazimda. "Sizin fikir seviyenize inemem" diyorum ki bu da
fikirlerimizin ayri oldugu bir kisi ile konusurken kullanilmistir. Yoksa
sirf hakaret olsun diye degil....

Yukaridaki cumlende karsindakine angut
>deseydin yaklasiminda bir fark olacakmiydi?

Elbette o zaman senin gibi olurdum....

Hayir, cunku karsindaki kisiyi asagiliyorsun, kendini yuksek goruyorsun,
tipik bir ukalalik.

Sen git kendini gelistir kardesim birak... Kendinle beni kiyaslama terbiye
yonunden... Benden daha terbiyeli yazarsan senden cok ben sevinirim... Zira
senin yazilarini okuyanlarda biri de benim...

Haydi bundan sonra oyle yaz, hepimizi utandir...

> [...]
>benim acimdan kufurdur, cunku karsindakini asagilama mahiyetindedir. Ama
>siz muhterem SCTM liler bu tur terbiyeli kufurlere aciksinizdir,...

Aciklamayi yukarida yaptim... Anlayabilecek kapasitede oldugunu tahmin
ediyorum. Bak ve nerede hata yaptigini anla... Hatasini kabullenebilmek
buyukluktur... Korkma yanlis anladigini veya bilmedigini itiraf ettigin icin
kuculmezsin... Ben senin gibi "bak adami nasil bozdum ama, tursuuu,
piyaaaaazzz" diyerek kucuk zaferler pesinde kosmuyorum...

>devam edelim sizin terbiyenize, kulturunuze Cem Bey pardon SEVGILI CEM BEY

Aferin bak ogreniyorsun...

> [...]
>olmayinca sacmalama diye karsisindaki susturmaya calkismak, SEVGILI CEM
>BEY Terbiye yi OXFORD Universitesinde mi ogrendiniz:-))))

Ne kadar da bilimsel bir laf ettin ! :) Fikrini sacma buldugumu soylemek
ne zamandan beri terbiyesizlik addedildi. Sen herhalde Oxford'a gidemedin.
Gidebilseydin sen de yukaridaki "sacmaligi" ornek diye gostermezdin... Sonra
bir de ne dir bu cocuksu " susturmaya calismak" ifadesi ? Ben evine gidip
yazanin klavyesini mi kirdim. Yazan yazacagini yaziyor. Ben de aynisini
yapiyorum... Sen hemen ortaya atilip " niye o kisiyi susturmaya
calisiyorsun" gibi bedava kahramanlik gosterilerine kalkisiyorsun...

>Re: Orda Bir Köy Var Uzakta-Özle
>From: "Cem Askin" <cap...@msn.com>
>

>Seni yapmacik seniiii....
>
>----------------------------
>
>Fikrini begenmedigin bir insana verilmesi gereken cevap, Cem in
>terbiyesinden...:-)

Keske % 10'una sahip olabilsen o terbiyenin...

>Herhalde sizin tartisma edebinizden/terbiyenizden ornekler terbiye
>duzeyinizi gosterecek mahiyettedir.
>terbiye dersi vermeden once lutfen kendi terbiye duzeyiniz yargilayin,
>Hakan

( Yorum okurlara birakilmistir )

Not : Bak yine "Saygilar" demeyi unuttun... Bana degil yazini okuyan
herkese, ortama yoneliktir o kelime... Utanma, yaz...

Saygilar,

Cem

Pegas travel

Selman Akbulut <akb...@math.msu.edu> wrote in article
<8808566...@dejanews.com>...
> [...]

> cali$mi$siniz, cok yazik... $imdi iftiranizi burada duzeltip Uzman'dan

> ozur dilemeniz bence en medeni hareket olurdu, fakat yapmadiniz.

Uzman'in Macreau ile ayni kisi oldugu sadece bir paranoyadan
ibarettir..dahasi ise nicin bu arkadasin soyledikleri degil de
daha cok kimligine iliskin yakistirmalardan bahsediliyor sct'de
bu da burada anlamadigim seylerden biridir burada...yoksa
bu arkadas moderator adaylarindan birisi olmasi dolayisiyla mi
bu kadar zan altinda kaldi ?
saglicakla kaliniz

Hakan Basagaoglu

Cem in terbiye seviyesi kendisine gosterilince oldukca kizmisa
benziyor:-))) bir de kendi terbiyesinin ah yuzde 10% u bende olsaymis:-)
Selman in mesajlari daha ciddi kaliyor Cem in mesajinin yaninda:-))
Ha bu arada saygilar demeyi unutmadim, mesaj *sana hitaben* oldugu icin
koymaya gerek duymadim, cunku dedigim gibi terbiye den once mesajdaki
samimiyet ve durustluk bende on plandadir... Terbiye seviyen ile ilgili
kisimlara yazdigim cevaplarla senin deyiminle kendini iyice rezil ettin be
ustad, tek bir point in yok, sadece kordogus yapiyorsun. Ozellikle su
asagilama mahiyetindeki kisma yorumun yok mu beni gulmekten gecirdi,
yada Selman in deyimi ile kivrandirdi:-)

Ha bu arada mesajin sonuna saygilar demekle veya terbiyeli kofte yemekle
terbiyeli olunmaz:-)))

Guzel kardesin:-)
(saygilar i unutmadim, mesaj sana hitaben oldugu icin yazmiyorum!)

Cem Askin (cap...@msn.com) wrote:
[...]

Ya bak burada kendini iyice rezil ettin, ben fikrimi anlatamadigim icin
degil kendime iftira atildigi icin kizmistim... Iftira yi nimetten sayip
kufur olarak algilamayan senin gibiler ise iste yukaridaki gibi abuk subuk
yazi yazip bir de terbiye dersi veririler:-) Hala Selman in iftirasi
hakkinda kendisine yazacak bir sey dusunemedin mi? SCT nin ahlak zabitasi
olarak gorevini yerine bilincli olarak getiremiyorsun gibime geliyor?

Gerisine cevap verme geregi, asagidaki vecize hatirlanarak, duyulamdi...

"do not argue with a fool because pretty soon it will be difficult to
distinguish him from you"

Hakan Basagaoglu

Pegas travel (peg...@dol.ru) wrote:
:
:
[...]

: E

Sayin E siz en azindan mesajin tarihlerini karistirmissiniz. Selman ve Cem
in mesajlarindan bir gomlek daha iyi:-) Uzman ve Macreau nun ayni kisi
oldugu paranoyadan ibaret diyorsaniz, oldukca bu konuda eminsiniz, bu
kadar kesin nasil konusuyorsunuz? Ikincisi benim bu lafi etmen moderator
lukten sonra degil oldukca once olmustu! Lafim kimlikleri ile ilgili
degil, en azindan sizinde anlayabileceginiz gibi kiimliklerine bilmiyorum,
yazim tarzlari acisindan ve daha once biraz kapali gectigim diger
verilerden boyle bir sonuca gitmistim. Olaylarin sirasini 'mesajlarin
tarihlerine' bakarak takip etmenizde fayda var.
Sizde saglicakla kaliniz..
Hakan

Selman Akbulut

(<19971129051...@ladder02.news.aol.com>, mur...@aol.com)

> Uzman bir halt yiyemez. Yani isterse dava acar, ama kazanamaz.
> Istersen seninle bu konuyu demonstrate edebiliriz Selman.

Ben tahmini konu$muyorum, kampuslarda olan olaylara bakarak,
konuyla ilgili gecmi$ tecrubelerime dayanarak yaziyorum..

Anladim: ben SCT'ye cikip cikip mur...@aol.com (Murat A9) "eroin
tuccaridir" veya "Federal binaya bomba koymu$ bir terroristdir" diye
yazilar do$eneyim (unutma FBI icin NSA icin "e-mail hesabi saklama diye
bir $ey yok"), sonra da seni tutup bir guzel silkelesinler.... Veya
"mur...@aol.com (Murat A9) PKK icin Turkiye'ye terror hareketi yapmaya
gidiyor" diye SCT'ye yazayim, ve seni Turkiye gumrugunde "beyefendi sizi
$oyle alalim" diye yan odaya soksunlar (dedigim gibi kimlik tespiti bazi
duzeylerde sorun degil), herhalde pek ho$ olmaz...

Benim tavsiyem: Bazi merciler duzeyinde "gizli hesap" diye bir$ey yok,
yazdiklarinizi bunu goz onune alarak yazin... Birde son bir gozlem: Sayin
Murat A9 herhalde siz de tanimadiginiz profesorleri uckagitci diye
a$agilayarak bir kademe atladinizi zannediyorsunuz, tebrikler...

Selman
------

Hakan Basagaoglu

[...]

Hala anlamadin Selman, sana bunu acik secik yazmistim. Delil/veri
faktorunu nedendir bir turlu goremiyorsun? Dava/sorusturma ve iftira
arasindaki iliskileride bir turlu anlamiyorsun, acaba topolojik
iliskilerle bunu anlatmaya calissak? normal yoldan pek olmuyor
gibi:-)

Bu arada hala sorularimin cevabini bekliyorum. Netin terbiye ve ahlak
zabitasi Guzel kardes Cem(!)de hala senin iftiralarin icin ne
yazabilecegini dusunuyor olsa gerek:-) sorularimi da es gecmis
anlasilan:-) cevaplasa da pek fark eden bir sey olmuyorya:-)

:
[...]

yalanci diye iftira atip sonra cekilince ister istemez o imaji kendin
yaratiyorsun, sen degilmiydin, bizler seni soyle boyle damgalariz diye,
eee sende nette damgalaninca o zaman nicin o kadar kiziyorsun?

Sen her yazdigin mesajda kendinle celisiyorsun, yukarida sormussun 'sayin
Murat9 siz hic tanimadiginiz profosoru nasil uc kagitcilikla sucluyorsunuz
diye; peki ala siz nasil oluyor beni *hic tanimadan* yalancilikla
suclayabiliyorsunuz, yada Macraeu yu Ermeni ajani olmakla? hic
tanimadigini soylemene ragmen, bu hani su double-standard lik dedikleri
sey olmasin? ne dersin? cevabimin tahmin ediyorum, her zamanki gibi
sikisinca yine 'daha fazla uzatmayalim' olacak:-)))) ve Selman diger bir
sey sacmayalana kadar ortalarda gorunmeyecek:-) unutmadan bir
alternatif cevap sekli daha var ki gulmekten kiriyor, iftiralari
nasihata bile cevirebiliyor:-)

'Fikir adami ile bilim adami farklidir' (netten birisi)

Hakan

Selman Akbulut

Sayin Ba$agaoglu,

Luzumsuz olarak tonlarca mesaj yazarak epey kivraniyorsunuz... Halbuki
Uzman'a yapmi$ oldugunuz iftiradan dolayi bir ozur dileseniz vicdaninizla
cok daha rahat edersiniz... Cunku bu iftiranizla siz sadece Uzman'a
haksizlik yapmadiniz, SCTM nin kurulmasi icin cali$an tum insanlara
HAKSIZLIK yaptiniz (cunku oylama oncesi bir SCTM moderator adayinin
gecmi$te Azerbaycan "newsgroup" un kurulmasina kar$i cali$mi$ bir Ermeni
partizani oldugunu yazdiniz).

Selman

---------
*A$agida sorulariniza bir son yanit:

> [...]

> benim hangi mesajda Macraeu yu Ermeni ajanligi ile sucladigimi gostermek

Ne oldu birden MACREAU'nun avukati kesildiniz??.. Evet dogru "Ermeni
ajani" lafi benimdir. Ben size " Siz MACREAU bir Ermeni ajanidir!" dediniz
demedim!... Bu "Ermeni ajani" tasviri benim kendi tasvirimdir, cunku
ajan'in (yani "agent") in tarifi:

*AGENT (Webster): A person empowered to act for another..

Siz MACREAU'ya Uzman adiyla yazi yazip SCTM moderator adayi oluyor
dediginize gore, bu tarife gore o bir "agent" olmu$ oluyor....

Ayrica bu ifademle MACREAU'nun kendisine bir Ermenistan casusu
suclamasini yapmadigimi, oyle ala$ilmi$sa da kendisinden OZUR DILEDIGIMI
yazmi$tim:

> [...]

> yazilarina bakarak mizahi olarak "Ermeni ajani Macreau" $eklinde
> yazdim, yanli$ anla$ilmi$sa kendisinden ozur dilerim...

-----------

: Selman:

> [...]

> ve David vardi, bu uc kisiyi diger yazim tartzlarindan da yola cikarak
> ozlestirdim. Bunun disinda hangi mesaji soyluyorsaniz gormek isterim.

Yukarida siz KENDINIZ Uzman'i, Macreau'yu, David'i birbirleriyle
ozle$tirdiginizi yaziyorsunuz!... Bizde gecmi$teki yazilarinizda bu tur
ozle$tirmelerin oldugunu yazdik, mesela a$agidaki yazinizda Macreau,
Hanife, RF999 (kimse) arasinda bir ba$ka ozle$tirme gormemek mumkun
degil...

--------------
Subject: Macreau ve RF9999
From: hbas...@catbert.ucdavis.edu (Hakan Basagaoglu)
Date: 1997/09/18

>From: MACREAU <mac...@aol.com>
>Subject: Re: Maykil ve RF9999 ayni kisiler mi ?
>On Wed, 17 Sep 1997, MACREAU wrote:....

bak sen terbiyesize:-))))
Kufur le kufur, bir iki laf.. ama sen bundan adamin hayat hikayesini
cikardin:-)) tebrik ederim, biraz inandirici seyler yazmaya calisirsan
daha makbule gecer. Sadece merakimdan *uyanik* Hanife de acaba RF9999 un
Turk oldugu hikayesini senden mi dinledi? yoka bu sadece bir tesaduf mu?
yoksaa sizi birlestiren ortak bir noktaniz mi var:-))) food for
thought:-))
Hakan
----------------

Selman Akbulut

Sayin Ba$agaoglu,

SCT ye yazdiginiz birsuru ki$isel hakaret dolu mesajlardan siki$tiginiz
goruluyor. Bence sizin icin en iyi cozum yolu SCT ye "Yaptigim ki$isel
hakaretlerden ve iftiradan dolayi tum okurlarindan ozur dilerim" diye kisa
bir mesaj gecmektir...

Ayrica "Selman bana yalancisin dedi!" diye yine hatali mesajlar
yaziyorsunuz. Tekrar ediyorum: Ben size "Sen yalancisin" ithaminda
bulunmadim, sadece "Yalan soylemeyin" ogutunu verdim. Sebepleri gayet
basit?, mesela:

*Siz once cikip SCTM moderator adayi Uzman'in kimligini bildiginizi, onun
Azeri Turklerinin nette kendi discussion grouplarina kostek olmu$ olan
Macreau diye biri oldugunu iddia ettiniz:

*Daha sonra da ortaya cikip hic bir$eyden haberiniz yokmu$ gibi "Ben SCTM
kurucularinin hicbirini birkac mesaj otesinde tanimiyorum" diye adeta
gunah cikartmaya cali$tiniz:

> [...]
> sorun bu mu? Yoksa daha once benim veya diger arkadaslarin nete
> gectikleri yanitlanamayan sorular mi? Biraz gercekci olmaya seni

Bence bu davrani$ta bulunan ki$iye verilebilecek an nazik ogut "Hicbir
zaman yalan soylemeyin" ogutudur.... Daha once yazdigim gibi siz bu
davrani$inizla sadece Uzman'i kirletmeye cali$madiniz, dolayli olarak SCTM
nin kurulmasi icin iyi niyetle zaman harcayip ugra$an tum insanlari
kirletmeye cali$tiniz...

Selman
------

Hakki Kocabas

> [...]
> $oyle alalim" diye yan odaya soksunlar (dedigim gibi kimlik tespiti bazi
> duzeylerde sorun degil), herhalde pek ho$ olmaz...

Paranoik hezeyanlar;-)) Buraya biri "$oyle boyle" yazdi diye
FBI NSA falan harekete gecmeye kalksa yasalara gore kendilerine
verilen gorevleri yerine getirmelerine butceleri yetmezdi;-))
Selman, sen bu Net'i fazla ciddiye aliyor gibisin;-))
|-| /-\ |-< |-< |||

> [...]
> Murat A9 herhalde siz de tanimadiginiz profesorleri uckagitci diye
> a$agilayarak bir kademe atladinizi zannediyorsunuz, tebrikler...

Hakan Basagaoglu

Pointsiz Selman, yazdikca celiskilere devam ediyor, 7 satirlik bir mesaji
bile celiskiler dolu, hemen bakalim,

Selman Akbulut (akb...@math.msu.edu) wrote:
: Sayin Ba$agaoglu,

:
: Luzumsuz olarak tonlarca mesaj yazarak epey kivraniyorsunuz...

Bazilarinin tersine tek account dan yazmam cok mesaaj gondermisim izlenimi
yaratmis:-)
hala sorularima cevap yok, birisinin signature page in e saygilar i
koymasi gibi, Selman ilk satiri ve hatta asagidaki yaziyi temcit pilavi
gibi ortaya suruyor, sen bosver onlari sana sordugum 2-3 soruya cevap
yaz..

: Halbuki

: Uzman'a yapmi$ oldugunuz iftiradan dolayi

Ayni kisi olmadigi yolunda elinizde kesin bir delil var mi? Bende yok,
Uzman su ana kadar ispatlayamadi, ancak kendisi ile yazisiyoruz, ayin 11
inden sonra sanirim bu konuyu acikliga kavusturacagiz, su an icin ben
bi\undan emin degilim, Uzman da su an icin kesin ispatlamis degil, peki
siz iftiraci degilseniz, su an icin benim soyledigimin iftira oldugundan
nasil eminsiniz? Kesin ve net delil istiyorum, aksi halde siz her zamanki
gibi yine iftiraci olcaksiniz.

: bir ozur dileseniz vicdaninizla

: cok daha rahat edersiniz... Cunku bu iftiranizla siz sadece Uzman'a
: haksizlik yapmadiniz, SCTM nin kurulmasi icin cali$an tum insanlara
: HAKSIZLIK yaptiniz

tum INSANLAR, bir matematikci olarak bu tur genellemelere nasil
gidiyorsunuz anlamak mumkun degil. Benim Uzman a o mesaji yazmam SCTM nin
kurulmasindan daha once bir zamana rastliyor, Rusya dan (!) bir onceki
mesajda sizinle tesadufen:-) ayni noktaya takilan sayin E (herhalde
biliyorsun kim oldugunu:-) ye tavsiye ettigim gibi mesajlarin tarihlerine
bakmanizda yarar olur. Dolayisyla bu mesaj in SCTM ile ilgisi olmadigini
sen de gorurusun,

: (cunku oylama oncesi bir SCTM moderator adayinin

: gecmi$te Azerbaycan "newsgroup" un kurulmasina kar$i cali$mi$ bir Ermeni
: partizani oldugunu yazdiniz).

Daha once Ermeni Ajan i demistin.. Ozur/delil vs sormustuk, kaybolmustun,
su kaldigimiz noktadan devam edelim mi Selman:-) yoksa yine kacacak
delik mi arayacaksin? Ben 'Ermeni Partizan i' diye Macreau dan
bahsettigimi hatirlamiyorum, 'Partizan lafi bana ait degil' o mesaji
hatirlatma icin bana godermenizi isyecegim, tabii ki o da gelemeyecek,
Uzatmayalim demis oldugunuz mesajdan onceki mesajimdaki sorulara da cevap
bekliyorum, hadi Selman cevaplada bir step oteye gidelim,
Hakan

:
: Selman
:
:

Hakan Basagaoglu

[...]

senin husnu kuruntun, mesajlara cevap veremeyecek kadar sikisip ya bu
yazismalari uzatmayalaim diyenin, sordugum sorulara tek bir cevap
veremeyenin zat-i alilariniz oldugunu 1000 i kez hatirlatirim,

:
[...]

Bunun cevabini sana yazdim, aynisini gecmeyecegim, benim cevabimi gec,
sayet o cevabimi begenmediysen onun uzerinde tartisalim, yerinde saymanin
pek anlami yok,

, mesela:
:
: *Siz once cikip SCTM moderator adayi Uzman'in kimligini bildiginizi, onun
: Azeri Turklerinin nette kendi discussion grouplarina kostek olmu$ olan
: Macreau diye biri oldugunu iddia ettiniz:

buna da cevabimi vermis, ve yaptigim iddia yi yalanlamamistim, yukaridaki
soruna olan cevabimi gec onun uzerinde tatisalim,

:
: >> Hakan Ba$agaoglu:

[...]

Gunah cikarmadim, cevap verdim, ve yukaridaki sorunu da acilikla
cevapladim, senin soruna cevap verdigimden benim cevabimi gecmen onun
uzerinde begenmedigin yada ters buldugun noktalari tartismamiz yerinde
olur. Dedigim gibi kelime oyunlarina girmeden aciklikla yukaridaki soruna
cevabini vermistim, omu gecersen devam ederiz.

:
[...]

Yalniz bir nokta var, bu konuda sizin ogut verebilmeniz icin yalan
soylemeyip iftira da bulunmamaniz gerekiyor, sizin iftira ettiginiz bir ck
konuda hala tek bir veri/cevabiniz goremedim, yani hala iftira da
bulunuyorsunuz ve yalancisiniz, hala Macreu ya Ermeni ajani dediginiz
de saka yaptim diye gecistirmeniz, ve digerlerinde de nasihat maskesi
altina siginmaniz sizin kisiliginiz acik secik ortaya koyuyor. Daha dun
gonderdigim mesajdaki celiskilerde bile sus pus oldunuz, tek bir point
ortaya koyamiyorsun, dava-suc-iftira arasindaki iliskiyi ve kufrun
tanimini bile bilmiyorsun ve sonra nasihat etmeye calisyorsun, Cem in
sandigi gibi mesleginin sonuna yaklasman seni nasihat verecek vasfa
ulastirmaz. Derler ya akil yasta degil basta dir diye, herhalde tarih
tekerrurden ibaret ki atalarimiz bunlari soylemis, ha bir de su sozu cok
severim, essege altin semerde taksan essektir... dedigim gibi ben bu sozu
cok severim, Sayin Prof. :-)
Hakan

:
: Selman
: ------

Selman Akbulut

Sayin Basagaoglu,

Tekrar ediyorum: Uzman'a yaptiginiz iftiranizla siz sadece Uzman'a

haksizlik yapmadiniz, SCTM nin kurulmasi icin cali$an tum insanlara

HAKSIZLIK yaptiniz (cunku oylama oncesi bir SCTM moderator adayinin

gecmi$te Azerbaycan "newsgroup" un kurulmasina kar$i cali$mi$ bir Ermeni

partizani oldugunu yazdiniz). SCT'e okurlarindan ozur dilemenizi bekliyoruz...

Selman

----------------

> [...]

> biliyorsun kim oldugunu:-) ye tavsiye ettigim gibi mesajlarin
> tarihlerine bakmanizda yarar olur. Dolayisyla bu mesaj in SCTM

Baktim tarihine, dediginiz dogru degil, o mesajinizin
Subject kismi "RFD: soc.culture.turkish.moderated moderated"
Tarihi:1997/10/13

Subject: Re: RFD: soc.culture.turkish.moderated moderated
From: hbas...@dilbert.ucdavis.edu (Hakan Basagaoglu)
Date: 1997/10/13
Newsgroups: news.groups,soc.culture.turkish

*Ayrica ben " Rusya dan mesaj yazan sayin E" diye birini tanimiyorum

> Hakan Basagaoglu:

> Ben 'Ermeni Partizan i' diye Macreau dan bahsettigimi
> hatirlamiyorum, 'Partizan lafi bana ait degil'

Evet size yazilanlarin manasini anlatmaya devam ediyoruz, sozluge bakiyoruz:

*Partisan (Webster): Strong supporter of a faction.

Macreau Ermeni goru$lerini destekledigi icin, ve (sizin iddianiza gore)
gecmi$te Azerbaycan "newsgroup" un kurulmasina kar$i cali$mi$ oldugu icin
bu tarife gore partisan olmu$ oluyor.

Size soylenen: "Uzman'in gecmi$te Azerbaycan "newsgroup" un kurulmasina
kar$i cali$mi$ Macreau (yani bir Ermeni partizani) oldugunu" yazmi$
olmaniz (parantez icindeki sizin Macreau'ya yaptiginiz atiflardan bizim
kendi cikardigimiz tasvrimizdir)

-------------------

Hakki Kocabas

In message <<akbulut-0412...@pm173-06.dialip.mich.net>> akb...@math.msu.edu writes:
> Sayin Ba$agaoglu,
>
> SCT ye yazdiginiz birsuru ki$isel hakaret dolu mesajlardan siki$tiginiz

Sayin Selman Akbulut ve Sayin Ba$agaoglu!

Yettiniz Loyn!!!
$u yazi$malarinizi e-mail'e dokmenin zamani gelmedi mi?
|-| /-\ |-< |-< |||

Hakan Basagaoglu

Selman takildi:-) sorularima cevap Selman!!!!!
Hakan

Selman Akbulut (akb...@math.msu.edu) wrote:
: Sayin Basagaoglu,

Pegas travel

Hakan Basagaoglu <hbas...@catbert.ucdavis.edu> wrote in article
<664k5b$2k8$2...@mark.ucdavis.edu>...

> [...]
Cem
> in mesajlarindan bir gomlek daha iyi:-) Uzman ve Macreau nun ayni kisi

sct'ye cok sik bakmadigimi belirteyim hemencik..

> oldugu paranoyadan ibaret diyorsaniz, oldukca bu konuda eminsiniz, bu
> kadar kesin nasil konusuyorsunuz?

kendisi kendisinden bir baskasi degildir ...
kendisini tanirim Turkiye'den arkadasimdir desem sizin icin
yeterli olur mu acaba ?

> [...]
> verilerden boyle bir sonuca gitmistim. Olaylarin sirasini 'mesajlarin
> tarihlerine' bakarak takip etmenizde fayda var.

tesekkur ederim tavsiyenize siddetle uyacagim ...
siz de saglicakla kaliniz ..

> Sizde saglicakla kaliniz..
> Hakan

MACREAU

Benim Uzmanla hic bir alakam yok. Ikimiz de ayri sahsiyetleriz.

Hepinize selamlar
Macreau

Murat Kalinyaprak

In <8808216...@dejanews.com> Selman Akbulut wrote:

> Ben size yalanci demedim "Yalan soylemeyin" nasihatinda bulundum.

Heh, heh... "Nasihatte" bulunmusmus...

"Yalan soylemeyin"...
"Esseklik etmeyin"...
"Bok yemeyin"...

SCTM'de birisine "Sen orospu cocugumusun?" diye "sormakta"
bulunulamayacagini daha once Yusuf bildirmisti...

Acaba SCTM'de "Orospu cocuklugu etmeyin" diye "nasihatte!"
bulunulabilecekmi dersiniz...? :)

MK

Murat Kalinyaprak

In <eysaIrP$8GA.164@upnetnews03> Cem Askin wrote:

> Bir baska SCT yazari olmakla ovunen ustadin, icinden
> ilim ve irfan fiskiran yazisini okudunuz. !
> Cem

Heh, heh... Fiskirmis fiskirmasina da, senin yazdigin
iki satir karsiliktan fiskiran kadar "ilim ve irfan"
fiskiramamis... Hadi bari bu kez daha kisa keseyim de
belki daha fazla "ilim ve irfan" fiskirtmis olurum... :)

MK