europo: kia gxi estas?

1 view

miko sloper

kial diable oni parolas pri *kontinento* nomita Europo?
tute ne ekzistas
tia kontinento: Europo estas nur okcidenta duoninsula
etendajxo de Azio. ne nur
geografie, sed kulture temas pri parto de Azio.
de kie venis la stranga koncepto ke temas pri kontinento??

Edmund GRIMLEY EVANS

miko sloper <mi...@cheerful.com>:

el geologio, mi supozas. la limon inter eŭropo kaj azio markas kaŭkazo.

Sergio Pokrovskij

Edmundo> miko sloper <mi...@cheerful.com>:

> [...]

Edmundo> el geologio, mi supozas. la limon inter eŭropo kaj azio
Edmundo> markas kaŭkazo.

Mi ĉiam opiniis ke temas pri elpensaĵo de duonkleraj gazetistoj. En
la lernejo oni instruas pri la kontinento Eŭrazio.

Kaŭkazo estas ĉenero de la Alpa montara zono kiu etendiĝas ĝis
Indonezio.

--
Sergio

Yury Finkel

Edmund GRIMLEY EVANS:

> el geologio, mi supozas. la limon inter eŭropo kaj azio markas kaŭkazo.

Kaj Uralo. Kaj Bospora markolo, kaj Nigra Maro.

Se mi ĝuste memoras, en lernejo oni instruis nin tiel:

1. Ekzistas ses KONTINENTOJ:
- Eŭrazio (inkludanta Eŭropon kaj Azion);
- Afriko;
- Norda Ameriko;
- Suda Ameriko;
- Aŭstralio;
- Antarktido (aŭ Antarktio?).

2. Ekzistas MONDOPARTOJ:
- Eŭropo;
- Azio;
- Afriko;
- Ameriko (inkludanta ambaŭ amerikajn kontinentojn);
- Oceanio (ŝajne inkludanta Aŭstralion, sed mi ne memoras precize);
- Arkto;
- Antarkto (atentu diferencon de nomo de tiu mondoparto disde
la nomo de la kontinento).

Do, Eŭrazio estas kontinento, Eŭropo kaj Azio - mondopartoj. Mondoparto
estas konvencia geografia nocio.

--
Jurij Finkel, http://www.esperanto.mv.ru

Uncle Davey

Yury Finkel wrote:

> [...]

> - Suda Ameriko;

> - Aýstralio;
> - Antarktido (aý Antarktio?).
>
> 2. Ekzistas MONDOPARTOJ:
> - Eýropo;
> - Azio;
> - Afriko;
> - Ameriko (inkludanta ambaý amerikajn kontinentojn);
> - Oceanio (þajne inkludanta Aýstralion, sed mi ne memoras precize);

> - Arkto;
> - Antarkto (atentu diferencon de nomo de tiu mondoparto disde
> la nomo de la kontinento).
>

> Do, Eýrazio estas kontinento, Eýropo kaj Azio - mondopartoj. Mondoparto

La instruiado ke Eurazio estas unu kontinento ne pravas.
La Urala monaro estas linio tehxtona.

Yesli kogda-to rasskazali tebye takuyu bajku, chto Yevraziya
yavlyayetsya odnim kontinentom, eto bylo lish' propagandoy v prislugie
soyedinyenia sovyetskogo soyuza. Po moemu konechno skromnomu mnyeniyu.

Uncle Davey

Dmitri P. Laptsionak

> [...]

> yavlyayetsya odnim kontinentom, eto bylo lish' propagandoy v prislugie
> soyedinyenia sovyetskogo soyuza. Po moemu konechno skromnomu mnyeniyu.

<ruse> Nu djadja, ty dajosh! </ruse>

Min oni instruis, ke Eŭrazia estas kontinento, kiu konsistas
el Eŭropa kaj Azio - mondpartoj, kaj la dividlinio estas la Urala montaro.
(Tamen mi ĝis nun ne komprenas, kie estas la limo
inter Eŭrazia kaj Afriko.)
Plue el tiaj konsideroj sekvas, ke Belarusia, el geografia vidpunkto
estas la centro de Europo, kaj la ĉefurbo Minsk - la plej centra urbo :-)

Pro pliaktiviĝo de Ĉinio kaj aliaj aziaj landoj dum lastaj jaroj,
oni diras, ke baldaŭ Eŭrazia estos Aziopa. Kiu komprenas la
rusan lingvon, scias, kun kiu vorto rimas tiu nomo ;-)

Zmicier Lapcionak
Dmitri_L...@ep.minsk.by

pricer...@my-deja.com

In article <38C3B179...@davey.pl>,
Uncle Davey <un...@davey.pl> wrote:

> La instruiado ke Eurazio estas unu kontinento ne pravas.
> La Urala monaro estas linio tehxtona.

Hmmmmmmmmmmmmmmm... do, laux via skemo, losangxeleso (k la tuta
duoninsulo "malsupra kalifornio") ne estas parto de la kontinento
norda ameriko, cxu?

Georgo, kiu pacience atendas la alvenon de tiu regiono cxi-tite en
alasko, post deca intervalo de kelkilionoj da jaroj

Sent via Deja.com http://www.deja.com/
Before you buy.

Yury Finkel

> [...]

> yavlyayetsya odnim kontinentom, eto bylo lish' propagandoy v prislugie
> soyedinyenia sovyetskogo soyuza. Po moemu konechno skromnomu mnyeniyu.

[ruse]
Мужик, ты совсем сдурел, что-ли? В школе надо было лучше учиться!
Континент (он же материк) - это _по определению_ большой остров, т.е.
суша, окруженная водой со всех сторон. Где Европа с востока омывается
океаном?

Ну а уж пересматривать _географические_ понятия из-за ненависти к
Советскому Союзу - до этого даже наши дерьмократы не додумались...
Редкостный кретинизм!

[Esperante]
Homo, ĉu vi tute freneziĝis? Vi devus pli bone lerni en lernejo!
Kontinento _laŭ difino_ estas granda insulo, t.e. firmaĵo, ĉirkaŭigita
per akvo de ĉiuj flankoj. Kie Eŭropon oriente limas oceano?

Nu, kaj revizii geografiajn nociojn pro malamo al Sovetio - tion ne
sukcesis elpensi eĉ niaj merdokra... demokratoj... Rara kreteneco!

Dmitri P. Laptsionak:

> (Tamen mi ĝis nun ne komprenas, kie estas la limo
> inter Eŭrazia kaj Afriko.)

La Sueca kanalo, laŭ mi :-)

P.S. Mi delonge plonkis tiun idioton "Uncle Davey", sed pro tio, ke
vi citis lin, mi legis tiun lian mirindan aserton. Kvankam mi ordinare
malŝategas legi idiotaĵojn, sed tiu ĉi eĉ plezurigis min per sia
elstareco...

Uncle Davey

Dmitri P. Laptsionak wrote:

> <ruse> Nu djadja, ty dajosh! </ruse>

Ya vsyegda ostro dayu, bratan, tol'ko chto inogda ostro beru takzhe.
Chuzhoye.

> [...]

> Plue el tiaj konsideroj sekvas, ke Belarusia, el geografia vidpunkto
> estas la centro de Europo, kaj la ĉefurbo Minsk - la plej centra urbo :-)

Vi rajtas. Belorusujo estas bonega kaj finega lando.
As far as London is from Rome, and equally distant to both, but not in
Spain, that's how I'd sum up the geographicality of Belarus.

Placxas al mi plej multe la urbo Brest.
Cxar oni diras pri cxi-tiu urbo 'Brest, Brest gorod nyevest'.
Tie oni vidas 2 virinoj por cxiu 1 viro.
Lukashenko is a political genius for managing to produce such a city.

After the reacquisition, when delinquent Russia is fused back into your
fold, Lukeypukey will probably be President of the lot and put Putin on
the back burner.

Byelorussian scientists are this minute devising back burners that
produce a nice deep and crisp and even result from the shoulders right
down to the lumbar region, just to make sure the technology is in place
to ensure a seamless reintegration....

Would you like to see the face of a nice Byelorussian girl?
Go to the thread I started in alt.binaries.slack and be proud to share
the nationality of this top babe.

> Pro pliaktiviĝo de Ĉinio kaj aliaj aziaj landoj dum lastaj jaroj,
> oni diras, ke baldaŭ Eŭrazia estos Aziopa. Kiu komprenas la
> rusan lingvon, scias, kun kiu vorto rimas tiu nomo ;-)

It rhymes with 'zhopa'.

Whatever that may mean.

Uncle Davey, never one to baulk at the chance of saying 'arse', or
kicking it, in various different languages.

Uncle Davey

Yury Finkel wrote:

> [...]
> Континент (он же материк) - это _по определению_ большой остров, т.е.
> суша, окруженная водой со всех сторон. Где Европа с востока омывается

You're totally wrong, Schmutzfink.

But then, I wouldn't expect someone who still believes in communism to
be right about much else.

Clearly a bear has seriously fucked with your head.

The definition of 'continent' is all to do with plate tectonics
where your water is, that might be helpful in defining 'incontinent',
but not continent.

By your definish, South America wouldn't be a continent.

> Ну а уж пересматривать _географические_ понятия из-за ненависти к
> Советскому Союзу - до этого даже наши дерьмократы не додумались...
> Редкостный кретинизм!

Ty poidi na tri vyesyolye bukvy, ty krasnaya svoloch'.

Ja nienavizhu sovetski stroy kakim on byl, no nye ostalsya, na schastie.

I Rossiyu, i Belarus bez kommunizma ya ochen' lublyu i popierayu.

Mnie naplevat' na kommunisticheskie sobaki kotorye khotyat eto vsyo
perevernut' nazad. Doroga nazad - doroga na ad.

I hope these kind words from me will open your heart to the new vibe.

Uncle Davey

Roberto Leibman!

<pricer...@my-deja.com> wrote in message

> Hmmmmmmmmmmmmmmm... do, laux via skemo, losangxeleso (k la tuta
> duoninsulo "malsupra kalifornio") ne estas parto de la kontinento
> norda ameriko, cxu?

Fakte jes, gxi ne estas! Gxi apartenas al alia tektonika plato.

Pejno Simono

Uncle Davey <un...@davey.pl> schrieb in im Newsbeitrag:
38C3D6F2...@davey.pl...

> You're totally wrong, Schmutzfink.
>
> But then, I wouldn't expect someone who still believes in communism to
> be right about much else.
>
> Clearly a bear has seriously fucked with your head.

Ŝajnas, ke Onklo Daveo tamen ne atingas formuladan nivelon eĉ nur one
meritantan mian iomete tro hastan decidon reaktivigi lin. Do li reiru
rubujen kun niaj aliaj delirantaj idiotoj. Bonan regastadon inter la viaj.

Al la cetera publiko mi direktas la peton sciigi min, se tiu ĉi
Ĵeklo-kaj-Hajdo iam tamen sukcesos liberigi sin de la Hajda flanko de sia
karaktero.

Plonke via,
Simono

Uncle Davey

"Roberto Leibman!" wrote:

> <pricer...@my-deja.com> wrote in message

> Fakte jes, gxi ne estas! Gxi apartenas al alia tektonika plato.

Thank goodness.
One more person here who isn't a geographical illiterate.

Uncle Davey

'They're tectonic trousers, Grommit!'

Uncle Davey

S.P. Rantist wrote:

> [...]

> +AD4- But then, I wouldn't expect someone who still believes in communism to
> +AD4- be right about much else.
> +AD4-
> +AD4- Clearly a bear has seriously fucked with your head.
>
> +AVw-ajnas, ke Onklo Daveo tamen ne atingas formuladan nivelon e+AQk- nur one

> meritantan mian iomete tro hastan decidon reaktivigi lin. Do li reiru
> rubujen kun niaj aliaj delirantaj idiotoj. Bonan regastadon inter la viaj.
>

> Al la cetera publiko mi direktas la peton sciigi min, se tiu +AQk-i
> +ATQ-eklo-kaj-Hajdo iam tamen sukcesos liberigi sin de la Hajda flanko de sia

I told you I don't behave all the time.

You had fair warning.

It's not like you were conned or anything.

And don't try that stick and carrot stuff on me, Matey.

It's your loss, not mine, if you can't read my stuff.

Stick to the writers who don't put any passion into what they write.

They'll be about right for your robotic literalist psyche.

You're sticking up for Finkel when he's a fucking commie, for crying out
loud!

Think about it.

You may not have had to endure the delights of KGB interrogation. Well I
have, sunbeam, and you can't just fucking plonk them to make them go
away.

And if he can fucking well call me 'muzhik', then I can have that kind
of comeback, let me tell you.

And he's a total ignorant wanker, if he thinks that continents are
defined by being surrounded by water. That's what he said and it's
fucking ridiculous.

It's all about tectonics

This beat is

This beat is

This beat is

Techno-tonic

This beat is

Techno-tonic

There's a continent

Get on it.

Uncle Davey
Hey, Ess Pee, where's da bass?
You should be joinin in mah man.

Marko Rauhamaa

yu...@mv.ru ("Yury Finkel"):

> Kontinento _laŭ difino_ estas granda insulo, t.e. firmaĵo, ĉirkaŭigita
> per akvo de ĉiuj flankoj. Kie Eŭropon oriente limas oceano?

Do Afrikon kontinentigis la francoj, ĉu?

Marko

--
Marko Rauhamaa mailto:marko.r...@iki.fi http://www.iki.fi/pacujo/

Yves Bellefeuille

yu...@mv.ru ("Yury Finkel") skribis:

> Kontinento _laX­ difino_ estas granda insulo, t.e. firmaXo, XirkaX­igita
> per akvo de Xiuj flankoj.

Chu vi ne jhus diris ke norda Ameriko kaj suda Ameriko estas malsamaj
kontinentoj? Tamen mi povas shofori de Alasko ghis Chilio.

Yves

--
Yves Bellefeuille <y...@storm.ca>, Ottawa, Canada
Francais / English / Esperanto

Yury Finkel

Marko Rauhamaa:

> yu...@mv.ru ("Yury Finkel"):

> Do Afrikon kontinentigis la francoj, ĉu?

Evidente, en ĉiuj geografiaj nocioj estas ono de konvencieco.
Afriko estis ligita kun Eŭrazio per eta terkolo (samkiel Norda Ameriko
kun la suda). Sed tio neniel malhelpis opinii ĝin aparta kontinento.
Dum Eŭropo kaj Azio ne havas klaran dividlinion _laŭ maro_, kaj ĝuste
tio ja estas kriterio por difino de kontinento. Oni tute trankvile
povas traveturi el Eŭropo al Azio trans Uralo (en aŭto aŭ trajno),
kaj eĉ ne rimarki tion - ja Uralo estas ne tre alta montaro.

Kiam oni parolas pri tektoniko, tio estas jam tute alia afero, kaj
tio nomiĝas (almenaŭ en la rusa) "tektonika platformo". Interalie,
Hinda duoninsulo apartenas al tute alia tektonika platformo, ol cetera
Azio. Ĉu tamen iu negos, ke Hindio estas parto de la Eŭrazia kontinento?

Sergio Pokrovskij

Uncle> La instruiado ke Eurazio estas unu kontinento ne pravas. La
Uncle> Urala monaro estas linio tehxtona.

Sekve ankaŭ Hindio estas kontinento, ĉu? Ja ĝuste ĝia moviĝo Norden
altigas Pamiron kaj aliajn najbarajn montarojn.

--
Sergio

Marko Rauhamaa

y...@storm.ca (Yves Bellefeuille):

> yu...@mv.ru ("Yury Finkel") skribis:

> Chu vi ne jhus diris ke norda Ameriko kaj suda Ameriko estas malsamaj
> kontinentoj? Tamen mi povas shofori de Alasko ghis Chilio.

La kontinento duiĝis nur, post kiam la usonanoj konstruis la kanalon de
Panamo. Simile la francoj tranĉis Afrikon kiel apartan kontinenton.

Nenad Urbejiano

je 6 Mar 2000 05:57:17 -0800, Dmitri_L...@epam.com (Dmitri P.
Laptsionak) skribis :

>Plue el tiaj konsideroj sekvas, ke Belarusia, el geografia vidpunkto

>estas la centro de Europo, kaj la cefurbo Minsk - la plej centra urbo :-)

heiß umfehdet wild umstritten liegst im Erdteil du inmitten ;
viel gerühmtes Weißrußland , ...

>oni diras, ke baldau Eurazia estos Aziopa. Kiu komprenas la

>rusan lingvon, scias, kun kiu vorto rimas tiu nomo ;-)

no scias ; which ?
EKC ObCKYPE^ IH AgAN^YMANA - ekc oßckupe\ iv adai\umaia
due to a oath i cant write any esperanto till i know where my monthly money comes
http://purl.oclc.org/NET/nymindex.htm
"wer fu"r alles offen ist kann nicht ganz dicht sein."

Roberto Leibman!

Marko Rauhamaa <ma...@lumo.pacujo.nu> wrote in message

> y...@storm.ca (Yves Bellefeuille):

XirkaX­igita

> La kontinento duiøis nur, post kiam la usonanoj konstruis la kanalon de
> Panamo. Simile la francoj tranæis Afrikon kiel apartan kontinenton.

Cxu oni ne havas pontojn kiu krucas la Panaman Kanalon? Se tiuj pontoj povas
levigxi, cxu sudameiko kontinentigxis laux la horo de la tago? <rideto>

--
Roberto Leibman
http://www.talaria.com

Pejno Simono

"Yury Finkel" <yu...@mv.ru> schrieb in im Newsbeitrag:
008c01bf8776$b65ad500$660b...@tts.local...

Jen kelkaj difinoj de "kontinento":

PIV:

Kontinento. Ĉiu el la grandaj dividaĵoj de la tero, kiujn la oceanoj disigas
unu de alia, kaj kiun oni povas trapasi, ne transirante maron.

Oxford advanced learner's diction of current english:

Kontinento. Unu el la precipaj landamasoj (Eŭropo, Azio, Afriko, ktp).

Duden - Deutsches Universal-Wörterbuch:

Kontinento. "terra continens" = kohera landaĵo

Wahrig:

Kontinento. "terra continens" = kohera landaĵo

Estas jam interese. Laŭŝajne Pivo estas la sola vortaro el mia malgranda
specimeno, kiu vere plene malsukcesas difini, kio estas kontinento. Sed
ankaŭ la aliaj du same ne sukcesas kredeble klarigi, kial Eŭropo estu
kontinento. Fakte ĝuste la Eŭropa kontinento ŝajnas al mi esti plene arbitra
apartigo, kiu iel rilatas al la politika prestiĝo de iama Eŭropo. Ĉiuj aliaj
kontinentoj estas geologie/geografie sufiĉe defendeblaj, nur ne Eŭropo.

Interese estus scii, kion diras kelkaj Francaj vortaroj kaj kion diras
kelkaj Rusaj aŭ alilandaj.

Simono

azenob...@my-deja.com

In article <uu3dq3n...@nbsp.nsk.su>,

Sergio Pokrovskij <p...@nbsp.nsk.su> wrote:
> [...]
>
> Sekve ankaý Hindio estas kontinento, ću? Ja řuste řia moviřo Norden

> altigas Pamiron kaj aliajn najbarajn montarojn.

Ho Sergio. Ne havigxas linio tektona en la tiea regiono.

'this beat ain't

this beat ain't

this beat ain't technotonic'

Onklo Davey

Pumpu up la volumo, viro.

Sergio Pokrovskij

Simono> "Yury Finkel" <yu...@mv.ru> schrieb in im Newsbeitrag:
Simono> 008c01bf8776$b65ad500$660b...@tts.local...

Simono> Jen kelkaj difinoj de "kontinento":

Simono> ==============================================

Simono> PIV:

Simono> Kontinento. Ĉiu el la grandaj dividaĵoj de la tero, kiujn la
Simono> oceanoj disigas unu de alia, kaj kiun oni povas trapasi, ne
Simono> transirante maron.

Simono> ==============================================

Simono> Oxford advanced learner's diction of current english:

Simono> Kontinento. Unu el la precipaj landamasoj (Eŭropo, Azio,
Simono> Afriko, ktp).

Ĉe la mano mi havas nur la Usonan "American Heritage Dict.", kiu
difinas *du sencojn*:

,----
| 1. One of the principle land masses on the Earth.
| 2. *the Continent* The mainland of Europe.
| [Lat. (terra) continens, continuous land].
`----

Tio ŝajnas trafa: estas la ĝenerala nocio, laŭ kiu EŬRAZIO estas la
kontinento laŭ la senco (1), kaj estas la vulgara misuzo de la
eŭropanoj kiuj opinias sin eksterordinare gravaj. Samkiel iuj diras
"America" por "Usono" (ekz-e en "AMERICAN Heritage Dict.").

Pli interesa estas, kiel tiuj vortaroj difinas "Eŭrazio"n, kiu sendube
estas "one of the principle land masses on the Earth".

Ruse kompreneble "Eŭropo" neniam estis "kontinento", sed jes ja
"mondoparto". Mi ne povas nun kontroli, sed ŝajnas ke ankaŭ la franca
distingas inter "kontinento" kaj "mondoparto". (Kaj probable la rusa
koncepto prezentita de Jurio estas francdevena.)

--
Sergio

George Partlow

Mia "Larousse de Poche" sxajne samopinias kun "American Heritage
Dcitionary": "Vaste etendue de terre. L'Europe, par oppoistion aux iles
Britanniques."

Sebastian Hartwig

Uncle Davey scrit in messagie <38C433F2...@davey.pl>...

> [...]
>
>And he's a total ignorant wanker, if he thinks that continents are
>defined by being surrounded by water. That's what he said and it's

Mi miras, kiun aghon havas tiu hometo. Chu li same kiel Nikolao suferas
korpan misformighojn? Kio kauzis lian (shian?) nervozecon, ke li daure
ricevas kvazau tikon k ekkrias senkontrole aferojn, kiuj piku aliajn
homojn, ech se la temo mem de la priparolado estas tute negrava k nenial
pravigas tian sintenon?

Kelkfoje estus vere interese, ekscii iom pli pri la personoj skribantaj
chi tie.

Mi kredas, ke la takso de Simono estas pli-malpli ghusta, ke chi tie
restas nur ankorau la kvara angulo por sanmensuloj. Sed alie ol li --
chambron, kie en tri anguloj krias idiotoj, mi preferas forlasi ghis ili
elkriis.

--
Sebastiano

Pejno Simono

Sebastian Hartwig <inter...@gmx.de> schrieb in im Newsbeitrag:
8a692v$k0$1...@lnews.rz.hu-berlin.de...

> [...]
> ricevas kvazau tikon k ekkrias senkontrole aferojn, kiuj piku aliajn
> homojn, ech se la temo mem de la priparolado estas tute negrava k nenial

Evidente temas pri mensmalsanulo. Li tute senbridiĝas kaj perdas ĉiun ajn
sinregadon. Aldone liaj tutaj "wanks" kaj "fucks" impresas iel malsane,
preskaŭ lernejknabece. Same lia aserto esti pridemandata de komunismaj
aŭtoritatoj estas teorie ja eblaj, sed aliflanke ne tre probablaj. Supozeble
temas pri fantaziaĵo, nur por interesigi sin aŭ liveri argumenton, kiun li
aliokaze ne havus. Supozeble li volas ŝajnigi sin speco de heroo.

Interese, li konas la Britan urbon - Hemmel Hemstead - ne tro fore de
Londono - cetere urbeto, kiun mi tute hazarde tre bone konas. Mi fakte
profesie antaŭ deko da jaroj tre regule estadis ĝuste tie. La firmao, ĉe kiu
mi estis, havis sian Eŭropan trenejon tie.

> Kelkfoje estus vere interese, ekscii iom pli pri la personoj skribantaj
> chi tie.

Intertempe anoncis sin tiom da frenezuloj, ke ne plu estas tre interese
esplori ĉies precizajn detalojn. Estas pli komforte simple aktivigi sian
plonkilon kaj finpunkto. Ili kriu mute.

Aldone estas sufiĉe da realaj frenezuloj en Esperantujo, ke vere ne plu
necesas iel aldone okupiĝi pri la virtualaj.

> [...]
> restas nur ankorau la kvara angulo por sanmensuloj. Sed alie ol li --
> chambron, kie en tri anguloj krias idiotoj, mi preferas forlasi ghis ili

Mia solvo estas plonki. Cetere, inter tiuj, kiuj restas, estas sufiĉe da
medicine interesaj limaj kazoj. Fakte nia forumo estas ideala kazrikoltejo
por amatoraj psiĥologoj.

Simono

Yury Finkel

Pejno Simono:

> Interese estus scii, kion diras kelkaj Francaj vortaroj kaj kion diras
> kelkaj Rusaj aŭ alilandaj.

Jen citaĵoj el rusa reta enciklopedio "Kirill i Mefodij" (mega.km.ru)
en mia traduko:

------------------
(el eksplika vortaro)
KONTINENTO
1. Vasta spaco de firmaĵo, limigata de maroj kaj oceanoj. Kontinentoj
de la moderna geologia epoko: Eŭrazio, Norda Ameriko, Suda Ameriko,
Afriko, Aŭstralio, Antarktido.
2. Ĉe maristoj: firmaĵo, tero diference de akva spaco aŭ insuloj.
------------------
(el enciklopedio)
KONTINENTO
granda amaso de tera krusto, kies pleja parto elstaras super nivelo de
la Monda oceano, kaj periferiaĵo troviĝas sub ties nivelo. Por kontinento
estas karakteriza kontinenta tipo de tera krusto kun dikeco je 35-70 km
kun ĉeesto de granita-metamorfa tavolo. En la moderna geologia epoko
ekzistas kontinentoj: Eŭrazio, Norda Ameriko, Suda Ameriko, Afriko,
Aŭstralio, Antarktido.
------------------
MONDOPARTOJ
regionoj de firmaĵo de la Tero, inkludantaj kontinentojn aŭ ties grandajn
partojn kune kun apudaj insuloj. Kutime oni indikas 6 mondopartojn:
Eŭropon, Azion (unu kontinento Eŭrazio), Afrikon, Aŭstralion, Amerikon
(du kontinentoj Suda Ameriko kaj Norda Ameriko), Antarktidon, iam
Oceanion. La divido de la firmaĵo je mondopartoj kreiĝis historie
kaj diferencas de la divido je kontinentoj kaj de la divido je la
Malnova kaj Nova Mondoj.
------------------

kaj ankoraŭ iom pri la temo:

------------------
MOBILISMO
geologia hipotezo, supozanta grandajn (ĝis kelkaj miloj da km)
horizontalajn moviĝojn de grandaj litosferaj platoj. Unuafoje
formulita de A. Wegener en 1912.
------------------

Tio signifas, ke tektonikaj platoj NENIEL povas esti bazo de difino
de kontinento, ĉar la geografia scienco faris tiun difinon longe antaŭ
1912.

Yury Finkel

Jonathan Badger:

> Cxu laux vi, protonoj, neuxtronoj, kaj elektronoj neniel povas esti
> bazo de difino de atomo, cxar la antikvaj grekoj faris difinon de
> atomo? Difinoj devas sxangxigi, kompreneble.

Nu, mi iom malklare esprimis mian penson. Mi diru pli ĝuste: _determinoj_
de la kontinentoj ne devas ŝanĝiĝi. T.e. se geografio jam en antaŭaj
jarcentoj determinis, ke kontinentoj estas jenaj kaj jenaj, ili ne
devas ŝanĝiĝi, kvankam ilia scienca _difino_, certe, povas kaj
devas ŝanĝiĝi.

T.e. la demando estas pli en terminologio: en geografio oni nomas
Eŭrazion, Afrikon, ambaŭ Amerikojn, Aŭstralion kaj Antarktidon
"kontinentoj", kaj poste oni povas elpensi diversajn difinojn de
nocio "kontinento" tiel, ke jam menciitaj objektoj plu apartenu al
tiu nocio.

Se ni nomas "elektrono" ion, kio estas karakterizata per certaj
parametroj laŭ moderna fiziko, tio ne signifas, ke post 100 jaroj
oni rajtas redifini nocion "elektrono" tiel, ke la nuna "elektrono"
ne plu estos tiama "elektrono". Oni simple elektu alian terminon por
nova nocio, kaj la malnova termino restu por la malnova nocio (eble,
redifinita pli moderne).

Uncle Davey

Sebastian Hartwig wrote:

> Uncle Davey scrit in messagie <38C433F2...@davey.pl>...

> Mi miras, kiun aghon havas tiu hometo.

I'm 36 in May.

>Chu li same kiel Nikolao suferas
> korpan misformighojn?

No, I'm not disabled. What have you got against disabled people anyway?
Do you think your that Frodo character out of the Hunchback of Notre
Dame or something?

Esmerelda won't fuck you no matter how hard you try, matey. You might as
well forget it.

> Kio kauzis lian (shian?) nervozecon,

Even now you don't understand.
I'm not nervous at all. I make other people nervous.

ke li daure
> ricevas kvazau tikon

Having another go at people with physical disabilities are we? What a
lovely example of the modern Esperant.

k ekkrias senkontrole aferojn, kiuj piku aliajn
> homojn, ech se la temo mem de la priparolado estas tute negrava k nenial
> pravigas tian sintenon?

You obviously don't understand humour. Typical for a German,
incidentally. Simon's the same, poor sod.

> Kelkfoje estus vere interese, ekscii iom pli pri la personoj skribantaj
> chi tie.

Just try asking. I don't lie on usenet, so either you'll get accurate
information or a refusal to give information.

What do you want to know?

> [...]
> restas nur ankorau la kvara angulo por sanmensuloj. Sed alie ol li --
> chambron, kie en tri anguloj krias idiotoj, mi preferas forlasi ghis ili

Simon's always right.
He's the grand Estro of the Geamikoj.
Du kannst ihm am Killfile kuessen.

Uncle Davey

Uncle Davey

Pejno Simono wrote:

> [...]

> Evidente temas pri mensmalsanulo. Li tute senbridiĝas kaj perdas ĉiun ajn
> sinregadon. Aldone liaj tutaj "wanks" kaj "fucks" impresas iel malsane,

How mature of you to be able to rise above the people who consider such
base things as fucking and wanking. I do so admire your gravitas and
mental purity.

Same lia aserto esti pridemandata de komunismaj
> aŭtoritatoj estas teorie ja eblaj, sed aliflanke ne tre probablaj.

Shall I scan documents and send them to you?
I can't post binaries here.
Anyway, it's history. I'm not persona non grata in Russia now.

>Supozeble
> temas pri fantaziaĵo, nur por interesigi sin aŭ liveri argumenton, kiun li
> aliokaze ne havus. Supozeble li volas ŝajnigi sin speco de heroo.

Most people wouldn't consider what I did to be anything admrable, and I
did it from religious convictions that at that time were so strong as to
leave me with very little choice.

> Interese, li konas la Britan urbon - Hemmel Hemstead

Learn to spell it.

It's Hemel Hempstead.

Here's a little ditty of mine about Hemel Hempstead.

I am singing this song
For the place I come from
That's Hemel Hempstead

Life is wonderful there
In the sweet Chilterns air
At Hemel Hempstead

In the valleys of Bulbourne and Gade
We reflect on the things God has made

There is plenty and peace
In this new town of ease
That's Hemel He-empstead.

Anybody want an MP3 of that?

> [...]
> profesie antaŭ deko da jaroj tre regule estadis ĝuste tie. La firmao, ĉe kiu
> mi estis, havis sian Eŭropan trenejon tie.

You were a BP man?

I had a holiday job on that buiding site while I was a student, matey.
I know the bloody great secret anti-nuclear bunker they've got
underneath that place. I stood in it when it wasn't even lined with
concrete.

> Intertempe anoncis sin tiom da frenezuloj, ke ne plu estas tre interese
> esplori ĉies precizajn detalojn. Estas pli komforte simple aktivigi sian
> plonkilon kaj finpunkto. Ili kriu mute.

But I'm joking and being generally entertaining mutely for you as well.
You've cut your nose off to spite your face.

> Aldone estas sufiĉe da realaj frenezuloj en Esperantujo, ke vere ne plu
> necesas iel aldone okupiĝi pri la virtualaj.

Matey, I am real. I am not just a virtual being, any more than you are.
Who the fuck d'you think I am? Lara fucking Croft?

> [...]
> medicine interesaj limaj kazoj. Fakte nia forumo estas ideala kazrikoltejo

Just shows your attitude to your colleagues here.

I might blow up at people and swear, but your condescending attitude is
the more insulting.

And so your criticisms of my rudeness are a little bit hypocritical,
aren't they?

Uncle Davey

ind...@my-deja.com

In article <8a692v$k0$1...@lnews.rz.hu-berlin.de>,

"Sebastian Hartwig" <inter...@gmx.de> wrote:
> [...]
> pravigas tian sintenon?
>
> Kelkfoje estus vere interese, ekscii iom pli pri la personoj skribantaj

Li estas Brito kiu kapablas paroli pole. Kvankam li estas mezagha,
li havas maturecon de juna adoleskanto. Mankas al li memfido pri
lia seksa orientigho. Li ne povas preterpasi shancon por pruvi ke li
ne estas gejo. Li malkashe agnoskas ke li achetas sekson. Mi
supozas ke pro manko de matureco, li fushas siajn rilatojn kun
virinoj. Same kiel Nikolao, Dejvi tro amas sin, sed Dejvi estas
multe pli malghentila ol Nikolao, kaj iom pli inteligenta.

> Mi kredas, ke la takso de Simono estas pli-malpli ghusta,

Eble, sed bonvolu ne skribi tion!! Ni devas zorgi pri lia modesteco!

> [...]
> restas nur ankorau la kvara angulo por sanmensuloj. Sed alie ol li --
> chambron, kie en tri anguloj krias idiotoj, mi preferas forlasi ghis ili

:-)
Klivo
http://purl.oclc.org/net/klivo/

Pejno Simono

<ind...@my-deja.com> schrieb in im Newsbeitrag:
8a79ir$pad$1...@nnrp1.deja.com...

> Li estas Brito kiu kapablas paroli pole.

La Britan flankon mi iomete testis. Ĉu la bonulo intertempe komentis ion
duoblan, pure formalan, kvazaŭ regionan en unu el miaj ĵusaj mesaĝoj?

> [...]
> ne estas gejo. Li malkashe agnoskas ke li achetas sekson. Mi
> supozas ke pro manko de matureco, li fushas siajn rilatojn kun

Kiel li teniĝas kaj kiel li prezentas sin, li supozeble fuŝus siajn rilatojn
eĉ kun plasta ĝardena nano. Mi konsilus lin prefere provu siajn amŝancojn
kun akvokrano. Aliflanke la firmao "Ĝardena" liveras kelkajn vere inĝeniajn
umaĵojn, kiuj certe estus tre bone adapteblaj al liaj necesoj. Jen li povos
ĝiskreve masturbi, diskriante laŭplaĉe siajn "wanks" kaj "fucks". Evidente
neniu ajn iel atentos pri li.

> Same kiel Nikolao, Dejvi tro amas sin, sed Dejvi estas
> multe pli malghentila ol Nikolao, kaj iom pli inteligenta.

Ni vere havas kelkajn strangegajn specimenojn tie ĉi. Daveo tre bone
enviciĝas.

> Eble, sed bonvolu ne skribi tion!! Ni devas zorgi pri lia modesteco!

Pravigebla averto.

Simono

Jonathan Badger

> [...]

bazo de difino de atomo, cxar la antikvaj grekoj faris difinon de
atomo? Difinoj devas sxangxigi, kompreneble.

Jonatan

Uncle Davey

ind...@my-deja.com wrote:

> Li estas Brito kiu kapablas paroli pole.

Polish is my fourth language, chappy.
Pli bone ol Esperante mi scipovas okt lingvojn.

> Kvankam li estas mezagha,

Is 35 middle aged? News to me.

> li havas maturecon de juna adoleskanto.

Read Bly and get back to me.

BTW, maturity is not the sort of thing that is an absolute, objective
quality measured out in indricotherms. It is, like beauty, in the eye of
the beholder.

Just because I choose to mess around occasionally doesn't mean there's
anything wrong with me. Being in touch with the flippant side of your
personality doesn't make someone unhealthy. Quite the opposite.

If taking onesself too seriously is maturity, then quite frankly, Wendy,
I don't give a damn about growing up. I'll stay on this island and fight
Captain Scarlett O Hara, and feed him to the crocodile.

Mankas al li memfido pri
> lia seksa orientigho.

Tsk! Carrying on in this lie won't make it true.
It's just wishful thinking on your part because you wanna piece of my
ass.
I think I told you, I'm a fighter, not a lover.
For you, anyway.
So wait until you are arseked.

Li ne povas preterpasi shancon por pruvi ke li
> ne estas gejo.

I don't have to prove it, I just told it to you as a kindness so that
you wouldn't get your hopes up too much.

Actually, big nosed ginger haired real women are in my experience really
horny, so if you've got a seester who fancies coming to Europo for hot
monkey love, you can give her my e-mail address.

> Li malkashe agnoskas ke li achetas sekson.

Shock, horror.

> Mi
> supozas ke pro manko de matureco, li fushas siajn rilatojn kun
> virinoj.

On the contrary, I don't only buy sex. I get plenty given to me
unconditionally as well. Nevertheless, I like a lot of women, and it's
not feasible to give every woman the time and attention she deserves if
she's your lover, and so the use of paid sex enables me to enjoy a
broader variety of women, without breaking a load of hearts along the
way like the serial monogamists do when they get tired of the same old
tits and ass day in day out.

> Same kiel Nikolao, Dejvi tro amas sin,

People who don't love themselves can't love others properly either.

> sed Dejvi estas
> multe pli malghentila ol Nikolao, kaj iom pli inteligenta.

Nikolai is indeed a very courteous person, as I also seek to be to those
who don't start on me first, as you did. However, I don't remember
taking an IQ test alongside Mr Grishin, and so I don't know on what
evidence you base your claim.

BTW, as to rudeness
:
'You may well be very well bred
Lots of netiquette in your head
but there's always some special case
time or place
to forget
netiquette.'

> Eble, sed bonvolu ne skribi tion!! Ni devas zorgi pri lia modesteco!

What? Does he love himself too much as well then?
Blimey, Cleve, you seem to be surrounded by people who love themselves
too much.
What can you learn from this?

Uncle Davey

Uncle Davey

Yury Finkel wrote:

> [...]

> kaj diferencas de la divido je kontinentoj kaj de la divido je la
> Malnova kaj Nova Mondoj.
> ------------------
>

> kaj ankora iom pri la temo:
>
> ------------------
> MOBILISMO
> geologia hipotezo, supozanta grandajn (is kelkaj miloj da km)
> horizontalajn moviojn de grandaj litosferaj platoj. Unuafoje

> formulita de A. Wegener en 1912.
> ------------------
>

> Tio signifas, ke tektonikaj platoj NENIEL povas esti bazo de difino

> de kontinento, ar la geografia scienco faris tiun difinon longe anta

Nu, ya teper' v polnie soglasyen.

Pozhaluysta smotri na moyo zayavlenie 'La Onklo Davey sxangxis sian
opinion pri la kontinenteco de Euxropo.'

Ya pereubezhdilsya vo vremeni poiska dokazatelstv na moyu storonu
argumyenta.

Priymi moi izvinienia za niedorozumienie.

La Onklo Dacxjo.

Uncle Davey

Jonathan Badger wrote:

> Cxu laux vi, protonoj, neuxtronoj, kaj elektronoj neniel povas esti
> bazo de difino de atomo, cxar la antikvaj grekoj faris difinon de
> atomo? Difinoj devas sxangxigi, kompreneble.
>
> Jonatan

That's a good point, Jonathan, but I discovered there isn't even a
tectonic break between Europe and Asia. I always thought there was one
simply because I was told about tectonic plates being the idea behind
continents, and that Europe was a continent.

So either continents are still being defined without reference to modern
geological findings or Eurasia really is one continent.

I'm sorry if I misled anyone earlier.

Uncle Davey

Uncle Davey

Pejno Simono wrote:

> [...]

> La Britan flankon mi iomete testis. Ĉu la bonulo intertempe komentis ion
> duoblan, pure formalan, kvazaŭ regionan en unu el miaj ĵusaj mesaĝoj?

Why don't you just bloody read my stuff, you stubborn, proud character,
since you obviously take an interest, and then you won't have to ask
people. It's not like my purple passages are gonna melt your brain or
anything.

> Kiel li teniĝas kaj kiel li prezentas sin, li supozeble fuŝus siajn rilatojn
> eĉ kun plasta ĝardena nano. Mi konsilus lin prefere provu siajn amŝancojn
> kun akvokrano.

I do use the shower head occasionally, but not on myself.

> [...]
> ĝiskreve masturbi, diskriante laŭplaĉe siajn "wanks" kaj "fucks". Evidente

I don't _shout_ 'wank' and 'fuck'. I just say them in a normal tone of
voice. They are, after all, a normal part of life unless you're some
kind of fanatic.

> Ni vere havas kelkajn strangegajn specimenojn tie ĉi. Daveo tre bone
> enviciĝas.

You may say I'm a troller
But I'm not the only one.
I hope some day you will join us
And the world will live as one.

> Pravigebla averto.
>
> Simono

Verily Simon, thou man of sighs and of the generation of pain. Humble
thyself. Take unto thee the sackcloth and ashes which Cleve cleaveth
unto thee for this lenten season. Urticate thyself with nettles,
flagellate and definistrate thyself and mortify thy pride.

For though art already nigh on pleasing unto the Most High, for thou
fuckest not, neither dost thou wank.

And then, when 'tis done, thou shalt be ready for to take Uncle Davey
from out of thy killscroll.

Only then, in the end, shalt thou understand.

Uncle Davey

ind...@my-deja.com

In article <38C77882...@davey.pl>,
Unclever Davey <un...@davey.pl> wrote:

> Just because I choose to mess around occasionally doesn't
> mean there's anything wrong with me.

Kompreneble. Sed vi kredas vin amuza. Tio estas
simptomo de serioza psikozo.

>... blah blah blah...

> ... I don't remember

> taking an IQ test alongside Mr Grishin, and so I don't know on what
> evidence you base your claim.

Prave. Mi reprenas mian aserton.

Klivo

Nikolai Grishin

Uncle Davey wrote in message...

> [...]
Pli bone estas havi misformitan korpon, ol misformitan animon, kreteno.

>People who don't love themselves can't love others properly either.

Ami sin mem ne estas malbona afero. Gravas, ke sin-amo ne transformighu je
malamo al aliaj.

>Nikolai is indeed a very courteous person, as I also seek to be to those
>who don't start on me first, as you did.

Mi estas konvinkita, ke chiun nov-veninton oni devas renkonti afable.

>However, I don't remember

>taking an IQ test alongside Mr Grishin, and so I don't know on what
>evidence you base your claim.

Tiuj Frankenshtejnoj ne kapablas mezuri mian intelekton.

>Uncle Davey

Nikolao

Rex F. May

Uncle Davey wrote:

> [...]
>
> So either continents are still being defined without reference to modern
> geological findings or Eurasia really is one continent.

I don't know enough about the geology of all this to comment. Suffice it to
say that to me, just looking at seacoasts, it's clear that Eurasia is a
continent, Europe isn't, Australia makes it, Greenland's too small. All
that is physical-geographically speaking. But culturally speaking, it's a
different matter, of course, and I believe the term 'continent' is one of
those terms which is used in both scientific and cultural contexts —not a
good idea, but there it is. So. There _is_ a sort of natural division at
the Urals, culturally speaking, I think. Russian culture is clearly
'European,' while it still holds sway over parts of Asia, it's paramount
West of the Urals. (Anybody who knows more than I do about all this, please
correct me) Analagously, 'North America,' scientifically speaking, extends
all the way to South America, but as the term 'Norteamericano' is used, it
only includes Usono and the other non-hispanic parts of the geographical
North America. So I wd say that the discussion has to recognize that
'continent' has at least two meanings, tho the physical meaning is the main
one. Here's a question: What does 'Western Europe' include?

--
Rex F. May
To order my book, click on:

Marko Rauhamaa

yu...@mv.ru ("Yury Finkel"):

> [...]
> jarcentoj determinis, ke kontinentoj estas jenaj kaj jenaj, ili ne
> devas ŝanĝiĝi, kvankam ilia scienca _difino_, certe, povas kaj

Ĉi tio pensigas pri la difino de la kvar netropikaj sezonoj. Kio estas
vintro?

1. La periodo, dum kiu neĝo kovras la teron kaj glacio la lagojn. (Mia
subjektiva difino.)

2. La periodo, dum kiu la meztemperaturo estas sub 0'C. (Instruaĵo de
biologia leciono en lernejo.)

3. La periodo inter la 21-a de decembro kaj la 21-a de marto. (Usona
ĝenerala difino.)

Parenteze: mi ne estas certa, kion vi celas per la esprimo "scienca
difino". Ĉu ĝi estas

1. difino, kiun sciencistoj ofte uzas, aŭ

2. difino, kies signifregionon oni povas determini per sciencaj
metodoj?

Laŭ mia sperto sciencaj artikoloj ofte komenciĝas per difinoj. Do ŝajnas
al mi, ke la sciencaj difinoj validas nur ene de la kunteksto de la
scienca verkaĵo.

Bertilo Wennergren

"Marko Rauhamaa":

> Ĉi tio pensigas pri la difino de la kvar netropikaj sezonoj. Kio estas
> vintro?

> 1. La periodo, dum kiu neĝo kovras la teron kaj glacio la lagojn. (Mia
> subjektiva difino.)

Iel tiel, sed ne bezonas esti neĝo kaj glacio. Estas la plej malvarma
periodo de la jaro.

> 2. La periodo, dum kiu la meztemperaturo estas sub 0'C. (Instruaĵo de
> biologia leciono en lernejo.)

Io tia validas, kiam oni uzas la meteorologian difinon.

> 3. La periodo inter la 21-a de decembro kaj la 21-a de marto. (Usona
> ĝenerala difino.)

Neniel. La datoj estas tute aliaj en la suda hemisfero.

Bertilo Wennergren
<bert...@hem.passagen.se>
<http://purl.oclc.org/NET/bertilo>

Uncle Davey

ind...@my-deja.com wrote:

> Kompreneble. Sed vi kredas vin amuza. Tio estas
> simptomo de serioza psikozo.

NTTAWWI.

> Prave. Mi reprenas mian aserton.

Have you learned to prounce the letter 'a' yet?

Uncle Davey

jes' askin'.

Chris Belway

NO POOPYTALK IN SOC.SINGLES THANK YOU AND GOOD NIGHT NOW

Volkasko Skupiro

je Thu, 09 Mar 2000 11:21:21 GMT, Uncle Davey <un...@davey.pl> skribis
:

>What can you learn from this?

de schwaaf suin aufhean mijn wixn .

EKC ObCKYPE^ IH AgAN^YMANA - ekc oßckupe\ iv adai\umaia
due to an oath i can not writen in esperanto until i wise hwere my monthly money cometh