Death of Esperanto

Cleve Lendon

On Sunday, April 20, 2014 4:15:54 PM UTC+9, Elhana wrote:
> Oto Tekihaki:
>
> The Google, a mogul of Web-search, could find only 322 pages with that query.
> Esperanto, a big lie.

Gee, if a Google search on 'Esperanto' only finds 322 pages, it must be dead.
That makes me want to cry. Boo hoo. :-)

In fact, a Google search on 'Esperanto' returns millions of hits, and the Esperanto
Wikipedia currently has 194,867 articles:

http://eo.wikipedia.org/wiki/Vikipedio:Ĉefpaĝo

Why would our Siberian bumpkin post such obvious BS? I don't know.
Perhaps he's having a tantrum because he just got spanked in Wikipedia:

http://en.wikipedia.org/wiki/Special:Contributions/37.192.250.101

Klivo

LeviPetro

Le dimanche 20 avril 2014 10:20:21 UTC+2, Cleve Lendon a écrit :

> [...]
>
> That makes me want to cry. Boo hoo. :-)
>

> In fact, a Google search on 'Esperanto' returns millions of hits, and the Esperanto

Ĵusa serĉo donis al mi jenan respondon:
About 13 400 000 results

Petro.

Elhana

Cleve Lendon:

> In fact, a Google search on 'Esperanto' returns millions of hits

What is the first hit on the page #40?

Cleve Lendon

Oh dear. Our silly little noodnik doesn't know how Google works.

Perhaps this will help:

https://www.google.com/#q=russian&start=500

Klivo

LeviPetro

Oto Tekihaki

Oto Tekihaki

Il giorno domenica 23 Oto skribis:

Post-skribo

Estas interese ke, laŭ la aŭtoro, la neperfekta komunikebleco inter kulturoj estas ekskluziva kulpo de Esperanto. Ekzemple se aŭstraliano miskomprenis la sekvan frazon de Usonano: *Mi manĝis kivion.* Kompreneble la kulpo estas de Esperanto, ĉu mi miskomprenis? Kaj kion diri se neniu el la du estas esperantisto? Pardonu mian naivecon ke mi ne komprenas la anglalingvan mondon. Kiam mi estis infano oni instruis al mi la francan kaj la rusan, sed ne la anglan. Je la 75-a jaraĝo mi havas malmultan esperon ke mia lernkapablo kreskos. :-/

La morto de Esperanto klarigata de trispektivismo:

http://sicohen.wordpress.com/2014/05/22/the-death-of-esperanto-explained-by-trispectivism/

Elhana

Oto Tekihaki:

> La morto de Esperanto klarigata de trispektivismo. (???)

And he is right. The language without a society of native speakers is dead. If the only thing the language can do is parasitizing on the living languages, it is already dead and cannot compete with them.

Sennoma Persono

Kio estas la celo de tiu diskuto? Mi scias, ke mi estas kulpa pri nutrado de troloj, sed mi ne kreas novajn diskutojn nur pri troloj kaj revivigas ilin unu monaton poste...

> And he is right. The language without a society of native speakers is dead. If the only thing the language can do is parasitizing on the living languages, it is already dead and cannot compete with them.
Vi povas fari pli bone, Elhana. Viaj mesaĝoj kelkfoje sukcesas ridigi min, sed ĉi tiu estas nura ripetado de samaj sensencaĵoj. Mi scias, ke vi kapablas elpensi ion pli originalan.

Elhana

> it is already dead and cannot compete with them.

Comments to that article are golden: There are apparently THOUSANDS of Esperanto native speakers (in reality, none), and a meager 150k articles Wiki, mostly consisting of stubs and bot-created articles is somehow a measure of Esperanto's success. If it was a real language, some real content could be presented.

> Viaj mesaĝoj kelkfoje sukcesas ridigi mi

Let your imaginary Esperanto-speaking 'colleagues' entertain you.

Sennoma Persono

> There are apparently THOUSANDS of Esperanto native speakers (in reality, none)
> your imaginary Esperanto-speaking 'colleagues'

Gesinjoroj, jen plia pruvo, ke Elhana simple ignoras faktojn, kiuj kontraŭdiras liajn mensogojn.

Elhana

Sennoma Persono:

> Gesinjoroj, jen plia pruvo, ke Elhana simple ignoras faktojn

Which 'facts'? 'Thousands of native speakers' is a crude propagandistic lie.
Your 'colleagues' you communicate in Esperanto with are your adhoc lie.

Esperanto and Truth exist on different planes.
Esperanto: 95 years of continual defeats.
Esperanto: a steam loco in XXI century.

^ These are FACTS.

Sennoma Persono

> Which 'facts'? 'Thousands of native speakers' is a crude propagandistic lie.

Tiuj faktoj. Denaskuloj de Esperanto ekzistas. Tio estas fakto. Absolute nedisputebla, objektive pruvebla fakto. Vi povas ŝtopi viajn orelojn kaj krii "Vi mensogas! Vi mensogas! Ili ne ekzitas!" sed ili ne ĉesos ekzisti.

> Your 'colleagues' you communicate in Esperanto with are your adhoc lie.

"Ĉesu mencii aferojn, kiujn mi ne ŝatas! Mi ne volas, ke ili ekzistu! Vi mensogas! Mensogo, mensogo, mensogo, mensogo!"

Elhana

Sennoma Persono:

> Tiuj faktoj. Denaskuloj de Esperanto ekzistas.

You have _bilinguals_ numbering several dozens in total.
Not _thousands_ of them, that is a lie.
Not _native speakers_, that is a lie too.

For a language such as Esperanto to become a living language, it should have undergone creolization, which is impossible without a number of real native speakers, not bilinguals.
Then you will get a (barely) living language, like the modern Hebrew.

> Mi ne volas, ke ili ekzistu! Vi mensogas!

But they do not exist: you cannot even elaborate on your claims.

Sennoma Persono

Elhana reminds me of creationists. He keeps repeating the same lies that have been debunked a thousand times, and when confronted with facts that contradict him, he sticks his fingers in his ears and says "LALALA I CAN'T HEAR YOU".

Paul Bartlett

On Sat, 24 May 2014, Sennoma Persono wrote:

> Elhana reminds me of creationists. He keeps repeating the same lies that have been debunked a thousand times, and when confronted with facts that contradict him, he sticks his fingers in his ears and says "LALALA I CAN'T HEAR YOU".

What amazes me is that individuals continue to respond to him! People
like him crave attention. If everyone would just ignore him, he might
go away. I started ignoring him a long time ago.

--
Paul Bartlett

Elhana

Sennoma Persono:

> repeating the same lies that have been debunked a thousand times

*sigh* Which lies?

> confronted with facts

Which facts? You have none, only empty words of your masters.

> of creationists.

It is you who is 'a creationist', as you are trying to defend your viewpoint by using improbable chimaeras existing in your (and your co-pederasts') mind only.

Sennoma Persono

Who are my "masters"? Please enlighten me.

Oto Tekihaki

Il giorno domenica 25 maggio 2014 20:10:54 UTC+2, Paul Bartlett ha scritto:

> What amazes me is that individuals continue to respond to him! People

> like him crave attention. If everyone would just ignore him, he might

> go away. I started ignoring him a long time ago.

Oto: Fakte, jam delonge mi ne vidas ĉi tie vian nomon. Ĉi tie estas tiel malmulta trafiko ke sensenca respondo al troloj povas nur revivigi la diskutojn en ĉi tiu forumo. Ni estas ĉi tie kvar katoj dividitaj en 4-5 nacioj. Ĉiuj akceptas nur la propran vidpunkton. Se vi diras la propran opinion, en la plej bona okazo, oni respondas al vi per silento. Trolo kiu diras absurdaĵojn damaĝas nur la propran kredindecon. Sincere dirite, mi ne vidas tiel grandan danĝeron kiun povas krei partopreno de trolo. Pri Esperanto, bedaŭrinde, certaj stereotipaj malveraĵoj estas ekstreme disvastiĝintaj. Klarigi ilin povas fari nur bonon al nia movado... Cetere, silento ne bezonas inernacian lingvon. Mi preferas la silenton kiel titolon de la suba fama muzikpeco.

Oto
--------
https://www.youtube.com/watch?v=KJ8bKzFDg1M

Oto Tekihaki

Il giorno venerdì 23 maggio 2014 19:36:11 UTC+2, Oto Tekihaki ha scritto:
> Il giorno domenica 23 Oto skribis:

Aldono:

“L’espéranto est une langue internationale auxiliaire a
posteriori, qui prend les caractéristiques les plus répandues
des langues existantes pour recomposer artificiellement une
langue naturelle.
(…)
L’espéranto, parmi des centaines de langues artificielles, a
survécu, car c’est une langue bien faite. Les raisons pour
lesquelles il ne s’impose pas ne sont pas linguistiques, mais
politiques.“ (France Culture, le 4 novembre 1992).

Traduko:

“Esperanto estas aposteriora internacia helplingvo, kiu prenas la karakterizaĵojn plej disvastiĝintaj el la lingvoj ekzistantaj por artefarite rekomponi ilin en naturan lingvon.
(....)
Espéranto inter centoj de artefaritaj lingvoj, transvivis pro tio ke ĝi estas bone farita. La kialo ke ĝi ne sukcesis ĝis nun sufiĉe disvastiĝi ne estas lingva sed politika." (Francia Kulturo, 4a de novembro, 1992.)

http://www.linguistic-rights.org/fr/Zhang_Ping-Quentin_Dickinson-par_Henri_Masson_22_mai_2014.pdf

Oto

Elhana

Oto Tekihaki:

> qui prend les caractéristiques les plus répandues
> des langues existantes

LOL. So the French crap like 'Acc-cum-Inf' is suddenly 'widespread'? WHY is it in Esperanto?

Why the C sound is in Esperanto, but the infinitely more widespread NG is not?

> Les raisons pour
> lesquelles il ne s'impose pas ne sont pas linguistiques, mais
> politiques.

Where do you find those idiots?

If Esperanto was a language _at all_, normal people would learn it and use it, if it was easy to learn and featurely adequate. But no one, except paid sect adepts is using it. No writers create in Esperanto. No any human interaction is conducted in Esperanto.

After 126 years! Of course it must be government irradiating the citizens with rays making them forget about the best thing since sliced bread, Esperanto.

Sennoma Persono

> If Esperanto was a language _at all_
It is.

> normal people would learn it
They do.

> and use it
They do.

> if it was easy to learn and featurely adequate.
It is.

> But no one, except paid sect adepts is using it.
What sects? Paid by whom?

> No writers create in Esperanto.
Demonstrably wrong, again.

> [...]

> Of course it must be government irradiating the citizens with rays making them forget about the best thing since sliced bread, Esperanto.
The only person here with insane conspiracy theories is you, dude.

Now, will you tell us why you hate Esperanto so much and why you spend so much time spreading lies about it and its speakers?

Elhana

Sennoma Persono:

> They do.

I have to ask you in the Nth time, where? What activity is conducted in Esperanto, except empty talks about weather, politics and Esperanto propaganda?

> It is.

If it were, we would have much more Esperantists from non-IE countries. Facts do not support that.

> Demonstrably wrong, again.

Which writers create in Esperanto?

Again, not a single fact, only empty declaration seemingly taken from the 1929 booklet 'How to advocate Esperanto in a public discourse'.

Sennoma Persono

I have to ask you in the Nth time, why do you hate Esperanto? Why do you spend so much time spreading hateful lies and slander about Esperanto and the people who speak it?

Kara M'bola

Kial zorgi pri tio? La reto estas plenega da troloj kiel li kaj homoj
kiuj ilin nutras (kiel vi).

--
:q!

Oto Tekihaki

Aliflanke, ŝajnas ke estas preskaŭ la solaj personoj kiuj tenas en vivo ĉi tiun mortantan forumon.

Oto

https://www.youtube.com/watch?v=4521yUKVOL4

Oto Tekihaki

Il giorno domenica 20 aprile 2014 10:20:21 UTC+2, Cleve Lendon ha scritto:

> [...]
> In fact, a Google search on 'Esperanto' returns millions of hits, and the Esperanto-Wikipedia currently has 194,867 articles: .

Oto: Aliflake, ni devus klopodi iomete pli por kuraci niajn nekapablojn kiam ni prezentas Esperanton al neesperantistoj. Kiam persono nekapabla uzi ĝuste Esperanton volas konvinki iun ke Esperanto estas facila lingvo, la bumeranga efiko estas neevitebla. En kazo de Esperanto tio estas eĉ pli grava ĉar havante malmultajn vere denaskajn parolantojn, kiam gramatika eraro ripetiĝas tro ofte, ĝi povas eniri rekte en la komunan lingvouzon. Ĉi tiu manko de vera interesiĝo por la amata lingvo ne estas nova fenomeno. Tion pruvas la suba poeziaĵo de Baghi. Cetere tiaj tipoj estas disvastiĝintaj ankaŭ inter lernantoj de aliaj fremdaj lingvoj, precipe kiam oni lernas ĝin devigite. Kvankam en tempo de Zamenhof Esperanto havis pli da esperoj, tamen ŝajnas ke al li ne mankis malesperigaj momentoj.

Julio Baghi: Estas mi esperantisto:
https://www.youtube.com/watch?v=hEhgOw-JEgg

https://www.youtube.com/watch?v=tLVHDRlP0c4

La alia esperantista difekto kiu ĝenas anglalingvanojn sed ne nur ilin, estas la sekva. Iuj senpripense ŝajnas kredi ke sukceso de Esperanto dependas de sukcesa lukto kontraŭ la anglan. Ĉi tiu sinteno, krom damaĝi Esperanton mem, estas eĉ ridinda. Ne estas hazarde ke niaj malamikoj daŭre sugestas kompari Esperanton kun la angla. Temas pri kaptilo en kiun ni ne devas fali. Kiam ni falas en ĉi tiun kaptilon, jen afero kiun oni povas nomi vera naiveco.

> Klivo

Oto

http://fabigen.wordpress.com/alia-vidpunkto/
-----------
> Klivo

LeviPetro

Kompreneble, Esperanto konforme al la esperantismo ne estas disvastigata por
batali kontraŭ la anglan. Aliloke mi donis kelkajn motivojn, pro kiuj miaopinie
esperantistoj povas respekti kaj ami la anglan lingvon. Ĉi tie nun mi nur
memorigos, ke ĝi estas unu el la kvin lingvoj, per kiuj Esperanto estas
difinita en la Fundamento.

Neniu lingvo havas vere denaskajn parolantojn. Tiel nomataj "denaskaj
parolantoj" fakte lernas dum la unuaj jaroj de sia vivo la lingvon de la medio,
en kiu ili vivas, kun ĝiaj eraroj, al kiuj ili spontane aldonas siajn
proprajn kaj tiujn de sia generacio. Tiel funkcias la evoluo de la lingvoj,
kiun eraro estus konfuzi kun sistema progreso. Diversaj faktoroj bremsas aŭ
akcelas tiun evoluon, pro kiu skribita lingvo iĝas nekomprenebla por siaj
uzantoj post averaĝe 4 aŭ 5 jarcentoj.

Ekzemple la verkojn de Rabelais (Rabelezo, 1494-1553) apenaŭ povas kompreni
nuna franco sen traduko kaj multaj klarigaj notoj, sed verkojn de Molière
(Moliero 1622-1673) aŭ Racine (Racino 1639-1699) li komprenas apenaŭ
rimarkante, ke kelkaj esprimoj estas iom arkaikaj. Inter 1553 kaj 1673 estas
120 jaroj. Inter 1673 kaj nun estas 341 jaroj. La diferencon ne faras
"denaskaj" franclingvanoj, sed la Franca Akademio, kreita de Richelieu
(rishelieŭ) en 1635, kaj la franca deviga lerneja instruado.

La bona stato de nia lingvo ne meĥanike dependas de "denaskaj" esperantistoj:
tiuj uzas Esperanton pli flue ol siaj gepatroj, sed ne aŭtomate senerare. Ĝi
dependas de la konscienca zorgemo kaj aktiva ekzercado de ĉiuj esperantistoj.

Petro.

Oto Tekihaki

Il giorno sabato 14 giugno 2014 18:27:37 UTC+2, LeviPetro ha scritto:

[...]

Oto: La temo estas sufiĉe komplika ĉar ekzistas multaj variantoj. Ekzemple mi kiel denaska parolanto de la hungara, lernis la lingvon de la gepatroj sed ankaŭ de la medio ĉar en mia naskiĝurbeto, situanta en la sudorienta parto de Transilvanio, loĝis plejparte nur hungaroj. Unue mi lernis la lingvon de miaj gepatroj kaj nur poste el la lernejo kaj la ĉirkaŭa medio. Kvankam mi studis dum 17 jaroj en ĉi tiu lingvo, mi estis konscia ke Budapeŝta samaĝulo ne parolas ekzakte kiel mi. Tamen mi sentis min ofendita kiam iu sur la Budapeŝta tramo diris ke mi parolas sufiĉe bone la hungaran. Kial "sufiĉe bone"?- mi pensis. Fakte temis pri mia gepatra lingvo kaj mi studis en la sama lingvo ankaŭ en la lernejo. La rumanan mi komencis vere praktiki nur post la aĝo de 17 jaroj. Unu amiko kiu naskiĝis en urbo (Cluj) kie la maĵorio parolis la rumanan, parolis la hungaran nur kiel duan lingvon. Mi ĉiam pensis ke mia hungara lingvo estas pli ĝusta ol lia, kvankam ne mankis en ĝi elementoj el la loka dialekta prononcado. Filo de mia frato vivanta en norda Transilvanio, kvankam li parolas la hungaran kiel denaskulo, li parolas iomete malpli bone ol miaj samurbanoj.Li parolas flue la hungaran sed estas evidente ke li parolas pli bone la rumanan ol la hungaran, ĉar tiu lingvo estas la lingvo de tiu medio. Fakte en ĉi tiu nordtransilvania urbeto vivas malmultaj hungaroj. Mi povus daŭrigi parolante pri, "Kiel ŝanĝiĝis mia gepatra lingvo en ĉi tiuj 45 jaroj pro ĝia malofta uzado?", sed mi volas eviti ĝeni iun per la longeco de mia rakonto... Mi petas pardonon. Maljunulaĉoj kiam komencas rakonti pri siaj rememoroj ne kapablas halti. :-)

http://eo.wikipedia.org/wiki/Gepatra_lingvo
http://www.liberafolio.org/2007/lingvotago
-------
Oto

Oto Tekihaki <eugen....@gmail.com>:

> Unue mi lernis la lingvon de miaj gepatroj kaj nur poste el la lernejo
> kaj la ĉirkaŭa medio.

Sian "gepatran" lingvon oni lernas de la amikoj. Mia edzino kaj mi estas
suomlingvuloj sed niaj gefiloj estas anglalingvuloj. Niaj gefiloj ja
parolas la suoman lingvon tre bone, sed aliaj suomlingvuloj tuj aŭdas,
ke temas pri fremda lingvo por ili.

Marko

Oto Tekihaki

Oto: Unue mi lernis la lingvon de miaj gepatroj kaj nur poste el la lernejo
> kaj la ĉirkaŭa medio.

Marko: Sian "gepatran" lingvon oni lernas de la amikoj.

Oto: En kazo de miaj gefiloj estas simile. Tamen ili parolas la lingvon de la patrino kiu estas la itala kun iom da norda akĉento.

Marko: Mia edzino kaj mi estas suomlingvuloj sed niaj gefiloj estas anglalingvuloj.

Oto: Niaj kazoj similus se via edzino estus usonano.

Marko: Niaj gefiloj ja parolas la suoman lingvon tre bone, sed aliaj suomlingvuloj tuj aŭdas, ke temas pri fremda lingvo por ili.

Oto: Niaj gefiloj parolas bone nur la italan kaj iomete la anglan. Mi dediĉis malmultan tempon por ili. Mi devis okupiĝi por havi laboron ĝis kiam mi iros en pension. Mi sukcesis. Aliflanke mi fiaskis. Mi ne sukcesis instrui al ili nek la hungaran nek Esperanton. Ili preferis okupiĝi pri la angla lingvo. Mi ne mallaŭdis ilin pro tio. Bedaŭrinde, krom la necesa vortostoko por komputiloj ilia angla estas nesufiĉa por internacia komunikado.

http://www.liberafolio.org/2007/lingvotago
------
Oto

> Marko

Elhana

LeviPetro:

> Neniu lingvo havas vere denaskajn parolantojn. Tiel nomataj "denaskaj

Another one of Petro's idiocies.

> [...]
> rimarkante, ke kelkaj esprimoj estas iom arkaikaj.

> La diferencon ... faras ... la Franca Akademio, kreita de Richelieu

Bullshit. That signifies the shift of the literature from being created for the inner circle, highly topical and filled with allegories and inner jokes, to intended for general populace.

LeviPetro

Marde 17-an de junio 2014 06:10:43 UTC+2, Profesoro charlatano Elhana :
> LeviPetro:

> Another one of Petro's idiocies.

Tio, al kiu nia pajaca charlatano ne scias respondi, estas "idiotajho".
Tamen neniu homo naskighas parolanta.

> Bullshit. That signifies the shift of the literature from being created for the inner circle, highly topical and filled with allegories and inner jokes, to intended for general populace.

Elhana's usual bullshit. Kutima bovofeko de Elhana: kiam al li mankas scio,
li imagas.

Elhana

LeviPetro:

> Tamen neniu homo naskighas parolanta.

Yet every new-born human demonstrates different brain reactions to the native and foreign speech.

LeviPetro

Novnaskito foje reagas al voĉoj kutime aŭditaj en la medio de la patrino
dum ŝia gravedeco; sed se Profesoro Charlatano Elhana pretendas, ke temas
pri linngvo, nome difinite artikitaj signaroj en rilato kun difinitaj signifoj,
li pashas sur tereno de pseŭdoscienca fikcio.