Pro kio homoj forlasas Esperanton?

Nikolao Mihajlenko

Pro kio homoj forlasas Esperanton?
https://www.youtube.com/watch?v=6SK51Rg-1WQ

Eugenio da Sangiorgio

Il giorno giovedì 21 febbraio 2019 03:18:22 UTC+1, Nikolao Mihajlenko ha scritto:
> Pro kio homoj forlasas Esperanton?
> https://www.youtube.com/watch?v=6SK51Rg-1WQ

Tiujn ŝablonojn pri kiu vi parolis, en Esperanto oni povas akiri per multa legado. La situacio estas malespera por eternaj komencantoj kiuj amas nek legadon nek gramatikon. Multfoje mi konsentas kion vi diras sed mi ne komprenas kiel vi povas esperi esti komprenata de tiuj kiuj ne posedas rusajn ŝablonojn nek ĝustan komprenon de la akuzativo, nek helpilojn kiel ĉapelitaj literoj. Por iuj jam la daŭra konfuzo inter la vokaloj A kaj O kreas problemojn. Se vi pasos al Volapük, la problemoj ne finiĝos. Vi devas nepre lerni distingi U kaj Ü, O kaj Ö. Bedaŭrinde, por NI eternaj komencantoj ne ekzistas sufiće facila planlingvo. :-) Eble, tamen ekistas unu. DADA. Bedaŭrinde ĝi estas facila nur por la parolanto kaj ne por la aŭskultanto. Sekve la problemo restas nesolvita.: https://www.youtube.com/watch?v=_JmA2ClUvUY :-)
-------------------------------
Eugenio da Sangiorgio

Eugenio da Sangiorgio

Il giorno giovedì 21 febbraio 2019 03:18:22 UTC+1, Nikolao Mihajlenko ha scritto:
> Pro kio homoj forlasas Esperanton?
> https://www.youtube.com/watch?v=6SK51Rg-1WQ

Mi renkontis Esperanton en 1960, sed mi komencis serioze lerni ĝin nur 4 jarojn poste. Iom simile okazis ankaŭ al Kazimierz Bein. Se vi malfermos la suban ligilon vi komprenos ankaŭ kial li forlasis la movadon. Li diris ke Esperanto ne progresas. Kiuj komence estas tro optimistaj, fine perdos la esperon. La intervjuon kun Kabe vi trovos tuj post franclingva video. Jen citaĵo de Kabe:

"Unu el miaj kolegoj, S.D., granda ŝerculo, aĉetis la lernolibreton, legis ĝin al ni dum la paŭzoj inter la lecionoj kaj uzis sian tutan spritecon por moki la lingvon kaj precipe kelkajn sufiksojn, kiujn li trovis … maldecaj. […] ni estis junaj, la vetero estis bela, ne estas do mirinde, ke la boatveturado sur Vistulo allogis nin pli forte ol nova lingvo; ĉu ne sufiĉe jam tedis nin la antikvaj!"

https://fabigen.wordpress.com/alia-vidpunkto/
--------------------------
Eugenio da Sangiorgio

LeviPetro

Oni ne bezonas motivon por ion difinitan ne fari.

Petro

Eugenio da Sangiorgio

Il giorno giovedì 21 febbraio 2019 20:09:04 UTC+1, LeviPetro ha scritto:

> Oni ne bezonas motivon por ion difinitan ne fari.
>
> Petro

-Tio estas vero. Tamen, por kompreni kial multaj forlasas la esperantan movadon, estas interese koni la motivojn. Ni supozu ke ekzistas 70 milionoj da idealistoj kiuj lernus Esperanton se ili scius pri ĝia ekzisto: https://youtu.be/URUFYXJknEI?t=119 … La alia kategorio de homoj se estas informitaj eble komencos lerni Esperanton pro scivolemo. Sed pro ne sufiĉa ŝato ili neniam transpasas la nevelon de eterna komencanto kaj ili facile trovos motivon por forlasi la movadon. Ekzemple iuj el ili diras ke Esperanto estas reformenda kaj esperantistoj ne volas fari tion. Laŭ mia opinio, estas pli bone ke tiuj personoj foriras ol ke ili restas. Se estus vere ke Esperanto ne disvastiĝas pro ĝia malperfekteco, Ido, Volapük aŭ similaj projektoj devus havi multe pli sukceson ol Esperanto. Tio ne okazis.

Eŭgeno

LeviPetro

Oni bezonas motivon por lerni ion, kiel ajn facila ĝi estas. Sed por ne lerni kaj por forgesi, oni ne bezonas ian motivon. "Oni ne povas trinkigi ĉevalon, kiu ne soifas", diras proverbo.

Petro.

Nikolao Mihajlenko

четверг, 21 февраля 2019 г., 15:08:57 UTC+3 пользователь Eugenio da Sangiorgio написал:
Dankon pro via atento. Diversaj autoroj havas diversajn ŝablonojn. Pro kio ne ekzistas konstanta esperanto-vilaĝo? Monon kaj teron eblus trovi, sed ne loĝantojn pacajn, parolantajn en Esperanto konstante. Estas lacege - konstante deĉifri. Espero, ke Esperanto iom post iom disvastiĝos estas sintrompo. Enigi la komunan lingvon eblas, sed... ne tiel, ne per propagando de Esperanto kiel "utila" lingvo. Ĝi estas senutila nun. Ne mensogu - antaŭ cio, kaj bone pensu!

Nikolao Mihajlenko <n1...@mail.ru>:
> Pro kio ne ekzistas konstanta esperanto-vilaĝo? Monon kaj teron eblus
> trovi, sed ne loĝantojn pacajn, parolantajn en Esperanto konstante.

Tio apenaŭ estas dezirinda. La celo de esperanto estas fariĝi ĉies dua
lingvo. Ĝi devas resti lingvo fremda kaj artefarita por resti facile
lernebla kaj neŭtrala.

Se oni fondus esperantlingvajn komunumojn, la lingvaĵo komencus evolui
nature. Oni devus konstati, ke tiu komunumo parolas ne esperanton sed
lingvon parencan al esperanto. Do la komunumanoj devus lerni laŭnorman
esperanton kiel fremdan lingvon.

Parenteze tio fakte estas la realo de aliaj oficialaj lingvoj. En
Svedujo, Germanujo, Italujo kaj aliloke la dialekta variado estas tiel
granda, ke la oficiala variaĵש estas preskaŭ fremda lingvo. La suoma
lingvo estas malpli diversa, sed mi povas atesti, ke preskaŭ neniu
parolas (aŭ eĉ scius paroli) la laŭnorman suoman lingvon. Ĉiu suomo
parolas dialekte kaj nur skribas laŭnorme (fakte grandparte
interpersonaj skribaĵoj estas dialektaj).

> Estas lacege - konstante deĉifri.

Multegaj utilaj aktivecoj estas lacigaj. La demando estas, ne ĉu
esperanto estas laciga sed ĉu ĝi estas utila. La respondo evidente
estas, ke esperanto aktuale ne estas utila.

> Espero, ke Esperanto iom post iom disvastiĝos estas sintrompo.

Mi suspektas, ke preskaŭ ĉiu esperantisto simple ĝuas la sperton.

> Enigi la komunan lingvon eblas, sed... ne tiel, ne per propagando de
> Esperanto kiel "utila" lingvo. Ĝi estas senutila nun. Ne mensogu -
> antaŭ cio, kaj bone pensu!

Ni samopinias.

Marko

Eugenio da Sangiorgio

"Oni ne povas trinkigi ĉevalon, kiu ne soifas" Interesa proverbo. Dankon, Petro. Per ĉi tiu "senutila" lingvo, mi lernis interesan francan proverbon.

Eŭgeno :-)

Richard

On 23.02.19 09:30, Marko Rauhamaa wrote:

> Mi suspektas, ke preskaŭ ĉiu esperantisto simple ĝuas la sperton.

> Ni samopinias.

Dependas de tio, pri kia utiligo vi pensas:

Ĉu Esperanto estas utila por gajni monon? Ne – eĉ male…
Ĉu Esperanto estas utila por amikumi? Jes – se oni ŝatas esperantistojn.
Ĉu Esperanto estas utila por ĝui la sperton? Certe jes!

Rikardo

Eugenio da Sangiorgio

Il giorno venerdì 22 febbraio 2019 21:57:50 UTC+1, Nikolao Mihajlenko ha scritto: Dankon pro via atento. Diversaj aŭtoroj havas diversajn ŝablonojn.

Eŭgeno: -Tio estas vera. Sed mi havas problemon kompreni, Esperanton skribitan de alinaciano nur se tiu sisteme uzas superfluan (sisteronan) akuzativon kaj ne respektas la Fundamenton.

Nikolao: Pro kio ne ekzistas konstanta esperanto-vilaĝo?
-Ĝi ne ekzistas Dank' al Dio! Tio signifus definitivan disdialektiĝon de Esperanto.

Eŭgeno: Rigardante la aferojn el alia vidpunkto ĝi aspektas malsame: https://www.facebook.com/EsperantoInstituto/photos/a.184737078381622.1073741829.184506935071303/383219858533342

Nikolao: Monon kaj teron eblus trovi, sed ne loĝantojn pacajn, parolantajn en Esperanto konstante. Estas lacege - konstante deĉifri.

Eŭgeno: Kio min vere lacigas estas la senĉesaj reformproponoj de la eternaj komencantoj. Por mi estas facile kompreni tekston de alinaciano, skribitan laŭ diversaj vortordoj, kondiĉe ke ili konu la Fundamenton kaj ne faru gravajn gramatikajn erarojn.

Nikolao: Espero, ke Esperanto iom post iom disvastiĝos estas sintrompo.

Eŭgeno: Laŭ mia vidpunkto, estas sintrompo kredi ke per granda monsumo estas eble disvastigi Esperanton sur la tuta tero.

Nikolao: Enigi la komunan lingvon eblas, sed... ne tiel, ne per propagando de Esperanto kiel "utila" lingvo.

Eŭgeno: Ankaŭ mi estas kontraŭa al troigita propagando. Tamen inteligenta diskonigo estas nepre necesa. Sen tio, nia lingvo mortos: https://www.youtube.com/watch?v=URUFYXJknEI

Nikolao: Ĝi estas senutila nun. Ne mensogu - antaŭ cio, kaj bone pensu!

Eŭgeno: Kio koncernas utilecon mi ne konsentas kun vi kaj Marko. Al mi ŝajnas ke vi troigas. Mi konsentas ke por trovi laboron estas pli utile regi la anglan ol Esperanton. Tio estas fakto senduba. Sed al mi ŝajnas ke vi kontraŭdiras vin mem. Se dialogi kun alinacianoj estas tute senutila tempoperdo, kial vi nun perdas vian tempon por interŝanĝi viajn opiniojn? Vi uzas Esperanton en internacia dialogo kaj samtempe vi deklaras ĝin senutila. Ĉu vi ne kontraŭdiras vin mem? Kio estas la utileco de Esperanto? Tio dependas. Ĝi estas utila kaj eĉ tre amuza por tiu kiu ŝatas ĝin: https://youtu.be/bPU_JXEA1MA
Ĝi tute ne estas utila por tiu kiu ne ŝatas ĝin. Foje homoj ŝanĝiĝas. Kiel vi povas vidi en la suba artikolo, malamanto de Esperanto, post iom da tempo, povas fariĝi amanto de ĉi tiu lingvo. Unue li konsideris ĝin senutila, poste ĝi fariĝis por li tre utila:
https://fabigen.wordpress.com/alia-vidpunkto/
Eŭgeno: Juna ciklisto faras longegan vojaĝon de Italio ĝis Hispanio por viziti esperantistan amikon. Ili vigle interparolas en "senutila esperanta" lingvo. Angel Arquillos skribas sub foto: Ĉi vespere kun mia juna itala esperasntista amiko Paolo, kiu alvenis Malagen per biciklo:
https://www.facebook.com/angelarquillos.esperanto?eid=ARBNbyDw3BX4XKbbRPCUYaie5eeFdQ7rLjpp2CH7eyldCyh7dqAPIYnYTuNa5Hniqg2pgy7_PQ7FXeJ3
Eugenio da Sangiorgio :-)

Frans Cobben

Op donderdag 21 februari 2019 03:18:22 UTC+1 schreef Nikolao Mihajlenko:
> Pro kio homoj forlasas Esperanton?
> https://www.youtube.com/watch?v=6SK51Rg-1WQ

Verŝajne en kelkaj kluboj la ĝenerala etoso estas acerba kaj mal-plezura ja!

Eugenio da Sangiorgio

Se ekzistas problemoj ankaŭ en lokaj kluboj, kie oni povas libere uzi ankaŭ la propran gepatran lingvon, tio signifas ke la homaro ankoraŭ ne estas matura por internacia komunikado.
--------------
Eŭgen

Eugenio da Sangiorgio

Il giorno sabato 23 febbraio 2019 09:30:41 UTC+1, Marko Rauhamaa ha scritto:
> [...]

Marko: Mi suspektas, ke preskaŭ ĉiu esperantisto simple ĝuas la sperton.
Nikolao:
> Enigi la komunan lingvon eblas, sed... ne tiel, ne per propagando de
> Esperanto kiel "utila" lingvo. Ĝi estas senutila nun. Ne mensogu -
> antaŭ cio, kaj bone pensu!

Marko: Ni samopinias.

Mi: -Mi malsamopinias. Mi ne kapablas dialogi nek ruse nek finne nek angle. Sekve por mi Esperanto estas tre utila por dialogi kun eksterlandanoj. Mi estas ŝokita ke por vi tio valoras nenion. Mi demandas min, por kio do vi faras tion se tio por vi dialogi per Esperanto estas senutila? Ĉu por vi "utileco" signifas nur monon?

Eugenio da Sangiorgio
---------------------------------------
https://www.facebook.com/photo.php?fbid=2112905045452495&set=pcb.2112909022118764
https://www.facebook.com/EsperantoInstituto/photos/a.184737078381622.1073741829.184506935071303/383219858533342
https://www.youtube.com/watch?v=XH0CSzdHwg0
https://fabigen.wordpress.com/asutroj/
http://esperantoilustrita.blogspot.it/

Eugenio da Sangiorgio <eugen....@gmail.com>:
> [...]
> demandas min, por kio do vi faras tion se tio por vi dialogi per
> Esperanto estas senutila? Ĉu por vi "utileco" signifas nur monon?

Nu, jes. Per esperanto oni povas komuniki kun esperantistoj en aliaj
landoj. Do esperanto povas esti utila por korespondado kaj simila reta
agado.

Sed se oni volas (aŭ devas) komuniki kun homoj en aliaj kuntekstoj,
esperanto apenaŭ iam taŭgas.

Ekzemplo 1: Vi aĉetis novan televidilon, sed ial ĝi ŝajnas ne funkcii.
Vi bezonas teĥnikan helpon. Ĉu esperanto helpus al vi solvi la
problemon?

Ekzemplo 2: Vi volas aĉeti vestaĵon per la reto. Ĉu vi povus trovi la
vestaĵon kaj vendejon per esperanto? Ĉu vi povus aĉeti la vestaĵon per
esperanto?

Ekzemplo 3: Via lando suferas de senlaboreco, kaj vi volas serĉi laboron
internacie. Ĉu esperanto helpus trovi laborejon ie en la mondo? Ĉu vi
povus dungiĝi sciante nur esperanton krom via propra lingvo?

Ekzemplo 4: Vi volas studi en universitato eksterlande. Ĉu esperanto
sufiĉus por akceptiĝi en la universitaton? Ĉu disponiĝus esperantlingvaj
lernolibroj instruantaj la studotemon? Ĉu vi povus komuniki kun la
fakultato per esperanto?

Marko

Eugenio da Sangiorgio

Il giorno domenica 24 febbraio 2019 00:38:24 UTC+1, Marko Rauhamaa ha scritto:
> [...]

> demandas min, por kio do vi faras tion se por vi dialogi per
> Esperanto estas senutila? Ĉu por vi "utileco" signifas nur monon?

Marko: Nu, jes. Per esperanto oni povas komuniki kun esperantistoj en aliaj
landoj. Do esperanto povas esti utila por korespondado kaj simila reta
agado.

Eŭgeno: Mi estas okdekjara pensiulo. En la subaj ligiloj mi trovas ĉiam ion legindan. Mi neniam enuiĝas. Mi kompatas tiujn samaĝulojn kiuj trovas nenion amuzan, krom sidiĝi en drinkejo kaj rigardi la surfacon de sia vino en la glaso. La sola afero kiu al mi mankas estas la tempo.

http://esperantoilustrita.blogspot.it/
https://fabigen.wordpress.com/pri-esperanto/
https://www.facebook.com/groups/EoUSA/?notif_t=group_name_change https://www.facebook.com/groups/192148274220958/580536262048822/?notif_t=group_activity
https://www.facebook.com/Eszperant%C3%B3-port%C3%A1l.../
https://www.facebook.com/groups/diskuto/1135292243190968/...
https://www.facebook.com/groups/1257568151000066/?multi_permalinks=1283230741767140&notif_t=group_activity&notif_id=1489503312934763 https://www.facebook.com/groups/postmezgrada/

Marko: Sed se oni volas (aŭ devas) komuniki kun homoj en aliaj kuntekstoj,
esperanto apenaŭ iam taŭgas.

Eŭgeno: Vi pravas dirante la vorton "apenaŭ", ĉar ekzistas ankaŭ esceptoj. Mi naskiĝis en Transilvanio kaj de 50 jaroj mi vivas en Italio. Kiam mi alvenis mi regis la italan kiel la italo (en Malto) regis la anglan, en la suba video. Mi provis uzi ankaŭ esperanton kaj ĝi funkciis sufiĉe bone. Mi parolis esperante kaj ricevis la respondojn en la itala. Poste kiam mi partoprenis ĝemeliĝan feston en Welkenraedt, en Belgio, mi provis uzi la saman metodon, sed ĉifoje oni respondis al mi en la franca. La dialogo funkciis kvazaù perfekte ankaŭ ĉi tie. Nu, mi konscias ke temas pri esceptoj. Mi ne kredas ke tio funkcius ankaŭ en Britio aŭ Germanio. Eble mi devus uzi ankaŭ gestolingvon. Nenio stranga. Multaj homoj uzas ĉi tiun internacian lingvon. Ankaŭ Antoine de Maximy, en Vietnamio, uzas kelkajn francajn aŭ anglajn vortojn kun multaj gestoj.
https://www.youtube.com/watch?v=jO56tEOdByc
https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=9nMc-bhpZLo

Marko: Ekzemplo 1: Vi aĉetis novan televidilon, sed ial ĝi ŝajnas ne funkcii.
Vi bezonas teĥnikan helpon. Ĉu esperanto helpus al vi solvi la
problemon?

Eŭgeno: Estas malmulte probable ke mi irus eksterlanden por ripari televidilon. Mi tute ne bezonas televidilon. Se io min nepre interesas, mi povas rigardi ĝin ankaŭ per la komputilo.

Marko: Ekzemplo 2: Vi volas aĉeti vestaĵon per la reto. Ĉu vi povus trovi la
vestaĵon kaj vendejon per esperanto? Ĉu vi povus aĉeti la vestaĵon per
esperanto?

Eŭgeno: Eble jes. Eble ne. Sed mi neniam aĉetas vestaĵojn per la reto. Dirante la veron, mi jam delonge tute ne aĉetas vestaĵojn. Mi preferas elspezi tiun monon por vojaĝi en Transilvanion por viziti miajn 4 fratojn.

Marko: Ekzemplo 3: Via lando suferas de senlaboreco, kaj vi volas serĉi laboron
internacie. Ĉu esperanto helpus trovi laborejon ie en la mondo? Ĉu vi
povus dungiĝi sciante nur esperanton krom via propra lingvo?

Eŭgeno: Ĉi tie vi pravas. Tamen jen escepto. Uea serĉis kunlaborantojn kaj poste ĝi trovis ilin. temas pri du aŭ tri junuloj.

Marko: Ekzemplo 4: Vi volas studi en universitato eksterlande. Ĉu esperanto
sufiĉus por akceptiĝi en la universitaton? Ĉu disponiĝus esperantlingvaj
lernolibroj instruantaj la studotemon? Ĉu vi povus komuniki kun la
fakultato per esperanto?

Eŭgeno: Tio povis okazi en Hungario. Kompreneble oni ne povis trovi ĉiujn lernolibrojn en esperanto. Sed lastatempe mi ne estis informita pri la afero. Probable la unua lingvo kiun oni devas scii estas la hungara: https://www.facebook.com/groups/postmezgrada/?multi_permalinks=1252034168231597%2C1251894258245588%2C1251579124943768%2C1251573504944330%2C1251009461667401&notif_id=1514281625488321
----------------------------------
Eŭgeno

Eugenio da Sangiorgio

Il giorno sabato 23 febbraio 2019 12:07:11 UTC+1, Eugenio da Sangiorgio ha scritto: PS: https://www.facebook.com/photo.php?fbid=2112905045452495&set=pcb.2112909022118764

Elhana

Marko Rauhamaa:

> La celo de esperanto estas fari?i ?ies dua
> lingvo. ?i devas resti lingvo fremda kaj artefarita...

It would be a dead language then, and it is impossible for living people to speak a dead language. Even closely related languages can be vastly different in semantics and pragmatics. You cannot ignore those, as they are required for a language to work. You cannot invent those, as those are much larger than a single person's mind; you cannot take them from French, for example, as Z. tried to do, as French is virtually unknown today, and those will be seen as illogic and dogmatic.

English became the international language just because it had a thriving native community, which provided all the possible strata of its lexis and all the possible communicative situations. Unless Esperanto piggyback it or another living language, it will be impossible for it to progress.

You cannot make pigs fly, you know.

Elhana <tanarri...@yahoo.com>:
> Marko Rauhamaa:
>
> It would be a dead language then,

Nu, jes.

> and it is impossible for living people to speak a dead language.

Nu, ne. Esperanto estus simple fremda lingvo, kiun uzus homoj, kiuj
devas interkomuniki. Komunikado per fremda lingvo estas ofte mallerta,
sed tio okazas tra la mondo.

> [...]
> example, as Z. tried to do, as French is virtually unknown today, and
> those will be seen as illogic and dogmatic.

Tion mi ne komprenas. Do mi povas nek sam- nek aliopinii.

Marko

LeviPetro

Le mardi 26 février 2019 00:29:05 UTC+1, Elhana a écrit :
> [...]
>
> English became the international language just because it had a thriving native community, which provided all the possible strata of its lexis and all the possible communicative situations. Unless Esperanto piggyback it or another living language, it will be impossible for it to progress.

C'est très drôle.
Message has been deleted

LeviPetro

Le mardi 26 février 2019 14:13:02 UTC+1, Eugenio da Sangiorgio a écrit :

> ----------------------------
> Eugenio da Sangiorgio :-)

Le comique est d'autant plus drôle qu'il est involontaire et que son auteur, se prenant trop au sérieux avec arrogance, fait rire à ses dépens.
L'Esperanto n'appartient à personne, ni plus ni moins à Elhana, à Marko ou à Eŭgenio qu'à moi. Chacun en fait ce qu'li veut, personne n'est obligé de le pratiquer. Personne non plus ne peut m'empêcher de le pratiquer.

Petro.

Eugenio da Sangiorgio

Il giorno martedì 26 febbraio 2019 00:29:05 UTC+1, Elhana ha scritto:
> Marko Rauhamaa:

> It would be a dead language then, and it is impossible for living people to speak a dead language.

Tio signifas ke ankaŭ la angla estas mortinta lingvo, kiam lernata kiel fremda lingvo...La afero estas multe pli komplika ol vi prezentas ĝin. Por paroli la anglan je nivelo de viva lingvo oni devus naskiĝi en angle parolanta lando, aŭ vivi tie, aŭ almenaŭ en la proksimeco de tiu lando. Fakte en nord-eŭropaj landoj oni parolas multe pli bone la anglan ol en sudaj landoj, ekzemple Italio. La afrikaj infanoj en la video(https://youtu.be/cX4QLSKLgOk)probable ankoraŭ ne parolas bone Esperanton, sed ili kapablas bone kanti ĝin. Iuj kapablas flue paroli eĉ mortintan lingvon kiel ekzemple la latinan, aliaj parolas multe malpli bone la anglan, kiun oni tute ne povas nomi mortinta lingvo: https://www.youtube.com/watch?v=7egck3v11hA&fbclid=IwAR2o9h0djb2W82QVlhcGnrkyoig7fZ7v1okGrzER60bwbL1qKu8z8fKwW4ghttps://www.youtube.com/watch?v=jO56tEOdBychttps://www.youtube.com/watch?v=XH0CSzdHwg0
-------------------------
Eugenio da Sangiorgio

Eugenio da Sangiorgio

Museto kaj elefanto pasas lignan ponton. Hooo! Kiel grandan bruon ni faras! Diras la museto. Laŭ iuj Esperanto estis projektita por mortigi ĉiujn lingvojn de la mondo. El ilia vidpunkto la museto estas tre danĝera. Ĝi povus damaĝi la piedojn de la elefanto. Jen kial iuj pro timego volas kontroli ĉiujn movojn de la museto. https://www.facebook.com/silviagella/videos/vb.1112295792/1020815637788315
-------------------------
Eŭgeno

La danĝera lingvo: https://revuoesperanto.org/historio/dangxera_lingvo
https://www.liberafolio.org/2016/09/26/novaj-detaloj-pri-persekuto-de-esperantistoj-trovitaj/

Eugenio da Sangiorgio

Il giorno martedì 26 febbraio 2019 16:48:02 UTC+1, Eugenio da Sangiorgio ha scritto: Ĉi tie mi korektas la supran ligilon damaĝitan.

Ĉi tiu krucmilito estas vere ridinda. Iu maltrankviliĝas ĉar la museto povus damaĝi la piedojn de la elefanto. En liaj terursonĝoj la museto eĉ aperas kiel monstro frankenŝtajna: https://www.facebook.com/silviagella/videos/vb.1112295792/10208156377883152/?type=2&video_source=user_video_tab

LeviPetro

(Traduko el "mortinta" lingvo al alia)

Komiko estas tiom pli ridiga, se ĝi estas nevola kaj ĝia aŭtoro, kun aroganteco konsiderante sin tro serioze, ridigas je sia kosto.
Esperanto apartenas al neniu, ne pli nek malpli al Elhana, al Marko aŭ al Eŭgenio ol al mi. Ĉiu faras el ĝi, kion li volas, neniu estas devigata ĝin praktiki. Ankaŭ neniu povas malhelpi, ke mi praktiku ĝin.

Petro.

Elhana

Marko Rauhamaa:

> Nu, ne. Esperanto estus simple fremda lingvo, kiun uzus homoj, kiuj
> devas interkomuniki.

People cannot use a dead language for that purpose. The words of a dead language, such as Latin or Esperanto have no sense: the sense of the former is long forgotten, one of the latter was never conceived.

Imagine that have a concept of "яблоко", and you have a concept of "omena". Those are widely different concepts, despite referring mostly to a simple physical thing.

If we want to communicate, we choose a concept from a neutral language, such as "apple". But apparently it is another different concept, and it should be precisely defined to be able to transfer the 3 possibilities of mapping between our concepts: яблоко/omena, non-яблоко/omena, and яблоко/non-omena.

In the case of English, a living language, we have a comprehensive input from the native speakers which defines the English concepts precisely, allowing English to serve as an interlanguage. In case of Esperanto, its concept of "pomo" was never defined by a living human, so it remains as a meaningless dictionary definition.

Elhana

Eugenio da Sangiorgio:

> [clicky]

Do you see people *talking* in that video? I don't.

LeviPetro

Dankon, Elhana, por la bona rido.

Eugenio da Sangiorgio

Il giorno giovedì 28 febbraio 2019 03:26:21 UTC+1, Elhana ha scritto:

> In the case of English, a living language, we have a comprehensive input from the native speakers which defines the English concepts precisely, allowing English to serve as an interlanguage.

Bla bla bla kaj jen la rezulto: https://www.youtube.com/watch?v=7egck3v11hA&fbclid=IwAR2o9h0djb2W82QVlhcGnrkyoig7fZ7v1okGrzER60bwbL1qKu8z8fKwW4ghttps://www.youtube.com/watch?v=jO56tEOdBychttps://www.youtube.com/watch?v=XH0CSzdHwg0
-------------------------
Eugenio da Sangiorgio

Eugenio da Sangiorgio

> [...]

> English became the international language just because it had a thriving native community, which provided all the possible strata of its lexis and all the possible communicative situations. Unless Esperanto piggyback it or another living language, it will be impossible for it to progress.

-Progreso de Esperanto ne dependas de ĝiaj kvalitoj, sed de la opinio de averaĝa homo, simila al vi, kiu pensas ke artefarita lingvo ne povas funkcii. Tiel pensis ankaŭ Vilhelmo Lutermano, sed poste li ŝanĝis opinion: https://fabigen.wordpress.com/alia-vidpunkto/ … Antoine de Maximy, kiu certe vojaĝis multe pli ol vi, pensas pri Esperanto iomete pli pozitive ol vi:
https://www.youtube.com/watch?v=S_jh0M35mzg&feature=youtu.be&fbclid=IwAR2eQ_GLBi0n7_W6h5goT1GlyZqWzRih0stVm7uDVN4SLgZqUFhu7GICVoM
https://www.youtube.com/watch?v=S_jh0M35mzg&feature=youtu.be&fbclid=IwAR1sr8OeEeD4Orlmbf2w_Xqk9x7RwRzNwg6HaM0eoZ-bkfOPw8LQUvOn-bo
Eugenio da Sangiorgio

Eugenio da Sangiorgio

Ili ne parolas, sed kantas sufiĉe bone. Jen du parolantoj de Esperanto. La unua estas la itala Renato Corsetti kaj la alia estas Richard Delamore el Aŭstralio:
https://www.youtube.com/watch?v=0DmU4hBVLVs&list=FL2pUWepIasLzYahhuc0hxgA
http://novajhoj.weebly.com/evildea-tv.html
------------
Eŭgeno

Eugenio da Sangiorgio <eugen....@gmail.com>:
Ĉu vi rimarkas, ke kaj esperanto kaj angla ebligas internacian
komunikadon? La estimata Elhana legas, interagas kaj eĉ rigardas
videojn! Efektiva interŝanĝo de pensoj okazas trans lingvolimoj.

Sed malgraŭ regula uzo de esperanto nenia komunikado okazas inter la
respektinda Frans kaj la cetera homaro.

Kiu el la du pozoj pli bone progresigas la mondan pacon, tio ne estas
tute evidenta.

LeviPetro

Le jeudi 28 février 2019 17:06:07 UTC+1, Marko Rauhamaa a écrit :
> Eugenio da Sangiorgio <eugen.fabimail.com>:
Fakte, Elhana ŝajnas absolute nekapabla diri pri Esperanto ion konkretan, kio ne estas brila sensencaĵo. Ĉu tion vi nomas komunikado?

Elhana

Eugenio da Sangiorgio:

> Jen du parolantoj de Esperanto...

Again, they are not *talking*. They are saying words, and they imagine they those words have a certain sense (which they don't). They could say just string of numbers, like "17 8 5 2214". If you had a dictionary, you could find there:

5 un@
8 avere
17 io
2214 mela

See? You can understand this phrase as "Io ho una mela"! People can communicate by numbers!! What a great idea it is!

But in the real life, that doesn't work, as human languages simply don't work this way. A simple word:word dictionary cannot define words sufficiently to use them for communication.

That's probably the reason why Esperantists constantly TALK but rarely LISTEN and even more rarely COMMUNICATE. English speakers, native and non-native communicate every day.

Elhana <tanarri...@yahoo.com>:
> That's probably the reason why Esperantists constantly TALK but rarely
> LISTEN and even more rarely COMMUNICATE. English speakers, native and
> non-native communicate every day.

Tiun vian penson vi klarege esprimis multfoje. Ĉu eble estus io alia,
pri kio vi dezirus komuniki?

Marko

LeviPetro

Le vendredi 1 mars 2019 21:29:08 UTC+1, Marko Rauhamaa a écrit :
> Elhana <tanarriskukurboahoo.com>:
Kara Marko, lasu al Elhana la plezuron koŝmari.

Eugenio da Sangiorgio

Il giorno giovedì 21 febbraio 2019 03:18:22 UTC+1, Nikolao Mihajlenko ha scritto:
> Pro kio homoj forlasas Esperanton?
> https://www.youtube.com/watch?v=6SK51Rg-1WQ

Jen la kialo. Ekzistas fakto kiu klare manifestiĝis ankaŭ en ĉi tiu forumo: "Coca-Cola kaj frititaj terpomoj estas aĉaj varoj kun bonega merkatumo. Ni havas bonegan varon kun aĉa merkatumo."... Kaj ĝuste tiuj kiuj devus diskonigi nin, kion ili faras? Ili misfamigas nin: https://eo.wikipedia.org/wiki/Esperanto#Eraroj_kaj_mitoj_pri_Esperanto
Multaj kritikas Esperanton, ĉar nia lingvo, pro ĝia artefariteco ne plaĉas. Etnaj lingvoj kaj Esperanto estas du malsamaj kategorioj. Malamikoj de Esperanto laŭintence konfuzas ĉi tiujn du kategoriojn. Ilia unua demando estas: Kiom da homoj parolas Esperanton? Kaj la unua akuzo jam estas preta. La resto venas unu post alia tute aŭtomate. Sed nenio nova sub la suno. Esperanto naskiĝis sub tiuj malfavoraj kondiĉoj: http://www.steloj.de/esperanto/esenco/index.html … Jen konfeso de eks-malamiko de Esperanto: https://fabigen.wordpress.com/alia-vidpunkto/
----------
Eŭgeno

Eugenio da Sangiorgio

Il giorno giovedì 21 febbraio 2019 03:18:22 UTC+1, Nikolao Mihajlenko ha scritto:
> Pro kio homoj forlasas Esperanton?
> https://www.youtube.com/watch?v=6SK51Rg-1WQ

Kial Oni Ne Lernas Esperanton?

(La titolo povus esti ankaŭ: Pro kio homoj forlasas Esperanton?) Mi citas de Solis (Liu Xiaozhe) el Ĉinio:

"Komencantoj de Esperanto ofte fervore propagandas tiun lingvon al ĉirkaŭaj homoj. Ili sentas, ke tiu magia lingvo por ili malfermis la pordon al la mondo. Do ili esperas, ke ĉiuj aliaj homoj ĝuu tiun raraĵon.Sed ili sen-esperiĝas ankaŭ tre ofte.Oni trovas, ke multaj informitoj, sciinte la ekzistadon de la internacia lingvo, nur surpriziĝas pri la artefariteblo de homa lingvo, sed ili tuj forgesas ĝin turninte la atenton al alia afero. Iuj scivolaj forlasas la lernadon post nur kelkaj kursoj. La komencanto denove estas la sola lernanto en la loko. Kial? Kial oni ne varme brakumas tiun bonan lingvon kun bela interna ideo? Kial ilin ne interesas tiu lingvo, kiu povas forigi la lingvan baron en la internacia komunikado?

La kaŭzo fakte estas simpla: multaj homoj tute ne interesiĝas pri la lingva problemo! Por ili, krom sia gepatra lingvo, la aliaj lingvoj, per kiu oni povas interflui kun ne samlingvaj homoj, estas tute superfluaj kaj ne-necesaj! Multaj subtenantoj de Esperanto ne konscias, ke estas aliaj pli gravaj aferoj ol la lingva problemo por aliaj homoj.
Jes, Esperanto alportas al vi ĝojon kaj ĝuon, sed multaj homoj ankoraŭ baraktas por la manĝaĵo kaj vestoj, do ili ne havas tempon kaj energion pripensi la bezonon je spirito.
Jes, lokaj esperantistoj multe helpas vin dum via vojaĝo en aliaj landoj, sed multaj homoj eĉ neniam foriras el ŝiaj naskiĝaj vilaĝo aŭ urbo.

Jes, per Esperanto vi povas konatiĝi kaj interflui kun homoj en diversaj landoj, sed multaj homoj nur kontaktas homojn en la vivo kaj laboro, nehavante kelkajn aliajn konulojn eĉ en sia urbo.
Jes, per Esperanto vi povas legi informojn el diversaj partoj de la mondo, sed multaj homoj ne povas aŭ ne volas legi ĵurnalon eĉ en sia nacia lingvo.

Jes, Esperanto estas lingvo kun bela ideo, kaj partopreni en Esperanta movado estas kontribuo al la pli bela mondo. Sed multaj aliaj homoj opinias, ke estas multaj aliaj aferoj pli gravaj ol la lingva problemo en la mondo, ekzemple, malriĉo, malsato, medio, akva riĉfonto, klimato, homaj rajtoj, ktp.. Iu diktatura reganto opinias nuklean armilon plej grava, iu prezidinto opinias rajton de viro eniri virinan necesejon plej grava, iuj religi-anoj opinias mortigi ĉiujn ali-religi-anojn plej grava, iuj viktimoj opinias toleri kaj ami krimulojn plej grava……Iuj homoj ne lernas Esperanton, ĉar ili neniam aŭdis Esperanton. Sed plejparto de homoj ne havas intereson al Esperanto, eĉ jam detale informite pri tiu lingvo! Ĉiuj havas propran intereson. Altrudi la sian al alia estas ne-efike kaj ofte malŝatate. Estas tute normale, ke oni ne interesiĝas ĉe Esperanto kaj ne lernas ĝin. Do, kion ni faru? Ĉu ni ĉesu propagandi Esperanton al aliaj homoj? Propagandado nepre estas farinda laboro, kio povas varbi latentajn lernantojn. Sed se oni ne interesiĝas je nia lingvo, ni ne daŭrigu oferti ĝin al ili. Kaj ni ne tro senesperiĝu. Ĉar ne estas afero, kiu povas tiri ĉiujn homojn. Sufiĉas, ke ĉirkaŭaj homoj sciu pri Esperanto, kaj ili mem elektu ĉu lerni aŭ ne. Fakte, estas pli efika rimedo propagandi la lingvon Esperanto, nome, ni mem lernu kaj uzu ĝin en la internaciaj kontaktoj. Vidinte, ke Esperanto estas utila, la veraj interesatoj lernos ĝin. Ni influu aliajn homojn per nia agado, sed ne per senĉesaj ripetitaj vortoj. Kiel oni admonas iujn religi-anojn: agu pace, sed ne nur deklaru vian religion paca!"

Aŭtoro: Solis (Liu Xiaozhe) el Ĉinio
tiu ĉi artikolo en liberafolio.org

Jen kion pensas pri ka afero Emilio Cid:
Al ni mankas jurnalistoj kiuj favore parolas pri nia lingvo kaj diskonigas nian lingvon, diras Emilio Cid. Se ni ne disvastigas informadon pri Esperanto, homoj scios nenion pri nia lingvo kaj nia lingvo mortos: https://www.youtube.com/watch?v=URUFYXJknEI
Proponas ĝin Eugenio da Sangiorgio

Elhana

Eugenio da Sangiorgio:

> Se ni ne disvastigas informadon pri Esperanto, homoj scios nenion pri nia lingvo...

Deeds, not words. No one promoted the telephone by talking *about* it, they told *what people did by it* already.

Esperanto is the naked king in this regard.

Eugenio da Sangiorgio

Il giorno mercoledì 9 ottobre 2019 02:17:10 UTC+2, Elhana ha scritto:
> Eugenio da Sangiorgio:

> Deeds, not words. No one promoted the telephone by talking *about* it, they told *what people did by it* already.

Elhana is the naked king in this regard.... La vero estas ke artefaritaj lingvoj ankoraŭ ne estis komprenitaj. Sekve ankoraŭ ne estis akceptitaj fare-de la homaro. Se estus vere ke tio okazis pro manko de reformoj, el pli ol mil planlingvoj estus akceptita almenaŭ unu. Rifuzo de kapricaj reformoj ne damaĝis Esperanton. Tute kontraŭe, ĝi helpis ĝin fariĝi venkinto inter la planlingvoj. Kontraŭa opinio, kiu daŭre konfuzas planlingvojn kun etnaj lingvoj, estas nur enua blablablao.
------------------------------
Eugenio da Sangiorgio

Elhana

Eugenio da Sangiorgio:

> artefaritaj lingvoj ankora? ne estis komprenitaj.

Useful inventions, like telephone, were understood immediately. Useless, like steam automobiles, were not.

If a language cannot compete with a national one, it is completely useless, because even a superficial command of a national languages gives immeasurably larger benefits than a mastery if a made-up language.

Elhana

Eugenio da Sangiorgio:

> Se estus vere ke tio okazis pro manko de reformoj, el pli ol mil planlingvoj estus akceptita almena? unu.

Esperantists killed the Esperanto and the very idea of an artificial auxiliary language. When the serious people took at that issue, and set up a board of authoritatives, Esperantists, with their short-sightedness and dogmatism threw a tantrum instead of showing the capability for adaptation and adult-like discussion.

The international language movement became forever tainted, and was never considered seriously after that hideous scene. Remember 1907 and weep.

Eugenio da Sangiorgio

Il giorno venerdì 1 marzo 2019 19:31:06 UTC+1, Elhana ha scritto:

English speakers, native and non-native communicate every day.

- Jes. Volante oni povas nomi komunikado ankaŭ mizeran balbutadon. Sed ekzistas ankaŭ alia ebleco: Flankenŝovi la golejon kaj paroli ekskluzive nur pri denaskaj parolantoj de la angla lingvo. Tiel la mizera balbutado ne plu ekzistas... Se iu ne kapablas flue paroli la anglan, la kulpo estas nur lia. Kial li estas fremdlamdano? Kial li ne naskiĝis en angleparolanta lando aŭ almenaŭ proksime al ĝi?:

https://www.youtube.com/watch?v=2OKnDDzLQLk
https://www.youtube.com/watch?v=jO56tEOdByc
https://www.youtube.com/watch?v=gOW3quwheZc
https://www.youtube.com/watch?v=XH0CSzdHwg0
https://www.youtube.com/watch?v=3Sp30yK_dXw
-----------------------
Eugenio :-)

Eugenio da Sangiorgio

Ĉu Olga estas via fratino? Vi pensas tre simile. Laŭ vi du, se neniu planlingvo estis akceptita, la kulpulo estas nur Esperanto. Mi jam diris iam antaŭe ke Esperanto estas optimuma propeka kapro. Oni povas ĵeti sur ĝin ĉiujn kulpojn de la lingvoj. Tiu sinteno tre taugas por tiuj kiuj amas piedbati malsupren. Kompreneble neniam supren, ĉar supren ili nur lekas. :-)
------------------
Eugenio

LeviPetro

Feliĉe Elhana ne estas esperantisto.
By chance Elhana is not esperantist.

Eugenio da Sangiorgio

Il giorno venerdì 11 ottobre 2019 12:02:24 UTC+2, Eugenio da Sangiorgio ha scritto:
> [...]

Pri kio vi estas parolanta? Esperanto naskiĝis sub ĉi tiuj malfavoraj kondiĉoj. Ĝi neniam estis akceptita de la homamasoj. La jaro 1907 tute ne estas escepto: http://www.steloj.de/esperanto/esenco/index.html

Ĉi tiu situacio povas ŝanĝiĝi nur kiam en kapo de averaĝa terano ŝanĝiĝos sinteno pri artefaritaj lingvoj. Antaŭe aŭ poste tio okazos. Nu, almenaŭ ni esperas ĉar ni estas esperantistoj. Nuntempa informado (simile al la via) pri Esperanto estas plejparte nur misinformado. Jen la problemo. Misinformita persono neniam lernos Esperanton. Kaj la aliaj scias pri Esperanto absolute nenion: https://eo.wikipedia.org/wiki/Esperanto#Eraroj_kaj_mitoj_pri_Esperanto
http://www.steloj.de/esperanto/esenco/index.html
----------------------
Eugenio

Eugenio da Sangiorgio

[...]

Vi forgesis ke, en la pasinto, la angla prunteprenis el la fraca multegajn vortojn kaj esprimojn. Tiujn mi nun, se estus necesaj, povus pruntepreni el la angla lingvo. Sed ofte mi preferas krei kunmetitajn vortojn ĉar tiujn komprenos germanoj, hungaroj kaj eĉ ĉinoj kaj japanoj.
--------------
Eugenio

Eugenio da Sangiorgio

Il giorno venerdì 11 ottobre 2019 11:22:00 UTC+2, Elhana ha scritto:

> If a language cannot compete with a national one, it is completely useless...

-Se mi bone komprenis, nur la gepatra lingvo valoras. Lerni fremdajn lingvojn estas tute senutile, ĉar oni ne kapablas lerni ĝin je nivelo de la propra gepatra lingvo..

https://www.youtube.com/watch?v=2OKnDDzLQLk
https://www.youtube.com/watch?v=W9u_C0To-N0
https://www.youtube.com/watch?v=gOW3quwheZc
https://www.youtube.com/watch?v=1HjuEHmMi3k
https://www.youtube.com/watch?v=XH0CSzdHwg0
https://www.youtube.com/watch?v=3Sp30yK_dXw
https://www.facebook.com/vadim.biserov/videos/2758893614126412/
--------------------------
Eugenio ;-)

Elhana

Eugenio da Sangiorgio:

> Vi forgesis ke, en la pasinto, la angla prunteprenis el la fraca multegajn vortojn kaj esprimojn.

Not true, it _adopted_ them, confining them to English grammar and semantics. Englishmen kept thinking in English, but expressed that in French roots and English grammar.

> Sed ofte mi preferas krei kunmetitajn vortojn ?ar tiujn komprenos germanoj, hungaroj...

Compound words are charades, and only culturally close people can understand them, because they share the language logic.
Most Slavic words, for example, are compound; but to Slavs understand each other? No, they understand only simple words, like "stoyati", "chleb", "ruka", "bogh", etc. Compound words are the source of only confusion.

Eugenio da Sangiorgio

Mi komprenas la anglan nur je 80 procentoj. Tamen mi komprenis kial Esperanto al vi ŝajnas malfacila. La esencon de la facileco de Esperanto vi tute ne komprenis, ĉar vi daŭre konfuzas naturajn lingvojn kun artefaritaj lingvoj. Ili funkcias tute malsame. Mi jam plurfoje provis klarigi tion al vi. Kompreneble, sensukcese. Sed se eĉ ne Zamenhof sukcesos fari tion, mi sukcesos certe neniam: https://fabigen.wordpress.com/hejmo/
-----------------
Eugenio

Eugenio da Sangiorgio

Il giorno martedì 15 ottobre 2019 10:47:00 UTC+2, Elhana ha scritto:
Anstataŭ 10.000 neologismoj mi preferas havi mil vortojn kaj multajn kunmetaĵojn. Ekzemple ĉinoj (aŭ hungaroj, turkoj, finnoj, estoj litvanoj ktp), apenaŭ, aŭ tute ne komprenas eĉ tiujn bazajn 1000 vortojn. Ĉu, laŭ vi, ili meritas esti eĉ pli punataj per deviga lernado de dekmil vortoj?
---------------
Eugenio

Eugenio da Sangiorgio

Il giorno venerdì 11 ottobre 2019 11:26:18 UTC+2, Elhana ha scritto:

Esperantists, with their short-sightedness and dogmatism threw a tantrum instead of showing the capability for adaptation and adult-like discussion.

Jen ekzemplo de "adult-like discussion": *Local idiots do not (want to) believe that Esperanto contains elements which are archdifficult for the speakers of non-West-European languages.*

- Por helpi ĉi tiujn orientanojn en malfacilega laboro lerni kunmetitajn vortojn, jen kion Li proponas: Li proponas ke anstataŭ 1000 vortoj, ili lernu 10.000 vortojn. ... Bela helpo! Komplimentojn! ;-)

Jen similecoj inter Esperanto kaj la ĉina lingvo. Diskuto kun Claude Piron. Radioprelegoj de Claude Gacond: 1/b/4 - 1987: https://www.esperanto-gacond.ch/SRI_1987_1_b/SRI_1987_1_b_4_Similecoj_inter_esperanto_kaj_la_china_lingvo_diskuto_kun_Claude_Piron.mp3?fbclid=IwAR1LHiBTu_dqkCKVmbovt5SU7RJeG__c4lz3_c3a1ir5AHPBm8zoENkt2tA
--------------------
Eugenio ;-)

Eugenio da Sangiorgio

[...]

-Mi aŭskultas sed mi aŭdas nur blablablaon. https://www.youtube.com/watch?v=2OKnDDzLQLk

...and even more rarely COMMUNICATE.

-Jen ligiloj pri variaj temoj pri kiuj oni dialogas kaj diskutas en esperantaj grupoj. Sed tiu komunikado okazas en "mortinta lingvo" . Elhana ŝajnigas ne kompreni ĝin. Envere li komprenas almenaŭ kiom mi komprenas la anglan. Fakte li kapablas eĉ respondi. Laŭ la ŝablonoj de Elhana mi devus diri ke la angla estas mortinta lingvo ĉar mi apenaŭ komprenas ĝin. La kulpo estas nur mia, ĉar mi devus pripensi antaŭ mia naskiĝo, kiun landon mi devas elekti. Malfrua bedaŭro. :-/

English speakers, native and non-native communicate every day:

- Mi neniam aŭdas tiun komunikadon. Eble ĉar tiu komunikado okazas tro malproksime de mi. Aŭ eble, ĉar mi estas tro surda? Aŭ eble ĉar mi estas tro okupita por legi kaj aŭskulti Esperanton?:

https://www.facebook.com/leland.ross/posts/10217113943746584
https://teokajlibroj.wordpress.com/.../kial-esperanto.../
https://www.facebook.com/groups/146568582540577/
https://www.facebook.com/groups/postmezgrada/
https://www.youtube.com/watch?v=sj8k2064v9I
https://www.facebook.com/groups/AKUZATIVO/
https://www.facebook.com/groups/1257568151000066/
https://www.facebook.com/groups/konsultejo/
https://www.facebook.com/groups/diskuto/
https://www.facebook.com/groups/EoUSA/
https://www.facebook.com/groups/192148274220958/
https://www.facebook.com/groups/103307998072/
https://www.facebook.com/groups/esperanto.grupo/
https://www.facebook.com/groups/343432466148323/
https://www.facebook.com/instantgames/1192247540901063/
https://www.youtube.com/watch?v=zqbqsSMMLQg
https://fabigen.wordpress.com/alia-vidpunkto/
https://www.youtube.com/watch?v=bB4_B2b36D4
https://groups.google.com/forum/#!searchin/soc.culture.esperanto/Finvenkismo

Kaj certe ekzistas ankaŭ multaj aliaj grupoj, eĉ tro multaj por *mortinta lingvo*.
Al mi plaĉas legi ankaŭ angle, malgraŭ la fakto ke mi regas ĝin nur je nivelo de "mortinta lingvo".
-----------------
Eugenio :-)

Eugenio da Sangiorgio

Il giorno venerdì 11 ottobre 2019 11:22:00 UTC+2, Elhana ha scritto:
> Eugenio da Sangiorgio:

> artefaritaj lingvoj ankoraŭ ne estis komprenitaj.

Useful inventions, like telephone, were understood immediately.

-Vi konfuzas ne nur nacilingvojn kun planlingvoj sed ankaŭ simplajn uzobjektojn kun idealoj. Kompreneble, mi ne bezonas longan klarigon al averaĝa homo por ke li komprenu ke estas pli plezure piediri sur la neĝo per ŝuoj ol per nudaj piedoj. Klarigi idealojn estas multe pli malfacile.

If a language cannot compete with a national one, it is completely useless, because even a superficial command of a national languages gives immeasurably larger benefits than a mastery if a made-up language

-Mi ne komprenas kial Esperanto devus konkuri kun nacilingvoj. Nacilingvoj funkcias bonege tiaj kiaj ili estas. Kio funkcias mizere estas la internacia komunikado: https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=9nMc-bhpZLo

Aŭ eble vi havas la misan ideon ke Zamenhof kreis Esperanton por mortigi ĉiujn nacilingvojn? Esperanto devas resti nur dua lingvo por ĉiam. Gandhi skribis la sekvajn: "Gepatra Lingvo estas Fundamenta. Mi devas alkroĉi al mia gepatra lingvo, same kiel al la mamo de la patrino, malgraŭ ĝiaj mankoj. Nur ĝi povas doni al mi la vivodonantan lakton." https://fabigen.wordpress.com/parolado-de-mahatma-gandi/
La gepatra lingvo neniam povas havi similan mizeran aspekton, kiel fremdaj lingvoj en la sekvaj videoj:
https://www.youtube.com/watch?v=2OKnDDzLQLk
https://www.youtube.com/watch?v=XH0CSzdHwg0
----------------------------------
Eugenio da Sangiorgio

ombresaco

Jen homo kiu pensas ke korektemuloj detruas esperantujon.

https://tubaro.aperu.net/v/ytb_PnSEdoipsgQ/

Persone, mi pensas ke li iomete troigas, sed ja pravetas.

Pablo

Eugenio da Sangiorgio

Vi diris bone Pablo, ke li pravetas. Sed, korektado maloftege estas malbonintenca. Por kiu vere deziras lerni Esperanton, por li helpo estas helpo ne ofendo. Mi ne volas nei ekziston de "ofendemuloj". Sed plej ofte la intenco estas helpi kaj tute ne por ofendi. Mi komprenas ke, instruisto kiel James malfacile akceptas ke li estas banala eraranto kiel ĉiuj teranoj. Jen kial li malamegas tiujn kiuj montras al li la spegulon: https://tubaro.aperu.net/v/ytb_PnSEdoipsgQ/

Se la esperantaj forumoj estas plenaj de gramatikaj eraroj, kiel ni povas aserti ke Esperanto estas facila lingvo? Mi demandas min: Ĉu ĝi nur estis facila kaj nun ne plu estas tia, ĉar la latina lingvo ne plu estas deviga studobjekto en la lernejoj? Iam oni deklaris ke Esperanto estas almenaŭ 10-foje pli facila ol la aliaj lingvoj. https://fabigen.wordpress.com/hejmo/
Jen kion skribis la gazeto "Praktiko" en junio de la jaro 1932: https://www.facebook.com/EsperantoInstituto/photos/a.184737078381622/918688638319792/?type=3&theater Ĉu hodiaŭ havus iu kuraĝon skribi ion similan? ... Nuntempe mi aŭdis diri ke Esperanto estas nur trifoje pli facila. Ŝajnas ke papageca lernmetodo ne multe helpis por kompreni la gramatikon, eĉ se, (laŭ iuj) temas pri gramatiko de lingvo sen gramatiko. :-) Ekzistas eraroj kaj *eraroj*. Ĉu al vi ŝajnas ĝuste ke iu instruas al vi la akuzativon kaj poste li skribas *Ne forgesu la akuzativo* ? Mi ne komprenas. Ĉu li volis nur ŝerci? Se jes, laŭ mia negrava opinio, tiu ne estas la ĝusta loko por ŝeci:
http://legoscia.github.io/nfa/index.html.
-------------------------
Eugenio

Eugenio da Sangiorgio

Il giorno martedì 22 ottobre 2019 16:49:48 UTC+2, Eugenio da Sangiorgio ha scritto:

Ekzistas eraroj kaj *eraroj*. Ĉu al vi ŝajnas ĝuste ke iu instruas al vi la akuzativon kaj poste li skribas *Ne forgesu la akuzativo* ? Mi ne komprenas. Ĉu li volis nur ŝerci? Se jes, laŭ mia negrava opinio, tiu ne estas la ĝusta loko por ŝeci:
> [...]

PS: PS: James diris ke li regas baz-nivele la rusan kaj la hispanan kaj neniu hispano aŭ ruso korektis liajn erarojn. Tion faras nur esperantistoj. - Kiu konscias pri la malfacileco lerni fremdajn lingvojn, estas kompreneble ke li respektas eksterlandanojn kiuj parolas lian gepatran lingvon. Sed, provu instrui la hispanan aŭ la rusan je nivelo de eterna komencanto, poste vi vidos se ili ankoraŭ restos silentaj, aŭ ne.

Eugenio da Sangiorgio

Il giorno giovedì 28 febbraio 2019 03:26:21 UTC+1, Elhana ha scritto:

In the case of English, a living language, we have a comprehensive input from the native speakers which defines the English concepts precisely, ...

- Strange. Mi neniam vidas ilin.

In case of Esperanto, its concept of "pomo" was never defined by a living human,

- Via rezonado estas tre stranga. Ĉu kreantoj de vortaroj estas mortintaj homoj? Nekonatajn anglajn vortojn mi serĉas ĉiam en la vortaro. Mi eĉ ne havas alian eblecon. Mi konas neniun denaskulon por pridemandi lin. Eĉ se mi konus iun, por esti sincera, mi fidas multe pli vortarojn ol "vivajn personojn". Certaj anglaj vortoj havas tiom da signifoj ke estas malfacile lerni ilin eĉ por denaskuloj. Sekve vortaroj estas pli fidindaj ol homoj.

... so it remains as a meaningless dictionary definition.

-Tute ne. Mi fidas pli vortarojn ol konsilojn de homoj kiuj kredas scii sed ili nur mis-scias. Ilia scio estas pura iluzio. Ili eĉ ne rimarkas ke ili estas parolantaj dialektojn: https://www.youtube.com/watch?v=riwKuKSbFDs
----------------------------
Eugenio da Sangiorgio

LeviPetro

Mi ne scias nek komprenas<, kial homoj; kiuj havis la ŝancon lerni kaj ĝui ĝin, forlasis ĝin, sed mi mem certe neniam scios, kial mi forgesis ĝin, Aliaj homoj scios por mi, sed tio estos neriparebla.

Elhana

Eugenio da Sangiorgio:

> - Strange. Mi neniam vidas ilin.

There are many forums which discuss the English usage. Do you even google?

> ?u kreantoj de vortaroj estas mortintaj homoj? Nekonatajn anglajn vortojn mi ser?as ?iam en la vortaro.

Most bilingual dictionaries do not define words. That's why in order to translate something we need not a dictionary, but a translator (supplemented by dictionaries). Translator knows the language, dictionary does not. There is no Esperanto translators.

> Mi konas neniun denaskulon por pridemandi lin.

Then you don't know whether you speak Esperanto or not.

> Certaj anglaj vortoj havas tiom da signifoj ke estas malfacile lerni ilin e? por denaskuloj

It is impossible to make a language in which every word had only 1 sense and 1:1 correspondence to every other language. If a dictionary has only 1 translation, it is not a language which is simple: it is a dictionary which is bad.

Elhana

Eugenio da Sangiorgio:

> - Mi neniam a?das tiun komunikadon.

https://askubuntu.com/
https://lkml.org/lkml/last100/
https://crafts.stackexchange.com/

An example of people of the whole world communicating in English, almost in the real time. Esperanto has nothing.

> [clicky]

I don't see any COMMUNICATION in your links. Most are some blogs with no comments, or Facebook groups when a single person posts some pictures and no one commenting on them. Some groups even require a Facebook account just to see them - are they so ashamed of themselves?

Where are all the living people having a living communication in your pseudo-international Esperanto language?

LeviPetro

Evidente, Elhana ne kapablas uzi Esperanton. Ties rezonoj pri Esperanto tial nur
estas bulŝito (por uzi neologismon, kiun tiu persono eble havus ŝancon kompreni)

(bulŝito = bovofeko).

Eugenio da Sangiorgio

Il giorno martedì 29 ottobre 2019 21:38:50 UTC+1, Elhana ha scritto:

> Where are all the living people having a living communication in your pseudo-international Esperanto language?

- Ni denove flankenŝovas la golejon kaj konfuzas naciajn lingvojn kun artefaritaj lingvoj.
Lingvolernado estas kaj estis ĉiam malfacila laboraĉo kun mizeraj rezultoj. Ne sufiĉas havi monon por pagi kursojn. Oni bezonas ankaŭ memfidon. Averaĝa homo ne kredas esti kapabla lerni fremdan lingvon je kontentiga nivelo. Li pravas. Kelkiuj blinde kredas mensogojn de instruistoj, sed la elreviĝo ne malfruas alveni. Mi scias pri kio parolas. ĉar mi estas poligloto. La mizera nivelo de la itala lingvo kiun mi parolis en Transilvanio estis tre simila al tiu kiun vi aŭdas sube. Nun mi parolas ĝin bone sed mi vivas en Italio de 50 jaroj. Tiel mi povus lerni perfekte ankaŭ la anglan. Sed ekzistas problemo. Kie mi povas aĉeti aliajn 50-jarojn? :
https://youtu.be/URUFYXJknEI?t=108

-Ĉesu konfuzi planlingvojn kun etnaj lingvoj. La angla lingvo estas Elefanto. Esperanto estas museto kiu estas tiel malgranda ke ĝi tute ne vidiĝas en la herbejo. Ĉu vi kredas ke ni ne vidas ke la nuntempa pseŭdo-internacia lingvo estas la angla? De kiam ekzistas la mondo, en ĉi tiu tereno estis venkinto ĉiam la lingvo de la plej forta lando en ekonomio, politiko, financo kaj foje eĉ en milito. Fortaj etnaj lingvoj ne estas konfuzendaj kun artefarita lingvo kiel Esperanto, ĉar ĉi lasta ankoraŭ ne estas komprenata de averaĝa homo. Ĝi bezonus monon por informado kaj fortan subtenon, kion ĝi ne havas. Sed ĝi havas amason da misinformantoj kiel vi. Por ili Esperanto delonge mortis. Ili havos timigan surprizon: https://www.youtube.com/watch?v=Qp-fU0CmxVk&list=PL0FA9E709D571899A&fbclid=IwAR0bPsKBi9owAP1OY6UPFFq_xkeUCsF-SXU8govmpC-FGN5wXyMdR1-BH1c
----------------------
Eugenio

Eugenio da Sangiorgio

Il giorno martedì 29 ottobre 2019 21:23:30 UTC+1, Elhana ha scritto:
> Eugenio da Sangiorgio:

> Mi konas neniun denaskulon por pridemandi lin. ( Mi parolis pri anglalingvaj denaskuloj)

Then you don't know whether you speak Esperanto or not.

Vi miskomprenis min. Mi parolis pri anglaj denaskuloj. Mi ne bezonas demandi denaskulojn por Esperanto. Por la angla tio estus tre utila sed mi ne vivas en angleparolanta lando. Por Esperanto ni havas la Fundamenton kaj la Fundamentan Krestomation kaj ankaŭ la interreton. Ĉu por vi tio ne sufiĉas?:
Facebook forumoj en Esperanto: https://www.facebook.com/notes/esperanto/indekso-de-grupoj-de-facebook-en-esperanto/10150739764235289 ... BILDLIBRO DE LA TERO: http://www.phys.ens.fr/~jacobsen/infanlibroj/La_bildlibro_de_la_tero.pdf ktp. ktp...

Sed por lerni la bazojn de Esperanto al mi sufiĉis la revuo Nuntempa Bulgario. Mia lernado estis amuza divenludo. Tiu metodo estas ebla nur por lerni planlingvojn. Ĝi tute ne funkcias por tro komplikaj etnaj lingvoj..."Mi ne scias ĉu mi parolas Esperanton aŭ ne?" Bonvolu ne ridigu min. Tio povas okazi al vi, sed ne al mi: https://www.facebook.com/silviagella/videos/vb.1112295792/10208156377883152/?

Esperanto estas lago en kiun enfluas plurmilo da torentoj. Kompreneble, ne povas esti ĉie kristalklara akvo. Sed la akvoj de la lernataj fremdaj etnaj lingvoj estas multe pli malklaraj:

https://www.facebook.com/tejoesperanto/photos/a.10150551608439732/10157754111359732/?type=3&eid=ARCwJ4Unq65tg-t10YY08H0_4xSW7wNTo96ru3x0YdnFQH5Srlowfa2Ijv7_hgompruD8dT83GG72aYi&__xts__%5B0%5D=68.ARBBPdfKsk_2NZRe6_Ve5SOdWHuJFitjAw4v5ZMYmUvRM4G2uAyxFafuIPxFpe_Mix2SFMuOnMBjtOlRgiPTZ9qZdFGzcXsTNBZxZKwlzfmvoq6AyJ9Tr8-DFcb0yz3lNwqqiUPoGCbnBATtfo7AMKynR44KpJmyWhtJQjMw8I6KF9yqbwb5w2R59EreaXO-jN3lQmmt4UvVIDWNwzUur7hjQYofu2-wo8EuebXjeTl-YRDlt2lucZfNN5zGi_lVfOBVAM2TIMeIJ5Uh6aVH8ug_X2q26bbiFVVccwQ-ibwn85EpVogfsjk8oGvlHLp1wLtrlZ-mGMCNImkcjKGU3sX3jb_aC5pBMl4Vzv11UN2mfTL2&__tn__=EEHH-R

https://www.youtube.com/watch?v=L52o13Ac27E
https://www.youtube.com/watch?v=2OKnDDzLQLk
https://www.youtube.com/watch?v=W9u_C0To-N0
---------------------------------
Eugenio da Sangiorgio

Eugenio da Sangiorgio

Il giorno venerdì 22 febbraio 2019 21:57:50 UTC+1, Nikolao Mihajlenko ha scritto:

> Estas lacege - konstante deĉifri.

Konstante deĉifri? Al mi okazas malofte. Vi mem diris ke malsamaj nacioj havas malsamajn ŝablonojn. Jes kelkfoje oni devas deĉifri, sed tio ne okazas nur en Esperanto. Ekzemple kelkfoje ankaŭ veneto devas deĉifri kion intencas diri siciliano. En ĉi tiu afero ne estas ignorendaj geografiaj distancoj. Krome, por rusoj ekzistas ankaŭ alia motivo. Via cirila alfabeto portas vin pli proksima al antikva greka mondo ol al la okcidenta ĝermano-latina mondo. Se ne, kiel vi klarigas ke la plej famaj kritikantoj de Esperanto ( Olga-Leonid-Elhana) estas rusoj. Okazas tre malofte ke mi devas deĉifri vian diraĵon, sed kion skribis sube Boris Kolker mi komprenas perfekte. (INTERVJUO KUN MEMBRO DE LA AKADEMIO DE ESPERANTO S-RO BORIS KOLKER ) @@@@@@@@@@@@@@@@
-----------------------
Eugenio

Eugenio da Sangiorgio

Il giorno venerdì 22 febbraio 2019 21:57:50 UTC+1, Nikolao Mihajlenko ha scritto:

Ne mensogu - antaŭ ĉio, kaj bone pensu!

-La problemo estas ke ni estas tre malsamaj. Kio estas bona pensado el via vidpunkto povus esti tute malbona el mia vidpunkto: https://scontent-mxp1-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/27657265_763249357197055_8513734291848200068_n.jpg?_nc_cat=102&_nc_oc=AQkmYDqicUpSA3TSdaX9HlNzkpTx0URJAZnJW70zGB3SG-T4TNC-X5e9fBcEqaDrURU&_nc_ht=scontent-mxp1-1.xx&oh=02dcc17d0a729c0848dc9a25acb53d13&oe=5E57163C

"Mensogi" signifas diri laŭintence malveron. Kiu sincere diras kion li kredas li ne mensogas. Li simple nur kredas ion kio ne estas vera. Li eraras, sed li tute ne rimarkas tion.Tio povas okazi al vi samkiel al mi. Koncerne la titolon, ("Pro kio homoj forlasas Esperanton?") mi pensas ke nur idealistoj interesiĝas pri planlingvoj. Averaĝa homo ne estas idealisto. En la vivo ekzistas mil aliaj problemoj ol lerni fremdajn lingvojn. Multaj tute ne sentas sin kapablaj por lerni fremdajn lingvojn. Precipe se tiun lingvon li neniam aŭdas en sia ĉirkaŭaĵo. Jen kion pensas pri la afero Emilio Cid: Al ni mankas jurnalistoj kiuj favore parolas pri nia lingvo kaj diskonigas nian lingvon, diras Emilio Cid. Se ni ne disvastigas informadon pri Esperanto, homoj scios nenion pri nia lingvo kaj nia lingvo mortos: https://youtu.be/URUFYXJknEI?t=108 Se averaĝa homo ne ŝanĝos sian opinion pri artefaritaj lingvoj, eĉ granda monsumo povus havi nur provizoran efekton. Fakte en la pasinto, en diversaj landoj, Esperanto ricevis ŝtatan helpon, sed ĝi nur parte solvis la problemon. La miraklo ne okazis kaj kiel ĉiam, tiu helpo vekis nur kritikojn. "Pionirojn mi kritikas, la gvidantojn dorne pikas, mi akuzas kun persisto. Estas mi esperantisto." (Mi citis de Julio Baghi)
------------------------------
Eugenio da Sangiorgio

Eugenio da Sangiorgio

Il giorno martedì 29 ottobre 2019 21:38:50 UTC+1, Elhana ha scritto:

> I don't see any COMMUNICATION in your links. Most are some blogs with no comments, or Facebook groups when a single person posts some pictures and no one commenting on them. Some groups even require a Facebook account just to see them - are they so ashamed of themselves? [clicky]

Kiu fermas la okulojn kaj la orelojn, povas nek vidi, nek aŭdi. Malfermu la okulojn kaj bonvolu legi la sekvajn ligilojn kaj ilian enhavon. Sekvas ligiloj pri esperantaj temoj pri kiuj oni diskutas en variaj esperantaj grupoj:
https://www.facebook.com/tejoesperanto/photos/a.10150551608439732/10157754111359732/?type=3&eid=ARCwJ4Unq65tg-t10YY08H0_4xSW7wNTo96ru3x0YdnFQH5Srlowfa2Ijv7_hgompruD8dT83GG72aYi&__tn__=EEHH-R
--------------------------------------
Eugenio da Sangiorgio

Eugenio da Sangiorgio

Il giorno martedì 29 ottobre 2019 21:23:30 UTC+1, Elhana ha scritto:
Eugenio da Sangiorgio:

> - Strange. Mi neniam vidas ilin.

There are many forums which discuss the English usage. Do you even google?

- Mi apenaŭ havas tempon por legi viajn anglajn komentojn. Por mi jam sufiĉas legi la hungaran, italan, la rumanan, kelkfoje la germanan kaj la francan. Pro maljuneca forgesemo mi perdas tro da tempo konsultante vortarojn. Ĉi tiu ne estas la aĝo de la lernado, sed la aĝo de la forgesado.

> [...]

Most bilingual dictionaries do not define words. That's why in order to translate something we need not a dictionary, but a translator (supplemented by dictionaries). Translator knows the language, dictionary does not. There is no Esperanto translators.

-Tion vi povas permesi al vi, ĉar vi apartenas al la elito. Mi ne.

> -Mi konas neniun denaskulon por pridemandi lin... Kie ili estas? Mi vidas neniun! : https://external-mxp1-1.xx.fbcdn.net/safe_image.php?d=AQB54u9pJChIj-Co&url=https%3A%2F%2Fmedia.giphy.com%2Fmedia%2FZfb2gaAMkssSs%2Fgiphy.gif&_nc_hash=AQCDWAvyUPmHQJXL

Then you don't know whether you speak Esperanto or not.

Mi parolis pri la angla , ne pri Esperanto.

> Certaj anglaj vortoj havas tiom da signifoj ke estas malfacile lerni ilin ech por denaskuloj

It is impossible to make a language in which every word had only 1 sense and 1:1 correspondence to every other language.

Ĉi tie vi pravas. Eĉ esperantaj vortoj havas ofte pli ol unu signifojn.
-----------------------------------
Eugenio da Sangiorgio

Eugenio da Sangiorgio

> [...]

> If a language cannot compete with a national one, it is completely useless, because even a superficial command of a national languages gives immeasurably larger benefits than a mastery if a made-up language.

Ĝuste! ... Tamen, mi ne komprenas kial vi parolas ofte pri naciaj lingvoj. Naciaj lingvoj funkcias bonege. Ili ne bezonas helpon. Kio bezonas helpon estas la mizera nivelo de internacia komunikado:

[...]

Eugenio da Sangiorgio

Il giorno mercoledì 13 novembre 2019 19:04:29 UTC+1, Eugenio da Sangiorgio ha scritto:

PS: -Mi konas neniun denaskulon por pridemandi lin... Kie ili estas? Mi vidas neniun! : https://external-mxp1-1.xx.fbcdn.net/safe_image.php?d=AQB54u9pJChIj-Co&url=https%3A%2F%2Fmedia.giphy.com%2Fmedia%2FZfb2gaAMkssSs%2Fgiphy.gif&_nc_hash=AQCDWAvyUPmHQJXL

Origine, ĉi tiu homo rigardis dekstren kaj maldekstren kaj demandis sin " Kie ili estas?". Evidente por mi ĝi ne funkcias. Bedaŭrinde, mi ne sukcesis korekti la eraron.

Oto Tekihaki

> [...]

> If a language cannot compete with a national one, it is completely useless, because even a superficial command of a national languages gives immeasurably larger benefits than a mastery if a made-up language.

Kiel vi povas pretendi ke artefarita lingvo parolata malofte povu konkuri kun nacilingvo parolata de mateno ĝis vespero? ... Tamen egzistas ankaŭ esceptoj kiam artefarita lingvo esprimas pli precize ol nacilingvo. Jen ekzemplo: Daniel Alberto Cotarelo García skribis: Kion la viro diras en la angla povas esti esperantigita dumaniere:

1) Mi vidis azenon irante al laborejo.

2) Mi vidis azenon iranta al laborejo.

La viro pensis la unuan frazon sed la virino interpretis la duan.

La ŝerco baziĝas sur ambigueco, kiu okazas en la angla, sed ne okazas en Esperanto:

https://www.facebook.com/photo.php?fbid=2899585056719775&set=gm.2300158010089438&type=3&eid=ARBmoLRgJQV2sv-DnBUnjGSrb32A94ZRlJQD4xWidAhIhK4gsUgBG3tkOEeLEG0lSSWDApAFQN5E2qFD

Naturaj lingvoj kaj planlingvoj:
[...]

Alia ekzemplo estas "unuiĝinta kaj unuigita". La angla, per la vorto "United" konfuzas ĉi tiujn du terminojn.
--------------------
Oto Tekihaki

Oto Tekihaki

Il giorno venerdì 11 ottobre 2019 11:26:18 UTC+2, Elhana ha scritto:

Remember 1907 and weep.
- Mi ne scias pri kio vi parolas.
---------
Oto

Oto Tekihaki

Il giorno martedì 26 febbraio 2019 13:27:41 UTC+1, LeviPetro ha scritto:

> C'est très drôle.

Elhana pensas ke Esperanto transvivis parasitante sur la franca lingvo. Ĉu Baghi kaj Kalocsai estas francoj?. Laŭ mi ili estas hungaroj kaj la hungara lingvo tute ne similas al la franca.
--------------------
Oto Tekihaki

LeviPetro

Atentu, ke "native speaker" estas mistradukita per "denaska parolanto", kiu estas evidenta sensencaĵo.

LeviPetro

Le lundi 18 novembre 2019 10:55:58 UTC+1, Oto Tekihaki a écrit :
Tamen inter la franca kaj la hungara estas gravegaj similecoj:

- Ambaŭ lingvoj havas latinan alfabeton kun diakritoj.
- La sonsistemo de ambaŭ lingvoj konsistas el konsonantoj kaj vokaloj.
- La vortkategorioj inter ambaŭ lingvoj estas ĝenerale la samaj: verbo, artikolo, substantivo, adjektivo, adverbo, pronomoj, numeraloj, konjunkcioj,
ktp.
- La funkcioj de la vortoj estas ĝenerae la samaj: predikato, subjekto, objekto, aliaj komplementoj ktp
- En ambaŭ lingvoj oni konstruas du specojn de frazoj; simplaj kaj kompleksaj.
ktp ktp

Oto Tekihaki

Il giorno venerdì 22 novembre 2019 00:39:20 UTC+1, LeviPetro ha scritto:

> Atentu, ke "native speaker" estas mistradukita per "denaska parolanto", kiu estas evidenta sensencaĵo.

- Ni bezonus ne perfektan lingvon sed perfektajn uzantojn. Ili kreis multajn esprimojn kiuj el alia vidpunkto ŝajnas sensencaĵoj. Jen kial Nikolao diris: *Estas lacege - konstante deĉifri.* Estas evidente ke neniu parolas tuj post sia naskiĝo. Tamen la termino "denaska parolanto" estas jam tro disvastiĝinta por povi definitive korekti ĝin. Kaj ekzistas multaj similaj diskuteblaj esprimoj.
------------------
Eugenio

Oto Tekihaki

Jes. Homaj lingvoj estas sufiĉe similaj. Tamen se mi skribus ĉi tie en mia gepatra lingvo, la hungara, preskaŭ neniu komprenus min. Se vi skribas ĉi tie en la franca, multaj komprenos vin. Jen la diferenco.
------------------
Oto Tekihaki :-)

Oto Tekihaki

> [...]

> But in the real life, that doesn't work, as human languages simply don't work this way. A simple word:word dictionary cannot define words sufficiently to use them for communication.

Planlingvoj kaj etnaj lingvoj funkcias malsame. Tamen la unuaj funkcias pli bone ol fremdaj lingvoj lernataj en la lernejo. Kompreneble, neniu el la du povas funkcii samnivele kiel funkcias lingvo kiun oni parolas de la mateno ĝis vespero:
https://www.youtube.com/watch?v=2OKnDDzLQLk
https://www.youtube.com/watch?v=gOW3quwheZc
https://www.youtube.com/watch?v=XH0CSzdHwg0

Mi konsultas ofte vortarojn ĉar mi renkontas malofte esperantistojn aù anglalingvanojn. Vi komprenas mian Esperanton almenaŭ tiom kiom mi komprenas vian anglan. Vi kapablas eĉ respondi. Tamen vi asertas ke Esperanto ne funkcias en la reala vivo. Vi eĉ ne rimarkas ke vi tute kontraŭdiras vin mem: https://www.youtube.com/watch?v=Gwfpqf7JY3g
http://www.youtube.com/watch?v=-86Urvvfi9k&list=PL0FA9E709D571899A
-----------------------------
Oto Tekihaki

Oto Tekihaki

> [...]

> But in the real life, that doesn't work, as human languages simply don't work this way. A simple word:word dictionary cannot define words sufficiently to use them for communication.

-Se oni evitas konsulti vortarojn, oni kreas dialektojn kiel en la suba video.

Kim Ribeiro

Em quarta-feira, 20 de fevereiro de 2019 23:18:22 UTC-3, Nikolao Mihajlenko escreveu:
> Pro kio homoj forlasas Esperanton?

La demando disvolviĝis al pli larĝa senco (ĝi datas februaron) kaj mi akompanas la diskuton, sed mi pensas pri nia nova tempo kaj ĝiaj eblecoj do mi opinias ke nia bele artefarita lingvo ankoraŭ havos spacon en la historio. Por mi ĝi estas tre utila en studado kaj komunikado.
Esperanto al mi similas sistemon "Linux", kiun ankoraŭ ne estas akceptita (ĝi ne estas kapitalisma) sed estas tre utila al uzantoj. Personoj ofte ne kuraĝas uzi aĵojn aŭ aferojn kiujn ili malbone konas. Oni preferas esti kiel la plejmulto.

Oto Tekihaki

Il giorno giovedì 28 febbraio 2019 16:22:57 UTC+1, Oto Tekihaki ha scritto:

Ili ne parolas, sed kantas sufiĉe bone.

- Ekzistas ankaŭ tiuj kiuj bone parolas kaj ankaŭ bone kantas. Globeto intervjuas Julián Hernández (en Esperanto) https://www.youtube.com/watch?v=uohsByeo_BM
--------------------
Oto Tekihaki

Elhana

Kim Ribeiro:

> nia bele artefarita lingvo ankora? havos spacon en la historio. Por mi ?i estas tre utila en studado kaj komunikado.

What stop it from taking it now? What can you learn in Esperanto, or whom can you communicate with by using it?

> Esperanto al mi similas sistemon "Linux", kiun ankora? ne estas akceptita (?i ne estas kapitalisma) sed estas tre utila al uzantoj.

Linux is not accepted not because it "not capitalist" (WTF?), it's because it is simply bad. It is a clone of an obsolete OS for universities, which then was repurposed for running some primitive software like web- and database servers. Its only sponsored development happens for that server market, and it has absolutely nothing to offer to the home segment.

Oto Tekihaki

Saluton Kim! Mi pensas simile al vi kaj ni ne estas solaj. Jen kelkaj respondoj al la sekva demando: Kial Esperanto ankoraŭ stumblas?: https://youtu.be/Gwfpqf7JY3g?t=172

Al ni mankas ĵurnalistoj kiuj favore parolas pri nia lingvo kaj diskonigas nian lingvon, diras Emilio Cid: Se ni ne disvastigas ĝustan informadon pri Esperanto, homoj scios nenion pri nia lingvo kaj nia lingvo mortos: https://www.youtube.com/watch?v=URUFYXJknEI&feature=youtu.be&t=105&fbclid=IwAR1CyPytd8pm43tv_2X-jSVRqSSqEIzIBf9aOxtztdrsRgj9-EL8Ay55cPY

Aliflanke, tute ne mankas homoj kiuj misprezentas Esperanton. Jen konfeso de eks-malamiko de Esperanto:  https://fabigen.wordpress.com/alia-vidpunkto/
----------------------
Oto Tekihaki

Oto Tekihaki

> [...]

> But in the real life, that doesn't work, as human languages simply don't work this way. A simple word:word dictionary cannot define words sufficiently to use them for communication.

-Fakte vi pravas. Ne ekzistas (krom se temas pri lingvo tre simila al via gepatra lingvo) fremda lingvo kiun oni tuj komprenas sen lerni ĝin. Lernota lingvo estas ege pli malfacila ol lernita lingvo. Koncerne vortaron, por mi ĝi estas tre utila. Kiel mi povus kompreni rusan tekston sen vortaro? Se mi vivus en Moskvo, la afero estus tute malsama. Estas interese ke vi ne rimarkas, ke vi tute kontraŭdiras vin mem, ĉar vi kapablas kompreni, eĉ respondi al esperantaj tekstoj, kiun vi deklaras sensenca. Ĉu vi konsilas al mi ke mi uzu fremdajn lingvojn laŭ la gramatiko de mia gepatra lingvo? Laŭ mia negrava opinio, tio ne funkcias:  https://www.youtube.com/watch?v=L52o13Ac27E
------------------------
Oto Tekihaki

LeviPetro

Le dimanche 22 décembre 2019 05:21:26 UTC+1, Elhana a écrit :
> Kim Ribeiro:

> What [does] stop it from taking it now?

(Kio stopas ĝian akcepton?)

Nenio povas stopi ĝin. Nur ignoro kaj antaŭjuĝoj povas provizore bremsi ĝian progreson.

> What can you

(Kion vi povas lerni en Esperanto, aŭ kun kiu vi povas komuniki per ĝia uzo?)

Antaŭ ĉio oni povas lerni ĝin, kaj nur tio estas jam altvalora scio. Poste ni
povas komuniki kun multaj aliaj esperantistoj tra la tuta mondo. Ha kompreneble,
rasistoj kaj antisemitoj estas elĵetataj kaj eĉ ne povas facile komuniki per ĝi kun aliaj rasistoj kaj antisemitoj, por kiuj ĝi tute nature kaj feliĉe estas abomenaĵo.

Oto Tekihaki

Il giorno giovedì 21 febbraio 2019 03:18:22 UTC+1, Nikolao Mihajlenko ha scritto:
> Pro kio homoj forlasas Esperanton?
> https://www.youtube.com/watch?v=6SK51Rg-1WQ

Al averaĝa homo ne plaĉas lerni fremdajn lingvojn. Li lernas nur devigite. Pripensante, ŝajnas al mi ke mi mem ne estas escepto. Mi estas transilvania hungaro. Mi demandas min, se mi ne estus devigita lerni la rumanan, la rusan, la francan, ĉu mi interesiĝus pri Esperanto? Mi pensas ke ne. Jen kion pensas pri la afero Solis (Liu Xiaozhe) el Ĉinio:

"Kial? Kial oni ne varme brakumas tiun bonan lingvon kun bela interna ideo? Kial ilin ne interesas tiu lingvo, kiu povas forigi la lingvan baron en la internacia komunikado?

La kaŭzo fakte estas simpla: multaj homoj tute ne interesiĝas pri la lingva problemo! Por ili, krom sia gepatra lingvo, la aliaj lingvoj, per kiu oni povas interflui kun ne samlingvaj homoj, estas tute superfluaj kaj ne-necesaj! La amatoroj kaj interesatoj de iu afero inklinas opinii, ke ilia cel-it-aĵo estas la plej grava afero. Multaj subtenantoj de Esperanto ne konscias, ke estas aliaj pli gravaj aferoj ol la lingva problemo por aliaj homoj.

[...]

Iuj homoj ne lernas Esperanton, ĉar ili neniam aŭdis pri Esperanto. Sed plejparto de homoj ne havas intereson al Esperanto, eĉ jam detale informite pri tiu lingvo! Ĉiuj havas propran intereson. Altrudi la sian al alia estas ne-efike kaj ofte malŝatate. Estas tute normale, ke oni ne interesiĝas ĉe Esperanto kaj ne lernas ĝin. Do, kion ni faru? Ĉu ni ĉesu propagandi Esperanton al aliaj homoj? Propagandado nepre estas farinda laboro, kio povas varbi latentajn lernantojn. Sed se oni ne interesiĝas je nia lingvo, ni ne daŭrigu oferti ĝin al ili. Kaj ni ne tro senesperiĝu. Ĉar ne estas afero, kiu povas tiri ĉiujn homojn. Sufiĉas, ke ĉirkaŭaj homoj sciu pri Esperanto, kaj ili mem elektu ĉu lerni aŭ ne. Fakte, estas pli efika rimedo propagandi la lingvon Esperanto, nome, ni mem lernu kaj uzu ĝin en la internaciaj kontaktoj. Vidinte, ke Esperanto estas utila, la veraj interesatoj lernos ĝin. Ni influu aliajn homojn per nia agado, sed ne per senĉesaj ripetitaj vortoj. Kiel oni admonas iujn religi-anojn: agu pace, sed ne nur deklaru vian religion paca!"
-----------------------------------
Proponas, Oto Tekihaki

Oto Tekihaki

Il giorno venerdì 22 febbraio 2019 21:57:50 UTC+1, Nikolao Mihajlenko ha scritto:

Ĝi estas senutila nun. Ne mensogu - antaŭ cio, kaj bone pensu!

Nikolao diras: Ĝi estas senutila nun. "Ne mensogu - antaŭ ĉio, kaj bone pensu!"

- Via konsilo validas ankaŭ por vi. Se estus vere ke ĝi estas senutila vi skribus nur en la angla aŭ en la rusa, ne en Esperanto. Se por vi utileco estas gajni miliardojn da dolaroj, Esperanto en tio certe ne povas helpi vin. Vi devas serĉi aliloke. La titolo estas: "Pro kio homoj forlasas Esperanton?" - Ĉar ili ne amas ĝin. Iuj lernis ĝin nur pro scivolemo. Post kiam ili kontentigis sian scivolemon ili ne plu interesiĝas pri Esperanto. Ĉi tiu kategorio de personoj ne interesiĝas pri artefaritaj lingvoj. Nur idealistoj amas artefaritajn lingvojn. Ili estas nur 1 % de la homaro. Sed ankaŭ por ili ekzistas problemo. Malmultaj el ili estis informitaj pri Esperanto.  Al ni mankas jurnalistoj kiuj favore parolas pri nia lingvo kaj diskonigas nian lingvon, diras Emilio Cid. Se ni ne disvastigas informadon pri Esperanto, homoj scios nenion pri nia lingvo kaj nia lingvo mortos:    https://youtu.be/URUFYXJknEI?t=108 Ni supozu ke ekzistas 70 milionoj da idealistoj kiuj lernus Esperanton se ili scius pri ĝia ekzisto: https://www.youtube.com/watch?v=aLrK3EldbT0&feature=share&fbclid=IwAR2PB1ywtquoXR4UtSv1nlURbiHpNljihxfTcjU22XjMjymiGoh2O3ht7po ... La alia kategorio de homoj se estas informitaj eble komencos lerni Esperanton pro scivolemo. Sed pro nesufiĉa amo ili neniam transpasas la nivelon de eterna komencanto kaj ili baldaŭ forlasos Esperanton. Ekzemple iuj el ili diras ke Esperanto estas reformenda kaj esperantistoj ne volas fari tion. Laŭ mia opinio, estas pli bone ke tiuj personoj foriras ol ke ili restas. Se estus vere ke Esperanto ne disvastiĝas pro ĝia malperfekteco, Ido, Volapük aŭ similaj projektoj devus havi multe pli sukceson ol Esperanto.  Tio, evidente, ne okazis. Multaj kritikas Esperanton, ĉar nia lingvo, pro ĝia artefariteco ne plaĉas.  Etnaj lingvoj kaj Esperanto estas du malsamaj kategorioj. Malamikoj de Esperanto laŭintence konfuzas ĉi tiujn du kategoriojn. Ilia unua demando estas: Kiom da homoj parolas Esperanton? Kaj la unua akuzo jam estas preta. La resto venas unu post alia tute aŭtomate.  Sed nenio nova sub la suno. Esperanto naskiĝis sub tiuj malfavoraj kondiĉoj: http://www.steloj.de/esperanto/esenco/index.html   La vero estas ke artefaritaj lingvoj ankoraŭ ne estis komprenitaj. Sekve ankoraŭ ne estis akceptitaj fare-de la homaro. Se estus vere ke tio okazis pro manko de reformoj, el pli ol mil planlingvoj estus akceptita almenaŭ unu. Rifuzo de kapricaj reformoj ne damaĝis Esperanton. Tute kontraŭe, ĝi helpis ĝin fariĝi venkinto inter la planlingvoj.

Esperanto naskiĝis sub ĉi tiuj malfavoraj kondiĉoj. Ĝi neniam estis akceptita de la homamasoj.:  http://www.steloj.de/esperanto/esenco/index.html

Ĉi tiu situacio povas ŝanĝiĝi nur kiam en kapo de averaĝa terano ŝanĝiĝos sinteno pri artefaritaj lingvoj. Antaŭe aŭ poste tio okazos. Nu, almenaŭ ni esperas ĉar ni estas esperantistoj. Jen la problemo. Misinformita persono neniam lernos Esperanton. Kaj la aliaj, krom antaŭjuĝoj scias pri Esperanto absolute nenion. Juĝi ion kion oni konas nur supraĵe, tion oni nomas antajuĝo: https://pbs.twimg.com/media/D2R9MhrX4AAH5tK.jpg
Jen konfeso de eks-malamiko de Esperanto, kiu poste ŝanĝis sian opinion.:
 https://fabigen.wordpress.com/alia-vidpunkto/
Kion ni povas fari? Nuntempe, ne multe. Ni devos informi tiujn idealistojn kiuj lernus Esperanton se ili scius pri ĝia ekzisto. Emilio Cid supozas ke temas proksimome pri 70 milionoj da personoj.  https://youtu.be/URUFYXJknEI?t=108 ... https://www.youtube.com/watch?v=aLrK3EldbT0&feature=share&fbclid=IwAR3xvq-QsdPPcqgNko5ts5riLLmzVl-wHX97SrXLACdoqnQlX4j56bKS18k
Oto Tekihaki